Lenge siden jeg har skreve noe her, men verken tråden eller ATV'en er død enda, men det har ikke blitt gjort noe med ATV'en før nå nylig. Den har bare stått i Horten siden i høst men jeg hentet den til Evje i romjula(her hvor jeg bor nå) så nå er det blitt gjort litt mer med den.
Det som har blitt gjort nå er at jeg har kjøpt Airsal T6 asso og montert det, jeg gadd ikke å stresse med 21mm forgasseren på orginal(strupet) sylinder. Den ville heller ikke starte etter å ha stått noen måneder uten at jeg helt skjønnte hvorfor så det ble en del kjinning (med strømhjelp fra bil) og sjekking av gnist, bytting av plugg, justering på forgasser osv. Skjedde ikke en dritt så kjøpte startgass for mistenkte kansje at pakningen nede i veivhuset ikke var tett siden det elektriske så ut til å være i orden og kompen i sylinderen var ok.
Men jaggu så våknet den av startgassen, den ville dog ikke svive uten startgass så da var det egentlig bare forgasseren igjen som måtte være synderen. Skrudde den av, tok den med inn og skrudde den opp, og jadda, der var tomgangsdysa pottetett med avleiringer. Antagelig fra bensinen(2t olja i den kansje?) som har fordampet i kammeret mens den sto. Så fikk vekk avleiringene så startet den på 1 kick
Jeg bestillte 70-92dysekit sammen med forgasseren, men når jeg fikk montert trimsettet(sammen med effektannlegget, 21mm forgasseren og powerfilteret som allerede var montert) så viste det seg at 92 ikke var nok i det hele tatt. 88-110 dysekit ble bestillt så testet 100-105 og til slutt 110 som er det største jeg har. Selv det er på grensa så blir å bestille en 115 og en 120 dyse også og teste det.
Hadde og problemer med at forgasseren frøys, slik den er montert så trekker den kun kald luft(fra under setet) og ingen av varmlufta fra sylinderen kom i nærheten av forgasseren. Så det ble det å mekke til en slags trakt/rør som styrte varmlufta opp fra sylinderen og rundt forgasseren. Det gjorde susen og den fryser nå ikke lengre. (bilder kommer)
Knakk bolten til å feste effektannlegget til trimsettet. Knakk også grisepikken når jeg prøvde å vri ut resten av bolten. Så ettersom det var litt knoting og filing ut av monteringshullene på effektanlegget for å få det til å passe(hullene passet ikke helt overens) så fant jeg ut at det var like greit å borre opp 2 nye hull i sylinderen ved siden av di orginale. ble en del ekstra jobb, men det ble da bedre enn tidligere tilslutt iaf
Så, det jeg har gjort nå dem 2 siste ukene er å montere T6 asso trimsettet, Rense forgasseren og monterte største dyse jeg hadde (92) satt på lettere vekter, montere enda større dyse. fikse varming av forgasseren, borre opp nye hull på trimsettet og montere Stage6 reed
Skal få tatt noen bilder og lagt til her.
Edit: Liste over monterte/brukte ting
Technigas Quadder Effektannlegg
Airsal T6 Asso 47,6mm
DellOrto 21mm Black edition forgasser (110dyse montert)
Stage6 5mm dysekit 70-92
Stage6 5mmm dysekit 88-110
Stage6 innsug
Stage6 NBR reed
Hebo bensinslange
Polini choke kit
Stage6 oljebeger
STP bensinkran vakum
Dopler eksospakning
"biltema" powerfilter
Stage6 variatorvektersett 15x12mm 4g-5.5g (4g i bruk)
STR8 Inox skruekit variatordeksel (unbraco)
Biltema 9AH batteri
Kan å legge til hva som er neste på planen.
Clutchen er dårlig. Klokka er helt blå av varmgang, så den slurer lett. Den tar også allt for tidlig, bil gjerne ha bittelitt mer turtall før den tar.
Så neste Speedoptions ordre blir:
Hebo street clutch
Motoforce clutchklokke
Naruko variatorfjørsete kulelagerkit
115 dyse
120dyse
Dette innlegget er endret av eXa: 14 februar 2011 - 14:45