Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Sym orbit 50cc


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
4 innlegg i dette emnet

#1 Geir87

Geir87

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:
  • Registrert: 03-september 20

Skrevet 03 september 2020 - 19:40

Mistet gnisten på pluggen, den gikk for en stund siden. Sto iro sånn ca 3måneder. Skulle starte den nå, men ingen gnist. Har byttet både coil,plugg og cdi box. Kan det være for dårlig batteri? Vet det er dårlig! Men skal det ikke komme gnist på plugg når jeg bruker kjiken?

#2 Aeon03

Aeon03

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 162 Innlegg:
  • Registrert: 19-mars 20

Skrevet 03 september 2020 - 20:31

Mistet gnisten på pluggen, den gikk for en stund siden. Sto iro sånn ca 3måneder. Skulle starte den nå, men ingen gnist. Har byttet både coil,plugg og cdi box. Kan det være for dårlig batteri? Vet det er dårlig! Men skal det ikke komme gnist på plugg når jeg bruker kjiken?

De fkeste mopeder/scootere er avhengig av batteri for å få gnist. For eksempel batteristrøm til coil og cdi

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#3 Geir87

Geir87

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:
  • Registrert: 03-september 20

Skrevet 03 september 2020 - 20:38

Men vil det ikke bli gnist når man bruker kick startern?

#4 Aeon03

Aeon03

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 162 Innlegg:
  • Registrert: 19-mars 20

Skrevet 03 september 2020 - 20:42

Men vil det ikke bli gnist når man bruker kick startern?

På noen går det. Men på din tror jeg ikke det. For hvis batteriet er flatt og du skrur på tenninga så får ikke cdi'en noe strøm eller signaler. For en cdi bestemmer når motoren skal tenne. Og på grunn av det så er det også cdi'en som kutter gnisten. Så prøv å lade batterie, evt. putte på en booster, da skal det fungere

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#5 Geir87

Geir87

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:
  • Registrert: 03-september 20

Skrevet 12 september 2020 - 13:44

Har montert nytt batteri nå, men fortsatt ikke gnist.



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere