Gå til innhold


Bilde
* * * * * 1 Stemmer

E-ton viper 50


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
22 innlegg i dette emnet

#1 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 26 august 2010 - 20:36

Hei. Driver å kjøper en slik en nå.
Den er ikke akkurat sprek for å si det slik så det blir diverse trim, dog det er noen deler jeg ikke vet hvor jeg skal få tak i.

Jeg har stage6 innsugskit liggende, dog forsvant selve reeden når mopeden min ble stjelt. Og en DellOrto 21mm black edition. Så planen var å bestille ny stage6 reed og airsal T6 asso (pluss litt annet småsaker) fra speedoptions.
Men jeg sliter med å finne effektannlegg. Jeg ser 2fast4purken her på forumet skal selge ett tecnigas quadder annlegg, men har sendt han en pm og vist min interresse i salgstråden hans men ingen svar(han har hvert inlogget...) :wavecry:
Jeg er og usikker på om det er sperre i CDIen eller ikke. jeg har sitti i ett par timer og søkt rundt diverse plasser men jeg finner absolutt 0 relevant info :blink:
Drev vet jeg heller ikke hvor jeg får kjøpt, tenkte jeg ville sette på litt større fram drev eller mindre bakdrev for litt mer toppfart. Med diverse trim skal det ikke bli noe problem med aks iaf...

Så planen er å sette på effektannlegg, trimsett, større forgasser og dreve om...

Steg 2 blir nok bytte allt når det kommer til variator, variator skive, reim, clutch osv... ikke helt sikker på hvilke sett/deler jeg skal gå for der, men det kan jeg komme tilbake til når den tiden kommer.

Dette innlegget er endret av eXa: 04 mars 2011 - 17:40


#2 sm0k3d

sm0k3d

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 327 Innlegg:
  • Registrert: 09-desember 09
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Larvik
  • Kjøretøy:Bme e34

Skrevet 26 august 2010 - 20:45

jeg har mikuni 26mm hona til 28mm gasser til salgs. 500kr!

#3 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 26 august 2010 - 20:53

Jeg har en 21mm DellOrto forgasser allerede.... holder i massevis.

#4 sm0k3d

sm0k3d

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 327 Innlegg:
  • Registrert: 09-desember 09
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Larvik
  • Kjøretøy:Bme e34

Skrevet 26 august 2010 - 20:56

ok :) si ifra hvis det er noe annet du trenger som passer fra aerox da :)

#5 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 26 august 2010 - 21:03

Aeroxen er vel vannkjølt så trimsette passer ikke... effektannlegget passer heller ikke. forgasser har jeg... er ikke mye jeg har bruk for da desverre.

#6 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 28 august 2010 - 09:17

Noen som vet hvor jeg kan få tak i ett effektannlegg som passer?

#7 Kenti

Kenti

    SuperRetard

  • Bruker
  • Pip
  • 951 Innlegg:
  • Registrert: 10-mars 09
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Suldal
  • Kjøretøy:BMW E46 316i -.-

Skrevet 28 august 2010 - 09:48

http://www.mc-deler....4&Mi=MCD-683221
Vett ikke om det er rett, men de er uansett utsolgt så må kontakte de isåfall
Some say he's dead, some say he's Patrik Furstenhoff all we know is he's called the stig.
[size=1]Suzuki Tsx, Orginal ! [/size]

#8 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 28 august 2010 - 14:09

Det anlegget har framovervendt potte og feste stemmer ikke overens. Mao så er det likt som alle andre scooter annlegg. :(

#9 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 29 august 2010 - 00:17

Har kikket på diverse utenlandske butikker nå, og kan igrunn kun finne Tecnigas Quadder annlegget. Så blir vel å bestille ett slikt fra easyparts.nl

Tecnigas Quadder

#10 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 31 august 2010 - 12:27

Noen som vet hvordan jeg fjerner turtallssperra i denne CDIen?

Spoiler

Dette innlegget er endret av eXa: 16 september 2010 - 15:23


#11 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 13 september 2010 - 19:03

Begynnte å jobbe med effektannlegget på søndag. men passformen var så som så, så har måtte modifisere her og der for å få det til å passe. I morra må jeg ta turen å finne ett verksted som kan kappe og sveise om feste til bakre potta.
Kommer diverse bilder når allt er klart, men her er en "teaser" iaf... :)

Spoiler

Dette innlegget er endret av eXa: 04 mars 2011 - 17:50


#12 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 16 september 2010 - 15:30

Jeg har fått montert effektanlegget og min 21mm DellOrto black edition forgasser nå. Men minste dyse jeg har er 70 og det er tydligvis for stort for orginal sylinder :P

Det er ett biltema 9AH batteri, det som sto i var 5AH.
Skal nok få kutta og bendt litt på feste til effektannlegget og borre ett nytt hull så jeg kan bruke det og.

Tatt noen bilder:

Effektannlegget:
Spoiler


Forgasser:
Spoiler


Choke:
Spoiler

Dette innlegget er endret av eXa: 16 september 2010 - 16:09


#13 Herman94

Herman94

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 165 Innlegg:
  • Registrert: 25-april 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Larvik
  • Kjøretøy:Yamaha DT 125x -05

Skrevet 16 september 2010 - 20:28

Kan umulig være noe bra å bruke det flexi-røret til innsug? Av det jeg vet om bil er det sånn at "glatte" rør til innsug som er tingen? :s Mener altså at "bølgene" i røret ødelegger luftstrømmen! :)
Yamaha DT 125x -05

#14 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 16 september 2010 - 20:37

Det er glatt inni ;)

#15 Herman94

Herman94

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 165 Innlegg:
  • Registrert: 25-april 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Larvik
  • Kjøretøy:Yamaha DT 125x -05

Skrevet 17 september 2010 - 06:56

aaah, daså! Hvordan går den med den trimmen som står på?
Yamaha DT 125x -05

#16 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 17 september 2010 - 10:46

Effektanlegget alene gjorde faktisk markant forskjell. Seff ikke like mye som en trimsylinder, men jeg ble litt overasket :)
Men jeg har ikke liten nok dyse til forgasseren tror jeg, så må skaffe det før jeg får den til å gå ordentlig med 21mm forgasseren. Jeg har også for tunge vekter. så det må gjøres noe med(6,5g atm, 5g+variatorfjørsete kulelagerkittet burde gjøre susen).
Clutch klokka er helt blå pga varmgang så der og må jeg gjøre noe. Så det blir nok ikke en trim sylinder enda. Mindre dyser, lettere vekter, ny clutch(clutch, klokke, torque corrector, variatorfjørsete kulelagerkit,reim) er vel det som skjer først. Men nå reiser jeg bort litt så vet ikke når det skjer.

Dette innlegget er endret av eXa: 17 september 2010 - 10:48


#17 Gunnarpf1

Gunnarpf1

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 115 Innlegg:
  • Registrert: 12-mars 09
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Sør-Trøndelag, Ørland
  • Kjøretøy:Motorhispania RYZ 2009

Skrevet 19 desember 2010 - 22:35

vil det gå fort cs med bare trimsylynder og vekk med plomber hær og dær, og eventult variatorvekter? :)

#18 krabbstikk

krabbstikk

    MP-Ukjent

  • Uerfaren bruker
  • 1 Innlegg:
  • Registrert: 03-februar 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Møre og Romsdal, Sula
  • Kjøretøy:Eton viper st50

Skrevet 03 februar 2011 - 17:26

hei har samme atv som deg :) hadde vert utrolig fint om du kunna skrevet ka du gjor steg får steg . :D

#19 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 14 februar 2011 - 14:53

Lenge siden jeg har skreve noe her, men verken tråden eller ATV'en er død enda, men det har ikke blitt gjort noe med ATV'en før nå nylig. Den har bare stått i Horten siden i høst men jeg hentet den til Evje i romjula(her hvor jeg bor nå) så nå er det blitt gjort litt mer med den.
Det som har blitt gjort nå er at jeg har kjøpt Airsal T6 asso og montert det, jeg gadd ikke å stresse med 21mm forgasseren på orginal(strupet) sylinder. Den ville heller ikke starte etter å ha stått noen måneder uten at jeg helt skjønnte hvorfor så det ble en del kjinning (med strømhjelp fra bil) og sjekking av gnist, bytting av plugg, justering på forgasser osv. Skjedde ikke en dritt så kjøpte startgass for mistenkte kansje at pakningen nede i veivhuset ikke var tett siden det elektriske så ut til å være i orden og kompen i sylinderen var ok.
Men jaggu så våknet den av startgassen, den ville dog ikke svive uten startgass så da var det egentlig bare forgasseren igjen som måtte være synderen. Skrudde den av, tok den med inn og skrudde den opp, og jadda, der var tomgangsdysa pottetett med avleiringer. Antagelig fra bensinen(2t olja i den kansje?) som har fordampet i kammeret mens den sto. Så fikk vekk avleiringene så startet den på 1 kick :)

