Gå til innhold

* * * * * 6 Stemmer

TSX/TWINRAR liten kjørefilm s36 (singelmotor) 20.05.

• Logg inn for å legge til innlegg
704 innlegg i dette emnet

#41 suzuki motor

suzuki motor

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Suzuki zr50sk/Rieju smx pro 04

Skrevet 10 mars 2011 - 00:37

dette blir rått :D 

#42 MpOle

MpOle

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Suzuki/Rieju!

Skrevet 10 mars 2011 - 01:33

Ser for meg att vist du hadde brukt 180 graders hadde ikke Reed fått jobbet skikkelig.

Blir nok best med lik grad på begge sidene, for blir jo litt knotete når det skal gå ujevnt.
men synst dette er jævli bra uttenkt! og er jo hendig når Am6 motorene er så lette og gjøre dette med, eneste som er litt vanskelig og få til er det med veivene, så jeg gleder meg til og se hvordan du har tengt og gjøre det!  Blir det orginalveiv foresten?
En mans skrot er Hellig!
Vero<33
Delesalg! link:  http://www.mopedportalen.com/forum/topic/232323-mpoles-delesalg/

#43 dementedx

dementedx

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • Kjøretøy:DX TUNING

Skrevet 10 mars 2011 - 02:00

Vis innleggMpOle, den 10 mars 2011 - 01:33 , skrev:

Ser for meg att vist du hadde brukt 180 graders hadde ikke Reed fått jobbet skikkelig.

Blir nok best med lik grad på begge sidene, for blir jo litt knotete når det skal gå ujevnt.
men synst dette er jævli bra uttenkt! og er jo hendig når Am6 motorene er så lette og gjøre dette med, eneste som er litt vanskelig og få til er det med veivene, så jeg gleder meg til og se hvordan du har tengt og gjøre det!  Blir det orginalveiv foresten?

endelig en som er på min side når det gjelder stillingen på veivene :P
tror egentlig ikke reeden hadde blitt det størse problemet, men hadde nok sikkert blitt en faktor det også, men i teorien så jobber jo den etter vacum/trykk i veivhuset og de vil jo vere 100%avsskilt. har skrudd litt på rs250(2syl 2-takt) og er ikke bare reed som jobber der, solonoyder i hytt og pine:P men eg er i allefall helt sikker på at det vil virke om de står likt, og bare tenk lyden :wub:
men dette hadde nok vert MYE bedre med derbi motor etter min mening, men det har ikke samme tendensen til å bli ødelakt like lett og derfor er de mye mindre av de rundt i garasjene til folk :P

edit: ikke org veiv nei, de det skal hyper racing sylindre på :P har 3 stykk trimveiver, men seff ingens som er lik, så må nesten bare se hva eg får tak i der :P

Dette innlegget er endret av dementedx: 10 mars 2011 - 02:02

#44 dementedx

dementedx

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip

Skrevet 10 mars 2011 - 07:46

blir kapping av motor i dag^^ kanskje eg burde filme det:p

#45 Abrahamsen

Abrahamsen

Årets Scooter 2010

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Gilera Smt - Yamaha Bws - Aerox - Golf 3 Gti

Skrevet 10 mars 2011 - 15:10

Lure på om eg ska ta turen innom i dag, å ta ein titt :)
Overall Craptastic

#46 dementedx

dementedx

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip

Skrevet 10 mars 2011 - 15:33

:Feit:
bilder/video senere i dag;)

bare stikke innom, men kommer til å ha både damo og gamlo her i dag:p ta med ts tanken min då! :P

#47 Knuti

Knuti

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • Kjøretøy:1998 BMW 523IAT - 1990 BMW 316Coupe

Skrevet 10 mars 2011 - 18:49

Med tanke på ristinga som ligger med 1 veiv på am6 motor med ballanseaksling, hvordan blir det med 2 veiver?  
Den greia du mekker må jo tåle belastningen av disse vibrasjonene også?  

Kunne sikkert lagt deg en Q/A side med det samme :P  blir mange spørsmål.

#48 Bbrann

Bbrann

Årets Bruker 2010

• Moderator
  • Kjøretøy:RS || DNA || SR || 200sx s13

Skrevet 10 mars 2011 - 19:06

ikke for å være negativ, men ser ut som en rimelig lite gjennomtenkt plan :P
Kunne gjort det så sykt mye lettere med å forlenge veiven, montere 2 råder, og ha en sylinder oppe og en under, da slipper du mye vibrasjon, i tillegg blir 2 tenninger bare mye dødvekt, holder fint med et svinghjul og 2 pick up sensorer som gir gnist til pluggen. Fjernet orginal innsuget og sveist igjen, så laget til dreieskive istedenfor reed.

Tror motoren vil riste i stykker rimelig fort når du ikke har motvekt på den andre motor delen. og vil se lite elegant ut med en ekstra motorblokk på siden.. :P
Hele sykkelen vil jo bikke til ene siden :P

går ut i fra du skal ha 2 forgassere og 2 innsug osv?

Hadde jeg vært deg ville jeg revurdert litt.. men er ditt prosjekt så er jo for all del bare å prøve :)
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid
Aprilia RS Prosjekt
Gilera DNA Prosjekt
Aprilia SR Prosjekt
Nissan 200sx s13 Prosjekt

#49 hondamt5racing

hondamt5racing

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip

Skrevet 10 mars 2011 - 20:01

Vis innleggBbrann, den 10 mars 2011 - 19:06 , skrev:

Kunne gjort det så sykt mye lettere med å forlenge veiven, montere 2 råder, og ha en sylinder oppe og en under, da slipper du mye vibrasjon, i tillegg blir 2 tenninger bare mye dødvekt, holder fint med et svinghjul og 2 pick up sensorer som gir gnist til pluggen. Fjernet orginal innsuget og sveist igjen, så laget til dreieskive istedenfor reed.

Tror motoren vil riste i stykker rimelig fort når du ikke har motvekt på den andre motor delen. og vil se lite elegant ut med en ekstra motorblokk på siden.. :P

Hadde jeg vært deg ville jeg revurdert litt.. men er ditt prosjekt så er jo for all del bare å prøve :)
vet du egentlig hvor mye mere jobb det er å gjøre det på din måte??  :P og desuten så hadde det sett tøft ut med to sylindre og tror ikke motoren kommer til å bli så merkbart side tung heller :) og han skulle jo også bruke balansevekta på blokk nr2 og viss jeg leste riktig :)

#50 dementedx

dementedx

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip

Skrevet 10 mars 2011 - 21:59

Vis innleggBbrann, den 10 mars 2011 - 19:06 , skrev:

kan sikkert prøve å lage en Q/A side en dag eg har god tid,

Bbrann, hadde sikkert ver bedre i helhet det du snakker om, men om du tenker d H d hadde blitt med å klokke veivene, rekna vekt på motvekta, laget tenning som passet dette, egentlig bygget om hele blokka for å lage et innsug osv MEN så er dette meningen som et "TRIMM" prosjekt ikke "lage meg en ny motor" prosjekt og med tankene på å gjennomføre det over i en garasjen krever MYE tid og utstyr eg ikker har... og JO eg skal bruke motvekta per veivhus, som i teorien ikke kommer til å gi mer vibrasjoner en en helt vanlig AM6, 2 innsug 2 gassere ja ;)

dagens update:
dagens update: fikk delt blokka;) fikk ikka av fult så mye som eg ville egentlig, men har fått av nok egentlig, eneste som ble litt teit er at eg måtte dele et lagerhull, noe som gjør det litt verre og tette igjen, men eg fikser nok det;) skal lage deksel til motoren i egenstøpt karbonfiber ;) 600 per m2 :P

JO så fikk eg DementedxTuning stickeren min i dag B)

Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde

vet eg låvde film også, men tror de er noe bøga mellom YT kanalen min og telefonen :S kan kanskje vær det dukker opp senere, da legger eg ut link til det magiske øyeblikket da blokken deles i 2 ;)

jo så tenkte eg litt i dag, i steden for å finne på et super kreativt navn til denne sykkelen skal eg bare være så frekk at eg kaller den EVO3 :P

#51 Abrahamsen

Abrahamsen

Årets Scooter 2010

• Bruker
  • Pip

Skrevet 10 mars 2011 - 22:29

Awsome!  Trur da e mongen AM6 Fanatikara så komme te å banna litt når dei ser blokko di :P

Stå på ;)
Overall Craptastic

#52 hondamt5racing

hondamt5racing

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip

Skrevet 10 mars 2011 - 22:31

men en ting, åssen har du tenkt til å gjøre det med smøring til dreva til balanseakslingen og det?? :)

#53 Abrahamsen

Abrahamsen

Årets Scooter 2010

• Bruker
  • Pip

Skrevet 10 mars 2011 - 22:35

Eg ser for meg samma prinsippet som, smørning av girkasso.   Ser ut te at han har laga ei plata som ska ver mellom blokkene. og om han tette da med pakkningstoff. så kan han vell hella olja oppi der.

Eller?   Du så må svara på detta glenn :)  

Men eg tenkte på ein ting.  No har jo du kappa av festene på blokko.  og no må jo du finna ein lur måte å festa da heila på
Overall Craptastic

#54 dementedx

dementedx

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip

Skrevet 10 mars 2011 - 23:06

blokka blir helt lukket og fylt meg olje;) anker egentlig ikke så mye på smøringa av lagrene til motvekta,  om du tenker på veivlagrene så trenger de forsvinnende lite smøring, men kommer til å fylle blokka til d dekker pittelitt av drevene til veiv/motvekt, da dette egentlig smøres fra olje sprut fra de andre komponentene i blokka;)

blokk1vil jo være skrudd i blokk2 med 5x m6 bolter pluss fremste motor feste pluss eksosanlegget, eventult mer

#55 derbiSftw

derbiSftw

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • Kjøretøy:Derbi Senda X-Race SM, Honda Camino :)

Skrevet 10 mars 2011 - 23:09

begynner faen meg og bli hefftig nå ;) , likte stickeren din btw :)

Dette innlegget er endret av derbiSftw: 10 mars 2011 - 23:09

Derbi Senda X-Race SM 2005, Honda Camino 84

Vis innleggChristian_K, den 07 juni 2011 - 22:09 , skrev:

Dagens!  :lol2:
Hvorfor ikke bare kalle det "blande tiss" når vi først er i gang!? Sex høres så teit ut.

#56 Bbrann

Bbrann

Årets Bruker 2010

• Moderator

Skrevet 10 mars 2011 - 23:45

Vis innlegghondamt5racing, den 10 mars 2011 - 20:01 , skrev:

vet du egentlig hvor mye mere jobb det er å gjøre det på din måte??  :P og desuten så hadde det sett tøft ut med to sylindre og tror ikke motoren kommer til å bli så merkbart side tung heller :) og han skulle jo også bruke balansevekta på blokk nr2 og viss jeg leste riktig :)
Litt sveising, fresing og cnc maskinering.. blir litt dyrere men får et mye bedre resultat.
Har du prøvd hyper racing? Rister uansett om du har motvekt eller ikke, og når du har en ubalansert motor i tillegg så hjelper ikke det :P
Må også få de til å kjøre helt nøyaktig, ellers vil du få ekstra mye vibrasjoner, og med amkjeks blokken tviler jeg på at den vil holde så lenge da. tenker på den ytterste delen da.

Ville ikke fått noe serlig problemer med motvekt heller da sylindrene vil slå mot hverandre.
Aprilia RS Prosjekt
Gilera DNA Prosjekt
Aprilia SR Prosjekt

#57 dementedx

dementedx

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip

Skrevet 11 mars 2011 - 00:38

kjørt hyper racing ja, motvekta er jo der for å motvirke "kastet" du får fra veiv staken/stempel i en org motor og da du endrer slagvolum vil du jo skape ubalanse der, men det er jo heller lite etter mine erfaringer, men eg har da bare hatt hyper oppsett på derbi.

eg ser virkelig ikke hvordan du ser at denne motoren kommer til å rist noe serligt mer en 1 vanlig hyper motor, da alt som har med balangsering vil følge med sylinder nr 2 , den plassen eg føler eg kan drite meg ut er på sammenføringen av veivene..
så med å la stemplene gå 180° dette er jo grett for en motor som er konstruert for dette, da det bruker stemplene for å kompensere for hverandre, men dette er jo da ikke tilfelle når eg kopler sammen 2 ensylindra motorer. men som eg skrev tidligere , kommer til å prøve ut begge deler, da eg selfølgelig vil oppnå best muligt resultat...

og om noe skulle ryke pga over belastning, lager eg det på nytt og bedre;)

#58 hondamt5racing

hondamt5racing

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip

Skrevet 11 mars 2011 - 13:02

Vis innleggBbrann, den 10 mars 2011 - 23:45 , skrev:

Litt sveising, fresing og cnc maskinering.. blir litt dyrere men får et mye bedre resultat.
Har du prøvd hyper racing? Rister uansett om du har motvekt eller ikke, og når du har en ubalansert motor i tillegg så hjelper ikke det :P
Må også få de til å kjøre helt nøyaktig, ellers vil du få ekstra mye vibrasjoner, og med amkjeks blokken tviler jeg på at den vil holde så lenge da. tenker på den ytterste delen da.

Ville ikke fått noe serlig problemer med motvekt heller da sylindrene vil slå mot hverandre.

jeg har gjort det så vet hvor mye arbeid det er! for det første er det sykt mye fresing, tilpasning sveising osv. Det høres jo enkelt ut å bare sveise og frese etterpå, men det er mye mere. For det første når man sveiser i noe så slår det seg, og så mye sveising som det måtte til på mine blokker ble det for det første et helvette å spenne den opp siden blokka ble som en banan, neste problem er blant annet hullet til girtønna og den sliden som shiftegaflene satt på ble ovale og måtte frese og masse greier for å få det rett å skikkelig igjen, lagersetene til veivlagra ble også litt ovale så lager osv ble vanskelig å få i ;) neste problem etter det er å lage vannkanaler som skal passe med sylinderen som sitter under. Du må også bredde hele blokka for å få plass til veiva som selvfølgelig gjør det jævelig vanskelig med å få girkassa til å holde seg på plass når blokka er ca 1cm breiere enn før. Neste problem er jo å få festa sylinderen i bunnen av motoren, må lage en plate som du sveiser fast, frese så sylinderen står 100% rett med veiva, og så må man sveise og frese masse antageligvis får å lage god flow opp til skylleportene.
Selvfølgelig så hadde det godt, men regner med at han ikke har tig og fres hjemme og la noen gjøre er såpass stor jobb koster MYE penger, så må jo være tusen ganger enklere å finne en simpel måte å koble sammen veivene på og lage til en adapter så man får skrudd blokkene i sammen. at blokkene skal riste i filler kommen nok heller ikke til å bli et stort problem viss han fester blokkene skikkelig isammen :)

Men det med balanseakslinger og veiv stilling i forhold til hverandre, du får jo kjøpt kit til scooter så den blir to sylindra og da tenner stempla 180 grader i forhold til hverandre, og tror ikke scooter har balanseaksel?? :)

Edit: laga ikke en to sylindra motor, men bygde om en gammel DT blokk så am6 sylinder og reed, innsug osv passa ;)

Dette innlegget er endret av hondamt5racing: 11 mars 2011 - 13:13

#59 dementedx

dementedx

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip

Skrevet 11 mars 2011 - 19:07

vet ikke om scootere har d, men tror 180graders stillinga kommer til å bli et problem når eg skal jobbe med symetrien senere om du forstår hva eg mener :P

hvordan endte det med den dten forresten?

dagens update:
lagde meg jo som sakt innsug på jobb i dag^^
Postet bilde
Postet bilde
som sakt så er det ikke helt ferdig da :P
her er litt bildere som kanskje hjelper dere å se litt helhet av motoren:
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde

del den som lurte på evo namnen her er tsxen som startet det:
Postet bilde

#60 Bbrann

Bbrann

Årets Bruker 2010

• Moderator

Skrevet 11 mars 2011 - 19:19

hvordan skal du stramme skruene skikkelig?
går de fra utsiden og inn liksom?
Aprilia RS Prosjekt
Gilera DNA Prosjekt
Aprilia SR Prosjekt

1 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 1 gjester, 0 anonyme brukere