Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Derbi problemer


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
4 innlegg i dette emnet

#1 derbiproblemer9

derbiproblemer9

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 2 Innlegg:
  • Registrert: 27-november 20

Skrevet 27 november 2020 - 11:28

Halla, er ikke spessielt flink på moped men jeg har en derbi drd xtreme 2013.

jeg har fjerna blomben som ligger i svanen og vet ikke om det er en i luft filteret eller ikke?

 

I tilegg så vil jeg at lyden skal komme ut eksos potten men d høres tett ut og lyden høres bare på fremsiden av sykkelen.

 

Er dette noe som er vanlig eller?



#2 Gammelmx2

Gammelmx2

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 441 Innlegg:
  • Registrert: 23-februar 20
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:S�r-Tr�ndelag, Trondheim
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2, 1976 Yamaha RD400C
Garage Garasje

Skrevet 27 november 2020 - 12:01

Halla, er ikke spessielt flink på moped men jeg har en derbi drd xtreme 2013.
jeg har fjerna blomben som ligger i svanen og vet ikke om det er en i luft filteret eller ikke?
 
I tilegg så vil jeg at lyden skal komme ut eksos potten men d høres tett ut og lyden høres bare på fremsiden av sykkelen.
 
Er dette noe som er vanlig eller?

Plombe i luftfilteret eller i forgasseren sjekker du i luftfilterboksen. Fjerna du både pakningene og skiva i svanehalsen? Pakningen(e) kan du evt sette tilbake. Har mopeden gått langt?

#3 derbiproblemer9

derbiproblemer9

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 2 Innlegg:
  • Registrert: 27-november 20

Skrevet 27 november 2020 - 12:08

Plombe i luftfilteret eller i forgasseren sjekker du i luftfilterboksen. Fjerna du både pakningene og skiva i svanehalsen? Pakningen(e) kan du evt sette tilbake. Har mopeden gått langt?

litt usikker på korr lang for øyeblikket med ganske godt stykke, kjører ofte over 4 mil daglig når det er godt føre, jeg fjerna selve (plomben) men det er en pakning som ligger der ja



#4 Gammelmx2

Gammelmx2

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 441 Innlegg:
  • Registrert: 23-februar 20
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:S�r-Tr�ndelag, Trondheim
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2, 1976 Yamaha RD400C
Garage Garasje

Skrevet 28 november 2020 - 03:52

litt usikker på korr lang for øyeblikket med ganske godt stykke, kjører ofte over 4 mil daglig når det er godt føre, jeg fjerna selve (plomben) men det er en pakning som ligger der ja


Ser du at eksosen kommer fra mellom sylinder og svane eller fra svane, eller hører du bare mer lyd der enn før? Når du fjerner plomba i sånne originalpotter, bråker de mye mer fra svana. Du kan ta av lyddemperen og sjekke at røret ikke har et tykt lag med sot på innsiden. Legg gjerne ut noen bilder.

Dette innlegget er endret av Gammelmx2: 28 november 2020 - 03:53


#5 Sjokoladepålegg

Sjokoladepålegg

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 642 Innlegg:
  • Registrert: 14-mai 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Kvam
  • Yrke:litt ta kvert :)
  • Kjøretøy:et par Tsx'er, TM85 ,Volvo 242 + VAG vinterbil
Garage Garasje

Skrevet 08 desember 2020 - 04:10

Håper du dyste opp når du fjerna plomberinga ellers smeller det. Men kjenner du noen eksos lekasje rundt festet til svanehalsen da, ellers er det lite å gjøre med lyden annet enn å sette på en annen eksos som er roligere

Sånn ser plomberinga i gassern sikkert ut, skive som struper for lufta. Lurer på om det er en til inn til luftfilteret, men har aldri hatt derbi selv, bare hjulpe kompiser(mye )
d47b5bc719beb9908c767ea096080f3e.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette innlegget er endret av Sjokoladepålegg: 08 desember 2020 - 04:14

I stallen at the moment :cool :

2 x    komplette Suzuki tsx'er
2 x    Volvo 242 og en VAG Vinterbil

1 x    Tm 85 crosser

 - Ingen tsx ingen s*x   :p  :wub  :drunk  




Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere