Gå til innhold

Bilde

Alle bilene jeg har hatt

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Emne lukket Emne stengt!
19 innlegg i dette emnet

#1 Vebba

Vebba

Crew

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 5 038 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Lastebil

Skrevet 03 mars 2007 - 13:14

Førstebilen min. En 1979-modell Granada 2,0.
Postet bilde

Etter å ha kikka på 240 og andre bakhjulstrekkere, så endte valget opp i denne granadaen. Veldig artig bil som jeg lærte meg grunnleggende i sladding med. Endte jo noen turer i grøfta gjennom den tiden og, men det må en regne med :P
Postet bilde

Men så skjedde noe ingen tror kommer til å skje med en selv, det var på en måte litt uvirkelig.... Men bilen tok fyr og brant opp fra meg. Tok med seg en bomstasjon i samme slengen :P
Postet bilde

-------------------------------

Så etter å ha kommet over sorgen måtte jeg nesten kjøpe meg ny bil. Jeg kikka meg rundt litt her og der og kom over en billig bil. En Scorpio denne gangen.
Postet bilde

Etter mange gode stunder og sladder så måtte også denne bilen gi tapt. Motoren fikk kjenne kjøret, og til slutt brukte den oppimot 2 liter bensin på mila, og det meste annet begynte å bli galt på bilen, så jeg leverte den til skroten.

Savnet etter en Granada ble igjen stort, så jeg bestemte meg for å kjøpe en slik en igjen. Nå ville jeg også ha en V6'er, så valget falt på en 2,3 Jubileum som en kompis hadde stående. Etter å ha blåst støv og skrudd litt på den, så fikk jeg den gjennom eu-kontroll og det var tut og kjør...
Postet bilde

Men etter en stund, så begynte motoren på denne også å kjenne kjøret, så jeg fikk taki meg en 2,8 v6-motor å satte inn.
Postet bilde

Men var det en motor som fikk kjenne kjøret SKIKKELIG(!!!), så var det denne. Denne motoren ble brukt absolutt helt opp før jeg igjen måtte finne meg en 2,8-motor jeg kunne erstatte denne med. Jeg skiftet motor nok en gang, så solgte jeg bilen tilbake til han jeg kjøpte den av. Nå står den nok en gang å støver ned på samme plass som den har gjort.

Samtidig som jeg hadde den forrige, så kjøpte jeg denne. En Granada 2,8GL med en del snax og ekstrautstyr. Den ble opprinnelig kjøpt som delebil, men etter å ha sett gjennom bilen litt, så fant jeg ut at dette hadde vært en ypperlig herjebil!
Postet bilde

Etter litt sånn og slik og ennå mer av det der, så ble bilen kassert. Den står nå med defekt motor og girkasse og venter på en oppussing. Jeg sliter med å finne meg plass til å skru på, men så fort jeg finner dette, blir denne pusset opp og forhåpentligvis å se på lånke-treffene til våren :)

Nå fant jeg ut at jeg kanskje skulle prøve noe nytt. En Audi 2,2 quattro sto til salgs her på Stjørdal, og jeg kikka litt på denne. Bilen var veldig bra og i god stand, så jeg bestemte meg for å kjøpe denne.
Postet bilde
Postet bilde

Jeg var storfornøyd med bilen! Men trangen etter å herje kom igjen, sakte men sikkert. Jeg hadde nå quattro, og quattro er jo ekstreme til å ta seg fram! Dette måtte selvsagt testes ut, selv om det faktisk står i instruksjonsboken at dette ikke er noen terrengbil. Jeg motbeviste saken! Les mer om det her. Men etter mange skogsturer med gjørme langt oppgjennom dørene noen ganger (jada, bilen tok seg fortsatt fram!), så begynte bilen å bli sliten. Understell fikk seg mange stygge slag av trestubber og andre ting, og clutchen var lei all sluringen når jeg smøg meg fram gjennom skogen. Bilen ble desverre til slutt erklært død og ble solgt som rep.objekt. Bilen går nå som turbobil nede på sørlandet, og jeg skal nedover å hilse på den og prøve den igjen om ikke så lenge :D

Vinteren nærmet seg, og jeg ville ha meg Granada igjen, for noe så herlig bil å drifte med skal du lete lenge etter! En kompis hadde en han akkurat hadde kjøpt som jeg ville kjøpe. Det ble til slutt kjøp, og jeg hadde en grom vinterbil :D
Postet bilde

Bilen ble brukt(!) i vinter. For et par uker siden tok girkassa kvelden, midt i en sladd :P Rakklet og smalt så det holdt, tok den med glans kan en si. Bilen skal leveres på skrot før 20. mars, for da er vinteren over for vinterbilsesongen :P

Lei nå? Bare en bil igjen.... Kjøpte ny bil for ca en uke siden, en Scorpio 2,9i. Artig motor, det skal den ha!
Postet bilde

Planene for denne vet jeg ikke ennå, men det kan hende at motoren havner nedi Den svarte Granadaen med tiden, vi får se.

Da var jeg ferdig med bilene mine. Du gadd kanskje ikke lese gjennom alt, men bildene så du sikkert på ;) Ble ikke så jeg tok med delebilene jeg har hatt, fant ut det ble for mye :P
2010 Volvo FH 500hk "flisbil"
1990 Ford F-250 Pick-Up
1982 Ford Granada 2,8 GL
1996 Nissan Silvia S14A drifte edition.
Har hatt: Seks Forder, en VW, en Opel, en Mazda, en Audi og to TSX'er. Men ingenting holder :p

#2 Lars Magne

Lars Magne

PS-Mekker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 978 Innlegg:
  • Kjøretøy:Mitsubishi Galant 4x4 Turbo

Skrevet 03 mars 2007 - 13:28

Den svarte Granada 2,8GL'en var flott ^_^ .. Åsso scorpio då :ph34r: . Hehe.
Scorpio cossi motor hadde passa fint i den svarte granadaen ;) . Audien var fin og!
Skal ikkje ha deg ein taunus og vel ?

Ps. Måtte le av bilde av granadaen i full fyr :lol: .
< 83mod Volvo 240 Elg.
< 90mod Mitsubishi Galant GLSi 4x4
< 93mod Suzuki Swift 4x4 (Vinter/herjebil)
< 86mod Toyota Tercel (vinterbil)
< 78mod Ford Taunus 1,6 Base med 2,0l motor.
Har og 1 til Galant ein Sierra 3dørs og ein til volvo 240.

#3 KjakyBoy

KjakyBoy

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 920 Innlegg:

Skrevet 03 mars 2007 - 13:34

Begynte å le godt av Granadaen i fyr og flammer :lol:

#4 lloydsb

lloydsb

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 612 Innlegg:
  • Kjøretøy:Bmw E36 320ia M-tech,rieju mrx powerd by MK+

Skrevet 03 mars 2007 - 13:42

Ser du har hatt det morro opp igjennom tidene og mesunner deg litt som kjører rundt i sånne "skrap". Jeg kunne ikke hatt noen av de disse bilene selv.unntaket er til vinterbil\herje bil... (ikke ta det illle :P )

og en ting:P kan du slette warnen min?:) (grei gutt)

Dette innlegget er endret av lloydsb: 03 mars 2007 - 13:43

Mopeden : Rieju mrx\smx.. Tuning: nana,,,null (orginale) Selges noen som er intr???

Bil: 95 mod Bmw E36, 320ia M-tech.
Billappen i boks (27.mars)

#5 Håkon_Hansen

Håkon_Hansen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 391 Innlegg:

Skrevet 03 mars 2007 - 14:08

Se der ja. Var jo minst to XR regga biler der og ja. Henta noen av fordene i Namsos eller? :)
- Opel Ascona B -78

Endelig nærmer mopedtiden seg slutten =)

#6 Vebba

Vebba

Crew

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 5 038 Innlegg:

Skrevet 03 mars 2007 - 15:56

Ser du har hatt det morro opp igjennom tidene og mesunner deg litt som kjører rundt i sånne "skrap". Jeg kunne ikke hatt noen av de disse bilene selv.unntaket er til vinterbil\herje bil... (ikke ta det illle :P )

og en ting:P kan du slette warnen min?:) (grei gutt)

Jeg har funnet ut at jeg kan ikke ha noe annet enn sånne gamle herjebiler ennå. Som jeg bruker å si: Nyere biler er for dyrt å kjøre istykker :P

Se der ja. Var jo minst to XR regga biler der og ja. Henta noen av fordene i Namsos eller? :)

Hvis du ser nøye etter, så har den andre XR-registrerte skiltet fra den første jeg hadde. Jeg dreiv med litt prøvemontering av skilt når bildet ble tatt, hadde ikke fått skilta på bilen ennå akkurat da. Men den første bilen var jeg i Overhalla og hentet. Har nok gått i Namsosområdet hele livet før jeg dro å henta den.
1990 Ford F-250 Pick-Up
1982 Ford Granada 2,8 GL
Har hatt: Seks Forder, en VW, en Opel, en Mazda, en Audi og to TSX'er. Men ingenting holder :p

#7 Lunden

Lunden

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 611 Innlegg:
  • Kjøretøy:Motorhispania RX SF

Skrevet 03 mars 2007 - 16:41

Moro med biler det ikke er så farlig med da ;) Kan gjøre hva man vil med de :D
Bil: 02 - Audi A4 1.9 TDI Quattro, 98 - VW Golf Mk3 1.6, 85 - Opel Ascona C 2.0
Motorhispania RX SF TP 75, TP Coil, TP Veiv, 24mm gasser, Mallossi reed, Innsug, K&N Filter, Metrakit Pro Race Underbody, TNT vakumboks
Hobbybasis: Foto - Canon EOS 350D - 18-55mm Vidvinkel 0.42 180° - Radiovert i FeverDance
Salgsmarkedet: Motorhispania RX - StreetFighter -- Ford Transit Russebil - Matt Svart Edition

#8 lloydsb

lloydsb

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 612 Innlegg:

Skrevet 03 mars 2007 - 17:06

Jeg har funnet ut at jeg kan ikke ha noe annet enn sånne gamle herjebiler ennå. Som jeg bruker å si: Nyere biler er for dyrt å kjøre istykker :P

Ja, er jo det..
Mopeden : Rieju mrx\smx.. Tuning: nana,,,null (orginale) Selges noen som er intr???

#9 Eksos

Eksos

-=BMW Addict=-

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 107 Innlegg:
  • Kjøretøy:BMW E60, Kawa ZX6R

Skrevet 03 mars 2007 - 17:06

Postet bilde
Ser der står at det ikke var betalt bom-penger, måtte du det i etterkant? :lol:
Mange sikkert artige herjebiler der ja :) Likte best audien egentlig, så ut som at den var i god stand :)
Bmw E30 327i :) <3
Yamaha YZ125 ;P

X-mopeder - - Derbi Senda SM X-treme 03' 107km/t @ 11k @ GPS - Tempo Corvette 380P 1990mod. Totalt oppussa og 100% strøken

#10 SimenAero

SimenAero

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 393 Innlegg:
  • Kjøretøy:aprilia rs 125

Skrevet 03 mars 2007 - 18:22

tok granadaen plutselig bare fyr :blink: :blink:
åsså midt i bomringen a gitt :lol:
Aprilia RS 125 aka BELLA<3
Aprilia RS 125 2 <---STRØKEN EDITION (nesten..)

Ich bin ein rasersjaffør!!!

#11 kermitt

kermitt

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 6 501 Innlegg:
  • Kjøretøy:motron "jalla 50"

Skrevet 03 mars 2007 - 22:00

tror du må fortelle historien om den bilbrannen din :P funnet ut at vebba ikke bør ha noen fine biler jeg og har sett noen klipp og sett han i aksjon selv må si jeg er litt redd når han holder på men etterpå er det bare moro :P
lurer på hvor fin bil du kunne fått for alle de stygge bilene du har hatt :P men mere moro med mange stygge som det bare er å kjøre ihjæl enn en fin som du ikke tørr noe med.
-94 mod Motron xc 50 - evighets prosjekt
-87 mod volvo 740 - grøfte renser.

IKKE TRYKK HER

#12 Stalin

Stalin

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 448 Innlegg:
  • Kjøretøy:Husqvarna WR

Skrevet 03 mars 2007 - 22:26

tror du må fortelle historien om den bilbrannen din :P funnet ut at vebba ikke bør ha noen fine biler jeg og har sett noen klipp og sett han i aksjon selv må si jeg er litt redd når han holder på men etterpå er det bare moro :P
lurer på hvor fin bil du kunne fått for alle de stygge bilene du har hatt :P men mere moro med mange stygge som det bare er å kjøre ihjæl enn en fin som du ikke tørr noe med.

granada er jo ikkje dirkete stygge biler då :P , kunne gått tenkt meg en Granda vist navnet hadde etterfulgt Lincoln :D (tror man fikk noe som het Granada Lincoln, var litt ekslusiv med skinn interiør og litt mer små snax som el vinduer, og litt mer elektisk dill å dall) men kan være at det er en Granada med ett annet navn eg tenker på... men mener at det er noe som heter Granada Lincoln :lol:
Eg har Sertifikat for Stillestående Politi Motorsykkel, Derfor skriver eg anderledes!
BMW E23 732I <--- Bruksbil
BMW 728I E23 <-- prosjekt
Volvo Amazon 2dørs 66mod ;) Kortvarig Prosjekt :)
pluss 2,5 Kule fete Bobler :D

#13 kermitt

kermitt

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 6 501 Innlegg:
  • Kjøretøy:motron "jalla 50"

Skrevet 03 mars 2007 - 23:13

granada er jo ikkje dirkete stygge biler då :P , kunne gått tenkt meg en Granda vist navnet hadde etterfulgt Lincoln :D (tror man fikk noe som het Granada Lincoln, var litt ekslusiv med skinn interiør og litt mer små snax som el vinduer, og litt mer elektisk dill å dall) men kan være at det er en Granada med ett annet navn eg tenker på... men mener at det er noe som heter Granada Lincoln :lol:

tenker mest på utsende, veit om mange fine granada og kan faktisk tenke meg en selv om jeg kommer over en døds strøken en men de som vebba har hatt kan man ikke akkurat kalle strøken (ikke nå lenger vertfall) :P og dessuten er det ikke akkurat de bilene du forbinner med lekre former og fin bil ;) favoritt bilen min er volvo PV men ser ikke for meg den som fin bil for det, ser den for meg som en tøff veteran :P granada igjen forbinner jeg med råne/herje bil ;)
men nok OT syns du skal fortelle om brann bilen din snart vebba :lol:
-94 mod Motron xc 50 - evighets prosjekt
-87 mod volvo 740 - grøfte renser.

IKKE TRYKK HER

#14 oddi

oddi

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 839 Innlegg:
  • Kjøretøy:Bmw 318i 93 modell

Skrevet 03 mars 2007 - 23:41

Har hatt en del biler opp gjennom tida da :P
Audi A6 1.8 Turbo 2002 mod
Audi A8 2.8 quattro 1997 mod
x Bmw 318i 1993 mod Bila mi
Tempo Panter 1969 mod
Tidligere mopeder: Derbi x-race sm sort/grå 2005 mod,Bultaco Astro 2003 mod

#15 Vebba

Vebba

Crew

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 5 038 Innlegg:

Skrevet 04 mars 2007 - 11:42

Bilbrannen ja.... Litt av en historie. Jeg og to kompiser var på vei til Trondheim på julehandel (var 3-4 dager før julaften dette), og når vi kommer til bomringen stopper jeg og skal akkurat til å hive på penger før jeg hører han som sitter baki roper ut. Snur meg og ser det kommer røyk fra baksetet. Vi hiver oss ut av bilen og åpner bagasjerommet for å se om det er noe der som kan til det. Vi finner ingenting og hiver oss til baksetet igjen, som nå sto i full fyr. Jeg prøvde å slukke med jakken, men til ingen nytte. Måtte bare gå fra bilen og se den brenne opp.

Jeg rakk aldri å hive på pengene jeg skulle betale, og det er nesten litt bra. For da har man jo et genialt bilde en kan le litt av i etteritd. Passeringen gjennom bomstasjonen kostet meg 22.000 i skader på stasjonen, men det gikk selvsagt på forsikringen.

Bilder av bilen etter brannen:
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
1990 Ford F-250 Pick-Up
1982 Ford Granada 2,8 GL

#16 lloydsb

lloydsb

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 612 Innlegg:

Skrevet 04 mars 2007 - 11:58

Haha nice! :lol:

#17 tsxskills

tsxskills

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 840 Innlegg:
  • Kjøretøy:Ts-X;)

Skrevet 10 mars 2007 - 13:48

styggeste bilene jeg har sett
  • Suzuki Rm - Volvo 240
  • Suzuki TmX ---> TmX
  • Aprilia RsF ---> RsF
  • Husqvarna SmS 125 <3
  • Suzuki RmX - TmS 200cc

#18 Moppisdude

Moppisdude

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 6 576 Innlegg:
  • Kjøretøy:CH Racing Wsm Replica 50

Skrevet 10 mars 2007 - 14:24

Mange biler du har hatt/har, alle er på en eller annen måte blitt drept :P Sett på sladdefilmene dine ;)

Jeg kjører veteranbil DERFOR skriver jeg annerledes!

Mercedes Benz S124 E300Diesel 1994
CH Racing Wsm 50 Replica 2007 Nr. 2 i Norge..!

Suzuki Tsx 1884 Gianelli 80, Autisa 47mm og Dellorto PHBG 21mm CS

#19 Vebba

Vebba

Crew

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 5 038 Innlegg:

Skrevet 11 mars 2007 - 11:33

Mange biler du har hatt/har, alle er på en eller annen måte blitt drept :P Sett på sladdefilmene dine ;)

Det er en bil jeg har hatt/kjørt mye som fortsatt er i live. Det er Toyotaen til mor :P Samme hvilken bil jeg har hatt, så har jeg endt opp med denne toyotaen til slutt :rolleyes: Skulle vel egentlig ha kjøpt meg en sånn, de er jo holdbare!
1990 Ford F-250 Pick-Up
1982 Ford Granada 2,8 GL

#20 Moppisdude

Moppisdude

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 6 576 Innlegg:
  • Kjøretøy:CH Racing Wsm Replica 50

Skrevet 12 mars 2007 - 15:06

Nei Toyota! <_< Holdbare og det er det...

Jeg kjører veteranbil DERFOR skriver jeg annerledes!

Mercedes Benz S124 E300Diesel 1994
CH Racing Wsm 50 Replica 2007 Nr. 2 i Norge..!

Suzuki Tsx 1884 Gianelli 80, Autisa 47mm og Dellorto PHBG 21mm CS

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere