Gå til innhold

Bilde

Forumstatistikk for 2010

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
19 innlegg i dette emnet

#1 DevilsTower

DevilsTower

Mr Missed :'(

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 234 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:'09 BMW 125i cab

Skrevet 17 januar 2011 - 16:26

Hei,

Her følger forumstatistikken for 2010 i tråd med tradisjonen :) For å se tidligere statistikker kan du klikke her for 2009 og her for 2008.

Vi begynner med antall registreringer i løpet av fjoråret, som var 4,237 (tilsvarende tall for 2009 var 4.525). Månedlig statistikk kan dere se i grafen under:
Postet bilde

Så til nye tråder, og det kom totalt 17.950 nye tråder i løpet av året (tilsvarende tall for 2009 var 25.585). Månedlig statistikk kan dere se i grafen under:
Postet bilde

Så til antall innlegg i 2010, det totale antallet var 188.732 (tilsvarende tall for 2009 var 361.547). Månedlig statistikk kan dere se i grafen under:
Postet bilde

Så til antall private meldinger - totalt antall var 31.007 (tilsvarende tall for 2009 var 121.232). Månedlig statistikk kan dere se i grafen under:
Postet bilde

Sist, men ikke minst - forumvisninger. Det totale antallet visninger av forum og underforum i 2010 var 2.526.723 (tilsvarende tall for 2009 var 3.777.308), den månedlige statistikken kan dere se i grafen under:
Postet bilde

Som dere kan se av tallene så har aktivitetsnivået sunket i forhold til 2009, en trend vi dessverre har sett gående i noen år nå.

[size=1]Mvh Espen - forumdrift[/size]

[size=1]-[/size]

[size=1](X)Derbi Senda R[/size]

[size=1]Følg oss på Facebook![/size]

#2 Christian_K

Christian_K

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 594 Innlegg:
  • Kjøretøy:Se signatur!

Skrevet 17 januar 2011 - 17:54

Synd å se at statistikkene stuper på den måten..

Mine kjøretøy: Arctic Cat M8 EFI 2007, MB S124 230TE 1990
Raise hell and a glass in reverence! FoREVer A7X!
Retaliation is what we do..

#3 moped1234

moped1234

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 158 Innlegg:
  • Kjøretøy:Suzuki RMX 01, RMX delemp.

Skrevet 17 januar 2011 - 19:49

Skal det vere 2 selges på grafen for forumvisninger? Postet bilde
NÅ: Suzuki RMX 04 blå metallic, Suzuki RMX ukjent mod, RMX delemoped
X: Suzuki RMX 01, Honda Scoopy Electric Star, Honda camino

#4 Christian_K

Christian_K

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 594 Innlegg:
  • Kjøretøy:Se signatur!

Skrevet 17 januar 2011 - 19:51

Skal det vere 2 selges på grafen for forumvisninger? Postet bilde

Ja, er en for til salgs og en for ønskes kjøpt :)

Mine kjøretøy: Arctic Cat M8 EFI 2007, MB S124 230TE 1990
Raise hell and a glass in reverence! FoREVer A7X!
Retaliation is what we do..

#5 moped1234

moped1234

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 158 Innlegg:
  • Kjøretøy:Suzuki RMX 01, RMX delemp.

Skrevet 17 januar 2011 - 20:43

Ja, er en for til salgs og en for ønskes kjøpt :)

å, ja Postet bilde
NÅ: Suzuki RMX 04 blå metallic, Suzuki RMX ukjent mod, RMX delemoped
X: Suzuki RMX 01, Honda Scoopy Electric Star, Honda camino

#6 jacobsen

jacobsen

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 828 Innlegg:

Skrevet 17 januar 2011 - 21:25

Går nedover ja.. :/

Mine kjøretøy: Volvo 945LT-96, VW Caddy -2010

Tidl: W124 E220, Volvo 740, Volvo 144 -69, Suzuki RMX

#7 Spokestar

Spokestar

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 233 Innlegg:
  • Kjøretøy:Ford Granada 24v Cosworth

Skrevet 18 januar 2011 - 09:14

etter at Syrbull og Pedern og di der stakk så stakk alle de store :)
[size="2"]Se mitt prosjekt, ''Bad Ass'' 2.8 Granada[/size]

#8 makr

makr

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 694 Innlegg:
  • Kjøretøy:Rieju Smx 80cc

Skrevet 18 januar 2011 - 10:35

bare å prøve å snu den trenden da :)

Har vel blitt ca. 60-70 mopeder til nå. Fortiden har jeg: MH furia max, Rieju rs2, Yamaha TZR x3, Gilera rcr, Rieju mrx

Biler: BMW e46 sedan 1.8L, Ford Connect 

#9 Chriscross

Chriscross

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 540 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha Aerox, Golf 3

Skrevet 19 januar 2011 - 03:54

Bare å få snudd ja! :)
Chriscross var her!

Derbi xRace 07, Gilera Smt 04, Turbo Yaris 1,0! , Yamaha Aerox 05, Golf III 2.0i
I drive fast.
Because tennis, soccer, basketball, golf etc, only requires one ball.

#10 Mehl'n

Mehl'n

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 715 Innlegg:
  • Kjøretøy:Aprilia RX (MX Edition)

Skrevet 19 januar 2011 - 12:32

Får håpa da stige litt no utpå nyåre og folk begynna og kjøpa seg nye pidde og forhåpentlivis ska trimma dei ;)
Rieju Hyper Evo Corsa : Siminini 90 7T , Koso 32mm pwk, Porta Hebo Frog, tp geartønne, tp clutch, PVL inner rotor tenning, pro race thrower competition eksos, malossi luft filter og ei bra stor dysa :)

#11 Evje

Evje

Prixmyo's helt

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 11 313 Innlegg:
  • Kjøretøy:Ford Sierra 2.0I CLX

Skrevet 21 januar 2011 - 15:46

etter at Syrbull og Pedern og di der stakk så stakk alle de store :)

Det har vært mange av de :) Eneste som er igjen her fra min mopedtid som jeg husker veldig godt er 4life
MP's retningslinjer
Nå: Ford Sierra 1991
Før: Mazda 929 1987 | Volvo 240 1988 | Ford Sierra 2L CL 1987 | KTM EXC 525 2004 | Derbi Xrace 2005 | MH Furia 2001

#12 Shattered

Shattered

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 736 Innlegg:
  • Yrke:Øl/brusbaron, Eurospar Brokelandsheia
  • Kjøretøy:10 Skoda Octavia 1.6tdi

Skrevet 28 januar 2011 - 22:46

Bare å få snudd ja! :)

That's the spirit :w00t:
  • hagalien liker dette

: Tomt for dasspapir.... goodbye, fine ullsokker

#13 millhouse

millhouse

MP-Senior

• Bruker
  • Pip
  • 240 Innlegg:
  • Kjøretøy:Mh Furia /Yamaha Sting

Skrevet 29 januar 2011 - 08:18

Kvalitet fremfor kvantitet kanskje?

#14 torgeir7

torgeir7

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 148 Innlegg:
  • Kjøretøy:prosjektmoppe

Skrevet 31 januar 2011 - 17:06

Som dere moderatorer også kan se er det kjøp og salg folk bruker,samt rep. Kansje bedre salgsfunksjonen betraktelig,da kan det drøsse til flere folk. Gratis annonsering med muligheter til å spørre om hjelp osv,er jo genialt.
Mindre genialt blir det når det bare er lolz og omg hele veien,et visst nivå kunne vært kjekt

Men det er bare dere i "ledelsen" som kan bestemme dette,endre regler,være mer restriktive,slette uønskede innlegg i samletråder osv osv.

Edit: salgsfunksjon,integrer finn.no eller få i det minste på plass en kategorisering på hvor salgs/kjøps objektet befinner seg

Dette innlegget er endret av torgeir7: 31 januar 2011 - 17:07

Hanging with the tarded kids, MP-style

Hvasaa,et uoffisiellt faapaa foretak

#15 K-E

K-E

Systemansvarlig

• Sysadmin
  • 9 406 Innlegg:
  • Yrke:Avdelingsleder
  • Kjøretøy:BMW G05 45e, KTM 640 LC4
Garage Garasje

Skrevet 31 januar 2011 - 21:46

Det største hinderet til et bedre kjøp og salg system er at vi ikke har noen utviklere tilgjengelig, da de fleste vil ha betalt for en slik jobb. Mc-deler vil neppe betale for et system som kan resultere i mindre salg for dem. Et bedre og mer tilgjengelig bruktmarked gjør jo kanskje at færre kjøper nytt, ikke sant? :)

Selv har jeg verken tid eller kunnskap nok til å lage et bra system. Kanskje jeg kan få det til om jeg finner en applikasjon som jeg kan modifisere til å passe vårt bruksområde, men det har jeg ikke funnet, ennå.
  • torgeir7 liker dette

Mvh.

Karl-Erik Sæbønes

(OO (|||)(|||) OO)

If it ain't broken, don't fix it!

#16 Mehl'n

Mehl'n

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 715 Innlegg:
  • Kjøretøy:Aprilia RX (MX Edition)

Skrevet 31 januar 2011 - 23:11

Det største hinderet til et bedre kjøp og salg system er at vi ikke har noen utviklere tilgjengelig, da de fleste vil ha betalt for en slik jobb. Mc-deler vil neppe betale for et system som kan resultere i mindre salg for dem. Et bedre og mer tilgjengelig bruktmarked gjør jo kanskje at færre kjøper nytt, ikke sant? :)

Selv har jeg verken tid eller kunnskap nok til å lage et bra system. Kanskje jeg kan få det til om jeg finner en applikasjon som jeg kan modifisere til å passe vårt bruksområde, men det har jeg ikke funnet, ennå.

Hadde ikkje våre so enkelt som og bare laga til litt meir underkatogoria på kjøp og salg då?
Som om da var ein katogori for motordele og ein for ramme deler osv elle rnåke i den duren?
Om da hadde våre muligt so hadde da våre fint og hatt einda ein undertitel i evnetittelen eller kva da no heiter, sånn eg tenkte som et eks:

Aprilia rx selges
Lite brukt go frammstår som strøken
Kvinnherad, hordaland

Hadde isåfall vert fint og fått (tebake, har ikkje våre her so lenge men har hørt rykte om da var sånn før) "plasering" på det som skal selges/kjøpes :)

No har sikkert du/dåke vert inne på dene tanken før eler fonne ut at da ikkje funka elns :P

Om eg får lov av deg/dåke som styre, so kan eg eventulet prøva og tenka ut ein bedre ide for kjøp og salg som kan bli lettare og meir oversiktli, har meir enn nok tid til overs og sitte her alikavell so er lika grett og bruka tida til nåke veti, har og litt erfaring med koding av nettsider og sånt fra før av :)

Blei kanskje litt lang og kjedli detta og passa ikkje heilt inn her kan eg tenka meg :)
  • moped1234 liker dette
Rieju Hyper Evo Corsa : Siminini 90 7T , Koso 32mm pwk, Porta Hebo Frog, tp geartønne, tp clutch, PVL inner rotor tenning, pro race thrower competition eksos, malossi luft filter og ei bra stor dysa :)

#17 Wangen

Wangen

Superbruker

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 138 Innlegg:

Skrevet 31 januar 2011 - 23:20

Svenskene har hatt noen fine maler opp gjennom tidene, se f.eks denne:

Vara: Malossi MHR vevparti.
Skick:4/5
Har endast gått 100 mil en motor. Ingår vevmutter, drev till oljepumpen,nållager och SKF kvalitets lager(som gått lika långt som veven)
Veven pallar över 16000 Rpm. Det är även den sorts vev som höjer vevhuskompet och ökar flödet i motorn.
Pris:1000 inkl frakt

#18 Perfero

Perfero

Evjes fengselsbitch*

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 348 Innlegg:
  • Yrke:Havbruk
  • Kjøretøy:Kawasaki Z1000SX

Skrevet 13 februar 2011 - 22:59

Se der ja, dette var jo litt kjipt å se. Trodde de ungre gutta skulle føre forumet videre jeg, men etter oss spammerne kom oss over mopedene så har det visst sunket drastisk i aktivitet... Ser det er noen gamle travere her ennå, men det er ikke mange som er aktive. Selv er jeg utrolig sjelden innpå nå, det er jo litt trist, men jeg har ikke så mye å tolføre forumet dessverre...

- Anders

Edit:

Som dere moderatorer også kan se er det kjøp og salg folk bruker,samt rep. Kansje bedre salgsfunksjonen betraktelig,da kan det drøsse til flere folk. Gratis annonsering med muligheter til å spørre om hjelp osv,er jo genialt.
Mindre genialt blir det når det bare er lolz og omg hele veien,et visst nivå kunne vært kjekt

Men det er bare dere i "ledelsen" som kan bestemme dette,endre regler,være mer restriktive,slette uønskede innlegg i samletråder osv osv.

Edit: salgsfunksjon,integrer finn.no eller få i det minste på plass en kategorisering på hvor salgs/kjøps objektet befinner seg

Ikke for å komme inn å lage kvalm her nå, men noen nye brukere ser kanskje innlegget mitt nå.

At du Torgeir reklamerer for kjøp og salgsforumet er jo kriminelt, du skyldt meg penger i flere år nå. Etter jeg handla med deg har jeg aldri gjort noe annet enn å ta i mot forhåndsbetaling eller å sende dele i oppkrav.

Dette innlegget er endret av Perfero: 13 februar 2011 - 23:03

Pensjonert mopedist som for tiden møter hverdagen i en Corsa. Det gjør hverdagen desto tøffere.

#19 torgeir7

torgeir7

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 148 Innlegg:
  • Kjøretøy:prosjektmoppe

Skrevet 14 februar 2011 - 12:15

Kriminelt at jeg mener kjøp/salg funksjonen er for dårlig? Eneste grunnen til at jeg husker deg er at du er den ENESTE som føler seg svindlet,av meg.
Handler og kjøper masse her inne,de 400 kronenene dine kunne ikke betydd mindre.Jeg gad ikke gi deg 850 for en originalsylinder,i type 2008? Du fikk bare 450?
Cry me a river
Hanging with the tarded kids, MP-style

Hvasaa,et uoffisiellt faapaa foretak

#20 Perfero

Perfero

Evjes fengselsbitch*

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 348 Innlegg:
  • Yrke:Havbruk
  • Kjøretøy:Kawasaki Z1000SX

Skrevet 14 februar 2011 - 22:22

Kriminelt at jeg mener kjøp/salg funksjonen er for dårlig? Eneste grunnen til at jeg husker deg er at du er den ENESTE som føler seg svindlet,av meg.
Handler og kjøper masse her inne,de 400 kronenene dine kunne ikke betydd mindre.Jeg gad ikke gi deg 850 for en originalsylinder,i type 2008? Du fikk bare 450?
Cry me a river

Du fikk mer enn bare sylinderen, og vi hadde avtalt en pris, og da holder det ikke at du ombestemmer deg når du allerede har fått sylinderen, det er ikke sånn det fungerer. Men du trang jo tydeligvis å beholde penga dine for å skaffe deg diverse, så er du en sleiping så er du en sleiping.
  • torgeir7 liker dette

Pensjonert mopedist som for tiden møter hverdagen i en Corsa. Det gjør hverdagen desto tøffere.

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere