Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Yamaha Neos 50 2T trim


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
4 innlegg i dette emnet

#1 Viljar

Viljar

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 76 Innlegg:
  • Registrert: 09-mars 19
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:�stfold, Fredrikstad
  • Kjøretøy:4 Honda mt5, 1 Tempo corvette 380 + mange andre

Skrevet 09 mars 2019 - 19:11

Har tenkt til å sette inn 70cc cylinder i Yamaha neos 50 kubikkeren min. Trenger jeg å gjøre noe annet etter at jeg har satt inn cylinderen?
Vet at jeg må justere dyse, men vet ikke hvor den sitter engang. Er det noe mer enn det jeg bør gjøre etter at jeg har satt inn cylinderen?

 

Har lyst til å få trimmet den mest mulig, billigst mulig. Har tenkt til å kjøpe 21mm forgasser og sport variator, men hva mer kan jeg gjøre for at den skal gå fortere?



#2 Sjokoladepålegg

Sjokoladepålegg

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 642 Innlegg:
  • Registrert: 14-mai 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Kvam
  • Yrke:litt ta kvert :)
  • Kjøretøy:et par Tsx'er, TM85 ,Volvo 242 + VAG vinterbil
Garage Garasje

Skrevet 10 mars 2019 - 04:12

du må bytte ut dysen, ikke justere.. dysen bestemmer hvor mye bensin moppa får ved 3/4 til full gass, og i og med du har mer effekt med trim, trenger du kort sagt mer bensin til riktig forbrenning. her viser de hvordan du bytter dyse ;)

du bøør også kjøpe et powerfilter av bra merke (altfor billige kan ha en tendens til å trekke vann og tettes fort så moppa går ureint) Malossi er for eksempel et merke som kan sitt. Anbefaler også å gå til innkjøp av 70cc eksos, finner nok billige brukte(usikker hvor lett det er å finne yamaha neos deler)

kan være jeg glemte skrive noe her, er litt seint hehe...

og beklager om du ikke fikk svar på alt, jeg er ikke så veldiggg erfaren innen scooter iforhold til girmoped...


Dette innlegget er endret av Sjokoladepålegg: 10 mars 2019 - 04:13

I stallen at the moment :cool :

2 x    komplette Suzuki tsx'er
2 x    Volvo 242 og en VAG Vinterbil

1 x    Tm 85 crosser

 - Ingen tsx ingen s*x   :p  :wub  :drunk  


#3 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 830 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 10 mars 2019 - 14:50

Hvor mye penger vil du bruke på trim da ?

#4 Viljar

Viljar

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 76 Innlegg:
  • Registrert: 09-mars 19
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:�stfold, Fredrikstad
  • Kjøretøy:4 Honda mt5, 1 Tempo corvette 380 + mange andre

Skrevet 10 mars 2019 - 21:56

du må bytte ut dysen, ikke justere.. dysen bestemmer hvor mye bensin moppa får ved 3/4 til full gass, og i og med du har mer effekt med trim, trenger du kort sagt mer bensin til riktig forbrenning. her viser de hvordan du bytter dyse ;)

du bøør også kjøpe et powerfilter av bra merke (altfor billige kan ha en tendens til å trekke vann og tettes fort så moppa går ureint) Malossi er for eksempel et merke som kan sitt. Anbefaler også å gå til innkjøp av 70cc eksos, finner nok billige brukte(usikker hvor lett det er å finne yamaha neos deler)

kan være jeg glemte skrive noe her, er litt seint hehe...

og beklager om du ikke fikk svar på alt, jeg er ikke så veldiggg erfaren innen scooter iforhold til girmoped...

Jeg har powerfilter fra biltema. Har potte som vis nok skal ha vært åpnet og tatt ut innmaten så den er hul inni.

 

Hvor mye penger vil du bruke på trim da ?

Ikke så alt for mye.



#5 Terje.e

Terje.e

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 830 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 13
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha neos 2002
Garage Garasje

Skrevet 10 mars 2019 - 23:05

Selv ville jeg kjøpt polini CP forgasser og et bedre luftfilter, med original forgasser er det best med originalt luftfilter.
Skifte variator kan fort bli mye stress og kan gå dårligere enn den originale.
Burde gå greit med en polini sport sylinder med R-setup 9k potte og 21mm polini CP forgasser som passer på originalt innsug, en polini eller malossi reed, mulig noen vekter til variator.
  • Sjokoladepålegg og totaktsmordern liker dette



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere