Gå til innhold

Bilde

Beskyttelse i trafikken, bruk kjøreklær!

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
146 innlegg i dette emnet

#21 Ejay

Ejay

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 563 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Rs50, mt5

Skrevet 17 mai 2009 - 20:44

Dressen har jo ingen effekt mot den kinetiske energien som kommer når en blir truffet av en bil. ikke mye hvertfall.

#22 Perfero

Perfero

Evjes fengselsbitch*

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 348 Innlegg:
  • Yrke:Havbruk
  • Kjøretøy:Kawasaki Z1000SX

Skrevet 17 mai 2009 - 20:52

Er nok ikke så mye med tanke på trykk, men den beskytter det jo fra skarpe kanter, og den tar en del fysisk støt.

Pensjonert mopedist som for tiden møter hverdagen i en Corsa. Det gjør hverdagen desto tøffere.

#23 _Adler_

_Adler_

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 078 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha Aerox 2004

Skrevet 17 mai 2009 - 21:00

Kjøreklær ser bare fucktUP ut, viss du bare kjøre moped :P
Etter min erfaring så funke det lika fint med en vanlig jakke, mc-hansker og ein skikklig hjelm :D
Men selfølgeli, vil anbefale Mc-klær til dei som ikkje er en ekte viking som meg sjøl ;)

Hvem bryr seg om hvordan man ser ut?! :rolleyes: Med moped så kommer man jo lett opp i høyere hastigheter, men man har ikke kreftene, altså aksen, til sin fordel i kinkye situasjoner (hindringer osv.), så man er jo temmelig utsatt.
Vurderer å skaffe kjøreutstyr selv, om ikke komplett, så i alle fall noen deler.

Er det ikke yrkeslinjer i Bæææææææææææææææææææææærrrrrrrrrrrrrrrgen eller? Eller satser alle på en liten rolle i neste Rocco og Russen? For det er vell ikke andre grunner for og sitte og geeke på samme måten som man har gjort siden 1klasse barneskole i 3 år til..

Kona kan jo ikke å steke egg engang så det ender med at jeg er kjøkkentøffel, det er stress :p

#24 dal-z

dal-z

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 222 Innlegg:
  • Kjøretøy:Piaggio NRG / Rieju MRX

Skrevet 17 mai 2009 - 22:57

samma faen hvor mange cc sykkelen din er så er det like vondt å treffe en bil i 50 km/t... så ikke kom å si det er teit å bruke kjøreklær... og det at folk sier det er så dyrt, jeg betalte 1000 kr for både bukse og jakke, noe cobra supreme elns. jeg er superfornøyd, så spar pengene du har tenkt å bruke på en wesc genser elns og kjøp deg en kjøredress/jakke i stedet.
Piaggio NRG - Rieju MRX
X: Yamaha Tzr Rossi, Rieju Mrx/ Smx, Derbi GPR
BILLIG MRX/SMX SELGES
http://www.mopedport...21#entry3382021

#25 SersteN

SersteN

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 298 Innlegg:
  • Kjøretøy:Toyota corolla, Rieju Rs2Matrix

Skrevet 17 mai 2009 - 22:58

Hvem bryr seg om hvordan man ser ut?! :rolleyes: Med moped så kommer man jo lett opp i høyere hastigheter, men man har ikke kreftene, altså aksen, til sin fordel i kinkye situasjoner (hindringer osv.), så man er jo temmelig utsatt.
Vurderer å skaffe kjøreutstyr selv, om ikke komplett, så i alle fall noen deler.

Syns det er bedre og sjå ut som ein sleeEEEeeeEEeeten bonde, enn ein soss på scooter med fullt kjøre utstyr!
A person should be judged by the quality of their work, not the quality of their piss!

#26 _Adler_

_Adler_

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 078 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2009 - 23:50

Bonde ser jo uans max lamt ut da XD

Dette innlegget er endret av _Adler_: 17 mai 2009 - 23:50

Er det ikke yrkeslinjer i Bæææææææææææææææææææææærrrrrrrrrrrrrrrgen eller? Eller satser alle på en liten rolle i neste Rocco og Russen? For det er vell ikke andre grunner for og sitte og geeke på samme måten som man har gjort siden 1klasse barneskole i 3 år til..

Kona kan jo ikke å steke egg engang så det ender med at jeg er kjøkkentøffel, det er stress :p

#27 Roleg

Roleg

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 559 Innlegg:
  • Kjøretøy:Daelim Unlimited Edition

Skrevet 19 mai 2009 - 13:08

Kjøpte Cobra supreme jakke og buksa på Mc-deler.com. Kostet 1000kr for begge deler og kan ikke si annet enn at jeg er kjempe fornøyd! Vanntett, vindtett, CE-godkjente beskyttere i rygg, skuldrer og armene. Den er også veldig god å varm på vintersdager siden er den er fort invendig som du kan ta ut.

Eneste minuset er at knappene pusser på tanken, men tankpad er bestilt :wub:

Kjøpte den jeg og :) det var når jeg hadde atv'en, men nå blir det litt teit.. Men kjørejakken funker dager det regner og er glatt.. go jakke :yes:
To sexy for my scooter hell yeah

Gjør som Ford, selg Volvo

#28 Gasser-Jørgen

Gasser-Jørgen

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 322 Innlegg:
  • Kjøretøy:02 MH Furia

Skrevet 19 mai 2009 - 15:46

Jeg kjører med polstrett IXS jakke, er ganske herlig å gå med, er vindtett og vanntett til en viss grad. Betalte 1.100,- for den, og jeg mener det er verdt pengene, bedre å få en rift i en sånn jakke som tåler litt enn å ødelegge en Bergansjakke til 3.400,- ved en velt. Men må ikke ha en Bergans jakke heller :)
Stolt medlem av Morvik Skuuterklubb :)

Da gud sa "La det bli lys", svarte Chuck Norris "Si vær så snill".

#29 A.B Boss

A.B Boss

Påske PS Contest Winner*

• Bruker
  • Pip
  • 973 Innlegg:
  • Kjøretøy:volvo, suzuki og honda

Skrevet 19 mai 2009 - 17:23

idag kjørte jeg i t skjorte, uten hansker og uten briller på cross hjelmen, var litt skummelt når jeg kom opp i 70 hvis jeg hadde truffet ei homle eller noe sånt :P
Mopeder: Suzuki ZR 50 SL, Suzuki TS 50 X, Suzuki TS 50 ER, Suzuki TS 50 ER, Honda MT-5

Biler: Volvo 850, Volvo 245 GL, Volvo 121, Toyota Camry XLi

#30 K-E

K-E

Systemansvarlig

• Sysadmin
  • 9 406 Innlegg:
  • Yrke:Avdelingsleder
  • Kjøretøy:BMW G05 45e, KTM 640 LC4
Garage Garasje

Skrevet 19 mai 2009 - 20:33

Har fått ei fluge inn i øret en gang jeg kjørte uten visir <_< Kom faen ikke ut heller, måtte drepe den med en q-tips :ph34r: :lol:

Selv kjører jeg med vertfall kjørejakke, hjelm og hansker :) Bruker buksa når jeg skal langt, eller det er kaldt ^_^
Før kjørte jeg ofte bare i t-skjorte og shorts.. men har skjerpa meg :)

Har Cobra Rocket jakke og Cobra safepants bukse btw ;)

Dette innlegget er endret av K-E: 19 mai 2009 - 20:36

Mvh.

Karl-Erik Sæbønes

(OO (|||)(|||) OO)

If it ain't broken, don't fix it!

#31 Åddlådd

Åddlådd

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 511 Innlegg:
  • Kjøretøy:Gilera Runner sp50 2006

Skrevet 19 mai 2009 - 20:47

idag kjørte jeg i t skjorte, uten hansker og uten briller på cross hjelmen, var litt skummelt når jeg kom opp i 70 hvis jeg hadde truffet ei homle eller noe sånt :P

Det svir noe innihelvette. Kjørte på ei humle å fikk den rett på øyebrynet. Rett før jeg tryna.
Hjelm, eller i det minste noe som beskytter øynene er must når man kjører.
Gilera Runner sp50 2006mod.
Giannelli Reverse | Doppler Freeflow | TP Dueplus 70cc | Metrakit Pro race clutch | TP TPR Variator | 17.5mm forgasser.

noe lignende skjedde med hunden min på 8 uker løp ut døren og ble overkjørt av en jevla gul golf! han kjørte tilbake og sa "hei, det var en hund jo, trodde det var noe viktig!" da klikka det for meg! jeg var 10 år men kunne sloss.. slo til karen midt i trynet, knakk nesa hans og han fikk kjeven ut av ledd!! hehe det digga meg!

#32 Selbu

Selbu

Årets bruker 2009

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 779 Innlegg:
  • Kjøretøy:Suzuki RmX 50

Skrevet 19 mai 2009 - 21:15

Det jeg kjører i :D
Postet bilde

Boksa blir som regel bytta ut med en shorts :wub:

*Kræsj.. Ææææow*
Mvh. Tommy[size="2"]
Where's the old MP??[/size]

#33 _Adler_

_Adler_

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 078 Innlegg:

Skrevet 20 mai 2009 - 00:47

Jeans er utrolig lite smart mtp. krasj! Det smelter seg inn i huden, i følge en som jobber på akutten. Kan risikere at de må dra ut jeansbiter i flere timer, og likevel så er det nærmest umulig å få ut alt. Hvilke hastigheter det er snakk om her vet jeg ikke, men deilig å kjøre i shorts, det er det men nå handler denne tråden om sikkerhet, så :P

Dette innlegget er endret av _Adler_: 20 mai 2009 - 00:48

#34 Roleg

Roleg

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 559 Innlegg:
  • Kjøretøy:Daelim Unlimited Edition

Skrevet 20 mai 2009 - 08:14

Det er bedre å kræsje uten bukse enn med jeans ja :) fiberene i buksen kan legge seg dypt inne i sår, hvis de ikke får fiberene ut igjen kan det skape bettennelse, og det er absolutt ikke bra :o
To sexy for my scooter hell yeah

Gjør som Ford, selg Volvo

#35 crazy clomp

crazy clomp

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 965 Innlegg:
  • Kjøretøy:Aprilia RS 125 1004mod FP

Skrevet 20 mai 2009 - 10:23

Jeg ville nå sagt at det er bedre å tryne med en dongeribukse enn en syntetisk joggebukse.. Hvis man tenker på smelting osv :P
Nå: Aprilia RS 125 2004mod. FP edition :wub:

X: Starway cl125-3, Starway cl125-3A, Honda NSR125, Ligier Ambra, Kawasaki Elimintator 125 (stjålet=/), Benelli K2

#36 propm

propm

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 39 Innlegg:
  • Kjøretøy:MH RX50, CPI popcorn.

Skrevet 22 mai 2009 - 11:04

ja, kjekt med kjørejakke og sånnt.. selv om det ser dumt ut, "its better looking like a retard then accely be one, rigth?"

mmm, ja var litt uheldig på 17mai. gikk til helvete og jeg traffe en skuter i ræva her er litt av skadene på liggesykkelen min
Postet bilde

men vis du skulle velte eller kræsje, så for all del hold fast i styret i allefall vis du har kjøre klær..

#37 turbonegro

turbonegro

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 315 Innlegg:
  • Kjøretøy:Gilera SMT Rosso - solgt

Skrevet 23 mai 2009 - 16:59

Trodde jeans var bra jeg. :o Hva skal jeg nå kjøre i ? :P

Men spiller det noen rolle om hjelmen er Julavarehuset eller Fox, hvis f.eks begge er glassfiber?
Mopedtida er over. Når du leser dette kjører jeg sikkert Porsche eller noe slikt..

#38 _Adler_

_Adler_

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 078 Innlegg:

Skrevet 23 mai 2009 - 22:01

Så lenge den er CE-merket, så er den godkjent, men betyr ikke at den kunne vært bedre. På hjelmer så gjelder jo dyrere jo bedre, til til en viss grad. Kjente merker, som kan det de driver med, er og foretrekke. Står en del om kjøreustyr i Bike (Mai)

Dette innlegget er endret av _Adler_: 23 mai 2009 - 22:01

#39 propm

propm

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 39 Innlegg:
  • Kjøretøy:MH RX50, CPI popcorn.

Skrevet 24 mai 2009 - 19:01

når det gjelder sikkerhet så har nokk ikke prisen så veldig mye og si, men når det gjelder ytelse så er det stor forskjell, jeg har jo en shoei hjelm og en Vcan hjelm og må si at vcanen er abselutt god og ha på seg og veldig pen og solid, men den dogger fort, den er vanskelig å bytte glass på osv.
men shoeien er vanskelig å få til å dogge, lett og bytte glas osv..

ville ambefalle en shoei men har du ikke rå gå for vcan ^^

#40 rieju RS2:)

rieju RS2:)

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 649 Innlegg:
  • Kjøretøy:Rieju MRX PRO 08

Skrevet 24 mai 2009 - 21:08

Prisene på hjelmene har ingenting å si! Her(trykk her) er en test som viser at billigt kan være like bra som dyrt ;)
Rieju MRX PRO 08
Kawasaki 650
Orion 125cc
Honda civic HB 1992

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere