Driver og plukker fra hverandre bilen nå...siden dette er en 1976 modell er det en del rust og dritt noen steder. Bilen skal plukkes helt fra hverandre..ramma skal sandblåses osv...bakramma har rusta i filler så den skal byttes, resten av ramma er helt grei. Er mye jobb!!
De fleste skruene har rusta fast så det går med store mengder rustløser fra biltema

er ofte lettere å kappe skruene med vinkelsliper enn å skru dem ut
Bilen skal bygges om..Skal bytte motor og girkasse, flytte diesel tanken lengere bak. fjeringa skal også byttes. Det skal også monteres servosstyring. Dette er bare noen av tingene.
Motoren skal byttes pga den er altfor svak...56 hk!

er ikke helt sikker på hva slags motor som skal i, men blir vel en 2.5 eller 2.8 liter. kanskje en peugot 505 Diesel eller en Daihatsu Rocky motor.
Bilder før demonteringa:

Update 13/12

Som dere ser er den ganske brun under

Skal får tatt noen bilder av hvordan den ser ut nå. Er litt treg med å ta bilder... har demontert ganske mye nå.. tok seinest av torpedoveggen i går.
Tror dette er en uvanlig første bil

Noen som har noen forslag? farge på bilen for.eks? er ikke førsteprioritet akkurat, men greit å tenke på..

Update 27-12
Motoren og girkassa er løftet vekk!
Gjorde dette på Julaften

Trilla bilen ut på gårdsplassen..
Da har jeg kjøpt meg Daihatsu Rocky! Skal ta Motor,gir og akslinger fra denne! Er en 2.8l Turbomotor og 5 trinns manuell girkasse!

Har fått henta hjem en Land Rover jeg skal ta Bakkassa, støtdemper og fjører fra!

Update!
Kjøpt meg enda en Rocky, denne gangen ble det en 2liter bensinrocky

Skal bare pelle noen få deler fra den, men den er morsom å kjøre med

Det virker som motoren er i veldig god stand! Den er helt tørr etter 20 års bruk! Grunnen til at den er våt på bildet er fordi jeg sølte litt kjølevæske

Dieselen!

En Rocky har begått Haraki!
Har fått laget til motorfestene på Land Rover ramma, mangler kun girkassefestet. Det var gåent så det får jeg nytt til uka.
Har også bestillt noen nye utriggere til ramma og deler til torpedoveggen, når det ankommer skal jeg sandblåse ramma og galvanisere den!
Komentarer?

Dette innlegget er endret av Dragev: 18 februar 2007 - 00:54