Gå til innhold

Bilde

Gateregistrert CR500R

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Emne lukket Emne stengt!
201 innlegg i dette emnet

#41 Stygge_Pejder

Stygge_Pejder

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 914 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Suzuki TS50X

Skrevet 21 april 2007 - 11:25

bare 65HK? det må være mere...orginale 250 helcross har jo botimot 80hk...

80hk var vel litt i meste laget?

YZ 250 har vel 52hk elns?
-Mercedes Benz W124
-Isuzu Trooper 2.8 Turbodiesel 4x4
-Noen mopeder

#42 Njål Nilssen

Njål Nilssen

Årets lett-mc 2013/14

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 735 Innlegg:
  • Yrke:Flymotortekniker (skrur jetmotor, med propell)
  • Kjøretøy:Suzuki TSX 2001

Skrevet 21 april 2007 - 11:47

80hk var vel litt i meste laget?

YZ 250 har vel 52hk elns?

det var med effektanlegg det kunne bli opp mot 80HK...sorry. kawasaki kx250 kan få opp mot 80hk med effektanlegg.

noe som er fakta er at en 500cc totakt har potensialet for opp mot 200hk, men da må allt være perfekt og man må ha en 60mm forgasser, og resten må også dimensjoneres for dette.

største totakt forgasseren jeg vet om er en Lectron Powerjet 50mm...så med den og et riktig eksosanlegg, og kanaler som er riktig dimensjonert så skal det å få 100+HK være fullt mulig...

dette er generellt, hva man kan få ut på Hondaen er jeg ikke sikker på, men 100HK skulle være fullt mulig :)

her er en liten video av en orginal cr500 helcross...tror nokk at den har mere en 65hk...

Tidl. brukernavn: flyfaen

Motorgalning på heltid, både jobb og på fritid :)

ALLTID et prosjekt på gang, aller helst av den innviklede sorten ;)

DLC, Isotopisk polering, intro-termisk reaksjon, ekspansjons-forhold, ATDC, BTDC, ABDC, BBDC, IVO, IVC, EVO, EVC, EPO, EPC, IPO, IPC, mCSA, LCA, EGT, Lambda osv er HELT normale ord å ha i vokabularet... 

#43 FreidigeFritz

FreidigeFritz

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 55 Innlegg:
  • Kjøretøy:Honda CR500, Ducati 916

Skrevet 21 april 2007 - 11:55

bare 65HK? det må være mere...orginale 250 helcross har jo botimot 80hk...

sinnsykt rått at du har fått gateregistrert en slik :)

få den fulleffekt! da skulle det bli 100+HK

rå sykkel!

:) Alltid morsomt å lese hk-myter;) Nei, det er ikke bortimot 80hk i en 250. Vis meg en dyno-måling som viser det. Å få over 100hk i en cr500 er ikke mulig uten å bruke annet drivstoff eller liknende. Blir litt det samme som å lese om mopeder med 40-50hk. Det er fatisk bare 4-5 hk mer i en CR500 enn i en KTM 380, MEN mye mere dreiemoment. Det er derfor man kan dra opp cr'er på hjulet allerede fra helt lave turtall.

#44 Njål Nilssen

Njål Nilssen

Årets lett-mc 2013/14

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 735 Innlegg:

Skrevet 21 april 2007 - 12:23

:) Alltid morsomt å lese hk-myter;) Nei, det er ikke bortimot 80hk i en 250. Vis meg en dyno-måling som viser det. Å få over 100hk i en cr500 er ikke mulig uten å bruke annet drivstoff eller liknende. Blir litt det samme som å lese om mopeder med 40-50hk. Det er fatisk bare 4-5 hk mer i en CR500 enn i en KTM 380, MEN mye mere dreiemoment. Det er derfor man kan dra opp cr'er på hjulet allerede fra helt lave turtall.

ok vis du mener det så...

mulig du ikke kan ta ut 100hk av hondaen din. kommer jo ann på porting og kanaler, innsug og anlegget, ja det meste. så er mulig det ikke er dimensjonert nokk på hondaen.

har selvfølgelig ikke noe benkpapirer på noen 250 og har ikke benkpapirer på min helcross...

men ta en titt på Husqvarnaen min alikevell (link i signaturen) det er en 125cc helcross. den har plenty med effekt (min model ble levert med 36HK orginalt, og min er trimma sterkt) jeg har dratt fra ALLE andre 125cc helcrossere jeg har stilt opp mot. å trekke den opp på alle gira går, men man må nøkke litt i styret i sistegir. toppfarta på min er jeg ikke helt sikker på men den går noe rundt 100km/t en plass...

men alikevell rå sykkel du har! momentet er nokk rått!

DLC, Isotopisk polering, intro-termisk reaksjon, ekspansjons-forhold, ATDC, BTDC, ABDC, BBDC, IVO, IVC, EVO, EVC, EPO, EPC, IPO, IPC, mCSA, LCA, EGT, Lambda osv er HELT normale ord å ha i vokabularet... 

#45 microape

microape

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 874 Innlegg:
  • Kjøretøy:Go-Ped GSR25

Skrevet 21 april 2007 - 13:26

Hvis man får oppimot 200 hester i en 1000 cc 4-takter, så er det hvertfall mulig å få det i en 500 cc 2-takter.

#46 FreidigeFritz

FreidigeFritz

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 55 Innlegg:

Skrevet 21 april 2007 - 17:19

Hvis man får oppimot 200 hester i en 1000 cc 4-takter, så er det hvertfall mulig å få det i en 500 cc 2-takter.

Tror ikke jeg gidder å gå inn på en teoretisk diskusjon om det. Ingen av de har 1 sylinder og et maksturtall på ca 7000 rpm som en cr500 har så det blir en helt usakelig sammenlikning. Jeg sa ikke at man ikke kan få ut over 100 hk av en 500 cc, men at man ikke kan få det ut av en cr500 med vanlig driivstoff og konvensjonell trimming.
Men lag gjerne en egen tråd om det så kan de som vil diskutere det der:)

#47 Njål Nilssen

Njål Nilssen

Årets lett-mc 2013/14

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 735 Innlegg:

Skrevet 21 april 2007 - 17:31

Tror ikke jeg gidder å gå inn på en teoretisk diskusjon om det. Ingen av de har 1 sylinder og et maksturtall på ca 7000 rpm som en cr500 har så det blir en helt usakelig sammenlikning. Jeg sa ikke at man ikke kan få ut over 100 hk av en 500 cc, men at man ikke kan få det ut av en cr500 med vanlig driivstoff og konvensjonell trimming.
Men lag gjerne en egen tråd om det så kan de som vil diskutere det der:)

kan nok sikkert stemme det! er ikke sikkert honda hadde i tanke på mere effekt da de designet motoren, så derfor er ting ikke laget for å kunne levere mere effekt ;)

Edit:
er sansynligvis laget for god holdbarhet og kjørbarhet.

Dette innlegget er endret av flyfaen: 21 april 2007 - 17:34

#48 FreidigeFritz

FreidigeFritz

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 55 Innlegg:

Skrevet 21 april 2007 - 17:42

kan nok sikkert stemme det! er ikke sikkert honda hadde i tanke på mere effekt da de designet motoren, så derfor er ting ikke laget for å kunne levere mere effekt ;)

Man må huske at en av grunnene til at CR500 ble tatt ut av produksjon var at den var for brutal for en crossbane. De modifiseringene som er mest vanlig er faktisk å gjøre den snillere ved foreksempel et tyngre svinghjul. De fleste effektanlegg til sykkelen gir ikke mere hk, men tar bort det verste sparket i mellomregisteret for å bedre feste ut av svinger osv. Det er faktisk lettere å kjøre fort med en 250 på de fleste crossbaner fordi 500'en begynner å spinne eller går på hjulet med en gang. Så å få mere hk har nok ikke vært så veldig prioritert. Husk også at sykkelen bare veier 101 kg. Det er fullt mulig å få mere hk ut av en cr500, men man mister fort noe av sparket i mellomregisteret. Og det er det brutale mellomregisteret som jeg liker best ved sykkelen så vet ikke om jeg har så lyst til å tukle så mye med det heller:)

Dette innlegget er endret av FreidigeFritz: 21 april 2007 - 17:48

#49 Njål Nilssen

Njål Nilssen

Årets lett-mc 2013/14

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 735 Innlegg:

Skrevet 21 april 2007 - 19:02

Man må huske at en av grunnene til at CR500 ble tatt ut av produksjon var at den var for brutal for en crossbane. De modifiseringene som er mest vanlig er faktisk å gjøre den snillere ved foreksempel et tyngre svinghjul. De fleste effektanlegg til sykkelen gir ikke mere hk, men tar bort det verste sparket i mellomregisteret for å bedre feste ut av svinger osv. Det er faktisk lettere å kjøre fort med en 250 på de fleste crossbaner fordi 500'en begynner å spinne eller går på hjulet med en gang. Så å få mere hk har nok ikke vært så veldig prioritert. Husk også at sykkelen bare veier 101 kg. Det er fullt mulig å få mere hk ut av en cr500, men man mister fort noe av sparket i mellomregisteret. Og det er det brutale mellomregisteret som jeg liker best ved sykkelen så vet ikke om jeg har så lyst til å tukle så mye med det heller:)

Ok, er vel kanskje like greit det siden du skal bruke den på vei.

Den er ganske lett ja, min veier bare 94kg, men det er jo også en mindre og lettere motor.

#50 viper

viper

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 403 Innlegg:

Skrevet 21 april 2007 - 19:13

vil ha sykkelen din :wubfeit:

fy faen og cr500 er rååe sykler.

flyfaen: det du prater om nå er teori og kommer aldri til og skje.den dagen det kommer en 250 crosser med 80hk og kun effektannleg skal du få sykkelen min
4 stroke force by husaberg!

husaberg fs650c
suzuki lt500rh

#51 bluzer

bluzer

Årets Motorsportkjøretøy 2007 og 2008

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 731 Innlegg:
  • Kjøretøy:your mom

Skrevet 21 april 2007 - 19:14

Bare korigere Honda Cr500 produseres den dag i dag i USA på lisens fra Honda. akkurat som du ser mangen hobby jalla mekk av Honda XR50 slike dirt bikes, så lages cr500 MED alu ramme på lisens fra honda i USA. husker ikke hva frima hetter, men har det en plass :wubfeit:

ramma er basert på 250 4-takt ramma.

:)

http://servicehonda.com/cr500af05.html

link til dem som ikke tror meg :P

Dette innlegget er endret av bluzer: 21 april 2007 - 19:32

[size=1] [size=2]BMW E46 323CI 99
Honda CRF250R 08
Honda CRF450R 06 supermotard
If motocross was easy, it would be called football
[/size][/size]

#52 FreidigeFritz

FreidigeFritz

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 55 Innlegg:

Skrevet 21 april 2007 - 20:01

Bare korigere Honda Cr500 produseres den dag i dag i USA på lisens fra Honda. akkurat som du ser mangen hobby jalla mekk av Honda XR50 slike dirt bikes, så lages cr500 MED alu ramme på lisens fra honda i USA. husker ikke hva frima hetter, men har det en plass :wubfeit:

ramma er basert på 250 4-takt ramma.

:)

http://servicehonda.com/cr500af05.html

link til dem som ikke tror meg :P

Stemmer det. Service Honda selger CR500 motor i CR250 Alu ramme. Det er fult mulig å bygge om selv også.

#53 microape

microape

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 874 Innlegg:
  • Kjøretøy:Go-Ped GSR25

Skrevet 21 april 2007 - 23:31

Dreiemomentet er nok ganske så sykt i en ensylindra sykkel istedenfor en mangesylindra uansett. Hvordan er vibrasjonene?

#54 Senkveld

Senkveld

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 689 Innlegg:

Skrevet 21 april 2007 - 23:35

En kjenning sier det dirrer noe jævlig på fothvilerne når han står på TOMGANG på 380. Kan jo tenke deg hvordan denne er :o

Dette innlegget er endret av Outlaw: 21 april 2007 - 23:35

#55 stephano

stephano

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 222 Innlegg:

Skrevet 22 april 2007 - 18:22

Så en fyr på Amercia`s funniest homevideos som startet opp en cr500 og ga full gass, sykkelen gikk dønn rundt :lol2:

#56 FreidigeFritz

FreidigeFritz

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 55 Innlegg:

Skrevet 22 april 2007 - 18:29

Synes den videoen her av en CR500 som kommer forbi er litt tøff:

#57 EmilO

EmilO

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 774 Innlegg:
  • Kjøretøy:GasGas SM

Skrevet 22 april 2007 - 18:32

Jeg har en kommentar. RÅTT

#58 Senkveld

Senkveld

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 689 Innlegg:

Skrevet 22 april 2007 - 20:38

Det så ut til å gå fort :P

#59 gullik

gullik

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 528 Innlegg:
  • Kjøretøy:yamaha rd 125\\// audi s4 2,2t sedan

Skrevet 22 april 2007 - 21:06

jeg ER forelska :wubfeit:
.

#60 FreidigeFritz

FreidigeFritz

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 55 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2007 - 21:39

Hei igjen. Lenge siden jeg har skrevet noe nå, men har kjørt isteden for å sitte foran pc'en. Tok en liten videosnutt i går. Ikke noe spektakulært akkurat, men bedre enn ingenting...

Har fått beskjed om at den svarte tanken ble sendt fra usa den 27de. Alt det andre har jeg fått så ikke så lenge igjen regner jeg med. Legger ut noen bilder når alt er montert.
Her er litt video ihvertfall:

Postet bilde

Dette innlegget er endret av FreidigeFritz: 02 mai 2007 - 21:42

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere