4lifes lille "News-Corner"
#21 •
Skrevet 14 april 2011 - 17:43
#22 •
Skrevet 14 april 2011 - 17:49
TP kommer med TP86 kit til to scootermotorer nå Kenneth, både Minarelli LC og Piaggio LC
Hellige faen....
#23 •
Skrevet 14 april 2011 - 18:18
#24 •
Skrevet 14 april 2011 - 20:59
Yasuni som de fleste kjenner fra før kommer i år med en oppgradering av anleggene som har E-Merking. Disse anleggene kommer nå med svart lyddemper,oppheng som har laserkutta Yasuni logo,samt nytt design på YASUNI logoen.
Yasuni Z
"Entry" anlegget til scooter fra den Spanske produsenten. Her får vi et anlegg som yter i toppklassen beregnet for 50cc orginal sylinder,samt lette 70cc (Sport) sylindre.
Yasuni R
Store bror av "Z" anlegget, Dette er et anlegg med akkurat samme gode kvalitet som Z,men her beregnet for 70cc Sport opp mot Racing markedet. Fantastisk godt mellomdrag,og et skikkelig godt toppdrag man kan forvente seg av et anlegg i denne klassen. Absolutt et anlegg man bør vurdere.
Yasuni R.07
Den største forskjellen fra det normale Yasuni R er flensen, som er fabrikkert av flere komponenter. Dette gjør at anlegget gir et utseende som vanligvis bare ekte racing anlegg har. Performance-messig, er det Yasuni R på alle måter. Dette er et absolutt toppeffekts anlegg i Mid-Range klassen,og passer med sylindre som f.eks MHR Replica,HEBO Manston Replica,MetraKit SP2 osv. Man beholder noe av det gode mellomdraget som Z har,men her er det mer fokus rundt toppdraget.
Yasuni C16.07
Noe modifisert utgave av Yasunis første "Racing" anlegg (C = Carrera = Racing) Her får vi et anlegg som virkelig begynner og kreve en solid sylinder for og få god ytelse. Max effekt rundt 11000RPM,og et anlegg som er fullt på høyde med f.eks Stage6 R1200. Det "eksklusive" med C16.07 er at det kommer med E-Merking (Ja du leste riktig) Dette er lovlig på veien. Med plomberinger på plass vèl og merke. Uten plomberinger blir det ca helt likt som vanlig C16. Dette kommer også med 2delt flens,og skiller fra vanlig C16 ved og være noe mildere (Ikke spør meg hva dette er,men visstnok er det noe som gjør det litt mer gate vennlig en standard C16) Anlegget passer alt i fra Mid-Race stylindre til mer heftige Racing sylindre som Stage6 Racing o.l Yasuni C16 har nærmest legende status.
Anleggene kommer til følgende motorer:
Minarelli vertikal
Minarelli Horisontal
Piaggio HIPER2
Peugeot Stående
Peugeot Liggende
Pris:
Yasuni Z: 150 Euro
Yasuni R: 187 Euro
Yasuni R07: 210 Euro
Yasuni C16`07 228 Euro
DRAG-RACE Batteri
Der vekten avgjør hundredels sekundene..
Batteriet er ca 555g (ca 1 kg vektreduksjon fra standard scooter batterier.) Med sine kompakte dimensjoner vil disse passe enhver sprinter. Batteriet er tilstrekkelig til å drive en elektrisk vannpumpe i rundt 2 timer.
Drag Race Batteri, 12V / 1,3 Ah, LxBxH 98x45x50mm, ca 555g
Pris: 7.50 Euro
#25 •
Skrevet 01 mai 2011 - 00:13
kanskje noe til f.eks. yzf r125
#26 •
Skrevet 01 mai 2011 - 09:22
- Svein-Erik og EncoreSpaceless liker dette
#27 •
Skrevet 08 mai 2011 - 16:22
Dette innlegget er endret av g0mpi: 08 mai 2011 - 16:22
Fantic Caballero 08 [SOLGT]
#28 •
Skrevet 16 mai 2011 - 08:53
det orange du mener på første side?Stage6 Speedometeret og Voca potta blir MUST
har det selv og må si at å innstille den shiten er et helvette + den gikk jo ut av prodosksjon pga. noe feil med maskinen som lagde de.....
jeg har enda ikke innstilt den jævla farta på den. skjønner ikke en dritt har lest manual 10000 ganger og skjønner fortsatt ikke åssen jeg skal stille den inn, flere som har prøvd men vi får det ikke til
også er det fucka å feste den
#29 •
Skrevet 16 mai 2011 - 08:54
#30 •
Skrevet 16 mai 2011 - 08:57
Stage6 speedo er faktisk ganske fin og lett å lese av. har mye ting å velge mellom som temperatur på 2 steder, power-test opp til 360km/t , turtall går gjevnt og det blinker gult, orange og rød om du kommer opp på turtall og mye mer men det som er at det er et helvette å stille inn og fucka fester på denKjøp heller Vapor elns. Går for og være et langt bedre speedometer.
#31 •
Skrevet 16 august 2011 - 20:07
OG om link hvor man kan eventuelt kjøpe det?
#32 •
Skrevet 16 august 2011 - 20:13
#33 •
Skrevet 24 august 2011 - 20:24
http://www.adrenalin...gines-4681.aspx
Dette innlegget er endret av LaZeR: 24 august 2011 - 21:15
#34 •
Skrevet 24 august 2011 - 20:39
Syntes du burde legge til athena sylinderen med eksosventiler til am6, selv om den er noen månder gammel. Er jo nytt for de som ikke har visst om den
http://www.adrenalin...gines-4681.aspx
Nå har jo du kommet med det,så det holder lenge det Ser veldig interessant ut det der.
#35 •
Skrevet 26 august 2011 - 10:30
Har dere fått med dere disse nye felgene til Aerox?
http://www.gyronetics.com/
http://www.scooter-c...AT:CAT_FAHRWERK
De har også dette smarte ventil kitet.
Dette innlegget er endret av Italjohn: 26 august 2011 - 10:45
http://www.mopedport...o-street-2-172/
http://www.mopedport...il-malossi-172/
#36 •
Skrevet 26 august 2011 - 12:01
#37 •
Skrevet 28 august 2011 - 17:59
Nytt effektanlegg på markedet: Råtass innpakket som et lovlig eksosanlegg,er det mulig?
Hvem har ikke ønsket et Yasuni C16 på scooteren sin,men har tenkt seg om 2 ganger,da de ser hvor mye trim det lyser,og hvor mye støy det produserer?? Jeg må i hvertfall svare ja her. Nå viser det seg at R-setup har kommet med en "ulv i fåreklær" i for av et effektanlegg som ser orginalt ut,men yter nesten helt opp mot et C16. Lydmessig er det allerede rapport om at det lyder veldig som et org aktig,men på steroider Dette vil i praksis si en høyere men likevell pinglete lyd - i tråd med standard anleggene.
Det har allså nå kommet et nytt skudd på stammen fra R-Setup. MSP-Tuning har i skrivende stund fått in disse,og har laget en test for og se hva man kan forvente av disse nye anleggene. De har testet følgende fire effektanlegg for et sammenlignings grunnlag:
- R-setup 11K
- Giannelli Go
- Yasuni R
- Yasuni C16
Testen er utført på en Aprilia Sonic med følgende setup:
- Stage6 Racing 70cc AC
- Malossi RHQ veiv
- R-setup Racing tenning
- Polini Evolution reedventil
- Standard innsug
- R-setup 21mm Sport Edition forgasser
- Låst variator*
* Låst variator betyr at variatoren er satt i en fast posisjon, så den ikke ”skifter gear”. Fordelen blir at motoren får løpe gjennom hele turtallsregisteret - på den måte er man ikke avhengig av hvordan variator og clutch er justert.
Utover at det er byttet eksosanlegg i hver test,er det ikke gjort andre endringer.
Testen er utført på en MJP1100 Dyno
Måling:
Som vi kan lese ut i fra testen er at svært overraskende nok så lander R-setup effektanlegget veldig tett opp til et Yasuni C16. Dette er svært imponerende med denne typen anlegg. Dette vil i praksis si at anlegget passer svært godt til alt i fra sylindre som MHR-Replica 70cc til Stage6 Racing m.fl.
Resultat:
- Giannelli Go - 8,59 hk
- Yasuni R - 12,07 hk
- R-setup 11K - 14,46 hk
- Yasuni C16 - 14,69 hk
Jeg må si at jeg siklet rimelig raskt da jeg så disse her,men selvsagt så er Minarelli folket vinneren nok en gang fra R-setup sin side. Det er jo ikke første gang oss Piaggio folk blir stående i skyggen fra dette merket. Forhåpentligvis så tar R-setup til fornuft og lanserer dette til Gilera/Piaggio også. Da står i hvertfall undertegnede raskt i kø for og få et eksemplar.
Prisen på dette anlegget er på svært hyggelige 879 Danske kroner Det kan kjøpes til Minarelli (Aerox/Jog m.fl) hos MSP-Tuning.dk
Dette innlegget er endret av 4life: 28 august 2011 - 18:04
- Aleksander06 liker dette
#38 •
Skrevet 29 august 2011 - 16:57
Lyden er pinglete liksom,og mye av "støyen" må nok skyldes resten av setupen. Synes det virker veldig bra. Er jo ikke pent,men det ser ikke trim ut..
#39 •
Skrevet 29 august 2011 - 18:16
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|
#40 •
Skrevet 29 august 2011 - 18:30
Syntes det var nokså grei lyd jeg, ikke så alt for voldsom, mer nøytral både lyd og utseende som jeg tror er noe mange ser på når de skal kjøpe effektanlegg til scootere idag, mange som ''bare'' skal ha effektanlegg for og trekke litt bedre i bakker og litt høyere fart så må de ha ett anlegg som oser trim med stort Hebo merke på, ser godt at de da holder seg til orginal anlegget
Er nettopp derfor dette er så aktuellt nå At det er på høyde med C16 er jo også et MEGA pluss. Et sport anlegg i stil med orginal setup,som ser noenlunde orginalt ut eksisterer allerede i nevnte Giannelli Go m.fl
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere