Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Dysetips polini sport 70cc


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
5 innlegg i dette emnet

#1 Mrbrage

Mrbrage

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 56 Innlegg:
  • Registrert: 28-august 17
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:pgo comet 50cc

Skrevet 22 desember 2018 - 03:46

Hei. Fikk satt på polini sport sylinder i dag. Kjører med yazuni z anlegg, orginal forgasser(tror det er 17,5mm) og 5,8 grams vekter. Har også byttet ut filtret i den orginale luftfilterboksen til et polini filter. Prøvde 82 dyse, men da gikk den veldig rart, å måtte gi litt gass hele tiden for å holde den igang. Noen som har erfaring med ca samme oppsett?
Lurer også på hvor nøye det er med innkjøring? Er det faktisk nødvendig å kjøre 50 mil som det står anbefalt?

#2 birk

birk

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 351 Innlegg:
  • Registrert: 20-juni 09
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nord-Trøndelag, Verdal
  • Kjøretøy:Derbi Senda SM 06 Yamaha Jog R AC 07 Mod.

Skrevet 28 desember 2018 - 00:30

Litt usikker på dysestørrelse, men innkjøringa er det viktigste du kan gjøre med en motor så for all del ikke gjør noe hastverks opplegg med innkjøringa. Du vil få en motor som går bedre og lengre om du gjør dette riktig.
Pågående prosjekt: Yamaha Jog R AC 07Mod. <p>Derbi Senda SM X-race 06mod, Polini Corsa, Yasuni r3, Stage6 24mm PWK, Stage6 XL Double Layer, Conti innsug og reed, Mrd carbon clutch, TP trimcoil,Ridolfi Racingtermostat(45c), Hebo Fast-track cooler, MVT-Racing tenning (Inner-rotor), Doppler Endurance veiv,match-portet blokk og glass-blåst veivhus.

#3 wilhelm

wilhelm

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 821 Innlegg:
  • Registrert: 29-mai 06
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:gilera runner 50 og 125. vespa T5. Beverly 350

Skrevet 28 desember 2018 - 09:24

Fruens vespa lx med malossi mhr replica
17.5 gasser
80 hoved
32 pilot
Nålen husker ikke strl, men er på nest øverste hakk
Org luft filter boks med annen luft filter innsats.
Kjører med leovince touring eksos.

#4 Mrbrage

Mrbrage

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 56 Innlegg:
  • Registrert: 28-august 17
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:pgo comet 50cc

Skrevet 11 januar 2019 - 07:12

Litt usikker på dysestørrelse, men innkjøringa er det viktigste du kan gjøre med en motor så for all del ikke gjør noe hastverks opplegg med innkjøringa. Du vil få en motor som går bedre og lengre om du gjør dette riktig.

Okay takk. I hefte som fulgte med sylinderen sto det at man ikke skull gi på mer enn 2/3 av full gass og at motoren skulle få gå seg orndentlig varm før man begynte å kjøre. Kan jeg kjøre normalt bortsett fra det, eller er det fler ting jeg burde tenke på?

Fruens vespa lx med malossi mhr replica
17.5 gasser
80 hoved
32 pilot
Nålen husker ikke strl, men er på nest øverste hakk
Org luft filter boks med annen luft filter innsats.
Kjører med leovince touring eksos.

Takk for tips! Prøvde 80 og scootern gikk veldig fint med det:)
  • wilhelm liker dette

#5 Superdarus2000

Superdarus2000

    MP Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 474 Innlegg:
  • Registrert: 02-oktober 17
  • Kjønn:Jente
  • Bosted:Utlandet, Tyskland
  • Yrke:GSG 9
  • Kjøretøy:2 Stroke
Garage Garasje

Skrevet 09 februar 2019 - 19:53

Okay takk. I hefte som fulgte med sylinderen sto det at man ikke skull gi på mer enn 2/3 av full gass og at motoren skulle få gå seg orndentlig varm før man begynte å kjøre. Kan jeg kjøre normalt bortsett fra det, eller er det fler ting jeg burde tenke på?
Takk for tips! Prøvde 80 og scootern gikk veldig fint med det:)

Når du skal ut å kjøre så tar du det rolig de første kilometeren. Trenger ikke å kjøre 20 men ikke heller 90. Ikke ligg på super høyt turtall. Bare kjør rolig.

Etter du har kjørt noen kilometer og den er blitt varm så er det på tide å kjøre normalt. Husk å kjør med måte. Å ligge på maks turtall i første gir ned til butikken er ikke bra men heller ikke å ligge i 120 i 5 minutter.


Prosjektet mitt --> MISSILES ! 🚀
 
卄卂卩卩ㄚ 丂ㄩ爪爪乇尺 ㄥ丨千乇
己工呂几ヨ句 日と 句ヨ丹卞廾 几回卞ヨ

#6 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 09 februar 2019 - 23:58

Kjør den god og varm. Gjerne varm den opp før du kjører i hele tatt,så holder du variert turtall. Aldri hold den på max turtall mer en gjerne et par sekund. Selv det kan være kritisk med en støpejern sylinder i innkjøringsfasen. Polini Sport er en mer krevende sylinder å kjøre inn. Den liker mange mil baks eg,før man kan stole skikkelig på den. Støpejern i seg selv er langt mer tilgivende en aluminium. Derfor er og innkjøring på disse langt mer kritisk en nevnte alu,der man kan se at det å dra full gass nærmest med en gang har lave konsekvenser.

 

50 mil er i høyeste grad en overdrivelse,men 10 mil er nok og i grenseland lavt på en slik sylinder. Gjerne 20-30 vil gi en skikkelig god holdbarhet totalt sett. Men alt spiller en rolle. Ikke dra den opp harde oppover bakker f.eks. Ikke kjør med 2 på. Ikke la motoren slite for å si det slik i denne fasen.


Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere