Dysetips polini sport 70cc
#1 •
Skrevet 22 desember 2018 - 03:46
Lurer også på hvor nøye det er med innkjøring? Er det faktisk nødvendig å kjøre 50 mil som det står anbefalt?
#2 •
Skrevet 28 desember 2018 - 00:30
#3 •
Skrevet 28 desember 2018 - 09:24
17.5 gasser
80 hoved
32 pilot
Nålen husker ikke strl, men er på nest øverste hakk
Org luft filter boks med annen luft filter innsats.
Kjører med leovince touring eksos.
#4 •
Skrevet 11 januar 2019 - 07:12
Okay takk. I hefte som fulgte med sylinderen sto det at man ikke skull gi på mer enn 2/3 av full gass og at motoren skulle få gå seg orndentlig varm før man begynte å kjøre. Kan jeg kjøre normalt bortsett fra det, eller er det fler ting jeg burde tenke på?Litt usikker på dysestørrelse, men innkjøringa er det viktigste du kan gjøre med en motor så for all del ikke gjør noe hastverks opplegg med innkjøringa. Du vil få en motor som går bedre og lengre om du gjør dette riktig.
Takk for tips! Prøvde 80 og scootern gikk veldig fint med det:)Fruens vespa lx med malossi mhr replica
17.5 gasser
80 hoved
32 pilot
Nålen husker ikke strl, men er på nest øverste hakk
Org luft filter boks med annen luft filter innsats.
Kjører med leovince touring eksos.
- wilhelm liker dette
#5 •
Skrevet 09 februar 2019 - 19:53
Okay takk. I hefte som fulgte med sylinderen sto det at man ikke skull gi på mer enn 2/3 av full gass og at motoren skulle få gå seg orndentlig varm før man begynte å kjøre. Kan jeg kjøre normalt bortsett fra det, eller er det fler ting jeg burde tenke på?
Takk for tips! Prøvde 80 og scootern gikk veldig fint med det:)
Når du skal ut å kjøre så tar du det rolig de første kilometeren. Trenger ikke å kjøre 20 men ikke heller 90. Ikke ligg på super høyt turtall. Bare kjør rolig.
Etter du har kjørt noen kilometer og den er blitt varm så er det på tide å kjøre normalt. Husk å kjør med måte. Å ligge på maks turtall i første gir ned til butikken er ikke bra men heller ikke å ligge i 120 i 5 minutter.
#6 •
Skrevet 09 februar 2019 - 23:58
Kjør den god og varm. Gjerne varm den opp før du kjører i hele tatt,så holder du variert turtall. Aldri hold den på max turtall mer en gjerne et par sekund. Selv det kan være kritisk med en støpejern sylinder i innkjøringsfasen. Polini Sport er en mer krevende sylinder å kjøre inn. Den liker mange mil baks eg,før man kan stole skikkelig på den. Støpejern i seg selv er langt mer tilgivende en aluminium. Derfor er og innkjøring på disse langt mer kritisk en nevnte alu,der man kan se at det å dra full gass nærmest med en gang har lave konsekvenser.
50 mil er i høyeste grad en overdrivelse,men 10 mil er nok og i grenseland lavt på en slik sylinder. Gjerne 20-30 vil gi en skikkelig god holdbarhet totalt sett. Men alt spiller en rolle. Ikke dra den opp harde oppover bakker f.eks. Ikke kjør med 2 på. Ikke la motoren slite for å si det slik i denne fasen.
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere