Har ikke sett tegn til rust rundt ruta annet enn at topplistene bake og fremme er oppbobla og porøse slik som på alle b5. Men jeg skal dobbeltsjekke det for å vere sikkerHar også vært borti rust i sidene eller øvre del av frontruteramma og da lekker det inn vann over tid. Rusten løfter da opp limfugen slik at vannet renner inn mellom limfugen og rusten.
Delebil er kjekke greier
Får satse på du får EK-ok nå.
A4 1.8TQ Big Turbo
#21 •
Skrevet 02 september 2020 - 16:47
- Bromm liker dette
#22 •
Skrevet 13 september 2020 - 22:00
utrolig stilig prosjekt, tøft med såpass effekt også !
har også en sedan b5 og sleit med vann i golvet, men gidda ikke finne utav det før den nå er blitt parkert for ein stund, men hørte det var noen som hadde lekt ned B stolpen(det var avant da, jeg har sedan). men nå vet ikke jeg, hørtes nå sansynlig ut under ecu boksen da og langs kabelen der jeg slet bare med vann på passasjersiden, mest bak passasjersete, men kan jo være "sub" kabelen forrigje eier har lurt igjennom en spesiell plass også.
følger med videre
Dette innlegget er endret av Sjokoladepålegg: 15 september 2020 - 19:22
- Bromm liker dette
I stallen at the moment :
2 x komplette Suzuki tsx'er
2 x Volvo 242 og en VAG Vinterbil
1 x Tm 85 crosser
- Ingen tsx ingen s*x
#23 •
Skrevet 16 september 2020 - 12:13
Så var det nye problemer. Gjengene på bunnpanna til oljeretur fra turboen røk da jeg stramma til og det er jo artig når man ikke får ut bunnpanna med motor i bilen. Fikk heldigvis borra opp hulla og montert helicoil slik det ble tett. Neste problem dukka opp da jeg skulle bytte hjullager. Camberbolten har blitt i ett med foringen sin, så jeg fikk ikke ut spindelen for å presse ut lageret. Den måtte så kappes og nye foringer måtte bestilles. Når jeg da endelig fikk ut skiten viste det seg at hjullageret biltema selger ikke passer i det hele tatt. Har da og bestilt nytt skikkelig lager.
#24 •
Skrevet 17 september 2020 - 07:28
Har nå kobla meg opp med vcds og sletta alle feilkoder. Abs systemet er nå fiksa, men jeg sitter ennå igjen med lambdafeil og en airbaglampe jeg gruer meg til å fikse. Er fortsatt kode 01211 som indikerer feil på beltestrammertennere bak. Får nesten bare krype til korset og begynne med å rive sundt interiøret igjen...
Fikk og montert 4 Nankang sportnex AS-2+ på zitofelgene, og med 235 bredde ser det ikke ut til å subbe borti noe som helst, så med litt godvilje ser 9.5" felg ut til å passe på b5
Dette innlegget er endret av Matmag: 17 september 2020 - 07:30
- Bromm liker dette
#25 •
Skrevet 20 september 2020 - 13:31
Video av ettertenninga samt noen biler av en tilsynelatende ferdig bil:https://youtu.be/STcsPYD7iHY
Dette innlegget er endret av Matmag: 20 september 2020 - 13:32
- Sjokoladepålegg liker dette
#26 •
Skrevet 20 september 2020 - 15:26
Et sted å begynne siden o2 kompenserer er å måle bensintrykk på fuelrail for se om btr(bensintrykkregulator) er i orden. Jeg vet ikke om det er uttak for måleinstrument på disse motorene, ei heller hva som er riktig trykk. Originalt chip på den nå?
#27 •
Skrevet 20 september 2020 - 15:38
#28 •
Skrevet 20 september 2020 - 16:21
Er ikke regulator, da jeg har prøvd 2 stk. Kan såklart hende at den får for lite trykk inn, men når jeg kobla av slangen kom det en ganske bra stråle. Er en eller annen slags chip på ecuen ja. Virker som motoren går i en "overboost situasjon".
Bensintrykket MÅ være riktig i forhold til oppsettet i ECU, dvs riktig trykk til original chip, riktig i forhold til det aktuelle trimchipet og øvrig oppsett. Det holder ikke å se på strålen, grunntrykket må som regel være innenfor desimalet av en bar, fks 2,3bar +/-0,2 bar. Dette kan kun måles med egnet instrument. Grunntrykket er viktig fordi chipet er satt opp til spesifikke dyser og dysenes duty. Det er derfor grunntrykket må justeres opp på enkelte biler når de chipes fordi dysene duty må økes fra fks 80% til 90%.
Bensintrykket må være riktig og sputebildet på dysene må være godt. Tenningsanlegget må være feilfritt og sensorer innenfor referanseverdier.
Går den pent på tomgang eller jager/putrer/jukser den? Er det noe du reagerer på ved måten motoren går på? Har du sjekket at alle jordingspunkter på ledningsnettet er tilskrudd?
Så lengde du ikke har noe konkret fra VDCS så er det blind høne finner og korn-metoden som gjelder. Er det noe jeg har lært meg så er det å vite er good stuff, å anta er fuckups.
#29 •
Skrevet 20 september 2020 - 19:20
https://youtu.be/lUb8SsntnqU
#30 •
Skrevet 21 september 2020 - 15:49
Et forslag er å sette alt tilbake til scratch, dvs originalt av alt. Sånn jeg ser det så gjør du det vanskelig for deg selv når du ikke vet hva som er hva at railtrykk, dyser, chip og ladetrykk (mulig jeg har misforstått deg og at du har kontroll på dette ).
Og enig at det kan høres ut som et overboost issue eller map-sensorfeil. Kan og, siden du nevner bankesensorfeil, være en bankesensor som gir utslag og ECU dra tenning/trykk ned til "safe-modus".
Men jeg er siker på du finner ut av dette så oppegående som du er , det gjelder å ikke gi seg. Og så lærer en mye av slik feilsøking selv om det er shit når det står på som verst
- Sjokoladepålegg liker dette
#31 •
Skrevet 16 oktober 2020 - 02:22
Sent from my iPhone using Tapatalk
I stallen at the moment :
2 x komplette Suzuki tsx'er
2 x Volvo 242 og en VAG Vinterbil
1 x Tm 85 crosser
- Ingen tsx ingen s*x
#32 •
Skrevet 16 oktober 2020 - 08:30
Dette innlegget er endret av Matmag: 16 oktober 2020 - 08:38
- Bromm liker dette
#33 •
Skrevet 16 oktober 2020 - 09:14
Kjedelig at du ikke finner ut av problemet men det kan være som du skriver chipet eller ECU som er fucka. Mener det er mulig å kode inn starsperre på nytt men er ikke noe jeg vet eller kan dessverre. Du har jo planer om datasprut så da er det kanskje like greit å gå for det nå og så lage to map med en gang, et "EU-map" som går på lamdastyrt closed loop og et race-map. Hvordan skal du unngå startsperreproblematikken med datasprut?
Blir nok lyd i Audien nå
#34 •
Skrevet 16 oktober 2020 - 09:17
Med sprut er der ikke så mye som kan stoppe motoren fra å gå iomed at det et ett standalone system. Regner med dashen kommer til å blinke startsperrelampa, men ellers burde det gå fint. Har tenkt å lage meg ett eu map for orginale dyser og turbo jaKjedelig at du ikke finner ut av problemet men det kan være som du skriver chipet eller ECU som er fucka. Mener det er mulig å kode inn starsperre på nytt men er ikke noe jeg vet eller kan dessverre. Du har jo planer om datasprut så da er det kanskje like greit å gå for det nå og så lage to map med en gang, et "EU-map" som går på lamdastyrt closed loop og et race-map. Hvordan skal du unngå startsperreproblematikken med datasprut?
Blir nok lyd i Audien nå
- Bromm liker dette
#35 •
Skrevet 16 oktober 2020 - 20:22
- Sjokoladepålegg og Bromm liker dette
#36 •
Skrevet 18 oktober 2020 - 20:25
Alltid lykke når man finner ut av slike mysterier. EU neste nå eller?
#37 •
Skrevet 19 oktober 2020 - 06:36
- Bromm og Gammelmx2 liker dette
#38 •
Skrevet 24 oktober 2020 - 16:19
- Bromm liker dette
#39 •
Skrevet 25 oktober 2020 - 09:29
Gratulere med godkjent bil og vel jobba (jeg vet hvilken jæv... jobb du har vært igjennom, been there, done that). Bilder av doningen med gromhjula på er et ønske
#40 •
Skrevet 28 oktober 2020 - 20:42
Har vert sengeliggende siden sist update, så jeg har ikke fått brukt bilen stort. Jeg har heller ikke hatt muligheten for å ta noen skikkelige bilder av bilen heller :/ Har kanskje kjørt på den 300km og det virker tilsynelatende bra da bilen sitter godt og der er ingen ulyder. Pr nå kjører jeg pcv systemet frakoblet gunnet falskluft så den er litt funky pga det. Skal og prøve å bytte n75 ventilen da det kan virke som den boost-spiker på lavt turtall. Er meldt regnvær i typ en uke nå så jeg skal dra frem kamera sekundet det letter opp. Har og funnet ut at audien fortsatt ikke er vannett. Tror synderen er hengslene på dørene siden jeg hører store menger veistøy rundt dørene. Er standard på disse bilene at hengslene blir slakke og skjeve slik at dødpakningene ikke tetter skikkelig. Skal rappe hengsler fra delebilen en dag jeg gidder.
- Bromm liker dette
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere