Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Tips til trimming av 4 takt scooter ?


Gammelt emne!
Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!


Dette emnet har blitt arkivert. Det betyr at du ikke lenger kan poste innlegg i dette emnet.
13 innlegg i dette emnet

#1 stianlie

stianlie

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 16 Innlegg:
  • Registrert: 07-desember 08

Skrevet 31 mars 2009 - 01:32

Har en kymco super 8, 4-takter.
Lurte på om noen kunne hjelpe meg me muligheter :)
kan ganske lite om trimming.
Har 100 % fri eksos, merke det blir bedre aks, men vil ha mer toppfart.
Der jeg kjøpte den sa de jeg kunne kjøpe et " kit " der jeg får " et ekstra gir å gå på " i variatoren.
Men har hørt at det e ingen " ring " i variatoren untatt turtallssperre.
Eneste så er ulempen med å fjerne sperren er at om jeg presser motoren for hardt kan jeg knekke ventilene :s
Så lurte om det hadde gjort noe nytte med mer kubikk, større forgasser, dyse, luftfilter eller kjøpe ny variator ?
Har søkt ront på nette men finne nesten ingeting.

Pleas help !

#2 Åddlådd

Åddlådd

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 511 Innlegg:
  • Registrert: 12-november 07

Skrevet 31 mars 2009 - 01:43

www.speedline.dk
De har en del.
Gilera Runner sp50 2006mod.
Giannelli Reverse | Doppler Freeflow | TP Dueplus 70cc | Metrakit Pro race clutch | TP TPR Variator | 17.5mm forgasser.

noe lignende skjedde med hunden min på 8 uker løp ut døren og ble overkjørt av en jevla gul golf! han kjørte tilbake og sa "hei, det var en hund jo, trodde det var noe viktig!" da klikka det for meg! jeg var 10 år men kunne sloss.. slo til karen midt i trynet, knakk nesa hans og han fikk kjeven ut av ledd!! hehe det digga meg!


#3 4life

4life

    MP-Nerd

  • Supermod
  • 17 737 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05

Skrevet 31 mars 2009 - 01:45

Skal mye til for og knekke ventilene da. Og 100% fri eksos? Har du greie naboer eller? :D


Er nesten garantert at det finnes 80-90cc sylindre til den,også kan du skaffe deg større forgasser,powerfilter og ny variator.

Why are you sittng here? Get the f... out,and do some driving.. Its summer!


#4 Åddlådd

Åddlådd

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 511 Innlegg:
  • Registrert: 12-november 07

Skrevet 31 mars 2009 - 01:57

Naraku har en god del trim til disse.
Frister nesten å kjøpe en 4takt bare for å prøve 89ccm settet :P
Gilera Runner sp50 2006mod.
Giannelli Reverse | Doppler Freeflow | TP Dueplus 70cc | Metrakit Pro race clutch | TP TPR Variator | 17.5mm forgasser.

noe lignende skjedde med hunden min på 8 uker løp ut døren og ble overkjørt av en jevla gul golf! han kjørte tilbake og sa "hei, det var en hund jo, trodde det var noe viktig!" da klikka det for meg! jeg var 10 år men kunne sloss.. slo til karen midt i trynet, knakk nesa hans og han fikk kjeven ut av ledd!! hehe det digga meg!


#5 stianlie

stianlie

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 16 Innlegg:
  • Registrert: 07-desember 08

Skrevet 31 mars 2009 - 21:38

Takk for svar! :P

Bråke ganske mye ja, men har ikkje fått noe klager ennå :P men bør helst skru det på igjenn, vet ikje om det e så bra.

#6 K-E

K-E

    Administrerende direktør

  • Sysadmin
  • 9 254 Innlegg:
  • Registrert: 26-juli 06

Skrevet 31 mars 2009 - 21:47

Orginaleksosen har sikkert ei plombering eller noe sånt ;)
Hiv på rakrør med en liten lyddemper på du :) Råere lyd og sikkert pittelitt mer effekt ^_^
Så kan du jo hive av luftfilterboksen og ha på powerfilter ;) Det hjalp på en kompis sin 4-takts scooter ;)
Må sikkert dyse opp også ;)

Dette innlegget er endret av K-E: 31 mars 2009 - 21:48

Mvh.

Karl-Erik Sæbønes

- Administrerende direktør

(OO (|||)(|||) OO)

If it ain't broken, don't fix it!


#7 stianlie

stianlie

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 16 Innlegg:
  • Registrert: 07-desember 08

Skrevet 01 april 2009 - 08:03

Orginaleksosen har sikkert ei plombering eller noe sånt ;)
Hiv på rakrør med en liten lyddemper på du :) Råere lyd og sikkert pittelitt mer effekt ^_^
Så kan du jo hive av luftfilterboksen og ha på powerfilter ;) Det hjalp på en kompis sin 4-takts scooter ;)
Må sikkert dyse opp også ;)



Det e ikkje noe aen plombering enn turtallsperre tror eg :P hehe
men det e sant, jo mindre motstand i eksosen jo bedre går an, ska prøva me powerfilter og se om an går bedre =)

#8 adivass

adivass

    Mr. Wub

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 698 Innlegg:
  • Registrert: 26-september 06

Skrevet 01 april 2009 - 08:20

For å få opp farten på 4-taktere er egentlig det eneste å gjøre å bytte sylinder..
Plomberinger er vel ikke så vanlig i eksosen på 4t, men man har vel gjerne i cdi'en eller forgasser..

- adivass

Dette innlegget er endret av adivass: 01 april 2009 - 08:20

BMW E28 525i '84 | Opel Astra '01
Gilera 50TS '82 | Suzuki FZ

[x]Baotian BT50QT-11 '06 | Suzuki RMX '01 | Opel Vectra '97
Opel Vectra '96 | PGO T-REX '01 | GMC Vandura 3500 '90 | BMW E36 318i '92

BMW E36 318i '94 | BMW E39 520iA '98 | Audi A6 2.5tdi Avant '97


#9 K-E

K-E

    Administrerende direktør

  • Sysadmin
  • 9 254 Innlegg:
  • Registrert: 26-juli 06

Skrevet 01 april 2009 - 08:24

Tar du av eksosen og kjører med 100% frieksos så går jo den bedre enn med orginal annlegget :P Så med rakrør og en mindre lyddemper vil den gå litt bedre ;)
Var vertfall sånn på en kompis sin TMS Z2 ;)

- K-E

Dette innlegget er endret av K-E: 01 april 2009 - 08:24

Mvh.

Karl-Erik Sæbønes

- Administrerende direktør

(OO (|||)(|||) OO)

If it ain't broken, don't fix it!


#10 Roleg

Roleg

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 559 Innlegg:
  • Registrert: 29-juni 08

Skrevet 01 april 2009 - 10:11

Ellers så kan du kontakte RXsport (www.rxsport.no)

De har masse trimdeler til kinascootere. Potte, dyse, vekter, you name it, they have it :) De har for tiden mange annonser på finn.no om du har sett dem?
To sexy for my scooter hell yeah

Gjør som Ford, selg Volvo

#11 stianlie

stianlie

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 16 Innlegg:
  • Registrert: 07-desember 08

Skrevet 03 april 2009 - 19:22

For å få opp farten på 4-taktere er egentlig det eneste å gjøre å bytte sylinder..
Plomberinger er vel ikke så vanlig i eksosen på 4t, men man har vel gjerne i cdi'en eller forgasser..

- adivass



Ligge i variatoren tror eg? har vertfall bestillt sånn del te variatoren eller " trimkit " på WF motor,
Den skal vist fjerne sperra, for scooteren går egentlig i 75 - 80 bare at an e " trimma ner ",
men håpe trimkitte funke! :D

Takk for forslag alle sammen!

Dette innlegget er endret av stianlie: 03 april 2009 - 19:23


#12 bobo007

bobo007

    MP-Ukjent

  • Bruker
  • 1 Innlegg:
  • Registrert: 16-mai 09

Skrevet 16 mai 2009 - 16:43

Har en kymco super 8, 4-takter.
Lurte på om noen kunne hjelpe meg me muligheter :)
kan ganske lite om trimming.
Har 100 % fri eksos, merke det blir bedre aks, men vil ha mer toppfart.
Der jeg kjøpte den sa de jeg kunne kjøpe et " kit " der jeg får " et ekstra gir å gå på " i variatoren.
Men har hørt at det e ingen " ring " i variatoren untatt turtallssperre.
Eneste så er ulempen med å fjerne sperren er at om jeg presser motoren for hardt kan jeg knekke ventilene :s
Så lurte om det hadde gjort noe nytte med mer kubikk, større forgasser, dyse, luftfilter eller kjøpe ny variator ?
Har søkt ront på nette men finne nesten ingeting.

Pleas help !

hei

alt du trenger og gjør er og kjøpe en nye dysse og enn nye krumtap eller va det hetter
kan og hende at du må til på CDI som ligger me batteriet der skal du se etter to ledninger samme farge lila en av di skal tas vekk samme vilken
men dyse og krumtap tingen vil den gå mellom 70 og 85km/t men vist du og må gå lust på cdien går den bare 50/55km/t tar vekk kabelen på cdien vil den gå 70 og 85km/t alt itte års model 08 skal det kun ver krum og dyse en job som tar 20min med luftkompressor husk og bruk det etter som den første bolten du møter på har en tdens t og falle av vist du skrur for hand..

http://www.billig-sc...er_oversigt.php

ta en titt der og se på bilder trykk på X der me kymco super 8 du vil og se begrensinger på kymco og ganske mangen andre modeler '
Mærke Model 30/45 Årgang CDI Vario/Gear Karb Benzin Udstd. Luft
Aprilia RS 50 45 2007 X
Aprilia Sonic 30 2005 X X X
Aprilia Sonic 30 2006 X X X
Aprilia SX 50 30 2008 X XX X
Baboon TMP 30 2005 X X X
Baotian BT49QT-11 45 2007 X
Baotian BT49QT-12 45 2007 X
Baotian BT49QT-12 30 2007 X X
Baotian BT49QT-12 30 2008 X
Baotian BT49QT-5 30 2006 X X X X
Baotian BT49QT-7 30 2007 X X
Baotian BT49QT-8 30 2006 X X X
Baotian BT49QT-9 30 2006 X X
Baotian BT50QT-11 45 2005 X
Baotian BT50QT-11 45 2006 X
CityScooter Freak 30 2006 X X X
CityScooter Freak 30 2007 X X X
CityScooter Trend 45 2006 X
CPI GTR 30 2008 X X X X
CPI Oliver 30 2004 X X X X
CPI Oliver 30 2005 X X
CPI Oliver 30 2007 X X
CPI Popcorn 30 2001 X X
CPI Popcorn 30 2005 X
CPI Popcorn 30 2005 X X
Derbi Atlantis Bullet 30 2007 X X X X X
Derbi Senda SM 30 2007 X XX
Giantco Sprint 30 2007 X X X X
Giantco Sprint 45 2007 X X
Gianto Stealth 30 2008 X X X
Gilera Runner SP AC 30 2003 X X XX
Gilera SMT 30 2007 X XX
Gilera Stalker 30 1998 X X X
Gilera Stalker 30 2003 X X X
Gilera Stalker 30 2005 X X X
Honda SFX 30 2000 X X X X
Honda SFX 30 2004 X XX X X
Honda X8R 45 2003 X X
Kreidler Easy Rider 30 2000 X X X
Kymco Agility 50 30 2005 X X X
Kymco Agility 50 45 2005 X X
Kymco Super 8 30 2007 X X CDI Vario/Gear
Kymco Super 8 30 2008 X CDI
Kymco Super 9 30 2006 X X X XX
Listo 45 45 2003 X X
Listo 45 45 2004 X X
Peugeot Speedfight 2 30 2004 X X X
Peugeot Speedfight 2 30 2005 X XX
Peugeot Speedfight 2 30 2006 X X X
Peugeot Speedfight 2 30 2007 X X X X
Peugeot Vivacity 30 2004 X
Peugeot Vivacity 30 2005 X X X X
PGO Black Magic 30 2007 X XX XX X
PGO Comet 30 2006 X XXX
PGO Dr. Big 30 2001 X X X
PGO Dr. Big 30 2004 X X X XX X
PGO Dr. Big 30 2007 X
PGO Hot 50 30 2007 X X X X
PGO Hot 50 30 2008 X X XX X
PGO PMX Sport 30 2006 X X X X
PGO T-Rex 45 2004 X X
Piaggio NRG MC3 30 2001 X X X
Piaggio NRG MC3 45 2003 X X
Piaggio Nrg Power DT 30 2007 X X XXX
Piaggio Typhoon 45 1996 X X
Piaggio Zip 4T 45 2002 X X
Regal Raptor DD50QE-3 30 2007 X X
Rieju RS2 30 2005 X XX X
Sachs Madass 30 2005 X X
Siamoto Birdie 30 2001 X X
Suzuki RMX 30 2004 X
Suzuki RMX 30 2004 X
Suzuki Street Magic 30 2000 X X X X
Texas Chili 30 2007 X X X
Texas Free 30 2006 X X X X X
TMS Classic 30 2007 X
TMS Classic 30 2008 X X
Yamaha Aerox R 45 2006 X XX X
Yamaha Axis 30 1997 X X X X
Yamaha BWS NG 30 2000 X X X
Yamaha DT50R 45 2006 X XX XXX X
Yamaha Jog 30 2008 X XX
Yamaha Jog as 30 1994 X X X
Yamaha Jog R 30 2003 XX X X
Yamaha Jog Space 30 2000 X X X
Yamaha TZR 45 2002 X

#13 petermeinert

petermeinert

    MP-Ukjent

  • Bruker
  • 2 Innlegg:
  • Registrert: 14-september 08

Skrevet 22 mai 2009 - 14:12

innhevning i insugsrøret eller hva det heter. Borr den vekk på begge sider.

#14 stianlie

stianlie

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 16 Innlegg:
  • Registrert: 07-desember 08

Skrevet 02 august 2009 - 04:20

Har kjøpt alt trimm så går an te denna scooteren nå, lagt ut ca 5 - 6000 kr for å ein fart på ca 70 - 75 kmt
Kvaliteten på scooteren e heilt ræva, kåpefester, fester og motorskruar osv osv knekker. Variator deksele knekke der me kicken så kicken e ubrukelige, startmotoren klare så vidt å driva irundt motoren etter eg satt på den nye sylinderen.
Angre så bare det på at eg ikkje kjøpte ein Aerox istede for.

Det e det størta drite eg har vert borti rett å slett x)

Aldrig kjøp Koreansk moped / scooter!! du komme te å angra..



Gammelt emne!
Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!