HJF RaCing, den 12.12.2009 - 14:41:03, skrev:
Jeg har også en ditech med maken oppsett, pluss malossi reed, clutch, mm.
Eneste problem med denne er at den nærmest spiser opp pluggene, de soter temmelig mye. Under kjøring går alt fint. men etter å ha stoppet den og latt motoren bli kald vil den skjeldent starte. ser at pluggen er svartsotet og våt... Noen andre som også kjenner til dette problemet, og kanskje har en løsning på det?
jeg har dog prøvd å bytte fra NGK 8`er til Denso u32etr, som er anbefalt av malossi... men det samme skjer uansett. Kanskje det har noe med at jeg bruker original luftfilterboks?
Har også hørt rykter om at min scooters malossi ecu er satt ned et "stage" på effekten for å få den til å vare lenger. Jeg vet ikke om dette kan ha noe med saken å gjøre..
Her skal du få et godt tips hvis du ikke har prøvd det enda: Soter ditechen din helt jævlig med original pluggen (NGK CPR8E), prøv å gå over til NGK CR7E. Min sotet med en gang med CPR8E-pluggen når den var original og trimmet. Feilsøkte i flere dager før jeg prøvde NGK CR7E. Etter CR7E ble det aldri noe mer sot og scootere gikk som ei kule uten napping/rykking.
djyadch, den 10.12.2009 - 21:53:13, skrev:
Jeg har 70 cc mallossi sylinder, mallossi variator, game boy trimmet, og foreløpig orginal potte. Den går ikke mer en 70-80 på flaten. Kan det være på grunn av sluring på clutch eller kan det være andre ting?
Lurer også på hva som kan være galt når den jukser litt på 70 km/t ca?
Takker for svar!

Er mange år siden jeg holdt på med ditech. Men husker at jeg hadde GUL-variator fjær som var beregnet for 70cc, og den hvite som fulgte med mallossi variatoren. Prøvde den gule-fjæra med original sylinderen som reduserte aksen, men økte topp-hastigheten litt. Skiftet over til hvit fjær siden jeg ikke kjørte med 70cc sylinder.
Årsaken til at den går så dårlig kan være at du ikke har montert ting riktig. Monterer du f.eks variatoren feil slurer den, går varm, og smelter det meste rundt omkring.
Tennpluggen din kan være årsaken til at den jukser. PRøvd som nevnt over CR7E.
Kan også hende at gameboy-trimminga di ikke er komplett. Det hender at man må velge gameboy-trimmingen flere ganger før ECU'en tar i mot og laster inn. Har selv opplevd at jeg måtte utføre gameboy-trimmingen 4-ganger før det ble skikkelig.
På speedoen skal ditechen gå hvertfall 85kmt når variator og ECU-sperren er fjernet. Dette er ikke GPS-fart. Men den skal gå mye lettere og raskere. Med 70cc, variator og ecu-tuning vil jeg si at den bør minst gå 100km/t på speedo.
MERK: Snakker da om første utgaven ditech og ikke den nye med display.