Clipic's Mrx Pro (SM)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Velkommen til prosjektet mitt.
Dette er en sykkel jeg kjøpte i oktober 08, og siden den tid har kostet på store summer.
Mye har skjedd, ting skjer og ting vil skje. Vinteren 08/09 brukte jeg på å gjøre sykkelen i god stand, i vinter 09/10 er det kun polering og finpuss + div småting som gjenstår.
Eldre updates holder til noen innlegg lenger ned.
Legg gjerne igjen en kommentar,
Mvh
Thomas

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Checklista:
[X] Kappe deksler
[X] Pro Taper Contour m/ Pro Taper 28,6 clamps
[X] Acerbis Led
[X] Hydraulisk clutch
[X] Koso RPM teller nedfelt i styreputa
[X] KTM Supermotard frontfender 08-09
[X] Supermotard kit
[X] Nye crossdekk
[X] Gullfargede kåpeskruer
[X] Bensinkran (ODF Rotate)
[X] Hebo Swift endeplugger
[X] Overhale dempere foran
[X] Iris 420 GSX Reinforced
[X] Nye hendler
[X] Ny gass- og speedometerwire
[X] Nye bremseklosser foran
[X] Hebo oilcap (Svart)
[X] Dreving, 15-48
[X] Trekke om sal
[X] KTM crossplate 08-09
[X] Renthal oransje/grå half-waffle holker
[X] Pulverlakkert svingarm, matt svart
[X] Miniskilt
[X] Dekk på SM felger
[X] Svinghjulsdeksel med plexi, svart matt
[X] Plexi i hekk
[X] Kappe vekk passasjerfothvilere
[X] Ny kick
[X] Tomaselli gassgrep
[X] Lakkere sidedeksler bak hvite
[X] Koso Powertestmeter
[X] Ny tenningslås
[X] Bytte forhjulslager
[X] Oransje slanger
[X] DRD speil
[-] Trekke om sal på nytt
[-] Ny og tykkere plexi plate i hekk
[-] Lakkere eksos på nytt
[-] Profflakkere bakdre sidedeksler
[-] Ny luftfilterløsning
[-] Koso RX1N
[-] Nye hendler
Motor:

Sylinder: DR49
Forgasser/Dyser/Luftfilter: Stage6 PWK 26mm R/T #125, Hebo Maxi
Innsug/reed: Uplombert org reed, 28 mm variabelt innsug
Eksosanlegg: Yasuni Cross, lakkert svart
Veiv: Doppler Endurance med C4 lager
Tenning: Org Ducati tenning m/TP coil
Girkasse: Org AM6
Clutch: Metrakit SP clutch med Malossi clutchfjærer
Tennplugg: NGK B10EVX
Dreving: 15-48
Toppfart: Ca. 100 km/t
Mopeden (Prosjekt start):

Fakta:
- Rieju Mrx Pro
- 2004 mod
- Oransje edition
- Wave skiver, gullfargede kalippere og 2-stemplet kalipper foran.
- Paioli opp/ned forstilling i gull, justerbar gassdemper bak med linksystem.
- Top Performance 39mm original sylinder i rosa utførelse.
- Gjennomfarget plast med dekaler.
- Forniklet originalt eksosanlegg
- Originale Polisport handguards
- Polisport EMX frontlykt originalt
- Original sotede blinklys
Update 08.02.09
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler"> Heisann!
Har drevet på litt i helga : )
Har polert bakfelgen (Grovpolert, skal finpolere snart), splitta org motoren, polert eksosanlegget og montert bakskjermen (: P)
Bilder:
Bakfelgen er full av fettmerker da jeg har flyttet rundt på den ettersom jeg har skrudd på motoren med fettete fingre ; )

Eksos:

Motor:
Nesten i deler.

Splitta.

Gamle lager.

Helhetsbilder av mopeden:

Hengt opp gullfelga:

Felgrensen, den fremste var dårlige saker.
Turtle gjør susen

Cola må man ha når man skrur!

Bakskjerm montert!

Nye gullskruer

Nye låsemuttere på undersiden:

(Der ser dere litt av smårusten som er, tipper det blir pulverlakk neste vinter!)
Og tilslutt, her har dere et bilde av vinteren som har kommet til Østlandet : )
60 cm snø målte vi!

Mvh
Clipictrial
</div></div>
Update 09.02.09
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler"> Liten update idag da!
Siden igår har jeg satt sammen motoren igjen, og vasket den

Alle 6 gir er der, ingenting går tregt og det er ikke lenger slark i veivlageret

Siden jeg først var igang med å vaske, så vasket jeg gullfelgene også!
Så nå er omtrent alt som hører til mopeden reint og pent, deilig å montere!
Picz:

Syns enkli den ble ganske bra ja

Rene og pene gullfelger!

Også, forskjellen på polert og upolert felg:

Og tilslutt, et bilde av ståa i boden

Der ser dere hvor trangt jeg faktisk har det (for ikke å snakke om kaldt..)

Mvh
Clipictrial

</div></div>
Update 16.02.09
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler"> Heisann!
Henta pakken fra MC-Deler idag, så henta jeg salen min, så var jeg innom spinnin-wheel og handla meg en KTM crossplate

Salen ble jævlig bra, fornøyd med den!
Nå mangler det ikke mye før sykkelen kan monteres, må få lakkert svingarmen i nærmeste framtid.
Bilder:

Pakken fra MCD inneholdt Malossi cl-fjærer, fordrev (15T), bakdrev (48T), ventilhetter, oljepumpedrev og segringer til fordrevet

Mvh
Clipictrial

</div></div>
Update 22.02.09
Idag henta jeg en pakke som inneholdt variabelt 28 mm innsug og TP coil

Så tenkte jeg at litt skruing måtte til, så har holdt på litt ikveld

Pics:

Slengte inn motoren

Gasser, innsug og luftfilter som skal på!

Justert kick, montert gasser osv + elnett. Gnisten var på plass

Syns det tar seg bra ut med svart gasser, svart sylinder, svart Hebo oljeplugg og svart Hebo filter

Helhetsbilder:

Ny og blank girpedal

Og sist, men ikke minst:

Mitt nye tilskudd i mekkeboden!
Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort dette før, 15+ grader og t-skjorte skruing er deilig

Føles nesten som det er sommer, helt til man åpner døra og tråkker ut i 15 cm nysnø!
Mvh
Clipictrial
</div></div>
Update 28.02.09
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler">
Heisann!
Idag var det finvær, så jeg bestemte meg for å ta ut syklene og ryddde litt i boden : )
Jepp, du leste riktig, har nemlig tatt fram den lille pitbiken og startet sånn smått å gjøre den klar for salg.
Gjenstår bare litt småting som luftfilter, ordne gnist (Dårlig kontakt ved coilen), clutchhendel + wire og en god shinings med plasten!
Knipsa hvertfall noen bilder når dem var ute, dog hadde jeg glemt å skru av braketing og ISO'en var litt høy, så eksponeringene ble litt fucked.
Men men, here goes;

Sinnsykt trangt med gasser vs demper vs luftfilter vs clutcharm vs svane : P
Snakk om mm klaringer, akkurat som det er lagd for det : )
Bare se her:

Har hvertfall montert linksystem og bakdemper og limt inn gitteret siden sist.
Svingarmen var ikke ferdig igår heller, så henter den i neste uke : )

Satt inn med fett, nye låsemuttere med skiver, bakdemper strammet maks : )

Hjalp godt å få inn gitteret igjen!
Har festa det med limpistol + litt epoxy lim så tror ikke det løsner igjen : )

Bytta plasseringen til vacuumboksen, montert med nye slangeklemmer!

Nye verktøybokser i boden, med lokk : )
Selvfølgelig med SpeedOptions klistremerker, hehe : P

Har et lite prosjekt med den her. Planen er plexi i midten, så lakkere den matt svart : )

Handla litt engangshansker, da både jeg og foreldrene mine er lei av svarte merker OVERALT.
Da mener jeg overalt : P
Er svarte merker etter meg på pc'en, alle skap- og dørhåndtak, alle klæra mine og tilogmed tannbørsten er det svarte merker på : P
Alt parkert tilbake i boden

Ble mye bilder idag, men det liker jo dere så det er vel ikke noe problem!
Mvh
Clipictrial

</div></div>
Update 08.03.09
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler"> Hællæ!
På fredag henta jeg svingarmen fra lakk : )
Lakken var jævlig bra, men forarbeidet skinner jo selvfølgelig igjennom.
En del dritt var det, men ikke noe spesielt ille ; )
Mesteparten blir dekka div ting uansett : )
Og på lørdag var jeg på Mc-messa, handla et par småting der!
Nytt miniskilt, genialt og mye penere : )
I tillegg til det kjøpte jeg med meg et par Renthal holker i oransje, stilige detaljer er tingen : )
Har ikke vært mye tid til å skru i helga, hatt mye annet å gjøre gitt.
Men litt ble det!
Har fått montert svingarmen og de nye holkene : )
Mangler bare div småting nå.
Bakdemperen ble forresten pinne stiv etter jeg stramma den, og høyere ble den også : )
Diggbart..
- Polere felger
- Nye dekk
- Spacers osv til hjula på riktig sted
- Nye pakninger til DR49
- Kappe til kjede
- Fylle mer olje i framdempere.
- Fylle vitale vesker og starte opp : D
Men slenger ut noen bilder : )
Miniskilt og holker

Svingarm

Miniskilt montert med tape, skal kjøpe borrelås og montere det med det : )

Holker

Svingarm montert:

Helhetsbilder
Med skiltet, perfekt størrelse spør du meg : )

Må si jeg er jævlig fornøyd : )
Mvh
Clipictrial

</div></div>
Update 15.03.09
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler"> Slenger ut noen bilder av nesten komplett sykkel.
Har kappa til og montert kjede, lakkert lyddemper og fikset skiltet siden sist.
Mangler bare toppakninger og topp, koble til clutchen (Må fikse en patent) og koble på turtelleren + litt justeringer her og der.
Var og forhørte meg om dekk her om dagen, også skal jeg sjekke et annet sted imorra så får vi se hva det blir til.
Satser hvertfall å ha dekk på sm felgene i løpet av uka

Bilder hvertfall:
(Dekslene er ikke på pga litt justeringer)

Har klipt litt på hanekammen også!

Mvh
Clipictrial

</div></div>
Update 22.03.09
Jeg _skjemmer_ meg og legger ut bilder av møkkete sykkel!
Men det er ikke så lett å holde den rein hele tiden, men den er hvertfall ikke så ille!
Har fått kjørt litt en del i helga, og fått luka ut div små problemer som falsk luft etc.
Nå går sykkelen helt reint med 125 dyse, pluggen er brun og det finnes ikke et eneste fuskeslag.*
Deilig!
Bremseklossene har også holdt seg fint : )
Så nå fungerer det meste, bortsett fra Koso RPM teller som har dødt batteri.
Må også få tak i den carbon plata asap, da det spruter rett fra bakhjulet og inn til luftfilter ++
Dessverre ble det ikke tid til noen film, så det får komme senere.
Her kommer hvertfall bilder av en stk møkkete moped : )

Jeg prøver febrilsk å tørke av det værste før det blir tatt bilder..

Phete hjelmer..

Ny patent på clutchen som funker fjell!
Gjengestang gjør susen : )

Gullkjede og svart svingarm passer godt ilag : )

Også, selve peden:

Og det var det for idag! : )
Mvh
Clipictrial!
</div></div>
Update 06.04.09
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler">
Har fått lånt meg kick av Christoffer/Crossboy2, så slipper heldigvis å dytte igang!
Også har jeg fått et problem med flotøren, den vil ikke stenge. Så sykkelen lekker bensin ut av overløpsslangen når sykkelen ikke går.
Må si jeg begynner å bli smålei av å skru av og på krana hver gang jeg skal kjøre : P
Har tatt opp gasseren flere ganger, prøvd å bøye litt der hvor stiften sitter osv, men ser ikke ut til å hjelpe.
Reklamasjonssak på SO? : )
Slenger dessuten ut et par bilder jeg/vi knipsa istad!
Har dessverre ikke bilde av plexi i hekken, glemte det helt av!

Stolt eier

Bildene ble ikke optimale da jeg ikke hadde stativ for hånden, og lysforholdene var dårlige!
Tror btw ikke at det blir noe bytte av deksler, blir bare mer og mer glad i bobledekslene

</div></div>
Update 21.04.09
Lenge siden update nå, men nå har det skjedd saker og ting!
Har montert et stk rusten Yasuni Cross anlegg, som selvfølgelig skal lakkeres i nærmeste tid, måtte kun prøve det på, og jeg har blitt avhengig!
Ny kick er også anskaffet, og bilder av plexi i hekk er tatt : )
Mangler kun å bytte simmeringen ved clutcharmen, bytte vannpumpe og fikse flotør problemet så er sykkelen i topp stand : )
Har i det siste luket ut diverse småleifs, som tett dyse, fusk, oljelekkasje, bakbrems, fiksa Koso osv. Alt ser ut til å bli bra nå! : )
Bilder:

Plexi og Yasuni lyddemper : wub:

Ny og blank kick : )

Koso oppe og går!

Småblanke felger : )

Limt på fake skruehoder!

Digger den nye pottevinkelen : wub:
SyrBuLL, thanks for kjøpet : wub:
Mvh
Clipictrial : )
</div></div>
Update 05.05.09
Begynner å bli en stund siden sist nå, lite aktivitet her ser jeg : )
Etter jeg ble stoppa og må på visning har det skjedd mye.
Har montert mesteparten av original deler, mangler forsåvidt kun kjedekasse og 11 drev foran.
Må også dyse om, da den fusker uten choke, men fusker hvis den går lenge med choke.
Originalt skiltoppheng, speil osv er hvertfall helt kvamlt!
Bilder;
Var igang med å bytte syl osv, da stempelringen til org stempelet knakk, og biten forsvant:

Fant ikke biten som manglet, så da måtte motoren ut også:

Fant den etter jeg hadde tømt motoren på huet og styra litt : )
Kjede lagt i bensinbad:

Sykkelen får seg en liten vask mens motoren er ute : )

Fikk lånt meg noen stempelringer av Crossboy2 + litt småting og fikk slengt sammen motoren : )

Har også renovert Yasuni Cross anlegget.
Ble fornøyd!
- Polert endestuss og lakkert lyddemper svart
- Lakkert svane svart
- Vasket mellomrør
- Satt på nye låsemuttere fra mellomrør til lyddemper
Før jeg begynte;

Resultat:

(Ble veldig fornøyd med lyddemperen!)

Og tilslutt, bilder av sykkelen slik den står nå : )
Skal ringe Biltilsynet imorra og få time så fort som mulig, lei av å kjøre originalt allerede!
Sykkelen skal være tilbake i riktig stand til 17. Mai regner jeg med : )

Det var alt for idag!
Mvh
Thomas : )
</div></div>
Update 15.06.09

-------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------

</div></div>
Update 23.07.09
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler"> Ja, da kommer det en ''offisiell'' update, hehe : )
Har montert oransje slanger, bilder følger:

PS, ramma er kun møkkete pga jeg har rota med møkkete og fettete fingre, så det ser ille ut, hehe : P
Også, fikk jeg denne overraskelsen når jeg skrudde av tenninga og tok ut nøkkelen:

Resten av nøkkelen sitter langt nede i låsen, så den er lite mulig å få opp. Da blir jeg vel nødt til å investere 300 kr i tenningslås også.

Mopeden ellers

</div></div>
Update 07.08.09 (Fin dato!)
Nå er dekslene lakkert, og splitter ny tenningslås montert : )
Sykkelen er nyvaska og alt er godt, klar for salg nå ; )
Visning om 1 uke, så blir den sendt vekk :wave cry: :wave cry: :wave cry: :wav ecry:
Her kommer det litt bilder : )

Forbanna plomberte skruer på tenningslåsen. Endte med at jeg gikk løs med baufila!

Ny lås med riktig farge tilogmed : D

Her er en skrue som satt på clutchpumpa. Denne har vært rund så lenge jeg har hatt den, og som dere ser har jeg prøvd ut diverse for å få den løs.
Bla meisel og kapping av spor til flattrekker. Men kom på at jeg kunne banke inn en torxnøkkel, og jammen funka ikke det bra : D
Så nå er den av, og nye rustfrie umbrako skruer er montert : )

(Ja, pumpa er full av riper, men den har trossalt blitt brukt i trial, hehe : ) )

Ble nødt til å krype til korset og montere speil. Har ikke tenkt å få hjerteinfarkt når en bil finner på å kjøre forbi meg på de merkeligste steder. Skvetter godt om man sitter litt i sin egen verden da, hehe!

Ny original Gasswire : )

''Motorrommet''

Lakkerte deksler : )
Ble forsåvidt fornøyd, men var litt for varmt når jeg la klarlakk, så det ble ikke helt ''jevnt''. Så får slenge på et par lag når det er rundt 20 grader : D

Kan vel ikke klage på den førerutsikten her? : )
Helhetsbilder:

Også noen bilder av SFX'en min!
Dessverre blir den begjært avskilta om nøyaktig 1 uke, og jeg ser lite håp i få den godkjent da jeg ikke har en eneste originaldel.
Så den selges i deler eller komplett.
Nevneverdige ting er speedometer som går til 100 km/t (Og dette bunner du med denne motoren : D ), Aerox bakdemper + motoren.
Oppsett på motoren er MK Handmade syl (Ikke innkjørt engang), MK PR veiv, Leovince ZX Hand Made, MK PR Clutch, Athena CDI, Athena Variator, Sterkere trykkfjær type blå, Doppler innsug med vacuum nippel og 21mm gasser med Hebo Flex filter : )

Mvh Thomas : )
</div></div>
Update 14.08.09

Har vært på visning nå : )
Gikk jævla dårlig, hadde plombert gasswireren og greier så den gjorde 45 når jeg kom. Så rett før jeg skulle inn i hallen fucka den seg, og begynte å henge og det var mulig å gi full gass. Idioten tok den på tralla og der gjorde den 65, så nå har jeg fått kjøreforbud og må vise den nok en gang ; )
Hadde flaks og fikk time på fredag, etter litt godsnakking med kontrolløren, så må fikse noe bedre mekk med gasswireren innen den tid.
Hvertfall jævla irriterende at dritten går i 65 selvom den er totalt original < _ <
</div></div>
Update 11.09.09
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler"> Gasseren med den nye gasswireren som passa perfect i Tomaselli gassgrepet : wub :
Ble faen meg fin den gassen!

Vacuum boksen min, som har lite/0 effekt, men den ser jo kul ut : )
Fikk den gratis, så why not ; )

Nye forhjulslager, selvfølgelig skikkelige SKF lager : )

Dashen atm

Igang med å bytte lager og olje i demperene : )

Splitta : )

Tatt ut de gamle lagrene, rimelig medtatt..

Satt i nye lagre:

Helhetsbilde av felgen : )
(Har brukt dekkpenn også)

Montert sammen forstillinga igjen ; )
Ble helt tight, og mye stivere foran. Deilig, jeg er fornøyd : D

Helhetsbilder : )
(Har ikke sidedeksler bake pga lakkjobb)

Kommer flere updates fortløpende : D
Har btw bestemt meg for å beholde sykkelen ; )
Kjøperen trakk seg, og da tenkte jeg at det var like greit å beholde den ; )
</div></div>
Update 31.12.09
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler"> Jøss, dette blir nok siste updaten for i år : )
Beklager bildekvaliteten, men glemte å stille ned ISO'en..
Har polert litt de siste dagene, er foreløpig ferdig med bakstillinga. Neste ut er motor/''motorrom''.
Ellers skal jeg skaffe ny plexiplate da den gamle er sprekt og ripete, lakkere svana igjen, få tak i ny ripefri forskjerm, en kamerat på overflatebehandling skal profflakke sidedeksla mine og jeg håper på å få tak i Koso RX1N billig

Bilder:

Nyvaska kjede:

Nyrensa gasser og luftfilter:

Deksler skal poleres og shines : )

Kommer flere updates så fort jeg får vaska og polert mer : )
Mvh
Clipictrial
</div></div>
Update 12.02.10
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler"> Da var det duket for en kanskje etterlengtet update? : )
Har ikke skjedd så utroolig mye siden sist, men litt er det da.
For det meste har jeg plukket ting fra hverandre, vasket/polert og satt det på/sammen igjen.
Har også lakkert svanehalsen, skaffet MK SP clutch, byttet olje i framdemperene (Putoline SAE15), montert ny tennplate og lakkert svinghjul.
Nå har jeg Doppler viev og MK SP clutch, så da gjenstår det forsåvidt bare å splitte motoren og montere dette. Det er ikke første pri foreløpig ; )
Mangler stort sett kun ny clutchendel, plexi plate i hekk (4mm bestillt, kommer til uka), mulig omtrekking av sal igjen og shining/lakkering av sidedeksler.
Vurderer også å kjøre uten demperbeskyttere, noen som har noen formeninger ang det?
Lakkering av svane.

Herding av lakk i steikeovn, som dere ser ryker det en smule : P

Ferdig produkt. Masse porer i stålet pga rust som har vært der tidligere (Gammelt anlegg), men det gjør ikke noe.

Nettopp byttet olje i dempere, ikke montert enda.

MK SP clutchen. Bruker Malossi fjærer.

Ny tennplate og nye skruer.

Ferdig montert med tennspole.

Kuking med elnett, jævla dritt..

(Ikke bry dere om prikkene på ramma, det er bare elektrospray søl ; ) )

Klar til montering : )
Nypolerte deksler.

Tar form : D

Bakhjulet ute i snøen.

Og diverse helhetsbilder av slik sykkelen står nå:

Håper det holder for denne gang, beklager at jeg ikke har lagt ut bilder tidligere ; )
Mvh
Thomas : )
Update 30.04.10
Mvh
Clipictrial

Dette innlegget er endret av Clipictrial: 04 august 2010 - 23:52