Gå til innhold


Bilde
- - - - -

CPI Hussar Jägermeister,siste bilde update11.12.12 førstepost


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
222 innlegg i dette emnet

#1 dementedx

dementedx

    Dementedx Tuning

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:
  • Registrert: 14-juli 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Stord
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 14 februar 2011 - 19:00

CPI Hussar 2004mod

Bilder fra sommar 2010 når den ble kjøpt for 3k og den var kjørt 5882km
cpi.jpg


historie:
Kjøpe denne til dama sånn at hu sku komme seg til og fra menst hu gjikk på skole i bergen, men den var så inn i h treig starta + at choken viste ingen tegn til å virke, bytta choken men ingen endringer, fremdeles ingen tegn til liv, så laget en provisorisk choke av bunnen av en burn boks(til å sette mellom luft filter/gasser, men dett var jo da veldig tungvint + at den var fremdeles nokså tung å starte, så eg bestemte meg for å kjøpe nye stempel fjører, for å få opp kompen, men når eg sku finne ut hvor stor de sku ver, såg eg at sylinderen var skjært sad.png så eg bestilte ny sylinder fra ebay, den var riktig nok ikke helt orginal, men kosta meg 300kr, så fant ut det fikk holde, men mer ble det ikke gjort. før nå^^


film 19.06.12
http://youtu.be/FWCX4GDwpCk


Plan1:
-x = gjort
-x få inn i hus
-x få ut bensintank
-x få av problem sylinder
-x finne ut hvordan choken virker/bytte til wire choke
-x finne ut hvorfor den er skjært
-x montere ny syl (47mm) 72cc
-x motoforce variator reim
-x motorforce reim hjul
-x carbon look vifte deksel
-x kromma luftfilter (oppbårra)
-x redbull lakke svinghjuls vifte
-x filt vekk slitasje på kick innslaget
-x anskaffe større bensintilførsel dyse/gasser? (90dyse@org gasser)
-x 9er plugg
-x NGK racing plugghette ledning
-x stilleopp/fjerne olje pumpe
-x lakke bakdemper
-x redbull dekaler
-x STR8 hevekloss
-x bytte kick/kick aksling
-x effektanlegg fra tyskland
Plan2:
-x = gjort
-x 17,5mm innsug
-x 17,5mm forgasser
-x polini wire choke
-x dekal voldtekt
Plan3:
-x = gjort
-x malossi sport 47mm
-x malossi reed
-x malossi vekter 3,2g
-x 21mm innsug
-x 21mm forgasser
-x vippe choke
-x Sylinder temp måler
Plan4:
-x = gjort
-x Fjerne under kåpa
-x Fjerne framskjerm
-x Naraku coil
-x Naraku CDI
-x Lystgass \ :D/ 
-x TNT cross styre
-x TNT styrehever

-x TNT Lykt
-x STR8 Undertray
-x STR8 Holker
-x underray hekk
-x Gianelli Go
-x Power wrap eksos
-x Lakking (svart matt)
-x Jägermeister dekaler

-x Jägermeister Stasj

Resultatet av alt:

vlcsnap-2012-11-26-13h56m36s188.png

vlcsnap-2012-11-26-13h56m26s75.png

vlcsnap-2012-11-26-13h56m14s227.png

vlcsnap-2012-11-26-13h56m06s150.png

vlcsnap-2012-11-26-13h55m58s65.png

vlcsnap-2012-11-26-13h55m47s216.png

vlcsnap-2012-11-26-13h55m40s151.png

vlcsnap-2012-11-26-13h55m33s77.png

vlcsnap-2012-11-26-13h55m24s231.png

 

 

 

Konklusjon:

- Mye gøy for lite penger ^^

- Det er tilnerma umulig å få tak i gode deler til kick/kickaksling til cpi (95mm)

- Orginal chocken til cpi er boss

- Ampull lystgass er ubrukelig å lage skikkelig utløyser på, og slangene vil sprikke når du dyser de ned, og beste innkoplings pungt for tørrgass ER luftfilteret, IKKE innsug.

 

Takk til ale som fulgte prosjektet :wub:


Dette innlegget er endret av dementedx: 11 desember 2012 - 08:26

  • Ådne95 liker dette

#2 Ezkiiil

Ezkiiil

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 229 Innlegg:
  • Registrert: 30-oktober 10
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 14 februar 2011 - 19:43

Har du tenkt ut noe lakk? hvis du skal lakkere da :D

Honda px-r


#3 LuXcy

LuXcy

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 479 Innlegg:
  • Registrert: 15-november 09
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Stavanger
  • Kjøretøy:Div ''drid''
Garage Garasje

Skrevet 14 februar 2011 - 20:18

Dette ser bra ut. Alle de andre prosjektene dine har jo vært konge! Så hvorfor skal ikke dette og? B)

stå på :D

Sett på V8-klistermerke, da får du fet lyd og massevis av krefter ;D Og fjortissjente blir helt ville etter deg :D


''If you can't fix it with a hammer, it must be an electrical problem'' - Jeremy Clarkson

#4 dementedx

dementedx

    Dementedx Tuning

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:
  • Registrert: 14-juli 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Stord
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 14 februar 2011 - 20:50

Ezkiiil:
fulllakering trur eg faktisk ikke eg orker :P har allerede en rs125 som eg holder på med + rs 250 til en kammerat som eg har låvd å fikse ++ at eg pådrar med sikkert et ts prosjekt som sikkert kommer til å kreve litt lakk, men eg har EIN boks med samme blåfarge som er på kåpa(redbull blå) så tenkte i allefall å ta bakdemperen, kanskje litt mer detaljer, men bare småting, tror heller eg bare bestiller litt redbull dekaler osv til denne og nøyer meg med det ;)

luXcy: :wub:

gasseren er av, viser seg at dette er en 16mm mikuni med 63 dyse..

Postet bilde
Postet bilde

og etter så eg har fått med meg er et bytte til 17,5mm gasser normalt når du går over til trim syl, MEN eg syntes dette virker unødvendigt å invistere i ny gasser osv for 1,5mm, men nå viste det seg at eg hadde noen dyser etter gamle derbien min, men disse er da i størrelsen 115,120,125 og 130, noe eg tror er noe overkill, noen som tror det vil funke å dyse opp gasseren? dyse forslag? HJELP!!!!!!

da har eg lakt ebay budsjettet til 500kr B) dere kan få hjelpe å lete etter gromdeler er åpen for forslag ;)

jo, kom på at eg har en drd calipter liggene, slenger den på tror eg B)

Dette innlegget er endret av dementedx: 15 februar 2011 - 21:15


#5 derbiSftw

derbiSftw

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 337 Innlegg:
  • Registrert: 11-april 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, Lavangen
  • Yrke:Maskinfører
  • Kjøretøy:KTM 125, Ford Mondeo

Skrevet 14 februar 2011 - 22:05

DÆVEN ! startet et nytt prosjekt alt :o

planene ser ganske bra ut ;) stå på her :)

følger med :rolleyes:

KTM SX 125 07 - Ford Mondeo 05


#6 dementedx

dementedx

    Dementedx Tuning

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:
  • Registrert: 14-juli 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Stord
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 14 februar 2011 - 22:21

ble for utolmodig :P sove ikkje eg vettu, eg skrur ;)

status raport:
knalla i sylinderen, det var på håret at den gjikk nedi motorern :blink: trodde først den ikke passa, den var vist størren en eg trodde :P 72cc :P bilder:
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde

sykkelen nå:
Postet bilde

calipteren, men då ser jo bremse skjevo litt fissen ut :P
Postet bilde

kommer mer senere i kveld;) trenger forsatt dyse tips!

edit: bare legger ebay linker her til eventulelle
dekaler,deler osv sånn at eg har de til eg skal bestille, så kan jo folk si hva de synst og^^
stikkers:
http://viewitem.eim....0613495916/item
http://viewitem.eim....0583321779/item
deler:
http://viewitem.eim....0680935555/item
http://viewitem.eim....0483720285/item
http://viewitem.eim....0248480522/item
http://viewitem.eim....0207468528/item
http://viewitem.eim....0406524490/item
http://viewitem.eim....0223861577/item
http://viewitem.eim....0339578408/item
http://viewitem.eim....0573665462/item
blei sletn i augena av det der, om nåken gidda, kan de jo leita opp gromskit ;)

Dette innlegget er endret av dementedx: 15 februar 2011 - 21:50


#7 derbiSftw

derbiSftw

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 337 Innlegg:
  • Registrert: 11-april 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, Lavangen
  • Yrke:Maskinfører
  • Kjøretøy:KTM 125, Ford Mondeo

Skrevet 14 februar 2011 - 22:52

du har fått skru-syndromet :P skruing er viktigere en søvn og alt annet ;)

du har fått til mye her :o

KTM SX 125 07 - Ford Mondeo 05


#8 dementedx

dementedx

    Dementedx Tuning

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:
  • Registrert: 14-juli 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Stord
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 14 februar 2011 - 23:00

stoppa pittelitt på nå da, men mest fordi eg leter etter deler på ebay :P men skal sette på toppen + ta mål til brakett til calipteren i kveld...minst!

edit, kveldens siste update:

mål på bremsecalipter brakett:
Postet bilde

ferdig påskrudd sylinder med ny ngk racing silicone ledning og hette^^

Postet bilde

men problem oppsumering, so folk kan brynast me til neste gang:
dyse/gasser størrelse?
plugg? (trenger kårtstamma, gamle var lang)
hva skal eg bestille fra ebay? :P

takker for tilbakemeldinger og respons^^

15.feb, fått begynt på braketten, men blir nok noe pitle, siden eg først å sveise sammen 11 små dobblings plater :P bilder kommer når eg har kommet litt lengre :P

Dette innlegget er endret av dementedx: 15 februar 2011 - 21:24


#9 dementedx

dementedx

    Dementedx Tuning

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:
  • Registrert: 14-juli 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Stord
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 16 februar 2011 - 00:41

lakt ut prosjektet på Apriliaforum og må si respnonsen er noe bedre der :unsure:

bare for å sitere Anton på Apriliaforument:

``Veldig bra!

Som du kanskje har fått med deg, så har jeg også handlet mye av delene til min SFX ifra eBay. Og jeg kan si deg at den sylinderen du kjøpte øker antallet hester litt, men er generelt en bunndragsylinder. Bruker selv samme type sylinder på SFX'en, og mange av de andre delene er fra eBay. Sylinderen er vel kjørt ca. 2000km, der jeg kan si at de 2000km er INTENST harde for scooteren. Full tyning av scooteren over alt. Og den gikk fortsatt når jeg satte den ifra meg. Skrudde av motoren nå en gang sist uke, og fikk sett inn eksosporten. Det eneste jeg kunne se var riper ved eksosporten, som visstnok skal være vanlig. Da det er denne siden som får minst smøring. Men ingen skader på stempelring, som gjør at den fortsatt holder kompresjonen. Reima røyk (forsterka, skiftet samtidig som sylinder) og veiva ble utslitt ved variatoren. Dermed så har jeg tatt ut motoren for en liten overhaling. Vil også anbefale deg clutch og variator (samt ytre-variatorskive) for å få fullt utbytte av effekten. Driver du med hjuling og sånt så anbefaler jeg deg å kjøre med den originale reima til den ryker. Scooteren vil selv gå dårligere og dårligere (merkes på toppfart og akselerasjon) når den holder på å ryke.

Skal du bruke minst mulig penger på denne scooteren din, så ville jeg droppa både clutch, variator (IKKE variator-vekter) og ytre-variatorskive. Og angående forgasseren så tror jeg bare at jeg hadde brukt 16mm'eren, for å spare penger selvfølgelig. Bruker selv Dell'orto sin black-edition 19mm. Bruker 120 dyse om jeg ikke tar feil. Mange vil nå si at dette er FOR mye for en luftavkjølt scooter, og det er det nok også. Men jeg kjenner minimalt med fjusking. Kan ligge på hjulet til opp mot 50km/t, før den "girer" og faller ned. Det er som sagt ikke den sterkeste sylinderen du får heller, men et VELDIG rimelig alternativ for trimsylinder. Tilbake til dysene så vil jeg anbefale at du prøver på rundt 110, i og med at du kjører med liten gasser. Jeg gidder ikke stresse med dysing, spesielt nå som jeg vet den ihvertfall ikke skjærer seg på grunn av dysing. Når et kommer til olje, så anbefaler jeg deg rundt 2,5% (da det ikke er noe vits å stresse med oljepumpe på scootere, mener jeg) for å holde deg sikker. Du må nesten bare se hvordan pluggen ser ut etterhvert, så bare justere deg etter det.

Som plugg ville jeg brukt en 8/9'er fra NGK. Bruker selv 8'er og det har ihvertfall ikke skadet noe enda. Men det er jo bedre å ha for kald plugg enn for varm. Du må nesten se på MP etter plugg-verdi. Så vil jeg også anbefale powerfilter, for å hindre fjusking. Her kommer kanskje det største problemet om den skal brukes i regn. Men er jo mulig å isolere om du ønsker det. Så bør du kanskje også skifte variator vekter for å balansere akselerasjon og toppfart.


Er det noe mer du lurer på så må du bare spørre på MSN, FB eller her så skal jeg svare så godt jeg kan. ,,

just sayin...

Dette innlegget er endret av dementedx: 16 februar 2011 - 00:42


#10 derbiSftw

derbiSftw

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 337 Innlegg:
  • Registrert: 11-april 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, Lavangen
  • Yrke:Maskinfører
  • Kjøretøy:KTM 125, Ford Mondeo

Skrevet 16 februar 2011 - 15:23

damn :o ja du har rett i det at du fikk bedre tilbakemelding på det du lurte på :rolleyes:

KTM SX 125 07 - Ford Mondeo 05


#11 dementedx

dementedx

    Dementedx Tuning

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:
  • Registrert: 14-juli 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Stord
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 16 februar 2011 - 19:09

Mekka litt på braketten til calipteren i dag, mangler bare hullene og siste finpuss ^^
prosessen:
Postet bilde
vist dere lurer på hvorfor eg sveiste sammen så mangen småbiter, var det for å få rett størrelse/tykkelse på stålet :P
Postet bilde
Postet bilde

kommer med bestillings liste fra ebay etterhvert i kveld ;)

#12 Roxxi

Roxxi

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 320 Innlegg:
  • Registrert: 13-mai 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Stord
  • Kjøretøy:Aprilia Rs50 / DementedX

Skrevet 16 februar 2011 - 20:20

Nå skjønner jeg hva dei platene du la ut på Facebook var til!

Men blir bra dette, Stå på :)
*Følger med*

#13 dementedx

dementedx

    Dementedx Tuning

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:
  • Registrert: 14-juli 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Stord
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 16 februar 2011 - 21:01

Nå skjønner jeg hva dei platene du la ut på Facebook var til!

Men blir bra dette, Stå på :)
*Følger med*


hvem er du? :P

off, vanskeligt dette, driver å onser på ebay, men klarer ikke bestemme meg for hva eg skal kjøpe :P har forsatt 500kr ca til rådighet, har vel brukt ca 110kr

#14 Roxxi

Roxxi

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 320 Innlegg:
  • Registrert: 13-mai 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Stord
  • Kjøretøy:Aprilia Rs50 / DementedX

Skrevet 16 februar 2011 - 21:58

hvem er du? :P

off, vanskeligt dette, driver å onser på ebay, men klarer ikke bestemme meg for hva eg skal kjøpe :P har forsatt 500kr ca til rådighet, har vel brukt ca 110kr


Endre Larsen :)

#15 dementedx

dementedx

    Dementedx Tuning

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:
  • Registrert: 14-juli 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Stord
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 17 februar 2011 - 16:25

har kjøpt dyse og plugg i dag^^ så kanskje kanskje prøvetur i dag?^^

dette ble bestilt fra ebay forresten
luftfilter boks
delselet som er på motsatt side av motoren
reim hjul
reim
redbull delaler
ken block dekaler

og braketten til drd calipterener fremdeles under fabrikering, (har bestilt klosser til denne)

#16 derbiSftw

derbiSftw

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 337 Innlegg:
  • Registrert: 11-april 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, Lavangen
  • Yrke:Maskinfører
  • Kjøretøy:KTM 125, Ford Mondeo

Skrevet 17 februar 2011 - 17:19

har kjøpt dyse og plugg i dag^^ så kanskje kanskje prøvetur i dag?^^

dette ble bestilt fra ebay forresten
luftfilter boks
delselet som er på motsatt side av motoren
reim hjul
reim
redbull delaler
ken block dekaler

og braketten til drd calipterener fremdeles under fabrikering, (har bestilt klosser til denne)


Faen skulle ønske jeg hadde hatt tid og penger til en slikt prosjekt, begynner virkelig og komme seg her, eller blir vel bedre når du får delene i hus :)

KTM SX 125 07 - Ford Mondeo 05


#17 dementedx

dementedx

    Dementedx Tuning

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:
  • Registrert: 14-juli 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Stord
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 17 februar 2011 - 17:34

Faen skulle ønske ....


joda, kommer seg ;)

driver å skrur sammen scooteren for en prøvetur, og ser da at eg må nok berre laga ny potta :P viste seg her at potto ikkje passe lengre :P bilde:
Postet bilde
men da får ver bra nok for ein prøvetur :P

#18 derbiSftw

derbiSftw

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 337 Innlegg:
  • Registrert: 11-april 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Troms, Lavangen
  • Yrke:Maskinfører
  • Kjøretøy:KTM 125, Ford Mondeo

Skrevet 17 februar 2011 - 17:55

såppas ja :P

KTM SX 125 07 - Ford Mondeo 05


#19 dementedx

dementedx

    Dementedx Tuning

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:
  • Registrert: 14-juli 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Stord
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 17 februar 2011 - 19:26

tatt prøveturen nå ;) gjikk som en dass først, så skrudde eg blandings skruen HELT inn, da gjekk den heller pent^^ men så fikk eg lekasje i eksosen, så gav meg, filma oppstarten og kanskje 2 sek kjøring før eg stilte skruen, og etter eg fikk stilt den monga kamera seg å fjerna videoen sto det :s men dåke gjekkkje glipp av so masse :P JO nevnte eg at det er snø her? :P


han starta i allefall, forresten 90 dysa..
jo må vist se litt på kicken oså :P returen vakje heilt 100 :P


edit:
fått gromdeler til tsen i dag^^ alu svingarm og bremsekalipter fremme fra cr 250^^

Dette innlegget er endret av dementedx: 18 februar 2011 - 00:29


#20 dementedx

dementedx

    Dementedx Tuning

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 957 Innlegg:
  • Registrert: 14-juli 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Stord
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 18 februar 2011 - 14:50

kundo anlegg på vei, må sikkert bygge det om til å passe men :P

brakett ferdig? har ikke fysisk prøvd den på enda :P
Postet bilde

Postet bilde



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere