Gå til innhold

* * * * * 1 Stemmer

Aprilia SR50 Ditech chip-trimming med video

• Logg inn for å legge til innlegg
74 innlegg i dette emnet

#61 Team Tonning

Team Tonning

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 11 september 2009 - 14:21

Vis innleggarne bjarne lof, den 01.07.2009 - 10:23:22, skrev:

Jeg har ikke så god peiling på det, så det hadde vært fint med en liten guide, og ser mange her rundt på forumet spør om det samme  :)

Jøss, lever tråden her enda..
Anbefaler deg, og flere til å lese hele tråden for tips og triks før dere spør. Det meste er beskrevet her.
Sjekk f.eks dette fra side 1:

Vis innleggTeam Tonning, den 06.05.2007 - 14:32:10, skrev:

Stemmer det. Akser veldig bra og drar meget godt oppover i bakker osv. Absolutt verdt chipping på den scooteren.

http://www.mopedport...p...3&hl=ditech  

Der er en guide til hvordan man fjerner variator-ringen, clutch, variator, drivreim osv...

Tråden viser hvordan man skrur litt på ditech.

#62 djyadch

djyadch

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 10 desember 2009 - 20:53

Jeg har 70 cc mallossi sylinder, mallossi variator, game boy trimmet, og foreløpig orginal potte. Den går ikke mer en 70-80 på flaten.  Kan det være på grunn av sluring på clutch eller kan det være andre ting?
Lurer også på hva som kan være galt når den jukser litt på 70 km/t ca?

Takker for svar! ^_^

#63 HJF RaCing

HJF RaCing

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Yamaha Yz85

Skrevet 12 desember 2009 - 13:41

Vis innleggdjyadch, den 10.12.2009 - 20:53:13, skrev:

Jeg har 70 cc mallossi sylinder, mallossi variator, game boy trimmet, og foreløpig orginal potte. Den går ikke mer en 70-80 på flaten.  Kan det være på grunn av sluring på clutch eller kan det være andre ting?

Takker for svar! ^_^

Jeg har også en ditech med maken oppsett, pluss malossi reed, clutch, mm.

Eneste problem med denne er at den nærmest spiser opp pluggene, de soter temmelig mye. Under kjøring går alt fint. men etter å ha stoppet den og latt motoren bli kald vil den skjeldent starte. ser at pluggen er svartsotet og våt... Noen andre som også kjenner til dette problemet, og kanskje har en løsning på det?

jeg har dog prøvd å bytte fra NGK 8`er til Denso u32etr, som er anbefalt av malossi... men det samme skjer uansett. Kanskje det har noe med at jeg bruker original luftfilterboks?

Har også hørt rykter om at min scooters malossi ecu er satt ned et "stage" på effekten for å få den til å vare lenger. Jeg vet ikke om dette kan ha noe med saken å gjøre..

#64 HJF RaCing

HJF RaCing

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Yamaha Yz85

Skrevet 12 desember 2009 - 13:41

Vis innleggdjyadch, den 10.12.2009 - 20:53:13, skrev:

Takker for svar! ^_^

Eneste problem med denne er at den nærmest spiser opp pluggene, de soter temmelig mye. Under kjøring går alt fint. men etter å ha stoppet den og latt motoren bli kald vil den skjeldent starte. ser at pluggen er svartsotet og våt... Noen andre som også kjenner til dette problemet, og kanskje har en løsning på det?

jeg har dog prøvd å bytte fra NGK 8`er til Denso u32etr, som er anbefalt av malossi... men det samme skjer uansett. Kanskje det har noe med at jeg bruker original luftfilterboks?

Har også hørt rykter om at min scooters malossi ecu er satt ned et "stage" på effekten for å få den til å vare lenger. Jeg vet ikke om dette kan ha noe med saken å gjøre..

#65 djyadch

djyadch

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 13 desember 2009 - 22:15

Har hvertfall ikke lagt merke til at den har sotet noe på pluggene til nå. Men jeg skal bytte til malossi trim clutch og nye vekter, nå snart og se om det har noe forskjell på effekten.

Men det kan ikke være noe med innstillingene på ECU`en så gjør at den får for mye bensin eller olje? Det er jo litt kaldere klima her enn det scooteren er lagt for.

#66 Team Tonning

Team Tonning

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 23 desember 2009 - 00:48

Vis innleggHJF RaCing, den 12.12.2009 - 14:41:03, skrev:

Her skal du få et godt tips hvis du ikke har prøvd det enda: Soter ditechen din helt jævlig med original pluggen (NGK CPR8E), prøv å gå over til NGK CR7E. Min sotet med en gang med CPR8E-pluggen når den var original og trimmet. Feilsøkte i flere dager før jeg prøvde NGK CR7E. Etter CR7E ble det aldri noe mer sot og scootere gikk som ei kule uten napping/rykking.

Vis innleggdjyadch, den 10.12.2009 - 21:53:13, skrev:

Takker for svar! ^_^

Er mange år siden jeg holdt på med ditech. Men husker at jeg hadde GUL-variator fjær som var beregnet for 70cc, og den hvite som fulgte med mallossi variatoren. Prøvde den gule-fjæra med original sylinderen som reduserte aksen, men økte topp-hastigheten litt. Skiftet over til hvit fjær siden jeg ikke kjørte med 70cc sylinder.

Årsaken til at den går så dårlig kan være at du ikke har montert ting riktig. Monterer du f.eks variatoren feil slurer den, går varm, og smelter det meste rundt omkring.

Tennpluggen din kan være årsaken til at den jukser. PRøvd som nevnt over CR7E.

Kan også hende at gameboy-trimminga di ikke er komplett. Det hender at man må velge gameboy-trimmingen flere ganger før ECU'en tar i mot og laster inn. Har selv opplevd at jeg måtte utføre gameboy-trimmingen 4-ganger før det ble skikkelig.

På speedoen skal ditechen gå hvertfall 85kmt når variator og ECU-sperren er fjernet. Dette er ikke GPS-fart. Men den skal gå mye lettere og raskere. Med 70cc, variator og ecu-tuning vil jeg si at den bør minst gå 100km/t på speedo.

MERK: Snakker da om første utgaven ditech og ikke den nye med display.

#67 djyadch

djyadch

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 07 januar 2010 - 17:52

Vis innleggTeam Tonning, den 23.12.2009 - 00:48:15, skrev:

Her skal du få et godt tips hvis du ikke har prøvd det enda: Soter ditechen din helt jævlig med original pluggen (NGK CPR8E), prøv å gå over til NGK CR7E. Min sotet med en gang med CPR8E-pluggen når den var original og trimmet. Feilsøkte i flere dager før jeg prøvde NGK CR7E. Etter CR7E ble det aldri noe mer sot og scootere gikk som ei kule uten napping/rykking.

Er mange år siden jeg holdt på med ditech. Men husker at jeg hadde GUL-variator fjær som var beregnet for 70cc, og den hvite som fulgte med mallossi variatoren. Prøvde den gule-fjæra med original sylinderen som reduserte aksen, men økte topp-hastigheten litt. Skiftet over til hvit fjær siden jeg ikke kjørte med 70cc sylinder.

Årsaken til at den går så dårlig kan være at du ikke har montert ting riktig. Monterer du f.eks variatoren feil slurer den, går varm, og smelter det meste rundt omkring.

Tennpluggen din kan være årsaken til at den jukser. PRøvd som nevnt over CR7E.

Kan også hende at gameboy-trimminga di ikke er komplett. Det hender at man må velge gameboy-trimmingen flere ganger før ECU'en tar i mot og laster inn. Har selv opplevd at jeg måtte utføre gameboy-trimmingen 4-ganger før det ble skikkelig.

På speedoen skal ditechen gå hvertfall 85kmt når variator og ECU-sperren er fjernet. Dette er ikke GPS-fart. Men den skal gå mye lettere og raskere. Med 70cc, variator og ecu-tuning vil jeg si at den bør minst gå 100km/t på speedo.

MERK: Snakker da om første utgaven ditech og ikke den nye med display.

Takker for svar!

Men hva som kan være feil montert på variatoren? Feil rekkefølge liksom?

#68 Jeracan

Jeracan

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • Kjøretøy:SR 50 Street

Skrevet 14 mars 2010 - 17:45

Leser i starten på dette forumet ang elektronisk chipping på aprilia ditech, lurer jeg derfor på om dette vil fungere på
en Aprilia SR 50 R 2009/2019 modell. Får kjøpt denne her http://www.spinnin-wheel.no/

Takker for alle svar ang denne scooteren :)

#69 st0vsuger

st0vsuger

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Aprilia SX50

Skrevet 09 juni 2010 - 15:10

hei, finner ingen linker til hvor man får tak i programmet. noen som kan hjelpe?

#70 Sleigen

Sleigen

MP-Ukjent

• Bruker
  • Kjøretøy:Aprilia SR 50 DiTech

Skrevet 22 august 2010 - 13:54

Eg finner ikkje den enslige kabelen som ligger under dekselet :S Samtidigt så lurer eg på Om Aprilia sr 50 Ditech SBK 2005 har Piaggio motor? Har tenkt å kjøpe Malossi variator og reim :) takker for svar Og sist veit noken kor long Variator hylsa er orginal?

Dette innlegget er endret av Sleigen: 22 august 2010 - 14:22

#71 k4piox

k4piox

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Yamaha DT-R 80 & Yamaha Jox Hyperracing !

Skrevet 05 april 2011 - 14:09

Passer Aprillia SR felger på Aerox forstilling og motor ?
Mvh kapi
07 Hyosung GT 125 R , Strøken !
94 Yamaha DT 50 , med 80ccm motor !
05 & 02 Yamaha Jox hyperracing Klikk her!

#72 FoxyProxy

FoxyProxy

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • Kjøretøy:Yamaha DT50x 09, Yamaha DT50r 07, KTM Bora 50

Skrevet 05 april 2011 - 14:24

høres ut som bullshit :o
Yamaha DT50 X 2009 White
Airsal T6 Asso | Yasuni Cross | Hebo Sport Flex | 13-50 dreving | 16/21mm DellOrto gasser| TP Kevlar Clutch - TATT AV POLITI http://www.mopedport...-faen-my-story/
Yamaha DT50 R 2007 Blue
Ny Yamaha DT50r 2007 miniprosjekt!!
KTM Bora 50 1986 *SJELDEN*

#73 kjøttmoped

kjøttmoped

MP-Ukjent

• Bruker
  • Kjøretøy:Aprillia SR50-DITEC

Skrevet 29 mai 2011 - 23:44

Et tips til alle med Aprillia SR-50 ditec. Radiatoren som sitter i front må teipes/dekkes til slik at det er kun ca 10x10 cm igjen av kjøleribbene.
Jeg brukte Duct tape/ mafiateip.
Grunnen til dette er at den store radiatoren, beregnet på å kjøle ned motoren i varme middelhavs land virker alt for godt i "kalde norge".
Dette fører til at motoren når optimal driftstemperatur og ikke soter plugger i så stor grad.
Etter denne modifiseringen, har temp måleren vist ca midt på skalaen, før lå den bare helt nede uansett hvor langt jeg kjørte.
Det kan også være lurt å bruke en nr8 eller helst nr9 plugg hvis man bruker mange nr7 plugger, og har problemer med fusking.

#74 kjøttmoped

kjøttmoped

MP-Ukjent

• Bruker
  • Kjøretøy:Aprillia SR50-DITEC

Skrevet 01 juni 2011 - 01:36

Se også en nettside som heter: www.highgaintuning.com

#75 Mariusawesome

Mariusawesome

MP-Bruker

• Bruker