Mo®ten`s prosjekt
Classic TT 50cc Racer
-----------------------------
...gir alltid seriøse, riktige og vettuge svar når jeg spør, betyr det noe for deg ?
Dette er så langt prosjektet er kommet nå, spoilerene inneholder bare noen bilder.
For å se mer utfyllende bilder og forklaring ligger dette utover i tråden.
Takk for at du følger med, legg gjerne inn et innlegg om du har meninger eller spørsmål.
- - - FILM !! - - - fra aller første oppstart.....
Presentasjon av prosjektet
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler"> Da var jeg i gang med neste prosjekt, en klassisk TT racer fra 60-70 tallet.
- Rammen og forstilling er fra en -80 Gilera TS
- Gaffelen vil bli korta inn og stiva opp
- Motor blir Gilera med 80cc Polini luftavkjølt. (veeeldig sjelden vare på vei fra Italia)
- Forhjul blir fra en 60-70 talls japansk motorsykkel med dobbeltvirkende trommelbrems. (18")
- Bakhjul blir Gilera boss eiket om til 18" felg
- Tank blir litt forlenget Gilera eller dummytank i glassfiber med platetank innvendig.
- Salen kommer jeg til å lage selv for å få den rette looken.
EDIT:
- Ramme fra en -80 Gilera TS
- Gaffelen fra Yamaha TZR
- Motor blir Gilera med 80cc Polini sylindersett
- Forhjul fra Suzuki T20 1967 (18")
- Bakhjul fra Honda MTX (18")
- Tank er en forlenga Gilera Trial/Touring
- Kåpe fra Honda CB100
- Tomaselli clip-on styre
- Tomaselli hendler og gasshåndtak
- Selfmade sal
- Selfmade forskjerm
Bilde av forhjulet jeg har tenkt å bruke.

Bilde av dummytanker jeg har tilgang på:

Et par bilder av det som har inspirert meg, og av sykkelen som den står idag med 17" originalfelger:

</div></div>
1. oppdatering bilder
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler">

</div></div>
2. oppdatering bilder
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler">

</div></div>
3. oppdatering bilder

</div></div>
4. oppdatering bilder

</div></div>
5. oppdatering bilder

</div></div>
6. oppdatering bilder

</div></div>
7. oppdatering bilder

</div></div>
8. oppdatering bilder

</div></div>
9. oppdatering bilder

</div></div>
10. oppdatering store forandringer i planene
<div class="spo_all"><div class="spo_top" onclick="spo_me(this);"><span class="spo_option">Klikk for å lese den skjulte teksten!</span></div><div class="spoiler"> Det er blitt radikale forandringer i planene her nå, jeg ha veid mye frem og tilbake og har kommet til at jeg vil bytte ramme, gaffel og hjul på på sykkelen.
Grunnen er at jeg har en Trial ramme med ferdige fester til tanken, pluss at jeg slipper å bygge om bensinkrana.
Mitt neste prosjekt er en Enduro, og den har samme ramme som den jeg har byggd på frem til nå. Dermed slår jeg to fluer i en smekk og slipper å bygge om en hel masse på begge rammene. Jeg vet at eikehjul er mest riktig på en 60talls sykkel, men om jeg strekker meg litt opp på 70tallet kan jeg få skikkelige bremser, lettere sykkel, hjul som jeg slipper å spile om (det var bulk i forhjulet...

Det betyr at sykkelen får samme utseende, rød tank og ramme, alu gaffelbein, men gullfarga felger. Mer som denne, men uten kåpe i første omgang.

Her er delene jeg har samla nå. Ramma skal tilpasses salen !

</div></div>
Dette innlegget er endret av Mo®ten: 20 juli 2010 - 20:03