TWT, den 13 februar 2012 - 11:37 , skrev:
Hvilken sykkel ville dere sagt var en god tur sykkel? Som går godt, og er god på lange turer? =)
Veldig mye å velge i.. kommer an på hva du er ute etter og hva du liker å kjøre?
Jeg har bare hatt positive opplevelser med min NSR, går jo godt, og personlig så kunne jeg fint dratt på langtur med nsr'n min

Skal du bare kjøre lange turer så fins det jo chopper-typer som Shadow, Dragstar, Virago, men disse går jo ikke akkurat godt... Shadow er vel den sprekaste, så vidt jeg har hørt, Virago går som ei bøtte drit, men komforten er uslåelig..
Ellers så har du jo cross/motard-typene med for eksempel ktm exc, husqvarna sm/wr, yamaha dt, osv... Jeg liker ikke å kjøre langt på sånna sykler, men det er nok mer smak og behag

Honda Varadero er jo greie, har ikke prøvd langkjøring på disse selv. De går sånn passe ålreit..
______________________________________________________________________________________________________________________
Til Strandern:
Strandern, den 21 oktober 2010 - 22:24 , skrev:
2-takt
Enduro/SM
Husqvarna WR/SM - Enduro/SM, svenske motorsykler som yter utrolig bra, nesten like bra som en KTM, og er litt større enn KTM EXC. De krever forholdsvis mye service, men er også ganske enkle å mekke på. Dele-tilgang er bra.
Mulig trim som jeg vet om: Eksos og forgasser
TM EN/SMR 125 - Enduro/SM, italienske sykler av ekstrem kvalitet, er veldig dyre men med motorkvalitet og ytelse på linje med KTM. De er ikke veldig kjente her i Norge, men har blitt flere opp gjennom årene. Dele-tilgang er noe skrøpelig da etterspørselen er heller liten, men får nok tak i det du trenger om du kontakter forhandler. Dessverre ikke lov med passasjer på disse.
Mulig trim som jeg vet om: Eksos
Du får 144cc-kit til de fleste modellene av disse to syklene, på Husqvarna-ene kan du bruke deler fra CR-modellen (cross)
Racing
Honda NSR 125 - Racing og muligens Norge's mest solgte lett-mc over årene (ikke skyt meg om jeg tar feil) og er kjent for å yte bra mens den samtidig har en veldig solid og holdbar motor.
Mulig trim jeg vet om: Sylinder, forgasser, reeds, eksos.
+ Fulleffekt CDI og eksosventilstyring
(Kan regnes som trim, siden det er omtrent ingen sykler som ble levert med fulleffekt i Norge)
4-takt
Racing
Honda CBR 125 - Kanskje den bestselgende 4takteren i Norge de senere årene, er veldig komfortabel til å være racing, god aks til å være 4takter og den er veldig lett og smal, så kommer deg lett gjennom kø og lignende.
Mulig trim jeg vet om: Sylinder, eksos og re-maping kit
Større forgasser på de modellene som har det?
Touring/hybrid/cruiser
Yamaha Dragstar 125 - Cruiser som er ofte sett på som den fineste i sin klasse. V-Twin motor med god holdbarhet og lyd, samtidig som den har et utseende ingen ville tatt for å være en 125cc, da den ser ut som en skikkelig tung-mc.
Trim som jeg kjenner til: Ingen
Yamaha Virago 125 - Den mest populære cruiseren, finnes veldig mange av disse rundt om i Norge, da den også har vært den mest populære sykkelen på kjøreskolene. Veldig solid og fin motor, veldig slank til å være cruiser. Høyt styre, men er likevel en veldig grei sykkel å lære seg å kjøre på.
Trim som jeg kjenner til: Ingen
Motordeler fra 250 passer rett på, mulig dette gjelder på Dragstar og
Et lite bidrag, bra veileder
Dette innlegget er endret av Ådne95: 13 februar 2012 - 14:44