Jeg bestillte 70-92dysekit sammen med forgasseren, men når jeg fikk montert trimsettet(sammen med effektannlegget, 21mm forgasseren og powerfilteret som allerede var montert) så viste det seg at 92 ikke var nok i det hele tatt. 88-110 dysekit ble bestillt så testet 100-105 og til slutt 110 som er det største jeg har. Selv det er på grensa så blir å bestille en 115 og en 120 dyse også og teste det.

Hadde og problemer med at forgasseren frøys, slik den er montert så trekker den kun kald luft(fra under setet) og ingen av varmlufta fra sylinderen kom i nærheten av forgasseren. Så det ble det å mekke til en slags trakt/rør som styrte varmlufta opp fra sylinderen og rundt forgasseren. Det gjorde susen og den fryser nå ikke lengre. (bilder kommer)

Knakk bolten til å feste effektannlegget til trimsettet. Knakk også grisepikken når jeg prøvde å vri ut resten av bolten. Så ettersom det var litt knoting og filing ut av monteringshullene på effektanlegget for å få det til å passe(hullene passet ikke helt overens) så fant jeg ut at det var like greit å borre opp 2 nye hull i sylinderen ved siden av di orginale. ble en del ekstra jobb, men det ble da bedre enn tidligere tilslutt iaf :)

Så, det jeg har gjort nå dem 2 siste ukene er å montere T6 asso trimsettet, Rense forgasseren og monterte største dyse jeg hadde (92) satt på lettere vekter, montere enda større dyse. fikse varming av forgasseren, borre opp nye hull på trimsettet og montere Stage6 reed

Skal få tatt noen bilder og lagt til her.

Edit: Liste over monterte/brukte ting

Technigas Quadder Effektannlegg
Airsal T6 Asso 47,6mm
DellOrto 21mm Black edition forgasser (110dyse montert)
Stage6 5mm dysekit 70-92
Stage6 5mmm dysekit 88-110
Stage6 innsug
Stage6 NBR reed
Hebo bensinslange
Polini choke kit
Stage6 oljebeger
STP bensinkran vakum
Dopler eksospakning
"biltema" powerfilter
Stage6 variatorvektersett 15x12mm 4g-5.5g (4g i bruk)
STR8 Inox skruekit variatordeksel (unbraco)
Biltema 9AH batteri

Kan å legge til hva som er neste på planen.
Clutchen er dårlig. Klokka er helt blå av varmgang, så den slurer lett. Den tar også allt for tidlig, bil gjerne ha bittelitt mer turtall før den tar.

Så neste Speedoptions ordre blir:
Hebo street clutch
Motoforce clutchklokke
Naruko variatorfjørsete kulelagerkit
115 dyse
120dyse

Dette innlegget er endret av eXa: 14 februar 2011 - 14:45


#20 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 27 februar 2011 - 17:50

Jeg bestillte og fikk (på lørdag) clutch og clutchklokke.
Hebo street clutchen ble montert med blå fjærer, dog tok den bittelitt høyt syns jeg så om jeg ikke får tweaket punktet hvor den tar litt ned så blir det å montere dem grønne igjen. Dem tar ca likt som orginal clutchen.
Derimot så passer ikke Motoforce clutchklokka. Pga kjøleribbene på den så er diameteren bittelitt for stor så den passer ikke inn i variatordekselet.
Jeg driver å graver frem ett vrak av en vivacity fra under 4tonn snø, skal prøve variatordekselet fra den.
Andre alternativer er:
1. Bruke clutchklokka fra vivacityen om den ser bedre ut enn den gamle
2. Finne fram dremelen og lage plass inni variatordekselet
3. Bestille Polini Evolution clutchklokke og bruke den istede.

Vi får se når jeg endelig får løs vivacityen hva jeg kommer til å gjøre.



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere