Gå til innhold

Bilde
- - - - -

Noen som har erfaring med Ebay? er dette en bra side og handle fra?

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
13 innlegg i dette emnet

#1 Mulle Mekk

Mulle Mekk

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 819 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Chevrolet Starcraft G30
Garage Garasje

Skrevet 27 februar 2011 - 04:10

Hei :)

Jeg lurte på om noen har handlet fra Ebay før :P

Link: Ebay.no

- Noen som vet noe om denne siden?
- Noen som har handlet derfra før?
- Er dette en bra side og handle fra?
- Om man kjøper si en moped del, og man finner en moped del til man trenger.. blir dette da sendt i 2 forskjellige pakker? eller blir dette sendt til et sted så pakker dem delene sammen?
- Grunnen til at jeg spørr er at jeg fant en moped del jeg har letet lenge etter der :P lurte kanskje på å kjøpe den delen fra Ebay i og med at jeg ikke finner den noen andre plasser og ingen folk på MP har den delen.. hmm?

- Å må jeg betale 25% av kjøpesummen i frakt til Norge? det som er toll avgiften eller er det flere avgifter for å få en pakke fra utlandet til Norge?

Trenger tips og råd om Ebay..

Er interessert i å høre meningen til noen som har erfaring med denne siden også :)

Mvh

Jonas (Mulle Mekk)

Dette innlegget er endret av Mulle Mekk: 27 februar 2011 - 04:10

Kjøretøy jeg har nå: Chevrolet Starcraft G30

Biler jeg har hatt: Nissan King Cab

Mopeder jeg har hatt: Aixam 400 mopedbil 2000, Yamaha DT50X 2009, Yamaha Tzr 2005, Honda MT5 1999, Starway CL50QT 2000, SMC Mistral 2009, Motorhispania Ryz 2004.

#2 AndersPus

AndersPus

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 495 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:325i '91 - DRD Pro '10 - BWS '95

Skrevet 27 februar 2011 - 04:13

Topp side, bare pass på hvem du handler med. ;) Kjøpt en hel hau av klær der, alt kommer som det blir avtalt bare at det tar litt lang tid da, men ellers er det bare å handle! :yes:

Dette innlegget er endret av AndersPus: 27 februar 2011 - 04:13

Hvil i fred, Øystein Bronebakk!

///M

#3 Hast

Hast

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 17 Innlegg:
  • Kjøretøy:Volvo S60 T5, CPI SM, Puch Florida, Yamaha WR125X

Skrevet 27 februar 2011 - 10:21

fungerar alldeles utmärt att handla där, kolla om han verkar seriös och läs sedan recensioner på säljaren och se om han sålt någonting förut.

Google translate;
fungerer helt fint å handle der, se om han virker seriøs, og deretter lese anmeldelser på leverandøren og se om han solgte noe før.
Reglene for signaturbruk er som følger:
- Maks 5 linjer (ved en oppløsning på 1024 x 768)
- Bilder er ikke tillatt
- Tekst større enn [size=1] er ikke tillatt.
- Maks 2 farger, i tillegg til standardfargene til normal tekst og lenker

#4 Mulle Mekk

Mulle Mekk

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 819 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 27 februar 2011 - 18:36

fungerar alldeles utmärt att handla där, kolla om han verkar seriös och läs sedan recensioner på säljaren och se om han sålt någonting förut.

Google translate;
fungerer helt fint å handle der, se om han virker seriøs, og deretter lese anmeldelser på leverandøren og se om han solgte noe før.

Okei :) takk for svar :)

Topp side, bare pass på hvem du handler med. ;) Kjøpt en hel hau av klær der, alt kommer som det blir avtalt bare at det tar litt lang tid da, men ellers er det bare å handle! :yes:

Okei :)

Mopeder jeg har hatt: Aixam 400 mopedbil 2000, Yamaha DT50X 2009, Yamaha Tzr 2005, Honda MT5 1999, Starway CL50QT 2000, SMC Mistral 2009, Motorhispania Ryz 2004.

#5 Remzy

Remzy

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 572 Innlegg:

Skrevet 27 mai 2011 - 10:21

STOR fordel å ha paypal når du skal handle på ebay. de fleste innpå der er dønn seriøse, men, såklart, noen unntak finnes.. har handla en GOD del der selv, til moped, rc, bil, data osv og har aldri hatt problem. av å til kan det ta 3 uker før ting kommer, men det kommer fram ;) det er somregel så billig at det er verdt å vente på :)

det med å få det sendt som samme pake er noe alle innpå der gjør. men da må du huske at ebay er en samling folk over hele verden, å det er lite hensiktsmessig for en i miami å sende noe sammens med en fra nebraska til deg.. men kjøper du 2-3-4-...12 ting fra samme selger(kjøp det helst på samme dag) vil han somregel sende deg en samla fraktpris uten at du trenger å spørre engang ;)

toll ja... eller, det er vel strengt tatt moms, men uansett... hvis det står i tollpapirene(customs declaration form) at varen(ingen moms på frakt) er verdt mer enn 200spenn, må du betale 25% av verdien PLUSS et gebyr på ca 110kr. så en vare som koster 1000kr+frakt blir kostende 1000+250+110kr..(har selv bestilt ting å måtte betalt 30spenn i moms å 110 i gebyr:D ) du kan spørre selgeren om han skriver ned verdien til 20usd, da slipper du dette. noen gjør det, andre ikke..

LYKKE TIL :D <3 EBAY<3 .com(usa) .de(tyskland) .co.uk(england) .jp(japan)

Stolt eier av en Yamaha aerox 2000-modell

X-sykkel->2002 Suzuki rmx; 50mm og proffporta, yasuni cross, barakit veiv m\C3, dellorto 26, powerfilter, "nos", vakumbox
X-sykkel->2004 Daelim E-five
X-sykkel->2000 Suzuki tsx
_moped er gøy, ikke kjøretøy_

#6 Crucifer

Crucifer

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 213 Innlegg:
  • Kjøretøy:Suzuki TSX, Nissan Almera N16
Garage Garasje

Skrevet 30 mai 2011 - 02:49

Reviva en gammel tråd du, men spiller ikke noe rolle.

Er selv fornøyd med eBay, bestilt mange spill der ^_^
Jeg betaler artikler som har et bilde som beskriver varen i fin stand, beskrivelse av artikkel er stor og seriøs innenfor mange punkter.

Så mailer jeg etter betaling slik de kan confirme, egentlig så vet jeg det men alikavel da har du en sånn kontakt med selgeren slik at han sender med engang :)

NB: Skjekk england først, det er nå det beste landet syntes nå jeg. 30 kr i frakt er fint :)

Dette innlegget er endret av Crucifer: 30 mai 2011 - 02:50

#7 Ballestikk

Ballestikk

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 333 Innlegg:
  • Kjøretøy:Gilera RCR 08mod

Skrevet 12 august 2011 - 17:20

Har nettopp handla fra ebay for første gang. suzuki cp service manual 86kr ink frakt, bremsewire til samma sykkel ny 142kr ink frakt. Bedre deal har jeg ikke gjort på lenge. Nå ligger delene på benken i kjelleren. Det eneste man må husek på er vell å se på ratinga til selgeren.

#8 scootermus

scootermus

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 375 Innlegg:
  • Kjøretøy:Derbi

Skrevet 12 august 2011 - 22:58

går den an å handle med postoppkrav??
[size="2"] Derbi DRD Pro - Metrakit Thrower - Airsal T6 Asso - TP Trim Coil - Hjemmelaget trim reed aka polini - 17,5mm dellorto forgasser - Biltema Powerfilter - 14_52[/size]
''It's not the fart who kills you, it's the smell''

#9 Matta

Matta

MP-Nerd

• Bruker
  • PipPipPipPipPip
  • 11 365 Innlegg:
  • Kjøretøy:BMW e46 320D, e36 325i

Skrevet 12 august 2011 - 23:01

går den an å handle med postoppkrav??

om du ønsker bruke 500kr+ i frakt får en liten ting så ja :P må få det levert med dhl elns da på døra di.

bedre å legge 200kr i et skikkelig visa du kan betale på nett med. du må jo kjøpe det en gang uansett.

X: e46 330d, golf mk1 1.6D, e39 540i ,e46 328i, e92 325D, e39 530D, e90 320i

#10 scootermus

scootermus

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 375 Innlegg:
  • Kjøretøy:Derbi

Skrevet 12 august 2011 - 23:07

om du ønsker bruke 500kr+ i frakt får en liten ting så ja :P må få det levert med dhl elns da på døra di.

bedre å legge 200kr i et skikkelig visa du kan betale på nett med. du må jo kjøpe det en gang uansett.

er bare det at det er kjekt med postoppkrav, Mor og far trenger ikke å vite om alt da ^_^ . har ikke visa kort som jeg kan bruke på nette. :ph34r:
[size="2"] Derbi DRD Pro - Metrakit Thrower - Airsal T6 Asso - TP Trim Coil - Hjemmelaget trim reed aka polini - 17,5mm dellorto forgasser - Biltema Powerfilter - 14_52[/size]
''It's not the fart who kills you, it's the smell''

#11 Roxxi

Roxxi

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 320 Innlegg:
  • Kjøretøy:Aprilia Rs50 / DementedX

Skrevet 15 august 2011 - 11:53

er bare det at det er kjekt med postoppkrav, Mor og far trenger ikke å vite om alt da ^_^ . har ikke visa kort som jeg kan bruke på nette. :ph34r:

jaha, Lurer spent på hva du skal bestille?
  • v1ruZ liker dette

#12 rastmus

rastmus

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 817 Innlegg:
  • Kjøretøy:joni 2 30 i

Skrevet 15 august 2011 - 12:02

x2

#13 Mulle Mekk

Mulle Mekk

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 819 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 17 august 2011 - 00:13

Kan jo hende han skal ha "Leketøy" :lol2:
  • andreazzoR og Spudlebob liker dette

#14 corv

corv

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 108 Innlegg:
  • Kjøretøy:tempo corvette 79 mod

Skrevet 29 september 2012 - 14:58

Bestilte sånne headset til å lime inni mc-hjelmen nå. Var litt for lav lyd, men ellers genialt. Slipper å ha en klump inni øret for å høre musikk.

Ellers bestiller jeg masse LED pærer fra ebay. Dollarkursen er fin nå!

Betalte 1 usd for et headset i sommer. Den hadde frimerker for over 2 usd på. Så de tapte på salget.. Men 6 kroner for et headset levert på døra er greit..

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere