Gå til innhold

Bilde

Espens Senda R makeover

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
1136 innlegg i dette emnet

#1 DevilsTower

DevilsTower

Mr Missed :'(

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 234 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:'09 BMW 125i cab

Skrevet 28 august 2007 - 06:30

Postet bilde

Heihei, og velkommen til mitt prosjekt!

Solgt!

CODEHva som skal handles inn/gjøres.

Sort = Ikke bestilt/gjort
Rødt = Bestilt
Grønt = Mottatt
(X) = Gjort/Montert
Blått = Utsettes til vinteren
Lilla = Kjøpes!

Motor _linenums:0'>[size=3][u]<strong class='bbc'>Motor:</strong>[/u][/size]MVT Millennium tenning (X)Hebo Titan anlegg (X)NGK B9ES Plugg (X)NGK Racing plugghette (X)Luftfilter (X)Gasswire (X)21mm DellOrto (X)Tempmåler (X)21mm innsug (X)Ny bensinkran (X)Metrakit SP clutch (X)Airsal T6 Asso (X)[size=3][u]<strong class='bbc'>Ramme/andre deler:</strong>[/u][/size]Nytt framdekk (X)Nytt bakdekk (X)Metrakit wave skive foran (X)Metrakit wave skive bak (X)Nye klosser foran/bak (X)Speedodrev14t framdrev (X)Nytt kjede (X)[size=3][u]<strong class='bbc'>Andre styling/plastdeler:</strong>[/u][/size]Røde klutsj-/bremsehendler (X)KTM lykt (X)Designet dekor og avtalt print og kutting (X)Funnet ut farger (X)Gasshåndtak (X)JAX Metal grips (X)DRD speil (X)Polisport gaffelbeskyttere (X)Rydde opp i elnettet (X)Nye slanger round bout (X)KTM SM framskjerm (X)Renthal styre (X)Kjedekasse (X)TNT opphengFelgringer foran og bak, røde (X)Blinklys (X)Motorplate (X)Clutcharm (X)Vapor speedometer (X)

Filmer:

GAMLE UPDATES FINNES LENGRE NED PÅ SIDEN!

Update 16. November!:
Lenge siden jeg har skrevet noe her, så kan vel si hva som har blitt gjort siden sist.

Prøvde meg på å lakke de siste plastdelene, men funka dårlig da det er for kaldt! Så må finne et rom i huset jeg kan varme opp ordentlig før jeg gjør det på nytt slik at det blir ordentlig. Pelte av bakhjulet ista for å sende det til Riseberg MC som satte det på feil vei, noe de skal fikse i løpet av uka. Skal også bestille spacere, toppmuttere og styrekroneskruer. Så da blir det enda mer nytt! Vet ikke helt om jeg gidder å pusse ned og lakkere kalipperne, men vi får se om jeg får tid til å gjøre det :)

Ellers har jeg fått det siste jeg trenger av deler (tror jeg), men må få kjøpt en kjedelås til 428 kjedet da noen tråkket på den i garasjen forrige uke og ødela den helt <_<

Update 24. September!:
Klikk for å lese den skjulte teksten!

Postet bilde

Oppheng litt skeivt og bakdekket feil vei, akkurat sånn ting skal være :P
Postet bilde

Framskjermen er heller ikke skrudd fast.
Postet bilde

Lakken har blitt litt skrapet av som dere ser, får se om jeg lakker opp igjen til vinteren. Ser fortsatt etter en måte å feste Vaporen på.
Postet bilde

SEXYTIME!
Postet bilde

Trenger fortsatt deler, hyl ut om nettopp du har spacere (for og bak), skruer til clutchdekselet inkl. den som går ned til clutchhuset fra clutcharmen, muttere til toppen, kjedegummi (m. skruer), kjederulle (m. skruer) og nedre kjedeleder (m. skruer)! Det er det jeg kommer på nå.

Update 17. September!:

Da var det på tide med en ordentlig bildeupdate! :) Fant ut når jeg titta over sykkelen nå at det er en del som må gjøres :(

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Nå, blir det noe bra? :)

Update 16. September!:

Ja, da var salen trukket om - endelig! Ventet på dette siden midten av sommerferien, så var deilig å endelig få tid og gidd til å gjøre det :) Har ingen bilder av salen på sykkelen, men kan ta det i morgen. Selv synes jeg det ble veldig pent til å være totalt hjemmelaget, og liker detaljen med sømmer med sykkelens farger! Den røde fargen lyver litt, er nesten lik farge som på felgene. Ble ingen skjolder/rynker i det hele tatt selv om det kan se slik ut på bildene, men det er fordi det er alcantara og bytter tekstur på hvilken vei man "stryker" stoffet :D

Postet bilde

Postet bilde

Nå, hva synes dere?

Dette innlegget er endret av DevilsTower: 08 mars 2010 - 09:17

[size=1]Mvh Espen - forumdrift[/size]

[size=1]-[/size]

[size=1](X)Derbi Senda R[/size]

[size=1]Følg oss på Facebook![/size]

#2 Prixmyo

Prixmyo

Mp`s Gudfar*

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 13 566 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:E91 318i '06 - E28 518i `87 - MH Furia

Skrevet 28 august 2007 - 08:08

Ikke ille dette nei.

Likte designet i første bildet, du som har laget det?
Men hva skal du med ny tenning? skal du ha villere trim seinere?
Og hva er Metrakit carbon? :P Ere mk2 med carbon stussen du mener?

#3 burny_

burny_

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 314 Innlegg:
  • Kjøretøy:BMW 525dat 01'

Skrevet 28 august 2007 - 08:40

Blir nok bra dette, stussa litt på den tenninga da men :P .

Røde felger får du på easyparts.nl forresten.

VW Golf, stv, 95' 

X kjøretøy: BMW 525dat 01', Volvo 245 89', Nissan Primera TD 97', Volvo 144 B20 69', Bmw 525i 91', Opel Ascona C, Honda X8R, Honda Mt5 x2, Suzuki Tsx

#4 matsby

matsby

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 290 Innlegg:

Skrevet 28 august 2007 - 10:42

om det første bilde er det den skal se ut så synest eg den ser rå ut :)
kansje kappe kåpen også
yamaha aerox: trimmk handmade,hebo tian, hebo oversize styling lexsus baklykt, sølv rim-tape, hevet bake, cross styre
honda cr 125 2003 model selgest pm me!
selgest peugeot xps simoni 90 edition
x: suziki zr50sk
motorhispania

#5 adivass

adivass

Mr. Wub

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 700 Innlegg:

Skrevet 28 august 2007 - 15:13

Jeg tror dette kan bli veldig bra om du gjennomfører det! Stå på!
Forresten, wub bil du har der :D

BMW E28 525i '84 | BMW E39 523ia '98
Gilera 50TS '82 | Ducati M600 '95

[x]Baotian BT50QT-11 '06 | Suzuki RMX '01 | Opel Vectra '97 | Opel Vectra '96 | 

PGO T-REX '01 | GMC Vandura 3500 '90 | BMW E36 318i '92 | BMW E36 318i '94 |

BMW E39 520iA '98 | Audi A6 2.5tdi Avant '97 | Suzuki FZ | Opel Astra Caravan '01

#6 DevilsTower

DevilsTower

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 234 Innlegg:

Skrevet 28 august 2007 - 15:38

Dette blir en post der jeg har lagt alle updates fra før montering.

Gamle bilder:

Postet bilde

Postet bilde

Deilig med stor garasje
Postet bilde

Update 1. september!:
Slik den står nå, stakkar.
Postet bilde

Delehylla mi:
Postet bilde

Hm, skal denne egentlig lengre inn? Jeg får den nemlig ikke lengre enn den er nå...
Postet bilde

Venter fortsatt på avdrager for å få av tenningsspola. Har brukt masse penger på andre verktøyer for å få den av, men neida.
Postet bilde

To av delene som jeg kjøpte i første pulje, satser på at det ikke blir fukt der nå
Postet bilde

DevilsTower sitter å kuker med gasswire.
Postet bilde

Enda mer kuking med gasswire, og Kenneth henter verktøy til sin X-Race.
Postet bilde

DevilsTower lør seg i hodet å lurer på hvorfor ting skal ta så lang tid...
Postet bilde

...og lurer på hvorfor den ikke bare kan bli slik pluss de andre delene som mangler og få den på veien.
Postet bilde

Da jeg var ferdig med mitt satte Kenneth og jeg i gang med å bytte sylinder på X-Racen hans, Mk 47mm.
Postet bilde

Det var dagens update.

Update 13. september!:

Well, da har jeg fått gjort dette siden sist:
Satt på nytt framdekk.
Henta nytt bakdekk.
Prøvemontert DRD lykt, viste seg at den ikke passet.
Satt på nytt drev, 14t, det gamle var spist opp.
Fått tak i kjede.
Kjøpt skivelås.
Montert Tommaselli gassgrep.
Bestilt Yamaha BWS gasswire.
Fått tak i cross-styre.

Sikkert noe jeg har glemt, men det får være. Skal ordne bilder senere.

Update 20. september!:

Gassgrepet som ingen wire passer til. Har typ 3-4 stk wire her nå...
Postet bilde

Tenninga og nytt drev foran er montert :D
Postet bilde
Postet bilde

Lykta som ikke passer for fem øre uten fester, som jeg ikke får tak i!
Postet bilde

Og romskipbaklykta mi.
Postet bilde

Nye 110/80-17 framdekket og MK skiva :wub: (1572,50,- for dekket :o )
Postet bilde
Postet bilde

Gammelt v.s nytt bakdekk. Ble bare 140 dekk siden det ser ut som det butter hvis jeg setter på 150 :( Keen på å spinne bort det gamle før jeg bytter, men vi får se!
Postet bilde

Søte FOX hjelmen min, digger fargen!
Postet bilde
Postet bilde

Ble kun bildeupdate denne gangen, har ikke mottatt noen deler ennå. Venter fortsatt på at noen skal tilby meg delene jeg trenger.
Luftfilterslange, tempsensor til toppen, speedodrev og lyktefester er vel det jeg trenger nå.

Update 6. oktober!:

Handguards montert!
Postet bilde

Opphenget er ferdig modifisert til å passe baklykt og blinklys.
Postet bilde

21mm DellOrto og 21mm innsug motert
Postet bilde

Ledningsræl som jeg skjønner nada av.
Postet bilde

Mine sinnsyke loddeskillz (naaaaaaaaaaaaaat!!)
Postet bilde

Har noen problemer enda:
Elnett: Har masse kontakter som mangler kontaktpunkter, noen som har tegninger/koblingsskjema/bilder av MVT Millenium?
Handguards: Hendlene tar borti! Det går an å dra de mot styret, men de sitter fast på vei ut. Jeg har prøvd å slipe ned med dremel, men de stopper fortsatt i plasten. Noen tips?

Update 11. oktober!:

Har fått luftfilterslange i posten i dag, samt motatt ordentlig koblingsskjema for MVT Milleniumen. Har noen problemer med luftfilterslangen, får se hva jeg gjør med det senere.

Og så en stor og viktig update! Jeg har fått skilt! :D

Edit: Jeg har nå fått kobla opp elnettet til den grad at den skal starte, mangler bare to ledninger som jeg ikke skjønner hvor skal, en blå en fra CDI'en med jordingskontakt, men det går da en jording derfra fra før (?), og en hvit en med en kontakt.

Mangler bare å få lodda på noe på oljetanken, en gasswire (blir mest sannsynlig hentet hos SO i morgen, batteri (må finne det et eller annet sted) og noen småbagateller som wire til baklyset og speedodrev samt koble opp det rælet foran. SÅ ER VI GOOD TO GO!!!

Update 13. oktober!:

Var ute i garasjen en stund i natt å prøvde å få liv i den. Den var på god vei noen ganger, men så døde den av igjen.

Skal ut å prøve igjen etterpå!

Gleder meg noe sinnsykt til den starter!!

Update 15. oktober!: (masse bilder av sammenskrudd sykkel)

Da har jeg vært ute å knipsa noen bilder av hvordan den er nå. Blir plukka fra hverandre i vinter.

Bakenden, ikke ferdig oppkobla og skrudd sammen enda, men dere skjønner tegninga :P
Postet bilde

Postet bilde

Fronten
Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Kompis sitter på den mens vi var ute å prøvde å få start på den i går.
Postet bilde

Siden er ikke noe å glo på, så det trenger dere ikke bilde av.

Ellers har jeg fått vognkortet, så nå er det egentlig bare tut å kjør så lenge jeg får den igang og får bremsene til å funke!

Update 11. November!:

Hepp, da blir sykkelen stående til onsdag/torsdag for å gå igjennom en grundig sjekk av bensinsystemet! Har også kommet frem til hva jeg skal handle denne vinteren:

Speil, F1 style.
Bakskjerm
Nytt oppheng
Et lager av pærer
Handguards
Grips
Plate under ramma
Ventilhetter
Dekktusj
Trimclutch
Bremseklosser
KTM SM framskjerm
Gilera SMT/RCR sidekåper
Hebo Teflonreed
Nye pakninger

Annet som er nytt for vinteren:
Lakkering av motor
Lakkering av undertray og andre smådetaljer

Setter pris på flere kommentarer og innspill til hvordan jeg kan løse bensinproblemet mitt!

Update 15. November!:

Da vet jeg hvorfor den ikke starta hvertfall: pakningene i toppen er gåene, så det kom kjølevæske inn i sylinderen slik at det ble vann inni der. Ser også at det er et par riper over eksosporten, en som man såvidt kjenner med neglen og en stripe på en cm som kan minne om tegn på varmskjæring. Men jeg kommer til å kjøre en stund på den før jeg evt kjøper en ny sylinder til den. Må bare få tak i toppakninger.

Men den starta og gikk helt fint når vi spruta startgass rett i sylinderen, for da dro den inn bensin som da fikk tatt fyr. Det var flott å høre lyden!

Så da blir det nedpelling fra starten av neste uke, og så blir det lakking så fort som overhodet mulig.

Noen som har tips til noe annet jeg kan gjøre i vinter, er åpen for forslag!

Update 28. November!:

Da har jeg fått bytta toppakninger osv, og nå går den nesten helt fint! Må bare stille litt på gasseren. Var utrolig deilig å kjøre, selv om jeg ikke kan kjøre girsykkel, var første gangen min nå.

Men det gikk helt fint! Nå mangler jeg bare bremser, sette på all plast igjen, fikse lys og annen strøm, sette på et oppheng.

Gratulasjoner mottas med takk!

Update 9. Desember!:

Da var hele sykkelen plukka fra hverandre, mangler bare å få ut motor og svingarm. Muttern overfører 5000 til meg så jeg får gjort ferdig så fort som mulig!

Hvordan får jeg av den nedre delen av styrekrona? Får ikke banka den ut liksom?

Update 10. Desember!:

Da har jeg vært nede i garasjen å tatt noen bilder til deres forlystelse:

Selveste mekkeplassen ryddig og fin!
Postet bilde

"Nytt" anlegg.
Postet bilde

Satt i to dager å pussa ett eneste deksel med bare 600 våtslipepapir, er dømt til å bli bra. Helt uten riper nå, men skal gå over med 1200 våtslip for å være helt sikker.
Postet bilde

Renthal-styret med gasshuset jeg ikke får av. En vattnisse (nei, ikke meg!) har ødelagt umbracospora <_<
Postet bilde

Deler...
Postet bilde

Dekk og dempere
Postet bilde

Hvordan får jeg av den?
Postet bilde

Motor med tetningsmassen: Sokk.
Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

For de som lurer på hva den røde, stygge tingesten i bakgrunnen er. Den blir bygget om til en driftebil. En av få S13 solgt ny i Norge.

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Update 16. Desember!:

Da har jeg vært i garasjen og pelt ut motor, svingarm og styrekrone. Har også pusset ned noen deksler!

Lakk blir skaffet omgående, deler fra Easyparts, SpeedOptions og MC-Deler blir bestilt fortløpende og dekor er ordnet med så det bare er å tegne og måle opp.

Update 4. Januar!:

Lakk er bestilt fra mobilsentrum, kom på kr 1040,- Har også sendt mail til Motorspeed og spurt hvor det ble av pakken, viste seg a
ordren har falt ut av systemet
slik at de ikke har sett den. Men jeg sendte han ordrebekreftelsen og han skulle taste den inn for hånd.
Så da regner jeg med at jeg har delene i hånda snart!

Pakka fra Mobilsentrum skulle være her den 14!

Update 5. Januar!:

MMX hadde 2-3 ukers leveringstid, så det tar en stund før den kommer. Har bestilt bi-xenon i dag!

Update 6. Januar!:

Da har jeg handla KTM lykt og skjerm av DT50X07! :D

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Gleder meg til det kommer!

Update 12. Januar!:

Showa, bakdemper og svingarm:
Postet bilde

Dårlig bilde av ramma:
Postet bilde

Motoren og motorsokkene mine:
Postet bilde

Tankdeksler ferdig pusset.
Postet bilde

Thorsrud på besøk:
Postet bilde

Og så det obligatoriske i en kjedelig garasjestund :P POOSINNNN!
Postet bilde

Postet bilde

Hakk i plata...
Postet bilde

Næmmen... Flere hakk?
Postet bilde

Så da var det bare å finne frem sparkelet...
Postet bilde

Brukt en del pussepapir ja, og dette her er bare på bakskjermen...
Postet bilde

Og så til de nyeste medlemmene av garasjekolonien:
Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Og helt til slutt: WE GOT NAAAAAS!!!! :lol:
Postet bilde

Update 13. Januar!:

Da har jeg vært ute i garasjen å pussa framskjermen og vaska ramma og svingarmen.

Update 16. Januar!:

Da har jeg handla hjuldrev, bremsesystem foran og temppluggen til sylinderen! :)

Update 21. Januar!:

Da ligger lakken i garasjen, regner med å få gjort jobben i løpet av uka!

Update 24. Januar!:

Da var hvertfall noe av plasten lakkert, orket ikke å begynne på tankdekslene siden jeg var så ør i hodet etter alle løsemidlene. Var fullt av støv i det rommet jeg sto i, men det kunne ikke bli noe annet, så da ble det slik :( Sidedekselet trenger en bitteliten touch-up, framskjermen må pusses helt ned, mens bakskjermen ble fin!

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Pakke fra Motorspeed ligger på postkontoret å venter:
Demperbeskyttere
Grips

Det var alt for i dag! Enjoi and give some comments!

Update 30. Januar!:

Da var pakke plukket opp fra postkontoret - inneholdt forkguards og JAX Metal grips! :D Kommer bilder i morgen kveld. Lurer på om jeg skal beholde fork guards sort for å bryte litt med alt det hvite og ha noe som står med den sorte lykta.

Noen som har meninger om dette?

Update 15. februar!:

Da var det dags för en update igjen, har lovet den lenge. Kan begynne med å si at prosjektet må bli utsatt i en måned grunnet en operasjon jeg hadde på onsdag, som gjør at jeg ikke ksn bruke hånda på 4 uker. Så til noen bilder:

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Og her har vi grunnen til at det ikke blir arbeid på en stund:

Postet bilde

Update 18. februar!:

Da var det bestilt deler fra Nederland! Regner med at de er her i slutten av uka, men kan ikke garantere noe med det norske tollvesen <_<

Dette er bestilt:

Anodiserte felgringer
Postet bilde
Postet bilde

Motorplate:
Postet bilde

Tanklokk:
Postet bilde

Oppheng, godkjent for veibruk:
Postet bilde

Clutcharm:
Postet bilde

Blinklys:
Postet bilde

3 andre var også med på bestillingen, så regner med en gedigen pakke hjem hit snart!

Update 25. februar!:

Da har jeg fått rota meg til å ta noen bilder av hvordan forskjermen og lykta vil bli seende ut! Trenger noen touch-ups på forskjermen når det kommer til lakk, men ellers ser det bra ut! Hva syntes dere? Beklager for dårlige bilder.

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Delene fra Nederland er ikke sendt ennå dessverre, da de måtte bestille opp deler som det sto var på lager! Det var noe drit. Nå mangler de bare tankdekselet mitt og handguardsene til en kompis. Så håper den blir sendt innen onsdag om de får det på lager innen da!

Update 13. Mars!:

Da har jeg knipsa litt bilder av det som skjer ute i garasjen for tiden, som er meget lite. Pakka fra EP kommer snart, ligger i Oslo og pådrar seg avgifter.

Deler som skal til sandblåsing så snart som mulig, ramma tar jeg selv. Mangler felgene på bildene, men har ikke fått demontert de ennå.
Postet bilde

Nytt versus gammelt dekk:
Postet bilde

Usikker på hva jeg skal gjøre med dette hullet her, skal jeg sveise det igjen eller la det være?
Postet bilde

Er så fint at Derbitråden ble stengt når man har noen spørsmål å stille!! <_<

Update 25. Mars!:

Da var som kjent delene fra Easyparts i garasjen, samt noen andre ting jeg har fått i dag!

Siden dere sikkert ikke gidder å lese så mye har jeg ikke tenkt til å skrive noe særlig heller, og gir dere heller bilder:

Først litt småting, kan si det er en liten teaser:
Postet bilde

Så oppheng og motorplate. Opphenget er kort!!
Postet bilde

Klarte ikke å vente, og måtte montere motorplata for å se hvordan det ble:
Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde
NB: Bare brukt det øvre festet.

Og så, en meget happy meg sammen med en av mine to fineste eiendeler for øyeblikket:
Postet bilde

Postet bilde

Jaggu, var det fler? Dette er det jeg har fått fra EP:
Postet bilde

Her er den nye Hebo endestussen:
Postet bilde

Og her er alt det nye jeg har fått i dag sammen:
Postet bilde

Jeg måtte selvfølgelig komme meg i gang med skruinga igjen, så jeg gjorde et tappert forsøk på å få av dekket, som endte med at jeg skar istykker hele felgringen og dekket før jeg kom frem til eikene og fikk begynt å ta av de:
Postet bilde

Postet bilde
Var klin umulig å få av dekket da det var limt fast, så da måtte man skjære det istykker.

Og siden folk maste slik om bilder av TNT dekselsettet kommer det bilder av en kompis sin etter at vi monterte hans:
Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Hvite felger er også fresht:
Postet bilde

Dett var dett!! Håper dere er fornøyd!

Update 31. Mars!:

Da er ramme vasket og gjort klar til sandblåsing, blåsesand ligger i hylla her og skriker etter å brukes. Regner med å få gjort det på onsdag. Etter det gjenstår bare sveising og lakk før jeg kan begynne å montere :)

Har også ryddet garasjen mens jeg venter på at den skal bli varm nok til å kunne lakkes i:
Postet bilde

Postet bilde

Dekk fra 200'n, selges komplett med felger! 4x114,3 16" og 17".
Postet bilde

Ramma ferdig vasket:
Postet bilde

To av de tre varmeovnene jeg har gående på full pupp her nå:
Postet bilde

Benk har jeg også fått :D
Postet bilde

Delehylla er litt mer ryddig nå, kommet noen nye deler der også :D
Postet bilde

Og til slutt har vi stasjonen man holder seg på når man ikke gjør noe :wub:
Postet bilde

Update 1. April!:

Fant noen bilder kompis tok med mobilen. Har noen freshe uttrykk her, men bear with me :P

Postet bilde

Dreit meg ut på dette:
Postet bilde

Postet bilde

Update 3. April!:

Postet bilde

Update 21. April!:

Vapor i hus!
Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Og som med alle andre kule ting - det følger med uhorvelige mengder med ledninger og en stabel av blekker man må lese seg igjennom for å skjønne noe.
Postet bilde

Update 9. Mai!:

Da er bakfelgen montert! Men mangler dog en eikeskrue for at det skal være komplett - noen som vet om hvor jeg får tak i, eller kan være så elskelig å selge/gi bort en til meg? Har også fått nye hjelmen min i dag, over all forventning!! Jeg har fått mye gratis hjelp av mine nye "stefar" som har vært MC-mekaniker og kjører CBR1100XX ^_^

Update 10. Mai!:

Bilder av hjelmen :)

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Rakk ikke ta bilder av felgen før jeg dro :( Prøver å få tak i en eikemutter, men har ikke fått tak i ennå :(

Update 13. Mai!:

Her kommer endelig bilder av felg! Slang også med litt annet :)

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Jakke:
Postet bilde

Postet bilde

Dempere, halvpusset:
Postet bilde

Og til slutt, motor slik den står nå og nye deksler jeg har kjøpt:
Postet bilde

Håper det falt i smak! Si for all del deres mening!

Update 16. Mai!:

Postet bilde

Jaja. Da fikk jeg nettopp høre at ramma ikke ble lakka i går heller! Men han skulle forsøke å gjøre det i dag, men da svarte jeg bare at jeg kommer å henter den ferdig lakkert i kveld, easy as that. Hele dagen hadde gått med til pussing og sparkling. Han tilbød seg å sveise hullet i ramma nederst, men det sa jeg at han kunne drite i om han da ikke fikk lakkert.

Fikk gjort noe i garasjen i går kveld, bl.a montert ny skinnsofa ( :P ), lakkert spenningsregulator, pussa en del ting osv. Skal mekke masssssssse i dag, skal stå i hele natta!

Dette innlegget er endret av DevilsTower: 18 mai 2008 - 23:13

[size=1]-[/size]

#7 Eirik_FS

Eirik_FS

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 311 Innlegg:
  • Kjøretøy:CPI SM EXC 50 07'

Skrevet 28 august 2007 - 17:12

Gleder meg til å se hvordan denne blir! :rolleyes:

#8 DevilsTower

DevilsTower

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 234 Innlegg:

Skrevet 28 august 2007 - 22:41

Update 29. Juli!:

Da har jeg endelig fått tilbake hjulene mine, men dog med et skår i gleden :( Bakhjulet var montert feil, så rulleretningen er gal :( Men det skal jeg jaggu ha fiksa gratis nå som jeg ventet 1 uke ekstra på å få de og fordi de ikke hører etter når jeg sa klart fra at det var den andre veien det skulle monteres! Men men. I dag har jeg satt på dekslene og festet lykta, lekt litt rundt med hvor jeg kan feste tenningslåsen osv, og trilla den ut og tatt noen bilder :)

Takk til mormor som holder forskjermen oppe :P
Postet bilde

Min til venstre, en jeg har vært veldig opptatt med i midten, og en annen kompis sin til høyre.
Postet bilde

Samme, bare bakfra
Postet bilde

Trygt inne i garasjen igjen!
Postet bilde

Update 18. Juli!:

Da er endelig dekslene lakkert! Gjort litt her og der i det siste, trenger egentlig kun å få inn den bedritne kicken uten at den faller ut igjen når jeg setter på clutchdekselet før motoren er klappet og klar og jeg kanskje får start, trenger også noen muttere til toppen som noen har stjålet <_< Hvis ikke må jeg splitte og bytte litt her og der :) Får tilbake felgene mine i morgen (lørdag) og da skal jeg skru sammen litt og ta noen bilder :) Fargen heter Pure White, og jeg kan faktisk speile meg i dekslene! :D

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Update 25. Juni!:

Går veldig sakte for tiden, driver med annet selv om jeg har ferie! Men noe har jeg da fått gjort, og skal handle inn lakk og bakdemper når jeg får lønna fra Gatebil :)

Min slik den står nå, fått lagd til feste til Vaporen, bygget sammen av flere deler :P Fått kobla opp bakenden med blinklys og alt også, festet blinklysene på et litt uvanlig sted, men tror det blir kult da blinklysene blir skjult og man bare ser lyset blinker i den retningen man skal! Opphenget er bare festet i et midlertidig feste jeg lagde til, derfor står det skjevt. Har også sparklet og pusset, sparklet og pusset, sparklet og pusset igjen og igjen og igjen og igjen kjedekassa, den er fortsatt ikke ferdig, gjenstår litt sparkling og pussing til før den blir grunna og pussa ned igjen for å fikse søkker osv ;) Alt skal være perfekt, ikke noe stressarbeid!
Postet bilde
Postet bilde

Kompis sin som vi fortsatt skrur på, blir bra når den blir ferdig! Lakkerte de siste dekslene og en av felgene i dag, tar lang tid å maskere og pusse! I motsetning til min er det dessverre utrolig mye hastearbeid på denne, som pussingen osv. Måtte lakkere opp ene hele siden på ramma pga riper under transport fra lakkverkstedet, det ble faktisk ikke fargeforskjell.
Postet bilde

Derbiverkstedet :rolleyes: LTD'n er nr 425/999 om dere lurte.
Postet bilde

Blir gæren i hodet av å være for lenge i løsemiddelbefengt lukt, for mye kaffe og alt for trøtt, så da blir det litt homoseksuelle tendenser :lol2:
Postet bilde

Update 11. Juni!:

Heisann folkens, jeg har ikke dødd enda ;) Bare blitt mye prioritering av lakkering av andres sykler osv i det siste.

Var en hel del sykler i garasjen i går :P
Postet bilde

Så til noe meganice, fikk maskert, pussa eiker og nav, stikk eiker og lakkert i går :wub:
Postet bilde

Postet bilde

Noen som vet om det skal sitte en aksling/drev der?
Postet bilde

Update 29. Mai!:

Fra garasjen i går:

Min til høyre og en kompis sin til venstre, har store planer for den også, jeg har satt planer i hodet på folk med prosjektet mitt :P
Postet bilde

Dempere ferdig lakkert, liker den hvite detaljen nederst!
Postet bilde

Heboen satt på, fargen matcher greit!
Postet bilde

Postet bilde

Fikk endelig pussa ned det dekselet som fikk en svær firkanta utdypning etter at lakken reagerte, tok en stund med 1200 papir :P
Postet bilde

Kicken ferdig lakkert, toppen av den forblir sølvgrå da lakken kommer til å bli slitt av på 5 min om jeg hadde lakkert den:
Postet bilde

Robin lakker opp felgene sine igjen:
Postet bilde

Tror jeg må gjøre noe bak der som bryter med alt det sorte og røde, kanske lakke undersiden av undertrayet hvitt? Kalipperen blir dog hvit, samt kjedelederen, men vet ikke om det holder? Hva synes dere? Glemte helt å ta bilder av da jeg monterte demperne, og jeg har klart å miste den ene skrua til styrekrona! :(

Vil til slutt rette en stor takk til mine faste medhjelpere i garasjen; Frank, Tobias, Robin, Robin, Joachim, Kim og Andrè :wub:

Update 19. Mai!:

Med litt psykisk støtte av noen kompiser har jeg holdt meg våken til nå i garasjen etter å ikke ha fått sove natt til i dag, og har faktisk fått gjort en hel del i dag! Lakkert og montert felg, pusset ferdig begge demperne og lakkert èn, lakkert ferdig og montert styrekrone, satt sammen mye foran, begynt på elnett, vasket, pusset, lakkert og montert motor osv :) Orket ikke strevet med å demontere bakdemper, så jeg bare monterte den og har bestemt meg for å kjøpe ny og hvit gassdemper i sommer. Har også kommet frem til at jeg må ha flere slike "clips" som man skrur fast kåpeskruer osv. i, noen som vet hvor jeg får kjøpt slike?

Må dessverre legge til en kjip detalj; min helt nye Dell'Orto 21mm DS forgasser pluss luftfilterslange er sannsynligvis stjålet av noen klåfingrede personer fra garasjen til en kompis :(

Men nok tekst, dere driter vel i den allikevel. Det mest interessante med en prosjekttråd er tross alt bildene, så her kommer de! :D

Dagen begynte med en liten shoot av hvordan den så ut etter ferdigstilling av styrekrone ute i sola foran garasjen :)
Postet bilde

Så bar det inn i garasjen igjen, prøvemonterte noen deksler etter å ha montert bakdemper og motor:
Postet bilde

Så gjalt det å finne en plass til Vaporen ettersom styreclampsene ikke passet! Så da blir det å lage til en brakett der hvor originalspeedoet og tenningslåsen skulle vært, siden jeg må bytte plassering på tenningslåsen på grunn av at KTM lykta sitter for nære slik at den butter i lyktehuset:
Postet bilde

Så, etter mye om og men ble felgen lakkert og en del andre ting ble lakkert og montert:
Postet bilde

Nammenam! :D
Postet bilde

Og så til slutt, styrekrona med en av demperne montert. Presterte å vaske bort all lakken, så det blir å lakkere på nytt i morgen :lol:
Postet bilde

Om det er noe dere vil ha flere bilder av, er det bare å hyle ut! :)

Update 18. Mai!:

Da var ramma endelig tilbake fra lakk!!! Og det betyr montering! Fikk ikke gjort så mye i dag, men litt ble det da:

Radiator, undertray, coil, motorplata, svingarm. Bakskjerm og oppheng er bare prøvemontert, må finne på noe lurt med opphenget.

Postet bilde

Postet bilde

Skal være rent og pent!
Postet bilde

Ikke ferdig, må lage brakett til opphenget.
Postet bilde

Lakkert styrekrone og kjedestrammere.
Postet bilde

[size=1]-[/size]

#9 DevilsTower

DevilsTower

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 234 Innlegg:

Skrevet 29 august 2007 - 16:03

Sånn, da har jeg fått litt nyheter her:

Luftfilter er sendt fra Mc-Deler.
Gasshåndtak og speedowire blir sannsynligvis sendt i morgen
Lykt blir sendt ila uka.
Framdekk er også bestilt, hentes og monteres sannsynligvis i morgen

OG STOR TAKK TIL SPEEDOPTIONS FOR SPONS! :)

Dette innlegget er endret av DevilsTower: 29 august 2007 - 16:09

[size=1]-[/size]

#10 9drd

9drd

Winner Of Photoshop Contest #3 & #5

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 607 Innlegg:

Skrevet 29 august 2007 - 16:06

Dette ser bra ut :) Om du får til å mekke den slik som på bildet, blir den helt :wub: ! Gleder meg til å se resultatet jeg Espen ;D

Dette innlegget er endret av 9drd: 29 august 2007 - 16:07

Vil DU ha en annonseplass her, og har 50 spenn liggende? Send PM[size=1].[/size]..

#11 DevilsTower

DevilsTower

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 234 Innlegg:

Skrevet 29 august 2007 - 16:35

Dette ser bra ut :) Om du får til å mekke den slik som på bildet, blir den helt :wub: ! Gleder meg til å se resultatet jeg Espen ;D

Takk for det du! Gleder meg selv :D

Enda en oppdatering av deler i første post :)

[size=1]-[/size]

#12 Bråthen-Racing

Bråthen-Racing

MP-Fritids

• Utestengt
  • PipPipPipPip
  • 4 101 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha og Volvo

Skrevet 29 august 2007 - 18:05

Hvorfor ikke slenge på noe ortlig trim oxo a? :P
men kommer til og bli digg den der :wub:
Aprilia RS50 2006 - TP Effektanlegg, 21mm Dellorto og Powerfilter.
Yamaha Aerox50 Rossi 2005 - Stage 6 Pro Replica Effektanlegg, 4,8g Malossi vekter og 72 Gurtner Dyse.
Yamaha DT50 1988 - Polini 45mm Sylinder, 21mm Dellorto Gasser, Polini Innsug, TnT Powerfilter og Luaho Effektanlegg

AM6 Deler, div Trim, Plast osv Selges Ø.K Underbody Eksos og TP Coil til AM6

#13 superboy

superboy

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 189 Innlegg:
  • Kjøretøy:Vespa

Skrevet 29 august 2007 - 18:14

Ahh, min gamle Derbi Senda dette.. :)

Fint å se at noen bryr seg om den. Jeg brukte den egentlig som delesykkel.. :P Tok av dråpelykta, Crossfelgene, noen av dekslene og litt diverse før jeg solgte den til mr.mc. :)

#14 DevilsTower

DevilsTower

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 234 Innlegg:

Skrevet 29 august 2007 - 18:22

Hvorfor ikke slenge på noe ortlig trim oxo a? :P
men kommer til og bli digg den der :wub:

Er ikke 70 sylinder, Metrakit anlegg, MVT millenium-tenning, 17,5mm forgasser, dreva om osv osv nok trim da?

Dette innlegget er endret av DevilsTower: 02 september 2007 - 16:56

[size=1]-[/size]

#15 Eirik_FS

Eirik_FS

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 311 Innlegg:
  • Kjøretøy:CPI SM EXC 50 07'

Skrevet 29 august 2007 - 18:31

Er ikke 70 sylinder, Metrakit anlegg, MVT millenium-tenning, 19mm forgasser, dreva om osv osv nok trim da?

Det holder for de fleste det :D

Men ProRace hadde vært :wubfeit: ^^

#16 Bråthen-Racing

Bråthen-Racing

MP-Fritids

• Utestengt
  • PipPipPipPip
  • 4 101 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha og Volvo

Skrevet 29 august 2007 - 19:30

Er ikke 70 sylinder, Metrakit anlegg, MVT millenium-tenning, 19mm forgasser, dreva om osv osv nok trim da?

å faen:P trudde du ikke hadde sylinder c :P
Aprilia RS50 2006 - TP Effektanlegg, 21mm Dellorto og Powerfilter.
Yamaha Aerox50 Rossi 2005 - Stage 6 Pro Replica Effektanlegg, 4,8g Malossi vekter og 72 Gurtner Dyse.
Yamaha DT50 1988 - Polini 45mm Sylinder, 21mm Dellorto Gasser, Polini Innsug, TnT Powerfilter og Luaho Effektanlegg

AM6 Deler, div Trim, Plast osv Selges Ø.K Underbody Eksos og TP Coil til AM6

#17 Prixmyo

Prixmyo

Mp`s Gudfar*

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 13 566 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:E91 318i '06 - E28 518i `87 - MH Furia

Skrevet 29 august 2007 - 20:31

Hvilken sylinder er det da?

#18 DevilsTower

DevilsTower

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 234 Innlegg:

Skrevet 29 august 2007 - 20:36

Hvis dere faktisk leser første post står det at det er en Charmo 47mm :P Jeg tror hvertfall det er 70, jeg har ikke så mye peil på slike ting :wacko:

[size=1]-[/size]

#19 Mikky

Mikky

Årets bruker 2007.

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 8 989 Innlegg:
  • Kjøretøy:Jaujau

Skrevet 29 august 2007 - 20:37

Chaaaaaarmo :wub: Deilig bunndrag :P

Blir jævli rå !
Stå på ;)
B-b-b-bird, bird, bird, b-bird's the word

"Hi, my name is Toyota. I am the richest carmanufactor in the world, I am the biggest car manufactor in the world, I have no carisma at all, and I don't spend my money on anything interesting" - Jonny Smith, Fifth Gear.

#20 hyperion

hyperion

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 743 Innlegg:
  • Kjøretøy:rieju mrx

Skrevet 29 august 2007 - 20:37

står charmo i siggen ;) rått design du har valgt :wub:
rieju mrx 02 blå.<<prosjekt
Trim: dr49 mk2 effektanlegg, trim reed, 21mm gasser, mk mrd clutch, mk pr veiv, trim reed, og vakuum boks. dreving 14-50
styling: gpr felger, blå neon, blåe blinklys glass og handguards.
[size=1]overhaler am6, derbi, og suzuki tsx/rmx/smx motorer... send pm.[/size]

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere