Gå til innhold


Kunngjøring: Diverse påminnelser ang rapportering, og bruk av knappen.


Postet av K-E


K-E

    Systemansvarlig

  • Sysadmin
  • 9 406 Innlegg:
  • Registrert: 26-juli 06
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Avdelingsleder
  • Kjøretøy:BMW G05 45e, KTM 640 LC4
Garage Garasje
Hei!

I det siste har jeg sett veldig mye til at folk bruker rapporter-knappen, det er bra. Det jeg misliker ved bruken av knappen er at det ofte er feil personer som gjør det. Det jeg viser til er personer som skriver steng e.l. i trådene sine, og forventer at de skal bli stengt. Nå vil jeg at alle skal slutte å rapportere tråder der en person ber om at den blir stengt, og la det være. Da vil kanskje personene det gjelder lære seg å rapportere sin egen tråd, så andre slipper det.

Grunnen til dette er at det er ikke alltid folk leser at noen skriver i en tråd at de ønsker den stengt, og da blir den jo heller ikke stengt når ingen rapporterer den. Det er unødvendig at andre skal be oss om stenge en tråd som ikke er deres. Det er i det hele tatt ikke sikkert at noen får med seg at brukeren ønsker tråden stengt. Enda en grunn til å at man ikke bør redigere tråden, og be noen om å stenge den er hvis noe nå et seinere tidspunkt ønsker å søke opp tråden. Dette vil bli vanskeligere, eller umulig. Men jeg vil understreke at dette gjelder kun i vanlige tilfeller der man ønsker tråden stengt for eksempel hvis man har fått svar, eller har kjøpt en del. Dette gjelder ikke hvis det er for eksempel spam, eller andre regelbrudd inni bildet som gjør at tråden bør stenges. Og ikke være redd for å rapportere - kun moderatorer vil se at du rapporterte innlegget.

Og hvis noen ikke vet hvordan man rapporterer - her er en leksjon:

1. Trykk på knappen "Rapporter", som også er inni den røde rammen på bildet

Postet bilde


2. Skriv grunnen til at du rapporterte tråden, du trenger ikke skrive mye. Problemet skal bare beskrives, så du trenger ikke skrive mer enn noen få ord.

Postet bilde




3. Når du er ferdig, og rapporten er klar, trykker du "Send rapport". Knappen finner du helt nede.

Nå er du helt ferdig, og en moderator vil se på dette så fort det lar seg gjøre. Bortsett fra skole/arbeidstid, og natta vil rapporter som regel bli tatt hånd om i løpet av minutter.

En siste ting jeg også vil gjøre klart som glass for alle er postingen i Kjøp - og salg. Veldig mange som selger moped, enten i deler, eller hel, poster tråden på feil plass. Selger du mopeden hel skal tråden postet i Moped. Selges mopeden i deler skal tråden postes i Deler/delesykler.

Håper dette klarnet opp litt ting, og takk for at dere leste tråden, og at dere gjør som jeg har bedt om.

- Evje