Gå til innhold

* * * * - 3 Stemmer

50cc ATV topicen

• Logg inn for å legge til innlegg
2715 innlegg i dette emnet

#41 glansn

glansn

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:unilli cx50

Skrevet 13 desember 2006 - 16:24

okok... får prøve da :P
Kjøre Unilli Kinavare ATV me trimsylinder og 88 dyse...
Går som faan, når d først virke!

#42 tveraa

tveraa

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Adly rs50

Skrevet 13 desember 2006 - 16:35

du får det nok til  :P  lure på hvor mye du klarer på den etterpå;)  tror ikke den klarer mer enn max 60  :P
Ny moped: Adly rs50 (2006 mod. sort)

Gammel moped: Rieju rs2 (2003 mod. blå)

#43 tveraa

tveraa

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 13 desember 2006 - 17:19

adly rs 50 og aero er ganske like :P   adly ser størst ut :D  men er kortere grunnet den støtfangeren til aero <_<   :P

Vedlagte filer

#44 Mrlee

Mrlee

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 14 desember 2006 - 15:04

På min Aero ATV har jeg fjernet variatorring, skiftet til tyngre variatorvekter (6 gr), fjernet blindrøret på eksosanlegget, montert 70 ccm sylinder, Hebo Powerfilter samt trimreeds. Fremdeles gjør den ikke mer enn 50 km/t (og da på ekstremt høyt turtall) og jeg begynner å bli litt oppgitt.... Nytt fordrev var lovet av importør Secma.no, men nå høres det ut som om det ikke kommer allikevel fordi produsenten visstnok ikke vil levere trimdeler til sykkelen?!?!

Såvidt jeg skjønner er det liggende Minarelli/Yamaha-motor på Aero? Isåfall kan det jo skaffes en del trim fra andre (Crash, Speedoptions etc.). Jeg har bestilt torquedrive, og ser fra andre her, at det visstnok skal legge til 15 km/t, og DET er jo bra. <_<

Så er spørsmålet, skal man også bestille oversize trimvariator fra Crash eller Speedoptions og evt. ny gearutveksling (Crash har ihvertfall det), for å få gjort noe med utvekslinga på sykkelen? Vil det hjelpe noe særlig, er det noen som har prøvd det?

Og hva med det effektanlegget de selger på Crash? Vil det kunne passe på Aero, og igjen, gir det noe effekt å snakke om? Secma har jo også et slags effektanlegg, men såvidt jeg skjønner er det igrunn helt likt det originale anlegget, med unntak av at blindrøret er fjernet, så det er ikke rare forskjellen mellom de to....

#45 TraktorKongen

TraktorKongen

Storbonde

• Bruker
  • PipPip
  • Kjøretøy:Valtra traktor

Skrevet 14 desember 2006 - 16:05

Vis innleggMrlee, den 14.12.2006 - 15:04, skrev:

På min Aero ATV har jeg fjernet variatorring, skiftet til tyngre variatorvekter (6 gr), fjernet blindrøret på eksosanlegget, montert 70 ccm sylinder, Hebo Powerfilter samt trimreeds. Fremdeles gjør den ikke mer enn 50 km/t (og da på ekstremt høyt turtall) og jeg begynner å bli litt oppgitt.... Nytt fordrev var lovet av importør Secma.no, men nå høres det ut som om det ikke kommer allikevel fordi produsenten visstnok ikke vil levere trimdeler til sykkelen?!?!

Såvidt jeg skjønner er det liggende Minarelli/Yamaha-motor på Aero? Isåfall kan det jo skaffes en del trim fra andre (Crash, Speedoptions etc.). Jeg har bestilt torquedrive, og ser fra andre her, at det visstnok skal legge til 15 km/t, og DET er jo bra. <_<

Så er spørsmålet, skal man også bestille oversize trimvariator fra Crash eller Speedoptions og evt. ny gearutveksling (Crash har ihvertfall det), for å få gjort noe med utvekslinga på sykkelen? Vil det hjelpe noe særlig, er det noen som har prøvd det?

Og hva med det effektanlegget de selger på Crash? Vil det kunne passe på Aero, og igjen, gir det noe effekt å snakke om? Secma har jo også et slags effektanlegg, men såvidt jeg skjønner er det igrunn helt likt det originale anlegget, med unntak av at blindrøret er fjernet, så det er ikke rare forskjellen mellom de to....

Jeg har nettopp bestillt effektannlegg og drev fra secma.no .. Senere har jeg tenkt å bestille torquedrive og variator fra crash.. og kanskje sylinder, forgasser osv tilslutt :)

Nå:- Passat CL 1.8 1986 mod
X:- JDM Simpa (mopedbil)X:- Unilli CX - 50X:- E-ton Tornado dxl X:- Aero RX 50

Vis innleggTL35182, den 31.07.2007 - 00:32, skrev:

Hold kjeften din'a jævla incest skapte fuck up! Gå å sug PIKK

#46 tveraa

tveraa

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 14 desember 2006 - 16:49

Vis innleggMrlee, den 14.12.2006 - 15:04, skrev:

kjører du med orginal forgasser og hvilken dyse har du?  skulle klart mer enn 50km/t med 70cc sylinder <_<

#47 Mikky

Mikky

Årets bruker 2007.

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • Kjøretøy:Jaujau

Skrevet 14 desember 2006 - 20:58

Nei.
Det som er problemet :)
Gear-dreva og variatoren klarer ikke gi mer enn 50-55 km/t org.
Bytt til 25% økning på gear'a og Oversizevariator, så merker du forskjell :)
B-b-b-bird, bird, bird, b-bird's the word

"Hi, my name is Toyota. I am the richest carmanufactor in the world, I am the biggest car manufactor in the world, I have no carisma at all, and I don't spend my money on anything interesting" - Jonny Smith, Fifth Gear.

#48 glansn

glansn

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:unilli cx50

Skrevet 14 desember 2006 - 22:07

den må no dra no jævelig bra da :P
Kjøre Unilli Kinavare ATV me trimsylinder og 88 dyse...
Går som faan, når d først virke!

#49 tveraa

tveraa

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 14 desember 2006 - 22:36

Vis innleggMikky, den 14.12.2006 - 20:58, skrev:

Nei.
Det som er problemet :)
Gear-dreva og variatoren klarer ikke gi mer enn 50-55 km/t org.
Bytt til 25% økning på gear'a og Oversizevariator, så merker du forskjell :)
er det ikke lettere å bytte drev på den da?;)

#50 Mrlee

Mrlee

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 15 desember 2006 - 12:28

Vis innleggtveraa, den 14.12.2006 - 16:49, skrev:

kjører du med orginal forgasser og hvilken dyse har du?  skulle klart mer enn 50km/t med 70cc sylinder <_<

Kjører med original gasser ja. Den originale gasseren er relativt stor (selv om jeg ikke vet HVOR stor, står ingenting på den iallefall), men dysa er byttet. Husker ikke akkurat dysestr. jeg har i nå, men det er rundt 95 hvis jeg husker rett....

Skiftet forøvrig til tyngre variatorvekter. Det ga LITT utslag på utvekslinga, dvs. den roet turtallet litt ved 35-40 km/t, men fortsatt er det HØYT turtall når man bikker 40 km/t. Bakdelen var at den ble MYE svakere i oppoverbakker, og mistet også litt av aksen, så hvis jeg eventuelt får et større framdrev eller bytter til annen gearutveksling, så er det vel aktuelt å gå ned på litt lettere variatorvekter igjen. Eventuelt jeg kjøper oversizevariatoren og eksperimenterer med vekter der...

Men dere som har byttet torquedrive, nøyaktig hva slags utslag ga det på aks/fart?

#51 tveraa

tveraa

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 15 desember 2006 - 12:57

Vis innleggMrlee, den 15.12.2006 - 12:28, skrev:

Kjører med original gasser ja. Den originale gasseren er relativt stor (selv om jeg ikke vet HVOR stor, står ingenting på den iallefall), men dysa er byttet. Husker ikke akkurat dysestr. jeg har i nå, men det er rundt 95 hvis jeg husker rett....

Skiftet forøvrig til tyngre variatorvekter. Det ga LITT utslag på utvekslinga, dvs. den roet turtallet litt ved 35-40 km/t, men fortsatt er det HØYT turtall når man bikker 40 km/t. Bakdelen var at den ble MYE svakere i oppoverbakker, og mistet også litt av aksen, så hvis jeg eventuelt får et større framdrev eller bytter til annen gearutveksling, så er det vel aktuelt å gå ned på litt lettere variatorvekter igjen. Eventuelt jeg kjøper oversizevariatoren og eksperimenterer med vekter der...

Men dere som har byttet torquedrive, nøyaktig hva slags utslag ga det på aks/fart?
merkest mest på at turtallet ikke synker så mye når man møter en bakke:)
byttet andre ting samtidig så jeg vet ikke hvor mye fart man tjener på den  :huh:

har startet å tenkt på om jeg skal åpne girkassen å se om den er plombert på noen måte.  <_<   virker som man behøver MYYYE turtall for å få mer fart  :unsure:

Dette innlegget er endret av tveraa: 15 desember 2006 - 12:58

#52 TraktorKongen

TraktorKongen

Storbonde

• Bruker
  • PipPip

Skrevet 15 desember 2006 - 15:42

Nåken som veit om effektannlegg som kan passe til min? (aero rx).. Har sett litt på crash men er litt usikker.. bør ikkje koste meir enn 1300,-

#53 tveraa

tveraa

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 15 desember 2006 - 15:56

Vis innleggThunder Storm, den 15.12.2006 - 15:42, skrev:

Nåken som veit om effektannlegg som kan passe til min? (aero rx).. Har sett litt på crash men er litt usikker.. bør ikkje koste meir enn 1300,-
samme problem som jeg har. finner ikke effektanlegg  :(   det er ingen som forhandler trim til aero og adly på nett!! ? jeg har iallefall ikke funnet noen  :(   crash har litt men ikke så mye  :P

#54 TraktorKongen

TraktorKongen

Storbonde

• Bruker
  • PipPip

Skrevet 15 desember 2006 - 16:30

Vis innleggtveraa, den 15.12.2006 - 15:56, skrev:

samme problem som jeg har. finner ikke effektanlegg  :(   det er ingen som forhandler trim til aero og adly på nett!! ? jeg har iallefall ikke funnet noen  :(   crash har litt men ikke så mye  :P

Eineste eg veit om e www.secma.no MEN dei skal ha 2000,- for et usselt effektannlegg.. I tillegg er eksosannlegget litt krunglete plassert (foran, alstå nedenfor styret) Ser heilt sinnsjukt ut :P

#55 tveraa

tveraa

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 15 desember 2006 - 20:26

Vis innleggThunder Storm, den 15.12.2006 - 16:30, skrev:

Eineste eg veit om e www.secma.no MEN dei skal ha 2000,- for et usselt effektannlegg.. I tillegg er eksosannlegget litt krunglete plassert (foran, alstå nedenfor styret) Ser heilt sinnsjukt ut :P
stykt plasert ja ;)
men om du skal ha ett annent så må du lage nye fester ?

#56 GPR_Racing

GPR_Racing

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • Kjøretøy:Derbi GPR

Skrevet 15 desember 2006 - 21:39

Litt lyst på ATV, men har eit kriterie: den skal kunne SKAM trimmest. :)

Kva slags ATV går ann å trimme mest? Mest aks og fart? ^_^
Volvo 740 Tic

Eg har stor hugleik for Kvarmaguten!

Make hp, not war

#57 tveraa

tveraa

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 15 desember 2006 - 21:46

Vis innleggGPR_Racing, den 15.12.2006 - 21:39, skrev:

Litt lyst på ATV, men har eit kriterie: den skal kunne SKAM trimmest. :)

Kva slags ATV går ann å trimme mest? Mest aks og fart? ^_^
liten, lett en ;)

det er stort sett samme mottor i alle atv  :P   liggende minarelli scootermottor.

#58 GPR_Racing

GPR_Racing

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip

Skrevet 15 desember 2006 - 21:54

Får ein hissig trim til den type motor?

Kva ATV ser tøffest ut?
Volvo 740 Tic

Eg har stor hugleik for Kvarmaguten!

Make hp, not war

#59 tveraa

tveraa

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 15 desember 2006 - 22:04

Vis innleggGPR_Racing, den 15.12.2006 - 21:54, skrev:

Får ein hissig trim til den type motor?

Kva ATV ser tøffest ut?
adly rs 50 ser såklart tøffest ut ;)

får bra hissig trim men atv er ikke noe fartsmaskin!  80cc trimsylinder fins til den type motor;)

#60 GPR_Racing

GPR_Racing

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip

Skrevet 15 desember 2006 - 22:17

Rått. :D

Kva koster ein Adly?