Gå til innhold


Bilde

Nytt spennende kit på vei til Derbi, Am6 og Derbi lc!


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
32 innlegg i dette emnet

#1 Wangen

Wangen

    Superbruker

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 138 Innlegg:
  • Registrert: 22-oktober 08
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 22 april 2010 - 18:26

Først og fremst vil jeg presisere at denne artikkelen er et sammarbeid mellom meg "Wangen" og Ferdinand Enger på SpeedOptions.

Den MÅ kjøres med 45mm veiv. Rødmalt. Racing Xtreme.


Produsenten Airsal har slått til!



Du har kanskje sett den rødmalte sylinderen før? Nå kommer den snart til Derbi, Am6 og Derbi lc!!
Med Racing Xtreme serien trekker Airsal filosofien med max effekt for den som har både stram wire og stramt budsjett enda et skritt lenger. Denne sylinderen har blitt utviklet som en fullblods racing sylinder. Airsal har denne gangen utviklet en sylinder for 45mm langslagsveiv, de har også utviklet en egen 45mm veiv som altså inngår i settet. Dog kan dette sylindersettet kjøres sammen med andre langslagsveier på 45mm også. Selve sylinderkitet leveres også løst, så man kan altså selv velge om både veiv og sylinder skal være fra Airsal. Det er sympatisk at de har valgt å åpne for denne muligheten ved ikke å gjøre spesielle tilpasninger/endringer som stiller særskilt krav til veiva utover slaglengden. Dog er Airsal sin nyutviklede 45mm veiv et flott stykke ingeniørkunst. Veiva har selvfølgelig geometrisk fullsirkel design (som øker primærkompresjonen), den er fremstilt i høykvalitets 18NiCrMo5 stål og den har blitt utstyrt med solide sølvplaterte lagre i både topp og bunn. Selve råden er et lite kunststykke i seg selv, den har fått en flott overflate polering. Derfor fremstår den nesten like glatt som et knivblad, en flott blank overflate. Det bidrar til å minske friksjon, men det er også veldig kult rent visuelt. Veiva er balansert for å tåle turtall over 16 000 rpm, så her er det bare å smi gjennom svingene det remmer og tøy kan holde.

Postet bilde
Postet bilde

Når man konfronteres med portene i sylinderen er det fryktinngytende og enhver konkurrent burde tenke seg om to ganger før man begir seg ut i en dogfight med dette trimsettet på plass. På tross av at sylinderen er særdeles prisgunstig har man utviklet et portmap som hører hjemme på langt mer kostbare sylinderkit. En massiv to-delt eksosport, i velkjent butterfly design har blitt flankert av ikke mindre enn 7 skyllekanaler. Derfor går sylinderen også under navnet T7 Racing Xtreme. Den massive eksosporten vitner om at dette er en heftig toppdragssylinder. Den formelig elsker turtall og det på tross av den massivt økte slaglengden på 45mm. Airsal har lyktes i å gjøre sylinderen fleksibel i så måte. Den føles ikke "tung" i responsen i noe del av turtallsregisteret. Husk at du selvfølgelig trenger en stor forgasser og et godt effektanlegg for å matche ytelsene fra sylinderen. Med anlegg som Yasuni R3 o.l. trives den godt. Det bør kjøres med racing/hyper-racing anlegg for virkelig å vise hva det er godt for. Det er teknisk mulig å kjøre forgassere ned til 21mm størrelse, men i praksis bør man ha 24mm som et minimum.

Postet bilde
Postet bilde

Stempelet er nok en gang edel italiensk vare, levert av Vertex. Dette har fått en spesiell varmebehandling på stempelkronen. Det gjør det ekstra motstandsdyktig mot den høye varmen som utvikles ved skikkelig turtallsjag over lengre tid, og det gjør at man har kunnet øke kompresjonen ytterligere. Toppstykket har som vanlig en innsenkning, dvs at det går et stykke ned i sylinderen. Dette er vanlig på høy-effektsylinderkit. Blant annet anvender både Metrakit SP og Airsals eget Maxima sylinderkit denne konstruksjonsteknikken på topplokket. Det gir en god forsegling og gjør det mulig å kjøre høye kompresjonsverdier selv med enkelt topplokk. At et enkelt topplokk er valgt gjør bl.a. at sylinderen kan være dessto mer konkurransedyktig prismessig. På tross av at man har hatt fokus på å utvikle en sylinder som gir mye for pengene har man påkostet den et solid lag rød varmelakk. Det gjør det lettere å holde sylinderen ren, men utover det har den ingen praktisk betydning. Som en visuell oppgradering er den dog selvfølgelig kul. Det gjør seg riktig godt på sykkelen. Man kjenner pulsen slå litt fortere hver gang man ser på sylinderen før oppstart.

Postet bilde
Postet bilde

Selve sylinderen vil koste deg intet mindre enn 2300 kroner. Så kommer jo en langslagsveiv i tillegg såklart, men her får du uten tvil høy effekt for pengene!
Endelig "release" på kitet er ventet i starten av Juni. Kitet er ventet til ca. 10 Juni.

#2 - HSR -

- HSR -

    Årets Bruker 2010, Årets Frekkeste 2011/2012

  • Supermod
  • 11 039 Innlegg:
  • Registrert: 16-september 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Yrke:Boredekksarbeider
  • Kjøretøy:R1100GS, 2 x Virago 750 caferacers, Daelim S2 125

Skrevet 22 april 2010 - 18:33

weeee, skal så sykt ha en gang!
var jo råe porter i den! :D
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid
 

#3 Muffins

Muffins

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 062 Innlegg:
  • Registrert: 27-mai 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Østfold, Halden
  • Kjøretøy:Buick Skylark '70

Skrevet 22 april 2010 - 21:09

så ut som en ganske grom sylinder det der ja :D
hadde ihvertfall en ganske så fin portmap :wub:
Buick Skylark '70 <3

Solgt - Chevrolet Caprice Classic '88

Solgt - Aprilia MX 50 - Hebo Titan Underbody - Hebo Teflonreed - Hebo sport smallcap - Org. Clutch Lammeler [MHR Fjører] - Cobra Veiv - Malossi HC - Dell'Orto 24 Moto

#4 sjokolate

sjokolate

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 992 Innlegg:
  • Registrert: 14-april 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hedmark, Eidskog
  • Kjøretøy:se siggen

Skrevet 22 april 2010 - 21:14

Me like :D
In the army

[x]1993 E36 coupe ///
[x] Gilera SMT - Maxima - Metrakit SP effektanlegg - Doppler Endurance - VHST26@150 - Hebo Maxi filter - MHR VL15 - MKcdi - MRD clutch - 15/48

#5 mOOngO

mOOngO

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 705 Innlegg:
  • Registrert: 16-juli 07
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Rs 86cc prepa

Skrevet 23 april 2010 - 09:45

Me like! :)

Kanskje man skulle prøve en sånn en gang, om man har mopeden lengre enn til sommeren, og får solgt tp86en?

Mon tro hvor høy effektuttak det er i denne kontra tp86 og simo? den ser en del råere ut en simo,mtp portene iallefall. Men..noen som vet?

likte denne :wub: airsal lager gode og holdbare sylindre,etter min erfaring iallefall :) Så har litt tro på denne!

Dette innlegget er endret av mOOngO: 23 april 2010 - 09:45

Think of riding your bike like having sex. Always approach it like its the last ride your ever going to have, So give it all you've got and nail it from start to finish.

-> Aprilia rs 50 2004 mod vurderes å selges! <-

#6 Håskjold

Håskjold

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 847 Innlegg:
  • Registrert: 04-juni 08
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 23 april 2010 - 10:01

Å der gjekk definisjonen "Lyser trim" til ett helt nytt nivå :lol2:


Men sykt dette :D
Takk for meg. :)

#7 Wangen

Wangen

    Superbruker

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 138 Innlegg:
  • Registrert: 22-oktober 08
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 23 april 2010 - 10:45

Me like! :)

Kanskje man skulle prøve en sånn en gang, om man har mopeden lengre enn til sommeren, og får solgt tp86en?

Mon tro hvor høy effektuttak det er i denne kontra tp86 og simo? den ser en del råere ut en simo,mtp portene iallefall. Men..noen som vet?

likte denne :wub: airsal lager gode og holdbare sylindre,etter min erfaring iallefall :) Så har litt tro på denne!


Jeg kommer med litt mer når jeg får testresultater. ;) Blir spennende å se hva den yter.

Å der gjekk definisjonen "Lyser trim" til ett helt nytt nivå :lol2:


Men sykt dette :D


Nå må du huske på at mopeder som skal kjøres på vei ikke har lov til å trimmes :lol2:

#8 - HSR -

- HSR -

    Årets Bruker 2010, Årets Frekkeste 2011/2012

  • Supermod
  • 11 039 Innlegg:
  • Registrert: 16-september 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Yrke:Boredekksarbeider
  • Kjøretøy:R1100GS, 2 x Virago 750 caferacers, Daelim S2 125

Skrevet 23 april 2010 - 14:01

Å der gjekk definisjonen "Lyser trim" til ett helt nytt nivå :lol2:


Men sykt dette :D


Kåper FTW!! :D :lol:




Me like! :)

Kanskje man skulle prøve en sånn en gang, om man har mopeden lengre enn til sommeren, og får solgt tp86en?

Mon tro hvor høy effektuttak det er i denne kontra tp86 og simo? den ser en del råere ut en simo,mtp portene iallefall. Men..noen som vet?

likte denne :wub: airsal lager gode og holdbare sylindre,etter min erfaring iallefall :) Så har litt tro på denne!


no vet ikke jeg durasjonene på portene osv da.. men de ser en god del kvassere ut en tp86 sine og, i tillegg til at det er litt mer kubikk i airsalen^^

skal så sykt prøve det! får ta det når jeg selger simo motoren ^_^
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid
 

#9 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 23 april 2010 - 20:05

TP86 kan gå og legge seg side om side med denne. Denne blir av mange utenlandske steder matchet direkte sammen med MHR Teamspeed 2 til Scooter (Og DET må sies og være et kom0pliment..
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#10 fizn

fizn

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 266 Innlegg:
  • Registrert: 14-oktober 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Karmøy
  • Kjøretøy:BMW 518i, Aprilia SR og Opel Astra 1.8.

Skrevet 26 april 2010 - 00:24

Dette har jeg trua på, portene ser bra ut og heftigere veiv! :wub:
Så har jo alltid Airsal fått skrøyt av kvaliteten. :)

Ser fram til å se hvor den plasserer seg på under, eller kansje over parmakit (uporta) :w00t:

__________
\oo=00=oo/


Kjøretøy: BMW 518i E28, Aprilia SR og Opel Astra 1.8L 16v.
Xkjøretøy: MH Furia og Suzuki TS.


#11 Wangen

Wangen

    Superbruker

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 138 Innlegg:
  • Registrert: 22-oktober 08
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 26 april 2010 - 07:59

Dette har jeg trua på, portene ser bra ut og heftigere veiv! :wub:
Så har jo alltid Airsal fått skrøyt av kvaliteten. :)

Ser fram til å se hvor den plasserer seg på under, eller kansje over parmakit (uporta) :w00t:


Den plasserer seg nok over parmakit ja, men om den har noe imot tp86 gjennstår å se. Selv tror jeg vi har en værsting på vei hvertfall!

#12 mag00us

mag00us

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 753 Innlegg:
  • Registrert: 12-mai 08
  • Kjønn:Jente
  • Bosted:Utlandet, Tyskland
  • Kjøretøy:Små ponnyhästar som springer jättesnabbt<3

Skrevet 27 april 2010 - 00:22

sweet, når kommer den i butikkene? :)
HVEM FAEN HAR LAGA "TØFFEL" SOM MIN UNDERTTTEL?

Legendarisk

 

 

 

U don't like me posting on MP...? E-mail me at eatshit@gofuckyoureself.com


#13 fizn

fizn

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 266 Innlegg:
  • Registrert: 14-oktober 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Karmøy
  • Kjøretøy:BMW 518i, Aprilia SR og Opel Astra 1.8.

Skrevet 27 april 2010 - 07:02

sweet, når kommer den i butikkene? :)


Selve sylinderen vil koste deg intet mindre enn 2300 kroner. Så kommer jo en langslagsveiv i tillegg såklart, men her får du uten tvil høy effekt for pengene!
Endelig "release" på kitet er ventet i starten av Juni. Kitet er ventet til ca. 10 Juni.


Dette innlegget er endret av fizn: 27 april 2010 - 07:03

__________
\oo=00=oo/


Kjøretøy: BMW 518i E28, Aprilia SR og Opel Astra 1.8L 16v.
Xkjøretøy: MH Furia og Suzuki TS.


#14 E30

E30

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 382 Innlegg:
  • Registrert: 26-september 09
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 28 mai 2010 - 16:57

Mulig jeg ikke har lest godt nok, men hvor mange hk er det mulig å få ut av denne? Og hvilke "cross" anlegg passer bra til denne sylinderen?



#15 sjokolate

sjokolate

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 992 Innlegg:
  • Registrert: 14-april 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hedmark, Eidskog
  • Kjøretøy:se siggen

Skrevet 28 mai 2010 - 17:01

Vill vell ligge på ca 20++ hk ifølge SO :)
Anbefalt R3, så du får finne noe anlegg som ligner det da :)
In the army

[x]1993 E36 coupe ///
[x] Gilera SMT - Maxima - Metrakit SP effektanlegg - Doppler Endurance - VHST26@150 - Hebo Maxi filter - MHR VL15 - MKcdi - MRD clutch - 15/48

#16 E30

E30

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 382 Innlegg:
  • Registrert: 26-september 09
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 28 mai 2010 - 17:08

Vill vell ligge på ca 20++ hk ifølge SO :)
Anbefalt R3, så du får finne noe anlegg som ligner det da :)


OK, Takker for svar :D

#17 Wangen

Wangen

    Superbruker

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 138 Innlegg:
  • Registrert: 22-oktober 08
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 13 juni 2010 - 22:44

Speedoptions har fått inn kitet, for dere som skal ha det ;)

#18 ClevioN

ClevioN

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 636 Innlegg:
  • Registrert: 21-august 09
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Østfold, Skjetve
  • Kjøretøy:Derbi GPR 2004

Skrevet 14 juni 2010 - 20:00

Inni svarte, ser ut som detta blir løsningen istedenfor og kjøre med Pro Race gitt :o
Så veeeeldig nice ut :)
Nå - : Derbi GPR 2004, Airsal Maxima, Yasuni R2, DellOrto 24mm Moto 110 dyse, Hebo Sport Smallcap
Før - : Yamaha DTX50 2009, TMS Supermotard 50

Derbi GPR 50ccm 2004 Prosjektet mitt

#19 E30

E30

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 382 Innlegg:
  • Registrert: 26-september 09
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 14 juni 2010 - 22:20

Speedoptions har fått inn kitet, for dere som skal ha det ;)

De har ikke fått den ut i nettbutikken, eller er det bare jeg som ikke finner den? :P

#20 pandaweh

pandaweh

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 128 Innlegg:
  • Registrert: 29-mai 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Hof
  • Kjøretøy:Audi

Skrevet 14 juni 2010 - 22:30

hva er mm på kryssbolten på dette settet?:D



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere