Jeg vil få frem at jeg ikke ønsker og fremstå som en slags "over-skribent" Tror alle setter pris på det skribentene gjør her på forumet. Jeg ønsket bare et lite "Hjørne" hvor jeg kan komme med nyheter jeg bryr meg om. Føl dere fri for og sende meg PM om dere har noe tror jeg kunne tenke meg og skrive om.
Stage6 R / T Variator kit

Endelig kom den overdimensjonerte Vario fra Stage6 - det optimale supplementet til Stage6 "Torque Driveren" Større CVT systemer er viktige deler for Racing og midrace motorer.
Den nye Stage6 R / T variatoren har revidert vekt kurve som er optimalisert for bruk med R / T motorer.Den har vekter i en størrelse på 19 x 15,5 mm. Resultatet har optimert hele akselerasjons fasen i variotoren.Alt dette er oppnådd ved hjelp av svært presis CNC-teknologi, og overflaten er behandlet med et keramisk konverterings belegg, noe som forlenger overflatestruktur og ruhet. Dette fører til langt lenger levetid på selve variatoren. Området i midten av rampens plate har blitt forsterket og styrestykket tilbyr optimale smørings egenskaper.
Også inkludert i esken er ytre reimskive med vifte og et sett med vekter,samt en passende Stage6 R / T kontra fjær. En spesiell forsterket krone mutter gir en enklere installasjon og et sikrere feste av vario. Spesialbeslag verktøy er også tilgjengelige fra Stage6.
Den overdimensjonerte Variatoren kan brukes med standard torque-driver, for å utnytte sitt fulle potensiale, bør den imidlertid brukes i forbindelse med oversize torque-driveren og en oversize drivreim.
Kitet er til Minarelli Horisontal motoren (Aerox m.fl) og koster rundt 80 Euro.
Stage6 Speedometer (White-Line og Orange Line Orange)

Omfattende universell digitalt speedometer med belyst skjerm fra Stage6, tilgjengelig i hvitt eller oransj.
Speedometeret har en størrelse på 100x60x20 mm og drives ved hjelp av en 12V kilde.. Hastighet blir målt ved hjelp av magnet systemet. (Magnet på hjul,og en mottaker på f.eks fordemper.
Det finnes dog adaptere som kan kjøpes som passer direkte på enkelte modeller (Kan sjekkes ut på Scooter-Attack.com) Disse kobles direkte på der org speedoet var koblet.
Følgende funksjoner er i speedometeret:
. Speedometer 0-360 km / t (alternativt mph)
. Turteller opp til 20.000 rpm
. skalerbar "speed-Graph"
. Tempmåler 0-250 ° C (PT-1 / 8 givere)
. Timeteller 0 til 999,9 h
. Bensinmåler 0-100%
. Voltmeteret 0 til 18,0 V
. Kilometerteller, skift lys, topp-hastighets opptaker, Temperatur alarm
I tillegg er det en timer funksjon integrert, som gjør det mulig å måle følgende data:
. Tid som er nødvendig for å oppnå en gitt hastighet.
. Tid som er nødvendig for å oppnå en gitt distanse.
Passer for to-takts og fire takts motorer og manuell girkasse biler.
Utstyrt med to PT-1/8-Temperaturfølere.
M10 eller M14 x 1,0 x 1,25 følere er tilgjengelig.
Herligheten koster rundt 125 Euro
ENDA EN KICKSTARTER FRA STage6: EVO MKII CNC.

Denne gangen kun tilgjengelig for Minarelli motorene.
EVO MKII fra Stage6 er en kickstarter i en ny versjon, CNC-frest ut av aluminium. Nytt for denne modellen er at den har et ekstra festepunkt,som skal sikre at den holder seg tight på kick-akselen. Ellers er det samme prinsipp med kick-pedalen,men med nytt fresht design i vanlig Stage6 tradisjon. Man kan om ikke annet si at denne skiller seg godt ut fra mengden ved og være en liten lekkerbisken. Selvsagt i mathende Stage6 farger: Svart eller Oransj.
STR8 Tribal kickstarter til Minarelli:

STR8 akter og gi Stage6 konkurranse på kickstarter fronten med denne flotte kicken. Fresht og moderne design tilgjengelig i Grå og Blå versjon. - Så gjenstår det bare og se hvilken som er best i bruk.
MHR Malossi Wing Bell 2010 for Minarelli og Piaggio motor 107mm

Endelig kom det en nevneverdig nyhet fra Italienske Malossi nemlig : Malossi Wing Bell 2010 Denne kan skilte med selvrensende hull,større utskjæringer for bedre kjøling. Kjøleribbene er derimot uendret. Disse Clutchklokkene er helstøpt CNC,og vil etter hvert ta helt over for de gamle modellene av WingBell.
En liten demper på nyheten er at disse koster det dobbelte av ALLE clutchklokker på markedet. Om Malossi vil tjene noe på dette i lengden gjenstår og se. Vi håper hvertfall på en SOLID prisreduksjon..
Prisen på denne herligheten er utrolige 85 Euro.

NYTT OG FRESHT!!
VOCA-Racing er et nytt og dedikert selskap, spesialister på håndlagde effektanlegg og Racing accesories utviklet for to-takts konkurranse motorsykler. VOCA-Racings produkter tilbyr kvalitet,ytelse i toppklassen - Alt til en fornuftig pris.
VOCAs mest kjente produkter er Voca Carbon moped og Voca Combat scooter effektanlegg. Begge er kjent for fremragende akselerasjon og utrolige Performace.
Voca Racing - It`s as fast as it gets.
VOCA anleggene blir som nevnt laget til både scooter og girmopeder. Desverre for Piaggio eiere er de ikke tilgjengelig for HIPER2 motorene enda,men det kommer. Minarelli eiere kan derimot bryne seg på både VOCA R/T anlegget som er matchet mot Stage6 R/T 70cc sylinderen,og VOCA Combat anlegget som er mer til generell 70-80cc hyper racing bruk.
Anleggene ser unektelig svært pene ut med flott carbon demper,flotte håndsveiser etc.
Et riktig "high-end" eksosanlegg av den spanske produsenten.
Effektanleggene er utviklet med ett mål for øyet - kompromissløs ytelse i racing cuper,med motorer som ligger konstant rundt 14 000-rpm.
Kvalitets nivået og ytelsene baserer seg på på flere seire med blandt andre Stage6-RT-motor (scooter) i det spanske mesterskapet.
Fordelen med det nye Voca systemet kan tydelig merkes på effekt kurvene. Anlegget viser seg mer og oppnår høyere ytelse enn tilsvarende systemer fra ledende produsenter. Anleggene er håndsveiset fra 16 platedeler på 0,8 mm.
Anleggene kommer med svært god vibrasjons demping,så disse anleggene er veldig klare for svært høye ytelser.
Lyddemperen er laget av ekte karbon med svart anodisert,CNC-frest aluminium stykker i hver ende. Støttes av fem forkromma rustfrie stål skruer.
Til gir mopeder er anleggene tilgjengelig til både AM6 baserte sykler samt DERBI sykler,inkl. DRD.

Prisene starter på 2000kr ca.
http://www.youtube.com/watch?v=D89zUGKqzgw
Link til en relevant tråd om VOCA anleggene her på forumet :
LINK
Dette innlegget er endret av 4life: 12 mars 2011 - 23:19