Ninja effektanlegg
Uorginal Dreving
Uten skilt
Uten baklys
Meg:
Uten førerkort
Let the history begin:
1 dag før det hele:
Jeg har vert på butikken og råner i sentrum av Leikanger, skal til og kjøre hjem.
Akkurat da ser jeg UP bilen holder på og rygge ut av en parkeringsplass.
Jeg svinger til høgre der UP bilen holder på og rygge og kjører bak han og oppover en vei.
Istedenfor og kjøre ut på riksveien kjører han bånn gass etter meg, men jeg kjører fra han lett.
1 dag senere (Selve dagen jeg blir tatt)
Vi er og skrur på mopeden til en venn, og vi trenger en kompressor til og tighte noen mutterer i motoren.
Kompressoren står nede hos en annen venn, så vi kjører 2 på en moped. Jeg sitter bakpå og holder motoren i hendene. Etter vi har tighta, begynner vi og kjøre oppover igjen. I en sving på vei tilbake møter vi politibilen, en mondeo. Jeg ser at han snur og kommer etter, vi gir på og kjører forbi en bil på en strekke.
Vi har litt forsprang, men kjører forbi en bil til på en liten strekke. Akkurat i det vi er på vei fordi den siste bilen, begynner den og blinke og kjøre av til en avkjørsel og vi klarer akkurat og kommer forbi.
Så kjørte vi tilbake der vi skrudde, og lukka garasjeporten.
Ca 1 time etterpå:
Broderen min må ned til samme dude hadde kompressoren for og hente noe. Han tar mopeden min, og seff møter han på samme politibilen. Han kjører og fra dem uten og bli tatt, og kommer tilbake en halvtime senere.
Hovudhistorien: (Dette skjer samme kveld)
Det hele begynte med at jeg skulle hente skiltopphenget mitt hos en venn, fordi jeg skulle på kjøretime neste dag.
Jeg kjørte så de to kilometerene bort til vennen min, men når jeg nesten var framme så slokna mopeden.
Når jeg prøvde og starte den så gikk den fint på tomgang, men med engang jeg gidde litt gass så slåkna den bort...
Jeg trodde med en gang at det var tomt for bensinen, for bensinlampa lyste jo.
Jeg trilla så de 300meterene ned til Esso for og fylle på litt bensin for å se om den starta.
Når jeg kom ned på Esso fylte jeg på en liter med bensin. Når jeg prøvde og starte den igjen, gikk den fortsatt ikke.
Jeg satt meg så ned for og tenkte litt over hva det kunne være, som gjorde at mopeden ikke starta.
For og si det sånn, så tenkte jeg jo skjering med engang, men prøvde og tenkte litt positivt ivertfall.
Mens jeg satt der og tenkte, så hører jeg plutselig en bil som kommer fordi, og jeg reiser meg opp for å se om det er noen jeg kjenner som kan kjøre meg hjem.
Jeg skimta akkurat en hvit bil mellom pumpene, og selfølgelig blinka den inn. Det første jeg ser er di stygge tusenmeterene som lyser meg inn i øynene og der kommer selveste UP selv. Ser ut som han tror jeg skal stikke av, for han avskjerer meg med og kjøre rett mot meg.
I det han kommer imot meg setter jeg meg ned på huk og tar av tennplugghetta, bare sånn for sikkerhetsskyld. Han kommer ut av bilen og det aller første han sier er "Ja, her er vel alt som går an og trimme trimmet." Jeg sa ikke noe. Han spørte så etter vognkort og førerkort, og jeg som ikke har førerkort måtte jo innrømme det, og gidde han vognkortet.
Han begynte og gå rundt mopeden og lyste med lommelykten sin. Så spørte han hvorfor jeg ikke hadde skilt. Jeg svarte bare at skiltopphenget var ødelagt og at mopeden hadde stått i ro lenge fordi den ikke gikk.
Så spurte han om det var noe trim på mopeden, og jeg innrømte effektanlegg. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gjorde det så dum som han var, menmen. Så kom vi til drevinga og jeg hjalp han og telle, vi kom vel fram til 12-48 eller noe. Jeg sa til han at det var orginalt.
Jeg var så sikker på at det kom til og gå bra, helt til han tok på potta mi. Den var selfølgelig varm, og jeg fikk totalt jernteppe. Jeg fikk tilslutt forklart at den hadde gått på tomgang før jeg trilla den ned her.
Så satt han seg inn i bilen og sjekka vognkort og legatimasjonen min.
Toppen av det hele var jo at rett før han skulle reise. Da kom jo selfølgelig jentelaget 90/91 hjem fra fotballkamp, og bussen stoppa akkurat der. Jeg ble litt ekstra flau når alle begynte og spørre om hva som hadde skjedd, men det gikk fint. Tilslutt reiste han og det siste han sa, var "Du kommer til og høre fra Lensmannen i Leikanger."
En måned senere:
Pappa får telefon fra lensmannen i Leikanger. Han sier at egentlig bør han dra inn mopeden pga alt som var ulovlig, men det nekter pappa på. Han sier og at alt av trim skal innleveres til han. Da sier pappa at mopeden er orginal nå, og at trimdelene er kastet på båssplassen. Han sa også at jeg og pappa skulle møte i avhør neste fredag.
Fredag:
Har vert i avhør og forklart meg og alt gikk fint, han satt bare der og spørte om alt mulig rart. Pappa satt og sparka meg i foten når jeg skulle nekte og svare.
Han sa at jeg skulle få vite straffen innen 6uker, siden jeg er under 18 og har rett på og slippe og vente lenge på straffen.
6 veker senere:
Fikk brev fra politiet i dag om straffen min.
Melding om saksavgjerd:
Vi vil få opplyse at for dykkar del er saka lagd bort av bevisgrunnar.
Dette innlegget er endret av Joakim2k: 08 november 2006 - 22:22
Logg inn
Registrer
Hjelp

Emne stengt!

Tilbake til toppen
Multisitering
Vis garasjen