Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Baotian scooter Hvor kan jeg kjøpe en?

Gammelt emne!
Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

Dette emnet har blitt arkivert. Det betyr at du ikke lenger kan poste innlegg i dette emnet.
19 innlegg i dette emnet

#1 Sveinung

Sveinung

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2006 - 00:54

Jeg er ute etter en baotian scooter.
Bor i Harstad og lurer på om noen vet om forhandlere i nærheten?

Og..

Vet noen om det er flere scootere som har alarm og fjernstart på samme måte som baotian har?

#2 sondre_staven

sondre_staven

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 538 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2006 - 02:01

ehhe,skal du kjøpe bare pga det? kan jo heller kjøpe til på qxl elns.. koster ikke mange kronene heller..:)
05 x-race sm tatt av noen stickers, Polisport hendelbeskyttere,dekktusj, Rimtape, carbon blinkers mk2,poltisperre(funker ikke :p )
Puch Maxi 1985 med variabelt humør

#3 YJR04

YJR04

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 340 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2006 - 03:23

Du kan jo ikke kjøpe en scooter pga en spesiell funksjon.
Jeg hørest egentlig ut som min far når jeg sier dette, men sett kvalitet forran det å ha en fancy funksjon eller to. Dette er et helt ukjent merke, du vil aldri finne erstattningsdeler til denne viss du ødelegger noe.
Aldri finne trim.
Aldri finne styling.
Den er sikkert stygg fra før også kan jeg tenke meg :P
Er det prisen som er tanken med denne scooteren, er det bedre å kjøpe en brukt en fra et kjent merke.
Er sikkert vanskelig å få solgt den senere også når det er et ukjent merke.

Keeway Hurricane har også fjernstart, men dette er også et noe ukjent merke.

Som han over sa:
Kjøp deg heller fjernstarter fra aksjon eller webshop.

Etter det jeg kan se er begge scooterene du ser på 4-takter.
Tilfeldig, eller vil du ha 4-takter?

Godt råd:
Beskriv hva du vil ha og hvilken prisklasse du er i,
og folk på MP vil nok gi deg råd og tips om hva som er lurt å kjøpe.

Dette innlegget er endret av YJR04: 12 juli 2006 - 03:31

<3 Yamaha Jog-R 04 EVO <3
Styling: carbon speil - carbon hendler - carbon holker - hvit racing netting - hvit dekktusj - nye klistermerker - neonlys - dioder - ny speedoskive - rød kick - rød spacer - røde ventilhetter - rød oljeskrue - røde variatorskruer - rødt viftehus og blå vifte - sirene 125db - sidestøtte - Anlegg - Chrome'a effektanlegg
Div: Variatorsperre=vekk - Hebo Next Generation - politiknapp - Rød Vacumbox - Tecnigas Next effektanlegg - #70 dyse - powerfilter

#4 Sveinung

Sveinung

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2006 - 08:09

Denne moppa er en av Sveriges mest solgte moped.
Ja den er billig. Men.

Jeg kjenner flere som eier en slik og har ingen problemer med den.

Jeg 33 år.
Har motorsykkel.
Har eid alt i fra Max puch til Aeroxs.

Så noe behov for en mopp jeg vil trimme har jeg ikke..

Denna moppen skal henge bakpå bobilen.

Og da er det greit at den er billig og det er alarm på den. Fjernstart er ikke så nøye...

Så...

Noen som kan fortelle meg hvor (bortsett fra i Sverige da) får jeg kjøpt denne moppa i Norge da?

#5 YJR04

YJR04

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 340 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2006 - 13:32

Denne moppa er en av Sveriges mest solgte moped.
Ja den er billig. Men.

Jeg kjenner flere som eier en slik og har ingen problemer med den.

Jeg 33 år.
Har motorsykkel.
Har eid alt i fra Max puch til Aeroxs.

Så noe behov for en mopp jeg vil trimme har jeg ikke..

Denna moppen skal henge bakpå bobilen.

Og da er det greit at den er billig og det er alarm på den. Fjernstart er ikke så nøye...

Så...

Noen som kan fortelle meg hvor (bortsett fra i Sverige da) får jeg kjøpt denne moppa i Norge da?

Okey, men da så.

Jeg fant ikke noen i Norge, desverre.
Kanskje noen andre gjør det...
Styling: carbon speil - carbon hendler - carbon holker - hvit racing netting - hvit dekktusj - nye klistermerker - neonlys - dioder - ny speedoskive - rød kick - rød spacer - røde ventilhetter - rød oljeskrue - røde variatorskruer - rødt viftehus og blå vifte - sirene 125db - sidestøtte - Anlegg - Chrome'a effektanlegg
Div: Variatorsperre=vekk - Hebo Next Generation - politiknapp - Rød Vacumbox - Tecnigas Next effektanlegg - #70 dyse - powerfilter

#6 Zenith

Zenith

Wubbern Sjøl

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 205 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2006 - 13:51

Hør Med -zlurv- her på forumet. Mener han har en sånn

#7 Christian

Christian

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 561 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2006 - 14:11

En venn av meg har en slik en. 2005mod. rød 4t scooter. Baotian.
Starter alltid, har ikke hatt noe problem med den. Han har røket gasswire'n på den nå, men det er det eneste. Den har gått 130mil.

Tror ikke det er så allverdens kvalitet, men de er ikke dårlige heller.

Volvo.

Savner mopedtia.

#8 YJR04

YJR04

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 340 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2006 - 14:27

En venn av meg har en slik en. 2005mod. rød 4t scooter. Baotian.
Starter alltid, har ikke hatt noe problem med den. Han har røket gasswire'n på den nå, men det er det eneste. Den har gått 130mil.

Tror ikke det er så allverdens kvalitet, men de er ikke dårlige heller.

Blir jo en stoor forskjell når det er en 30-åring kjører orginalt og en gal 16-åring kjører trimmet ( vet ikke om han gjør det da men :rolleyes: )
Ikke ta det ille opp, men kjørestilen vil jeg tro er ganske forskjellig ;)

#9 Sveinung

Sveinung

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2006 - 20:41

Blir jo en stoor forskjell når det er en 30-åring kjører orginalt og en gal 16-åring kjører trimmet ( vet ikke om han gjør det da men :rolleyes: )
Ikke ta det ille opp, men kjørestilen vil jeg tro er ganske forskjellig ;)

Nåja..

Min Aerox som jeg eide i 2003 gjorde glatt 110 kmt med ny potte og variator.. Kjøpt og montert hos Zigo MC i Harstad.

Ble stoppet av polti der dem testet moppa.. De var snille og lot meg kjøre.. Siden jeg var "så" gammel og hadde MC lappen ;-)

#10 Rudi

Rudi

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 642 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2006 - 21:11

Tviler litt på glatt 110 men i overkant av hundre skal jeg være med på!!:)
Piaggio Nrg mc3 2003 Blue!
Peugeot 406
Honda Vt 750

#11 Snowracer

Snowracer

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 746 Innlegg:

Skrevet 13 juli 2006 - 03:37

Hmm..er nok ikke noen som selger baotian scooter i nerheten av harstad, (bor der selv). Men en ting er jo å kjøpe en scooter og ettermontere fjernstart og alarm, har forresten 2 liggende visst du er intr.
Aprilia RS50 Valentino Rossi replica edition: [size=2]SELGES!!![/size]
CPI Popcorn Juletre editon: [size=2]SELGES!!![/size]
SEND PM
--->Prosjektene mine<--- KOMMENTER GJERNE!!!!

dæm e jo fettsvær, næstn som du ikkje klare å ta rundt dæm jo^^

#12 mikkepikke

mikkepikke

<Insert random Svada>

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 894 Innlegg:

Skrevet 13 juli 2006 - 03:55

Det er ikke noe dårlig kvalitet på de scooterene egentlig...kameraten min har en sånn, han kjører på tredje sesongen nå...kjørt over 1000 mil med den, og drivreima har ryki én gang. Ellers, så har det vært litt mikkmakk med det elektriske. Ikke noe annet...

Eneste ulempen var at når han skulle ha ny drivreim, så måtte han bestille fra Kina et sted... :P Tok sin tid.
'08 VW Golf MkV 2.0TDI 4MOTION

Alex_89_p, I <3 U.
X: '95 Nissan 200SX S14
X: Rieju RS2 Pro 05-mod - Svart. Den gikk dødsfort.

#13 Rudi

Rudi

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 642 Innlegg:

Skrevet 13 juli 2006 - 08:21

kjøp no en brukt baotian de er jo så billig brukt at det er latterlig!
Peugeot 406
Honda Vt 750

#14 Sveinung

Sveinung

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Skrevet 13 juli 2006 - 09:18

kjøp no en brukt baotian de er jo så billig brukt at det er latterlig!

Jo billig er dem sikkert om dem er brukt.. Men jeg vil ha en ny.. Garanti og slikt vettu ;-)

#15 Rudi

Rudi

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 642 Innlegg:

Skrevet 13 juli 2006 - 11:25

Du har jo garanti i 2 år, så du kan jo finne deg en 2005 modell da
Peugeot 406
Honda Vt 750

#16 wilhelm

wilhelm

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 756 Innlegg:

Skrevet 14 juli 2006 - 12:18

jeg ville anbefale deg et merke som er kjent i verden og det er flere levrandører til det merket, no er jo peugeot's levrandør gått kunkurs så då kan det være vanskelig å få deler til den , men det var nok ikke lenge. men som yjr04 sa uskjent merke er vanskelig med deler og servis osv.

#17 _Adler_

_Adler_

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 078 Innlegg:

Skrevet 16 juli 2006 - 00:38

Kompisen til broren min har en slik, bare at det er en Daifo kjøpt hos Felleskjøpet. Ser helt lik ut som Baotian, nesten. Kjøpte for ca. 3 uker siden. Har selv prøvd den en god del. I følge FK er den uplombert, de har i alle fall fjerna sperra. Regner med at det er snakk om en variatorsperre her. Den går i grunn ganske bra. Aksen er helt forferdelig dass, men fra 55 kjenner man at den begynner å dra litt igjen. Klarer 85 km/t i slakke nedoverbakker og i overkant av ca. 70 km/t på flaten. Tror ikke speedo er veldig feil, for farten kjennes ganske rett ut.

Den er ganske liten, så ikke så egnet for lange personer som meg (over 1.90 m), men den funker. Demperene suger, skulle tro bakdemperen er av samme type som den som åpner bakdørene på biler Rolling Eyes Den er ellers veldig hard å kjøre, lite demping. Små dekk gjør den vinglete og merkelig å kjøre. Ellers er den veldig jalla og dårlig. Gasswiren røk tvert av etter 100 kjørte km, og en del rust allerede. Utseendemessig er den ikke så veldig fin heller, men blir "bedre" når du fjerner den toppboksen Razz Om du skal ha scooter du kan bruke fra a til b, og ikke noe mer så passer den deg vil jeg tro. Den er overhodet ikke sterk, eier ikke kraft!

Er det ikke yrkeslinjer i Bæææææææææææææææææææææærrrrrrrrrrrrrrrgen eller? Eller satser alle på en liten rolle i neste Rocco og Russen? For det er vell ikke andre grunner for og sitte og geeke på samme måten som man har gjort siden 1klasse barneskole i 3 år til..

Kona kan jo ikke å steke egg engang så det ender med at jeg er kjøkkentøffel, det er stress :p

#18 RulleRimfrost

RulleRimfrost

MP-Ukjent

• Bruker
  • 3 Innlegg:

Skrevet 20 juli 2006 - 16:11

Kjøpte min Boatian på SmartClub for 7 990,- Funker den. "Plombering" består i en skrue i toppen av forgasserlokket som hindrer dysenål i å dras helt opp. Etter fjærning av denne går moppen fint.
Tror Classic Motor i Fredrikstad er importør, så om en bor nordpå antar jeg det er enklere å hente en over grensen, uten at jeg har sjekket om svenskene har forbrukerkjøpslov som oss nordmenn.

#19 Tekko TZR

Tekko TZR

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 47 Innlegg:

Skrevet 24 juli 2006 - 04:32

Keyway Matrix PRO har Fjernstart og Alarm. Veit ivertfall om en selger i larvik, Vestfold. Larvik Sykkel og moped AS
Bilder av sykkelen min og ting som har skjedd med den.

Bilder her
-------------------------------------------------------------------------
Yamaha TZR Rossi 2005 - Første Rossin i Norge =) Toppfart: 142km/t(16/47dreving) (Gammelt Anlegg)

Simonini 90ccm - Verstingen min =)

Jenta mi før sylindern kom, Med TwinNinjan =)

#20 bendixn

bendixn

MP-Ukjent

• Bruker
  • 5 Innlegg:

Skrevet 21 november 2006 - 02:15

Keeway Hurricane har fjernstart og alarm :P jeg eier en sjøl.. digger den scootern :P gjør 80km/t uten trim stuff... only plomba :P

Gammelt emne!
Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!