Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Moped eller Lett mc?


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
5 innlegg i dette emnet

#1 Odive312

Odive312

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 87 Innlegg:
  • Registrert: 12-august 19

Skrevet 21 januar 2021 - 11:00

Hei. Er det noen her som har noen formeninger om hva som er lurest og hva som er verdt pengene?

Eier både en lettsykkel og moped så kjøretøy har jeg allerede men lettlappen koster jo flesk

Hva mener folk? Er det verdt å ta lett lappen? Er det et stort savn å ikke kunne ha dama bak på moped?


Sent from my iPhone using Tapatalk

#2 caocao1337

caocao1337

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 3 Innlegg:
  • Registrert: 21-januar 21

Skrevet 21 januar 2021 - 15:45

Jeg kjører mistral sport 50, 50 cc firhjuling og jeg valgte det isteden for en homserakett (scooter) også har jeg en girmoped for å kjøre på sommeren, lett sykkel er bedre hvis du ikke bor i en så stor by fordi da er det flere veier hvor du kan kjøre raskere men du kan også trimme en moped. hvis du skal ha noen på så høres lettsykkel bedre ut fordi en homserakett og girmoped er det ikke lovlig å ha noen bakpå.



#3 Gammelmx2

Gammelmx2

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 441 Innlegg:
  • Registrert: 23-februar 20
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:S�r-Tr�ndelag, Trondheim
  • Kjøretøy:1988 Yamaha DT 50 mx2, 1976 Yamaha RD400C
Garage Garasje

Skrevet 21 januar 2021 - 22:36

Hvis du allerede har begge deler ville jeg ha tatt lett lappen fordi du lovlig kan kjøre mopeden, du lærer mer om riktig kjøring og trafikkregler. I tillegg kan du ta melllom-tung lappen tidligere og billigere etterpå.



#4 samuels1

samuels1

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 90 Innlegg:
  • Registrert: 17-mars 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Østfold, Halden
  • Kjøretøy:Yamaha TZR / Keeway Focus / Ford C-Max

Skrevet 23 januar 2021 - 01:46

Hvis du har råd, ville jeg rådet deg til å ta lett lappen. Den kan du ha mer glede av også etter at du blir 18. Er jo også greit å ha lov til å kjøre på motorvei og ha med passasjer.

Selvfølgelig kan man trimme moped for å få den til å gå bedre, men da er det også større risiko for å bli stoppet i kontroll og få bot, eller at man havner i en ulykke og forsikringen ikke dekker skadene.



#5 Nyheim

Nyheim

    Aka Foxy

  • Moderator
  • 2 309 Innlegg:
  • Registrert: 16-juli 10
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Offshore - Oljeplattform
  • Kjøretøy:Yamaha DT50x 09, Yamaha DT50r 07, KTM Bora 50

Skrevet 04 februar 2021 - 21:53

Moped er flott det, og angrer ikke på at jeg kjørte opp til det, men når jeg ser tilbake så kunne jeg ønske at jeg gikk for lett mc, men som du nevner så var det dyrere, og sykkel var gjerne dyrere også.

De aller fleste kompisene mine, rundt 10 stk, kjørte også opp til moped, og de skrudde også på moped, så derfor endte jeg og opp på moped, og det var helt topp det :)


Moped: '09 Yamaha DT50x | '07 Yamaha DT50r '86 KTM Bora 50

Tung MC: '19 Suzuki GSX S750 | '99 Honda Hornet 600


#6 OdinH123

OdinH123

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 22 Innlegg:
  • Registrert: 20-februar 20
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Nordland, Narvik
  • Kjøretøy:Aprilia RX 50 2012

Skrevet 18 februar 2021 - 19:30

Hei. Er det noen her som har noen formeninger om hva som er lurest og hva som er verdt pengene?

Eier både en lettsykkel og moped så kjøretøy har jeg allerede men lettlappen koster jo flesk

Hva mener folk? Er det verdt å ta lett lappen? Er det et stort savn å ikke kunne ha dama bak på moped?


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Om du har planer om å trimme er det egentlig bare å kjøpe en lettsykkel, trimma moped går dt galt med hele tiden, har snart en helt ny moped med alt jeg har byttet ut

 

har totalt brukt omtrent 12k på deler, 11k t lappen, å 13k t selve sykkelen

 

er egt heller bare å kjøpe en billig lett sykkel å ta lett lappen





Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere