Etter å ha kikka på 240 og andre bakhjulstrekkere, så endte valget opp i denne granadaen. Veldig artig bil som jeg lærte meg grunnleggende i sladding med. Endte jo noen turer i grøfta gjennom den tiden og, men det må en regne med

Men så skjedde noe ingen tror kommer til å skje med en selv, det var på en måte litt uvirkelig.... Men bilen tok fyr og brant opp fra meg. Tok med seg en bomstasjon i samme slengen

-------------------------------
Så etter å ha kommet over sorgen måtte jeg nesten kjøpe meg ny bil. Jeg kikka meg rundt litt her og der og kom over en billig bil. En Scorpio denne gangen.
Etter mange gode stunder og sladder så måtte også denne bilen gi tapt. Motoren fikk kjenne kjøret, og til slutt brukte den oppimot 2 liter bensin på mila, og det meste annet begynte å bli galt på bilen, så jeg leverte den til skroten.
Savnet etter en Granada ble igjen stort, så jeg bestemte meg for å kjøpe en slik en igjen. Nå ville jeg også ha en V6'er, så valget falt på en 2,3 Jubileum som en kompis hadde stående. Etter å ha blåst støv og skrudd litt på den, så fikk jeg den gjennom eu-kontroll og det var tut og kjør...
Men etter en stund, så begynte motoren på denne også å kjenne kjøret, så jeg fikk taki meg en 2,8 v6-motor å satte inn.
Men var det en motor som fikk kjenne kjøret SKIKKELIG(!!!), så var det denne. Denne motoren ble brukt absolutt helt opp før jeg igjen måtte finne meg en 2,8-motor jeg kunne erstatte denne med. Jeg skiftet motor nok en gang, så solgte jeg bilen tilbake til han jeg kjøpte den av. Nå står den nok en gang å støver ned på samme plass som den har gjort.
Samtidig som jeg hadde den forrige, så kjøpte jeg denne. En Granada 2,8GL med en del snax og ekstrautstyr. Den ble opprinnelig kjøpt som delebil, men etter å ha sett gjennom bilen litt, så fant jeg ut at dette hadde vært en ypperlig herjebil!
Etter litt sånn og slik og ennå mer av det der, så ble bilen kassert. Den står nå med defekt motor og girkasse og venter på en oppussing. Jeg sliter med å finne meg plass til å skru på, men så fort jeg finner dette, blir denne pusset opp og forhåpentligvis å se på lånke-treffene til våren

Nå fant jeg ut at jeg kanskje skulle prøve noe nytt. En Audi 2,2 quattro sto til salgs her på Stjørdal, og jeg kikka litt på denne. Bilen var veldig bra og i god stand, så jeg bestemte meg for å kjøpe denne.
Jeg var storfornøyd med bilen! Men trangen etter å herje kom igjen, sakte men sikkert. Jeg hadde nå quattro, og quattro er jo ekstreme til å ta seg fram! Dette måtte selvsagt testes ut, selv om det faktisk står i instruksjonsboken at dette ikke er noen terrengbil. Jeg motbeviste saken! Les mer om det her. Men etter mange skogsturer med gjørme langt oppgjennom dørene noen ganger (jada, bilen tok seg fortsatt fram!), så begynte bilen å bli sliten. Understell fikk seg mange stygge slag av trestubber og andre ting, og clutchen var lei all sluringen når jeg smøg meg fram gjennom skogen. Bilen ble desverre til slutt erklært død og ble solgt som rep.objekt. Bilen går nå som turbobil nede på sørlandet, og jeg skal nedover å hilse på den og prøve den igjen om ikke så lenge

Vinteren nærmet seg, og jeg ville ha meg Granada igjen, for noe så herlig bil å drifte med skal du lete lenge etter! En kompis hadde en han akkurat hadde kjøpt som jeg ville kjøpe. Det ble til slutt kjøp, og jeg hadde en grom vinterbil

Bilen ble brukt(!) i vinter. For et par uker siden tok girkassa kvelden, midt i en sladd

Lei nå? Bare en bil igjen.... Kjøpte ny bil for ca en uke siden, en Scorpio 2,9i. Artig motor, det skal den ha!

Planene for denne vet jeg ikke ennå, men det kan hende at motoren havner nedi Den svarte Granadaen med tiden, vi får se.
Da var jeg ferdig med bilene mine. Du gadd kanskje ikke lese gjennom alt, men bildene så du sikkert på