Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Går ikke framover etter fjerning av ring


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
1 innlegg i dette emnet

#1 Flodesen

Flodesen

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:
  • Registrert: 07-april 21

Skrevet 07 april 2021 - 20:18

Hei

 

Jeg har byttet til større sylinder, byttet reim og fjernet varator-ringen framme på en Vespa Piaggio 2T scooter.

Motoren starter og sviver fint og hjulet går greit rundt når jeg gir gass -så lenge den står på støtta!

Når jeg setter meg på og slipper den ned, rikker den seg ikke av flekken. Hva kan jeg ha gjort feil? 

Jeg har, som sagt, fjernet ringen som holder de to "tallerkenskivene" på hver side av reima fra hverandre. Etterpå strammmet jeg mutteren slik at disse to nå ligger helt mot hverandre og ikke har noe slakk. er dette galt?

 

Takknemlig for alle svar :-)



#2 ghaven

ghaven

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 843 Innlegg:
  • Registrert: 26-mars 16
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vest-Agder, Mandal
  • Yrke:maskinverksted sms 41687063

Skrevet 19 april 2021 - 02:17

Sansynligheten for at noe har gått galt akkurat når du fjerna ringen er veldig liten, du har nok gjort noe galt under montering da den ikke kan ha endra vekter eller slitt ut reima når den sto stille , og det er disse to som bestemmer fart og drag om motor sviver som den skal. Se video på youtube som viser montering eller fjerning av ring, finns mange gode bruksanvisninger der





Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere