Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Aeon Cobra 50 fjusking osv


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
7 innlegg i dette emnet

#1 Hakkkkon

Hakkkkon

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Registrert: 13-september 15
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Gjesdal
  • Yrke:Arbeider hos Gilje Tre
  • Kjøretøy:Rieju

Skrevet 02 juli 2017 - 15:48

God dag!

Har da en aeon cobra 2014 modell. Problemene er nå at feks når eg trykker inn bremsen så dauer den ut, samme viss eg vrir nøkkelen til ett annet nivå, du kan ta den på og neste hakk så går hovedlyktene på. Når eg jer dette så dauer den ut. Samme skjer viss eg blinker eller trykker på andre funksjoner. Dette probleme kommer og går. For det er en slitt ledning på cdi der plastikken har falt av og det er åpent inn til kobberen, kan være probleme. Men samme hvor mye eg rikker på dette tar det tid før eg vrir om nøkkelen og må da vente til nøytral lyse kommer på. Kan lirke litt frem og tilbake på tenningslåse med nøkkelen så kommer lyse på. Kan det være tenningslåsen eller hele tenningssystemet? 

 

Ett aent problem er det at den fjusker. Går ikkje an å gi full gass for da smeller det i potta og den står bare og hakker. Starter veldig lett men den vil ikkje bjunne å trekke å gå fremover. Står bare å hakker å fjusker å den vil ikkje opp i turtall. Plugg er byttet samme er plugghette, forgasser er sjekket, for sente den inn til verkstad og di byttet til en ny forgasser for å sjekke om det var noe forandring men det var ikkje d. Så kan det være coilen? Cdien? Spenningsregulator? Denne sveiv veldig fint men så plutselig kom dette probleme(Disse) :)

 

Håper noen kan hjelpe meg!



#2 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 02 juli 2017 - 16:16

Det kan høres ut som om tenningslåsen er dårlig. Hvis du kan koble ifra tenningslåsen med en kontakt førsøk det og prøv om den starter da.

#3 Hakkkkon

Hakkkkon

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Registrert: 13-september 15
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Gjesdal
  • Yrke:Arbeider hos Gilje Tre
  • Kjøretøy:Rieju

Skrevet 02 juli 2017 - 17:21

Det kan høres ut som om tenningslåsen er dårlig. Hvis du kan koble ifra tenningslåsen med en kontakt førsøk det og prøv om den starter da.

Men påvirker dette fjuskingen også? Å hvis eg kobler ifra tenningslåsen vil den vell ikkje starte eller skal den starte da?



#4 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 02 juli 2017 - 17:23

Men påvirker dette fjuskingen også? Å hvis eg kobler ifra tenningslåsen vil den vell ikkje starte eller skal den starte da?


Ja det kan påvirke fjuskingen også. Noen starter hvis du kobler ifra. Du må selvfølgelig tråkke den i gang. Elstart virker ikke.

#5 Hakkkkon

Hakkkkon

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Registrert: 13-september 15
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Gjesdal
  • Yrke:Arbeider hos Gilje Tre
  • Kjøretøy:Rieju

Skrevet 02 juli 2017 - 17:29

Men påvirker dette fjuskingen også? Å hvis eg kobler ifra tenningslåsen vil den vell ikkje starte eller skal den starte da?

Skal prøve det da kommer tilbake viss dette ikkje funker.... Takk for tips!



#6 Hakkkkon

Hakkkkon

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 14 Innlegg:
  • Registrert: 13-september 15
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Gjesdal
  • Yrke:Arbeider hos Gilje Tre
  • Kjøretøy:Rieju

Skrevet 02 juli 2017 - 19:48

Da har eg koblet ut tenningslåsen men den startet ikkje selv om eg koblet den ut. Men koblet ut noe som ser ut til å gå inn til motoren? Tenningssystemet? Da gikk den plutselig mye friskere å den går opp i turtall... men når da dauer den igjen å skal starte så begynner den igjen med å ikkje koble seg inn med engang. Nøytral lyse slukker når eg tar inn bremsen å den dauer ut. Men viss eg lirker litt mange ganger mot sensoren til bremsen så går det plutselig ann igjen. Å den eg koblet ut kobla også ut baklykta...?

#7 Sqtr

Sqtr

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 499 Innlegg:
  • Registrert: 06-juni 07
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 02 juli 2017 - 20:18

Da har eg koblet ut tenningslåsen men den startet ikkje selv om eg koblet den ut. Men koblet ut noe som ser ut til å gå inn til motoren? Tenningssystemet? Da gikk den plutselig mye friskere å den går opp i turtall... men når da dauer den igjen å skal starte så begynner den igjen med å ikkje koble seg inn med engang. Nøytral lyse slukker når eg tar inn bremsen å den dauer ut. Men viss eg lirker litt mange ganger mot sensoren til bremsen så går det plutselig ann igjen. Å den eg koblet ut kobla også ut baklykta...?

Det er ganske tydelig at det er en eller flere feil på ledningsnettet, eller en elektrisk komponent. Det er vanskelig/umulig å finne ut av hva som er feil uten å feilsøke på 4-hjulingen og det må være en som forstår hvordan det skal fungere.

Det du kan gjøre selv som alltid er lurt når det elektriske tuller er å ta en ledning å skru den ene enden fast i minuspolen på batteriet og den andre enden fast i ramma til 4-hjulingen, gjerne et sted der du ser en annen ledning er skrudd fast i ramma sånn at den får god kontakt med ramma. Dette er for å være sikker på at jordinga er god. Med dårlig jording kan alt mulig rart skje.

Dette innlegget er endret av Sqtr: 02 juli 2017 - 20:20


#8 celinaall

celinaall

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 2 Innlegg:
  • Registrert: 30-august 17

Skrevet 20 september 2017 - 06:22

Kanskje du kan prøve flere ganger





Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere