Tull og enda mere tull.. har overhode ikke noe system på bilene mine! hele tråden er et eneste rot
Det er IKKE verdt å lese igjennom hele, det orker dere ikke heller! for makan til svada har dere ikke sett.
Under ser dere dog et snevert forsøk på å rydde opp i galskapen, som nå består av åtte biler
Kan gjøre et forsøk på legge bilen jeg holder med for øyeblikket øverst i førsteposten! så deretter legge den i spoiler når den er ferdig\jeg blir lei.
Bilen jeg driver på med i disse dager er e23'n, 1982mod'æl 732i for dem som ikke er like rutinert i BMW-kodene.
Deadline, første Mai! Uff.. tatt meg vann over hodet gitt.
Historie for dem som ikke har fulgt med i tråden, eller for dem som ikke har klart å holde tritt med svadaet som iløpet av tiden har blitt posta!
Denne bilen ble kjøpt i September 2009 fra kompisen til selveste Alex_89_p, fikk høre at han muligens skulle selge på et treff (Jessheim?) og bestemte meg halveis for at detta måtte jeg sjekke ut! Til tross for at førstegen. syvserie overhode ikke var en bil jeg hadde rukket å venne meg til! og er man ikke det finnes det knaptnok styggere bil! Se på'n, ingen skjønnhet før man får et passelig forvridd syn på bil som da kommer ved å eie noe så rart i et par måneder.
Til tross for at jeg enda var fornuftig og ikke likte utseende så ble det kjøp etter to besøk på Høybråten, da jeg var ute etter en vinterbil! Hva frister ikke mer enn 197hk, 290Nm, bakhjulstrekk og manuell på vinterføre? Jo, det er nemmelig firehjulstrekk! men det visste jeg dessverre ikke da.
Etter litt om og men ble bilen kjøpt, to turer med prøveskilt på snøføre, real bulking og deretter ekte flotte nymotens plastskilt i februar en gang
Bilen hompa seg igjennom både vår,sommer og høst med diffhavari, sveisadiff, misting av førerkort og til slutt totalt ras av det som en gang var en seksylinda motor på Gardermoen Raceway! da bilen brått fant ut at den ikke ville være BMW, men en 2.7liters 1982modell Audi.
I vinter har bilen blitt lagra tørt og varmere enn 25minus under 40cm med snø, slik en komfortabel hvilepause fortjente den etter det harde året den hadde tusla igjennom
Men så er vi da til NÅpunktet! bilen står ute på gårdsplassen, plassert på fire tynne og jalla bukker for å gjøre seg klar, sommer 2011 blir bedre!
Iløpet av vintertiden har jeg trøstehandla litt i ny og ne, så da slår følgene til denne måneden av oppgraderinger:
Coilovers.
Bremsediff.
Tykkere stabstag.
BBS-LM. Kopier.
BBS-Frontfanger.
m30b32 motor i forhåpentligvis eksemplarisk tilstand.
Tett eksos!
Skilter igjen.
En rimelig nyoverhalt drivlinje.
Ny giroverføring med en liten oppgradering i form av short-shift (Lei av å røre i olja)
Samt masse småræl og lite spennende slitedeler (Hardykobling tatt ut som et eksempel, ikke akkuratt interessant?)
Og jo, jomfrulangturen! den går til Mo i Rana, via Volda! Ikke langt overhode for en 29årgammel traver.
Enjoy!
Ps., ta høyde for at kommentarene fra før side noe og tredve ikke er om 732'n.
-------------------------------------------------------
Tidligere førsteposter.
Dette innlegget er endret av Robkill: 22 desember 2013 - 13:16