Etter dette har jeg allerede sett en mengde med emnetitler som inneholder kanskje ett eller to ord, og som forteller utrolig lite om trådens innhold. Dette må vi få slutt på raskest mulig, det skal ikke være nødvendig at vi mods må poste beskjeder om at emnetittelen må endres til en bedre en. Ser at det er mange som f.eks bare skriver navnet på sykkelen som emnetittel, og forteller ingenting om problemet.
Hvorfor ønsker vi godt beskrivende emnetitler?
Det er to gode grunner til det; Du skal enkelt få oversikt over trådene i en kategori, uten å måtte lese førsteposten i alle trådene. Og fordi det skal være enkelt å søke frem trådene igjen. (Nå er her to separate søkefunksjoner på forumet, så jeg håper at dere også skal bli flinkere til å søke.)
Jeg vet at dere kan bli bedre og kan vise vei for nye medlemmer. Prøv derfor å lage gode emnetitler som forteller hva tråden handler om.
Sitat
Regler for god bruk av emnefeltene
- Emnetitlene skal gi brukerne en pekepinn på hva tråden din handler om. Om din tråd har et dårlig emnetittel, vil tråden stenges.
- Det er ikke tillatt med store bokstaver i emnefeltet for å påberope seg oppmerksomhet
Eksempel på godt emnebruk:
- Emnetitlene skal gi brukerne en pekepinn på hva tråden din handler om. Om din tråd har et dårlig emnetittel, vil tråden stenges.
- Det er ikke tillatt med store bokstaver i emnefeltet for å påberope seg oppmerksomhet
Eksempel på godt emnebruk:
Sitat
Hovedemne: Skranglelyder fra girkassa - AM6 motor
Underemne: Skrangler i kassa når mopeden er kald
Underemne: Skrangler i kassa når mopeden er kald
Husk å rapporter tråder med dårlig emnetittel!
Ha en fortsatt fin kveld!
Mvh. Karl-Erik