Yamaha tzr dør ut når jeg gir gass i gir..
#1 •
Skrevet 22 mars 2020 - 21:56
#2 •
Skrevet 23 mars 2020 - 06:24
- - HSR - og jaok123456789 liker dette
#3 •
Skrevet 23 mars 2020 - 10:43
Det er vanlig å begynne med en gasser rens deretter er det å prøve oppover med dyse til en kommer for høyt og så ørlite ned igjen. Om det bare blir verre kan en gå ned. Går en ned først kan en risikere at det er nok til skjæring på første prøvetur. Hvis en skal ned først må en vær bom sikker på at dyse er for stor.
Dette innlegget er endret av ghaven: 23 mars 2020 - 10:46
- jaok123456789 liker dette
#4 •
Skrevet 23 mars 2020 - 19:24
Det er vanlig å begynne med en gasser rens deretter er det å prøve oppover med dyse til en kommer for høyt og så ørlite ned igjen. Om det bare blir verre kan en gå ned. Går en ned først kan en risikere at det er nok til skjæring på første prøvetur. Hvis en skal ned først må en vær bom sikker på at dyse er for stor.
ja tenkte å ta en skikkelig rens på den, men for liten? kan legge til bilde av pluggen
her er tennpluggen, nylig byttet den, kjørt ca 30-60minutter på den!
file:///C:/Users/nikol/Documents/tennplugg%2023.03.pdf
derfor tror jeg at jeg må ha mindre dyse. er den ikke litt vel sotet og våt?
#5 •
Skrevet 23 mars 2020 - 21:55
Trenger strengt tatt ikke være for stor dyse, flottør kan lekke og ekstra bensin kan komme inn i spesielle tilfeller. Sjoke kan også lekke bensin. Men disse to feilene hører til sjeldenhetene og det pleier å dryppe av forgasser. Tomgangsdyse og blande skrue på lite speed nåla bestemmer i midten av turtallet og fullspeed er det nesten bare hoved dyse som bestemmer ,men alle disse tre systemene overlapper hverandre og må være sånn tålig riktig før en kan finstille forgasser
Dette innlegget er endret av ghaven: 23 mars 2020 - 22:00
#6 •
Skrevet 25 mars 2020 - 14:40
#7 •
Skrevet 25 mars 2020 - 15:26
Var rett før jeg ga den opp men så viste det seg å være så enkelt som et tett eksosanlegg.
#8 •
Skrevet 26 mars 2020 - 09:55
#9 •
Skrevet 26 mars 2020 - 18:18
Sjekk eksosanlegget! Hadde liknende symptomer på min mopp som har samme motor som tzr (am6)
Var rett før jeg ga den opp men så viste det seg å være så enkelt som et tett eksosanlegg.
Hvordan i all verden fikk du tett eksosanlegg?
#10 •
Skrevet 26 mars 2020 - 22:14
#11 •
Skrevet 26 mars 2020 - 23:17
Var ikke tett eksos, og vurderer å bare kjøpe ny forgasser? Er det lurt?
Ny forgasser kommer jo ikke ferdig innstilt. medmindre du kjøper oem spec, fra produsent eventuelt. Men det vil jo ikke hjelpe om du har byttet luftfilter og den får for mye luft.
og man trenger mer infor om man skal kunne feilen. det du beskriver er at sykkelen kveles. kan være flere grunner, mest sannsynlig for liten dyse. har du gjort noe med den? er den trimmet etc, har den vært trimmet før? har det plutselig skjedd, eller vært sånn lenge?
#12 •
Skrevet 27 mars 2020 - 09:45
Kjedelig med slike feil men å begynne å kjøpe dyre deler i blinde for å finne en feil er ikke økonomisk, og som HSR påpeker så må en ettermarkedsforgasser justeres inn.
Har du ingen mer erfaren du kan spørre om hjelp?
Og for ordensskyld: ble den sånn plutselig eller etter at du har mekket på den eller kort tid etter mekking?
#13 •
Skrevet 27 mars 2020 - 18:52
Så ja var fin så begynte den å kødde seg.. så jeg bestemte å prøve å skifte til den kompisen min sin, men da virket ikke den i det hele tatt... kubber når jeg kjører 10meter. Men for liten dyse? Pluggen er veldig sotet og svart
Oppsett:
19 forgasser (85dysa) ( hadde 18gassar med 95dysa)
50cc 40.3mm
Effektanlegg
Trim cdi
Originalt luftfilter
Men ja vet er ikke lurt å kjøpe ny forgasser, men har prøvd det meste no og tenker ny forgasser er ett håp, men ha må stille den å ja
Dette innlegget er endret av jaok123456789: 27 mars 2020 - 19:45
#14 •
Skrevet 27 mars 2020 - 21:24
Jeg kan ikke se noe bilde av pluggen din.
men Tzr med effektanlegg bruker normalt rundt 115-120 dyse på original forgasser om jeg ikke husker feil. (er drøyt 10 år siden jeg hadde tzr, så ingen garantier der..)
er lett å høre om en 2t motor får for lite eller for mye bensin. Om den får for lite sier den baaaaah, og dør ut, mister all kraft etc.
Får den for mye begynner den å hakke, typ som en turtallsperre.
#15 •
Skrevet 28 mars 2020 - 02:14
Den kveles når jeg gir gass og dette skjedde nylig med ny forgasser (gamal av en kompis) ja den er trimmet,Ny forgasser kommer jo ikke ferdig innstilt. medmindre du kjøper oem spec, fra produsent eventuelt. Men det vil jo ikke hjelpe om du har byttet luftfilter og den får for mye luft.
og man trenger mer infor om man skal kunne feilen. det du beskriver er at sykkelen kveles. kan være flere grunner, mest sannsynlig for liten dyse. har du gjort noe med den? er den trimmet etc, har den vært trimmet før? har det plutselig skjedd, eller vært sånn lenge?
#16 •
Skrevet 28 mars 2020 - 04:50
Ja jeg har prøvde å stille forgasseren og dette hjalp ikke. Den ble litt bedre men når jeg gir gass så dør den sakte ut, men når jeg ikke gir gass holder den turtall
Den kveles når jeg gir gass og dette skjedde nylig med ny forgasser (gamal av en kompis) ja den er trimmet,
og du bruker 85 dyse? på noe du burde bruke 115-120 ish dyse på?
Hvordan har du stillt forgasseren? om hoved dysen din er feil, så vil ikke noe du skrur på av forgasseren gjøre betydelig forskjell.
#17 •
Skrevet 28 mars 2020 - 11:23
#18 •
Skrevet 28 mars 2020 - 12:25
Oja nei original forgasser er 16 Og jeg har 19 så
okei, endrer jo noe.. står garantert på forumet hva som er anbefalt med den forgasseren, burde søke det opp og sammenligne.
#19 •
Skrevet 28 mars 2020 - 13:14
#20 •
Skrevet 28 mars 2020 - 19:58
tvilsomt. i tilfelle vil den spytte masse bensin ut av forgasseren.
Har du renset forgasseren? prøvd å sette på den gamle igjen?
Når du byttet tennplugg, stillte du in gap'en på den?
sitter tennplugghetten skikkelig? og er ledningen til tennpluggen ok? Sjakk om gnisten er sterk på den også.
kan hende at tenningssystemet ditt er dårlig, så den ikke får sterk nok gnist. og når du gir gass klarer den ikke å tenne bensinen.
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere