Gå til innhold

Bilde

Gel87's Hyper TSX v2!

Ny film siste side.

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
858 innlegg i dette emnet

#1 Gel87

Gel87

Årets moped 2012

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 810 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Automatiker
  • Kjøretøy:Suzuki Tsx 98, EL-bil xD

Skrevet 10 februar 2011 - 16:57

13/03-2013: Oppdaterer førsteposten slik at man får bedre oversikt... Tar bare med det viktigeste her, slik at det er overkommeligt å lese igjennom :) Trykk på spoilere for mer info/bilder. 

Den gamle førsteposten ligger her: http://www.mopedport...-tsx-v2/page-35

Der er det mye god info under notater og lignende. Men ikke alle updates og ting som er skrevet der som er relevant lenger :p

Gel87's Hyper TSX, version 2  :p
Opdateringer vil bli meldt fra ved hjelp av ny post, men vil bli lagt til i förste post :)
Mopeden vil bare bli banekjørt etc, på lovligt vis etc... Skal ikkje kjøre noe særligt i d hele tatt...

P6060007.jpg

Introdusjon:
Velkommen til prosjektet mitt :) Her driver jeg med å blodtrimme 2 suzuki ts50x'er.
Jeg skal ha en tsx med modifisert oldstyle tsx motor der planen er å greie en maks fart på 145km/t. Jeg skal også bygge en tsx nr. 2 som jeg skal ha turbo og efi kit på. Den første er nesten ferdig, har vært testet med flere oppsett og den gikk 135km/t med dårlige forgasser instillinger  før jeg skar veivlagrene. Den andre har jeg omtrent alle delene jeg trenger til, men har bare såvidt begynt med å porte sylinderen.

Filmer:
Film1: (24mm forgasser og T137/E206/Lavere innsugsdura enn nå, org. tenning), fjusker som faen xD Så fikk bare rett over 120km/t på speedo med disse instillingene:

Film2: 26mm forgasser, for lite luft og bensin, 146/207/182 durasjoner(T/E/I).

Mål for moped 1:
- Klare 145 km/t(har allerde klart 135km/h vertfall 4-5 ganger, med forkjellige oppsett).
- Benke HP.

Mål for moped 2:
- Få mopeden til å fungere bra i lag med EFI og Turbo.
- Få over 30hk

- Få mellom 1-1,5bar ladetrykk.

Setup Moped 1:
- 65,58cc Charmo 47mm, selvportet, løftet og planet:

Spoiler

- Stempel - 47mm Malossi A
Spoiler

- Topp - 47mm, 0,6mm squishband, 50% forbenningskammer, planet 3,5mm for bedre komp:

Spoiler

- Forgasser - Stage 6 R/T PWK 26mm flatslide og vakumboks.

Spoiler

- Filter - Ingen plass :p

- Potte - Modda Yasuni R3 short stock

Spoiler

- Tenning - HPI digital og programmerbart stator kit(innerotor)

Spoiler

- Reedventil - Carbon trim reed atm, bøya stopperene for 0,8cm åpning.

Spoiler

- Tennplug - BR10ES

Denne må brukes i lag med HPI tenninga(min 5kOhm) i tilleg har jeg høyt turtall, fullstøpt sylinder og høy kompresjon, derav den høye varmverdien

- Forsterke klutch (RM80 77-79mod, RM125cc fjærer, 4 tykke ts50x lameller)

Spoiler

- 6 trinns gir(rmx)

Spoiler

- Matchportet blokk

Spoiler

Veiv:

Spoiler

- Drivstoff: blyfri 98 /m Octane Booster 104+ Racing.

Ikke så mye å kommentere her annet en at 95 octan er for lavt med min kompresjon, og 98 er i grenselandet på serdeles høye turtall, men syns det faktisk var bittelitt virksomhet i den octane boosteren :D Så etter min mening funker den til en liten grad, som er alt jeg trenger. 

Setup Moped 2:

- 28mm EFI kit.

Se under turbo spoileren, slår dem sammen foreløbigt, blir sepererte senere. 28mm efi kit, tilsvarer igrunnen 26mm pga. spjeldet er ganske tykt... Innsuget blir derfor å gå gradvis ned fra 28mm til 26/27mm :) 

- Turbo

Spoiler

- Portet BRK Stage 6 sylinder.

Spoiler

- Modifisert BRK Stage 6 topp.

Spoiler

Pro Race 3 potte:

Spoiler

- Motor blokk RMX50: RM80 1982 modell clutch, høy komps veiv(18k rpm). Porte blokka.

Ikke så mye bilder her enda, annet en at klutchen blir forsterket på samme måte som tsx blokka med untak av at klutchen er rm80, 80-83mod i stedet for 77-79mod.

- Muligens Boyesen reeds. batteri(for driving av EFI kit, oljepumpe)

Går for den reeden bare speedoptions får den inn igjen ;d 

- Oljekjøler, ekspansjonstank(olje), oljepumpe. 2 furia radiatorer, ekspansjonstank vann, vannpumpe og generelle hjelpesystemer.

Oljekjøleren er den blå tingen som er på bilde under turboen sin spoiler, samt vannpumpe og oljepumpe ligger der også :) 2 stk radiatorer, ekspansjonstanker har jeg hjemme etc. Vannet blir paralellkoblet der den ene loopen går innom turbo før den entrer sylinder, samt den andre går direkte til sylinder for bedre kjøling :) Den elektriske vannpumpa blir nok kansje ikke brukt, med mindre jeg går for internt turbo vannsystem.

Verktøya jeg bruker:

Spoiler

Fremtidige planer/prosjekter.

Er ikke så mye å skrive her annet en at jeg har planer om en ts50x blokk med 100,7cc luftavkjølt porta for mye effekt, vann/methanol-injection og muligens NOZ wet system en vakker dag :D Har ikke tid til å forklare alt, har også planer om en 66cc charmo med motorsag stempel ^^ Skriver mer eksakt her en dag jeg har mere tid :D

Spoiler

Bilder av selve mopeden og diverse dill dall:

Generell forklaring i ord om hvordan fremgang og planer går:

Kommer!

Takk til:
ChopperMann @ MP - For generell Suzuki info/hjelp
Dragonlove @ MP - For generell Suzuki info/hjelp
BusengdalRacing @ MP - For generell Suzuki info/hjelp

TurboAx @ MP - For hjelp med oppsett med turbo/efi

Chris for lagring av moped og skrukollega

Lars for hjelo med skruing, laging av innsug, planing av sylinder, og topp, fikk meg til å kjøpe den tsxen jeg har for 1500kr :D

Alle som jeg har handlet med på MP og som har hjulpet meg med teknisk informasjon :D
www-speedoptions.no - For gode priser og stort utvalg av deler
logo.gif
www.mc-Deler.no - For stort utvalg av suzuki slitedeler
mcdeler.jpg

Dette innlegget er endret av Gel87: 24 mars 2013 - 09:36

• Suzuki Hardcrom, Christian_K, lars94 og 5 andre liker dette

TSX 66cc igjen - Toppfart = 135+km/t til nå med forgasser problemer(speedofart)
- Porta(E=209,8 I=179 T=144,9 grader, 78% eksosbredde/pr. syl. dia.) + løftet charmo 47 + nedplanet 3,4mm, 47mm topp nedplana 
3,5mm 50% squishband /m 0,6mm clearance, PWK stage 6 r/t 26mm gasser #158 dyse, 1,5mm spacer, modifisert & snudd malossi A stempel, BR10ES plugg, modifisert trimreed, Yasuni R3 Short Stock. HPI Digital Innerotor tenning programmerbar /m 2 kurver, rmx 6 gir, RM80 clutch /m RM125cc clutchfjører, porta blokk.Nytt tsx Hyper prosjekt

#2 derbiSftw

derbiSftw

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 337 Innlegg:
  • Yrke:Maskinfører
  • Kjøretøy:KTM 125, Ford Mondeo

Skrevet 10 februar 2011 - 16:59

Nice one denne her ;) kult det med hodelykta :rolleyes:

KTM SX 125 07 - Ford Mondeo 05

#3 Shaggy

Shaggy

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 852 Innlegg:
  • Kjøretøy:furia
Garage Garasje

Skrevet 10 februar 2011 - 17:25

må følge med her! kommer til og bli rått! :D

yamaha dt 80 prosjekt

http://http://www.mo...s-105ccm-furia/
yamaha dt50 mx2 herjesykkel,
rx streetfighterprosjekt, tsx ideler edition,

atv kinadritt, honda cr 125, volvo 240 jordebil, volvo v70 prosjekt.

#4 Bjoegn

Bjoegn

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 394 Innlegg:
  • Kjøretøy:TSX, malossi<3

Skrevet 10 februar 2011 - 17:38

gledet meg til dette!!! håper det blir ferdig :D

er ikke H2O vann? snakker du om kjøling da? men er er det nos du skal prøve?

Dette innlegget er endret av Bjorn.TSX: 10 februar 2011 - 17:42

TSX er maskin

#5 Gel87

Gel87

Årets moped 2012

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 810 Innlegg:

Skrevet 10 februar 2011 - 18:28

13/03-2013: Oppdaterer førsteposten slik at man får bedre oversikt... Tar bare med det viktigeste her, slik at det er overkommeligt å lese igjennom :) Trykk på spoilere for mer info/bilder.

Gel87's Hyper TSX, version 2 :p
Opdateringer vil bli meldt fra ved hjelp av ny post, men vil bli lagt til i förste post :)
Mopeden vil bare bli banekjørt etc, på lovligt vis etc... Skal ikkje kjøre noe særligt i d hele tatt...

Introdusjon:
Velkommen til prosjektet mitt :) Her driver jeg med å blodtrimme 2 suzuki ts50x'er.
Jeg skal ha en tsx med modifisert oldstyle tsx motor der planen er å greie en maks fart på 145km/t. Jeg skal også bygge en tsx nr. 2 som jeg skal ha turbo og efi kit på. Den første er nesten ferdig, har vært testet med flere oppsett og den gikk 135km/t med dårlige forgasser instillinger  før jeg skar veivlagrene. Den andre har jeg omtrent alle delene jeg trenger til, men har bare såvidt begynt med å porte sylinderen.

Filmer:
Film1: (24mm forgasser og T137/E206/Lavere innsugsdura enn nå, org. tenning), fjusker som faen xD Så fikk bare rett over 120km/t på speedo med disse instillingene:

Film2: 26mm forgasser, for lite luft og bensin, 146/207/182 durasjoner(T/E/I).

Mål for moped 1:
- Klare 145 km/t(har allerde klart 135km/h vertfall 4-5 ganger, med forkjellige oppsett).
- Benke HP.

Mål for moped 2:
- Få mopeden til å fungere bra i lag med EFI og Turbo.
- Få over 30hk

Setup Moped 1:
- 65,58cc Charmo 47mm, selvportet, løftet og planet.

Spoiler

- Stempel - 47mm Malossi A
Spoiler

Takk til:
ChopperMann @ MP - For generell Suzuki info/hjelp
Dragonlove @ MP - For generell Suzuki info/hjelp
BusengdalRacing @ MP - For generell Suzuki info/hjelp
www-speedoptions.no - For gode priser og stort utvalg av deler

www.mc-Deler.no - For stort utvalg av suzuki slitedeler

Dette innlegget er endret av Gel87: 15 mars 2013 - 18:48

- Porta(E=209,8 I=179 T=144,9 grader, 78% eksosbredde/pr. syl. dia.) + løftet charmo 47 + nedplanet 3,4mm, 47mm topp nedplana 
3,5mm 50% squishband /m 0,6mm clearance, PWK stage 6 r/t 26mm gasser #158 dyse, 1,5mm spacer, modifisert & snudd malossi A stempel, BR10ES plugg, modifisert trimreed, Yasuni R3 Short Stock. HPI Digital Innerotor tenning programmerbar /m 2 kurver, rmx 6 gir, RM80 clutch /m RM125cc clutchfjører, porta blokk.Nytt tsx Hyper prosjekt

#6 Bjoegn

Bjoegn

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 394 Innlegg:
  • Kjøretøy:TSX, malossi<3

Skrevet 10 februar 2011 - 18:54

Hehe, heilt rått xD

Gleder meg æg :P

Blir nokk ferdig skal du se ;)
Joda, h2o er vann, men vann har mange effekter den ;) Både i effekt og kjøling på ei gong ;)

ja da venter jeg i spenning ;) og hvis du vill kan du forklare det litt nærmere?
TSX er maskin

#7 Gel87

Gel87

Årets moped 2012

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 810 Innlegg:

Skrevet 10 februar 2011 - 18:58

ja da venter jeg i spenning ;) og hvis du vill kan du forklare det litt nærmere?

Vatn utvider seg med en rate 1:600 når det fordamper. I tilleg kjøler det frontflammen som gjør at det blir mindre varmeslitasje på stempelringer og mindre sjangs for å brenne hull i stempelet ;) En kald forbrenning er også mer effektiv en en varm.

#8 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 10 februar 2011 - 19:07

Må følge med her ja...
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#9 dementedx

dementedx

Dementedx Tuning

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 10 februar 2011 - 19:11

arti motor prosjekt ;) men VASKT først :P så ser alt så mye bedre ut ^^ sku tatt en benktest på den når du er ferdig da, for å sjekke effekt økningen?

#10 Myhrås

Myhrås

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 244 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha Aerox, Saab 900 Turbo

Skrevet 10 februar 2011 - 19:14

Følger med her :-)

#11 hondamt5racing

hondamt5racing

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 063 Innlegg:

Skrevet 10 februar 2011 - 19:29

Skal følge med på denna her ja, kommer til å gå litt tenker jeg ^_^ men en ting jeg lurer på, åssen får du heva durasjonene på innsuget når du bruker reeedventil og ikke stempelet som åpner og lukker?? :)

#12 lars94

lars94

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 272 Innlegg:
  • Kjøretøy:ts

Skrevet 10 februar 2011 - 19:44

ser bra ut så langtPostet bilde men e som sagt dorlig plass me pwk forgasserPostet bilde
Spoiler

MH furia 2002 - Suzuki ts -Tempo panter 470

#13 Gel87

Gel87

Årets moped 2012

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 810 Innlegg:

Skrevet 10 februar 2011 - 19:45

Skal følge med på denna her ja, kommer til å gå litt tenker jeg ^_^ men en ting jeg lurer på, åssen får du heva durasjonene på innsuget når du bruker reeedventil og ikke stempelet som åpner og lukker?? :)

Er både innsugsport og reed på tsxer. Kanalen deler seg i 2, en til innsugsport og en til reedventil. Er derfor tsx ikkje har typiska boost porter, men 6 stykk skylleporter. Er både negative og positive ting med denne type design :)

#14 hondamt5racing

hondamt5racing

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 063 Innlegg:

Skrevet 10 februar 2011 - 19:47

Er både innsugsport og reed på tsxer. Kanalen deler seg i 2, en til innsugsport og en til reedventil. Er derfor tsx ikkje har typiska boost porter, men 6 stykk skylleporter. Er både negative og positive ting med denne type design :)

okok :)

#15 ChopperMan

ChopperMan

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 530 Innlegg:
  • Kjøretøy:ZR50SL puss og gnikk edition + TS50X bruksmoped

Skrevet 10 februar 2011 - 20:59

En "Thunder PowerJet" kunne kanskje vært kjekt for doseringen av vannet.

http://www.thunderpr...er_powerjet.htm

Vannbeholder og en liten pumpe, styrt av en momentan trykknapp montert på styret kanskje.
ZR50SL: GT80L motor (20mm Mikuni, GT80 luftfilter, GT80 49.5mm sylinder, Boyesen 610 reed, 42mm veiv og GT80L eksos) + ombygd til 12Volt.
TS50X : 41mm E-21 sylinder, Boyesen 610 reed, 16mm Mikuni @ 90, Barnett clutch kit (1977 RM80), 13/50 dreving og 6-trinns RMX/SMX girkasse.1500-6500rpm = http://www.mopedport...DIR#/mellow.png 6500rpm+ = http://www.mopedport...IR#/biggrin.png

#16 Høggi

Høggi

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 949 Innlegg:
  • Kjøretøy:Ojj, mange..

Skrevet 10 februar 2011 - 21:03

Detta kommer til å bli helt sykt :blink:

[size=5]Volkswagen[/size]

- Das Auto

#17 Chriscross

Chriscross

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 540 Innlegg:
  • Kjøretøy:Yamaha Aerox, Golf 3

Skrevet 10 februar 2011 - 22:36

Følger med, fine planer! :)
Chriscross var her!

Derbi xRace 07, Gilera Smt 04, Turbo Yaris 1,0! , Yamaha Aerox 05, Golf III 2.0i
I drive fast.
Because tennis, soccer, basketball, golf etc, only requires one ball.

#18 Gel87

Gel87

Årets moped 2012

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 810 Innlegg:

Skrevet 10 februar 2011 - 22:47

Ny update i dag :D Har tatt grovportinga :) Updaten er nederst i første post :)

En "Thunder PowerJet" kunne kanskje vært kjekt for doseringen av vannet.

http://www.thunderpr...er_powerjet.htm

Vannbeholder og en liten pumpe, styrt av en momentan trykknapp montert på styret kanskje.

Takker :D Kan fungere bra på vanntilførsel :D

Detta kommer til å bli helt sykt :blink:

Håper det ja :D

Følger med, fine planer! :)

New update for u^^

#19 mike93

mike93

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 346 Innlegg:
  • Kjøretøy:MH Furia

Skrevet 11 februar 2011 - 05:47

Blir rått, skal følge med ;)
[size="1.5"]Furia '99: Airsal T6 Asso, Hebo titan, org. gasser, MRD Carbon clutch, athena vakuumboks, 13-52

Ns bikes Suburban 08 <3[/size]

#20 Gel87

Gel87

Årets moped 2012

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 810 Innlegg:

Skrevet 11 februar 2011 - 14:09

Litt oppdateringer i dag :)
Er nederst i første post :)

Har kutta til pakninga til reeden, den blocka 2mm langs hele bredden av flowen!
Prøvemonter sylinder og målt meg frem til at den skal planes 3,4mm
Gasser kommer i mårå i følge sporinga
Trenger sårt en gianelli 80cc potte :P
Finpussa og gnikka på portinga + polering etc
Målt toppakninga for å finne ut hvordan toppen skal modifiseres.
Tatt diverse bilder, nå bedre bilder av portinga. Skylleporter blir tatt når den er nedpana pga bedre tilgang og bedre sikt :)

I tilleg har lars94 her på forumet gått i gang med å lage et innsug til 24mm gasseren. Er også han som skal plane ned sylinderen og frese toppen :)

Dette innlegget er endret av Gel87: 11 februar 2011 - 14:27

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere