Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Forsikringsselskaper og pris til ungdom

Gammelt emne!
Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

Dette emnet har blitt arkivert. Det betyr at du ikke lenger kan poste innlegg i dette emnet.
28 innlegg i dette emnet

#21 dipper

dipper

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:

Skrevet 08 oktober 2006 - 13:33

Jepp det er sant at man bare utsetter det, men får man utsatt det ett år vil jo bonusen øke, så det hjelper jo på litt :) trur ikke 8000 for en S4 er så alle verst nei. IF ville ikke forsikre bilen på meg engang, og hos vesta kosta det meg 19000 for delkasko. Så det er helt syke prisforskjeller. Gjensidige er det eneste forsikringsselskpaet som faktisk gir ungdom en LITEN sjanse til og eie en litt heftig bil :)

Jeg synes Gjensidige bør belønnes for dette. Det er trossalt en større risiko med ungdom enn voksne. Jeg kommer neppe til å forlate Gjensidige siden de har vært så greie hittil.
2006 Kawasaki KX 250
2004 Ski-doo MXZ 800
1999 VW Passat Tdi
1977 Opel Kadett C Caravan

#22 lasseopa

lasseopa

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 607 Innlegg:

Skrevet 08 oktober 2006 - 13:41

Jepp jeg har også kun gode erfaringer med gjensidige. er nokk de jeg kommer til og bruke i framtida også :) Hadde det ikke vært for gjensidige hadde jeg ikke hatt sjangs i havet til å handle en s4.
Audi S4 2.2Turbo :)
X lamborghini orange Mhrx 02, type SOLGT

#23 Mikky

Mikky

Årets bruker 2007.

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 8 989 Innlegg:

Skrevet 08 oktober 2006 - 16:11

Blir nok Gjensidig på meg :)

Ringte til Gjensidige om 323 F'en.
De skulle ha 10.000 på fullkasko. 18 år og 0% bonus.

Kjører heller fullkasko enn delkasko. Liten prisforskjell, og fullkasko dekker mer.
B-b-b-bird, bird, bird, b-bird's the word

"Hi, my name is Toyota. I am the richest carmanufactor in the world, I am the biggest car manufactor in the world, I have no carisma at all, and I don't spend my money on anything interesting" - Jonny Smith, Fifth Gear.

#24 lasseopa

lasseopa

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 607 Innlegg:

Skrevet 08 oktober 2006 - 16:58

Vet ikke hvordan det er med andre biler men hos gjensidige kosta det 9000 mere for fullkasko, om jeg skulle ha det. Å det er liten vits å ha fullkasko på en bil som ikke koster mye. Det er DYRT å bruke kaskoen om det først skjer noe. Koster fort 10k i bare egenandel :s

Dette innlegget er endret av lasseopa: 08 oktober 2006 - 16:59

Audi S4 2.2Turbo :)
X lamborghini orange Mhrx 02, type SOLGT

#25 Mikky

Mikky

Årets bruker 2007.

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 8 989 Innlegg:

Skrevet 08 oktober 2006 - 17:11

Åja.
For meg var ikke forskjellen så stor.
3000,-.

Btw, delkasko dekker lite.

Men har du en litt gamlere bil er det ingen vits :)

Dette innlegget er endret av Mikky: 08 oktober 2006 - 17:12

B-b-b-bird, bird, bird, b-bird's the word

"Hi, my name is Toyota. I am the richest carmanufactor in the world, I am the biggest car manufactor in the world, I have no carisma at all, and I don't spend my money on anything interesting" - Jonny Smith, Fifth Gear.

#26 dipper

dipper

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:

Skrevet 08 oktober 2006 - 17:22

Åja.
3000,-.

Du starter med 20% bonus i de fleste forsikringsselskaper. Ihvertfall Gjensidige.

Med 20% bonus skal du ha skader over 50 000 før det lønner seg å bruke kaskoen. Dette er fordi du får et ekstremt bonustap. Unntaket er viss du krasjer med noen andre og det er din feil. Da får du bonustapet uansett pga skader på den andre bilen så da kan du likegodt bruke kaskoen også. Forskjellen til meg var 4000, og da måtte jeg øke egenandelen også.

Hos Gjensidige dekkes brann og tyveri med 4000 i egenandel. Glasskade med 2000 i egenandel. Og ved elgpåkjørsel (eller var det alt vilt?) dekkes alle skader UTEN bonustap :) Dette er altså delkasko. Og delkaskoen kostet bare 500 for meg.

Viss du er NAF-medlem så dekker de 4000 i egenandel hos Gjensidige foresten. Melder du deg inn i bondelaget som koster 300 i året får du 20% avslag til totalpris hos Gjensidige.

Dette innlegget er endret av dipper: 08 oktober 2006 - 17:23

2006 Kawasaki KX 250
2004 Ski-doo MXZ 800
1999 VW Passat Tdi

#27 Vebba

Vebba

Crew

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 5 038 Innlegg:

Skrevet 08 oktober 2006 - 17:35

Åja.
3000,-.

Du starter med 20% bonus i de fleste forsikringsselskaper. Ihvertfall Gjensidige.

Med 20% bonus skal du ha skader over 50 000 før det lønner seg å bruke kaskoen. Dette er fordi du får et ekstremt bonustap. Unntaket er viss du krasjer med noen andre og det er din feil. Da får du bonustapet uansett pga skader på den andre bilen så da kan du likegodt bruke kaskoen også. Forskjellen til meg var 4000, og da måtte jeg øke egenandelen også.

Hos Gjensidige dekkes brann og tyveri med 4000 i egenandel. Glasskade med 2000 i egenandel. Og ved elgpåkjørsel (eller var det alt vilt?) dekkes alle skader UTEN bonustap :) Dette er altså delkasko. Og delkaskoen kostet bare 500 for meg.

Viss du er NAF-medlem så dekker de 4000 i egenandel hos Gjensidige foresten. Melder du deg inn i bondelaget som koster 300 i året får du 20% avslag til totalpris hos Gjensidige.

Går dyrepåkjørsel under delkasko? :o Tenkte den var kun på fullkaskoen jeg :unsure:
2010 Volvo FH 500hk "flisbil"
1990 Ford F-250 Pick-Up
1982 Ford Granada 2,8 GL
1996 Nissan Silvia S14A drifte edition.
Har hatt: Seks Forder, en VW, en Opel, en Mazda, en Audi og to TSX'er. Men ingenting holder :p

#28 dipper

dipper

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 687 Innlegg:

Skrevet 08 oktober 2006 - 17:57

Går dyrepåkjørsel under delkasko? :o Tenkte den var kun på fullkaskoen jeg :unsure:

Tror jeg har gått på en bommert alikevel. Tenkte jeg måtte ta frem avtalen og lese igjennom. Det eneste jeg finner nå er at dyrepåkjørsel ikke gir bonustap. Skjønner ikke helt hvorfor dette står i min avtale da det ikke står noe om kasko. Skal undersøke dette litt nærmere.
2006 Kawasaki KX 250
2004 Ski-doo MXZ 800
1999 VW Passat Tdi

#29 Vebba

Vebba

Crew

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 5 038 Innlegg:

Skrevet 08 oktober 2006 - 17:59

Tror jeg har gått på en bommert alikevel. Tenkte jeg måtte ta frem avtalen og lese igjennom. Det eneste jeg finner nå er at dyrepåkjørsel ikke gir bonustap. Skjønner ikke helt hvorfor dette står i min avtale da det ikke står noe om kasko. Skal undersøke dette litt nærmere.

Tviler egetlig på at det dekkes av delkasko. Aldri hørt om før hvertfall. At det ikke gir bonustap visste jeg. Gjør det ikke hvis naturen skader bilen heller. Slik som til bestefaren min, bilen ble helt ødelagt av et skikkelig hagleskur. Ikke bonustap, men måtte ut med en egenandel på litt. Hellakkering på bilen måtte til. Surt for en bil som var to-tre måneder gammel, så måtte han ut med en egenandel på hellakkering.
2010 Volvo FH 500hk "flisbil"
1990 Ford F-250 Pick-Up
1982 Ford Granada 2,8 GL
1996 Nissan Silvia S14A drifte edition.
Har hatt: Seks Forder, en VW, en Opel, en Mazda, en Audi og to TSX'er. Men ingenting holder :p

Gammelt emne!
Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!