Gå til innhold


Bilde

4lifes lille "News-Corner"


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
212 innlegg i dette emnet

#1 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 12 mars 2011 - 23:13

Prøver med en liten tråd som blir dedikert nye produkter på markedet. Tråden vil hovedsakelig dreie seg om Scooter-Parts (Da det strengt tatt nærmest renner over av disse på markedet) Men også relevante nyheter til moped,og gjerne litt 125cc :) Jeg takker gjerne for tips angående nyheter som jeg ikke har fått med meg. Er det noe dere ønsker informasjon om,så skriv gjerne dette også.

Jeg vil få frem at jeg ikke ønsker og fremstå som en slags "over-skribent" Tror alle setter pris på det skribentene gjør her på forumet. Jeg ønsket bare et lite "Hjørne" hvor jeg kan komme med nyheter jeg bryr meg om. Føl dere fri for og sende meg PM om dere har noe tror jeg kunne tenke meg og skrive om.

Stage6 R / T Variator kit

Postet bilde

Endelig kom den overdimensjonerte Vario fra Stage6 - det optimale supplementet til Stage6 "Torque Driveren" Større CVT systemer er viktige deler for Racing og midrace motorer.
Den nye Stage6 R / T variatoren har revidert vekt kurve som er optimalisert for bruk med R / T motorer.Den har vekter i en størrelse på 19 x 15,5 mm. Resultatet har optimert hele akselerasjons fasen i variotoren.Alt dette er oppnådd ved hjelp av svært presis CNC-teknologi, og overflaten er behandlet med et keramisk konverterings belegg, noe som forlenger overflatestruktur og ruhet. Dette fører til langt lenger levetid på selve variatoren. Området i midten av rampens plate har blitt forsterket og styrestykket tilbyr optimale smørings egenskaper.

Også inkludert i esken er ytre reimskive med vifte og et sett med vekter,samt en passende Stage6 R / T kontra fjær. En spesiell forsterket krone mutter gir en enklere installasjon og et sikrere feste av vario. Spesialbeslag verktøy er også tilgjengelige fra Stage6.

Den overdimensjonerte Variatoren kan brukes med standard torque-driver, for å utnytte sitt fulle potensiale, bør den imidlertid brukes i forbindelse med oversize torque-driveren og en oversize drivreim.
Kitet er til Minarelli Horisontal motoren (Aerox m.fl) og koster rundt 80 Euro.

Stage6 Speedometer (White-Line og Orange Line Orange)

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Omfattende universell digitalt speedometer med belyst skjerm fra Stage6, tilgjengelig i hvitt eller oransj.

Speedometeret har en størrelse på 100x60x20 mm og drives ved hjelp av en 12V kilde.. Hastighet blir målt ved hjelp av magnet systemet. (Magnet på hjul,og en mottaker på f.eks fordemper.

Det finnes dog adaptere som kan kjøpes som passer direkte på enkelte modeller (Kan sjekkes ut på Scooter-Attack.com) Disse kobles direkte på der org speedoet var koblet.

Følgende funksjoner er i speedometeret:
. Speedometer 0-360 km / t (alternativt mph)
. Turteller opp til 20.000 rpm
. skalerbar "speed-Graph"
. Tempmåler 0-250 ° C (PT-1 / 8 givere)
. Timeteller 0 til 999,9 h
. Bensinmåler 0-100%
. Voltmeteret 0 til 18,0 V
. Kilometerteller, skift lys, topp-hastighets opptaker, Temperatur alarm

I tillegg er det en timer funksjon integrert, som gjør det mulig å måle følgende data:
. Tid som er nødvendig for å oppnå en gitt hastighet.
. Tid som er nødvendig for å oppnå en gitt distanse.

Passer for to-takts og fire takts motorer og manuell girkasse biler.
Utstyrt med to PT-1/8-Temperaturfølere.
M10 eller M14 x 1,0 x 1,25 følere er tilgjengelig.

Herligheten koster rundt 125 Euro

ENDA EN KICKSTARTER FRA STage6: EVO MKII CNC.


Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Denne gangen kun tilgjengelig for Minarelli motorene.
EVO MKII fra Stage6 er en kickstarter i en ny versjon, CNC-frest ut av aluminium. Nytt for denne modellen er at den har et ekstra festepunkt,som skal sikre at den holder seg tight på kick-akselen. Ellers er det samme prinsipp med kick-pedalen,men med nytt fresht design i vanlig Stage6 tradisjon. Man kan om ikke annet si at denne skiller seg godt ut fra mengden ved og være en liten lekkerbisken. Selvsagt i mathende Stage6 farger: Svart eller Oransj.


STR8 Tribal kickstarter til Minarelli:


Postet bilde

Postet bilde

STR8 akter og gi Stage6 konkurranse på kickstarter fronten med denne flotte kicken. Fresht og moderne design tilgjengelig i Grå og Blå versjon. - Så gjenstår det bare og se hvilken som er best i bruk.

MHR Malossi Wing Bell 2010 for Minarelli og Piaggio motor 107mm

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Endelig kom det en nevneverdig nyhet fra Italienske Malossi nemlig : Malossi Wing Bell 2010 Denne kan skilte med selvrensende hull,større utskjæringer for bedre kjøling. Kjøleribbene er derimot uendret. Disse Clutchklokkene er helstøpt CNC,og vil etter hvert ta helt over for de gamle modellene av WingBell.
En liten demper på nyheten er at disse koster det dobbelte av ALLE clutchklokker på markedet. Om Malossi vil tjene noe på dette i lengden gjenstår og se. Vi håper hvertfall på en SOLID prisreduksjon..
Prisen på denne herligheten er utrolige 85 Euro.

Postet bilde

NYTT OG FRESHT!!

VOCA-Racing er et nytt og dedikert selskap, spesialister på håndlagde effektanlegg og Racing accesories utviklet for to-takts konkurranse motorsykler. VOCA-Racings produkter tilbyr kvalitet,ytelse i toppklassen - Alt til en fornuftig pris.

VOCAs mest kjente produkter er Voca Carbon moped og Voca Combat scooter effektanlegg. Begge er kjent for fremragende akselerasjon og utrolige Performace.

Voca Racing - It`s as fast as it gets.

VOCA anleggene blir som nevnt laget til både scooter og girmopeder. Desverre for Piaggio eiere er de ikke tilgjengelig for HIPER2 motorene enda,men det kommer. Minarelli eiere kan derimot bryne seg på både VOCA R/T anlegget som er matchet mot Stage6 R/T 70cc sylinderen,og VOCA Combat anlegget som er mer til generell 70-80cc hyper racing bruk.

Anleggene ser unektelig svært pene ut med flott carbon demper,flotte håndsveiser etc.
Et riktig "high-end" eksosanlegg av den spanske produsenten.

Effektanleggene er utviklet med ett mål for øyet - kompromissløs ytelse i racing cuper,med motorer som ligger konstant rundt 14 000-rpm.

Kvalitets nivået og ytelsene baserer seg på på flere seire med blandt andre Stage6-RT-motor (scooter) i det spanske mesterskapet.

Fordelen med det nye Voca systemet kan tydelig merkes på effekt kurvene. Anlegget viser seg mer og oppnår høyere ytelse enn tilsvarende systemer fra ledende produsenter. Anleggene er håndsveiset fra 16 platedeler på 0,8 mm.

Anleggene kommer med svært god vibrasjons demping,så disse anleggene er veldig klare for svært høye ytelser.

Lyddemperen er laget av ekte karbon med svart anodisert,CNC-frest aluminium stykker i hver ende. Støttes av fem forkromma rustfrie stål skruer.

Til gir mopeder er anleggene tilgjengelig til både AM6 baserte sykler samt DERBI sykler,inkl. DRD.

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Prisene starter på 2000kr ca.

http://www.youtube.com/watch?v=D89zUGKqzgw

Link til en relevant tråd om VOCA anleggene her på forumet :

LINK

Dette innlegget er endret av 4life: 12 mars 2011 - 23:19

  • cmb92, xX_RaZoR_Xx, ©ompressor ®un™ og 2 andre liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#2 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 13 mars 2011 - 12:19

Girdeksel Stage6 R / T (Piaggio HIPER2)

Et must for veldig sterkt trimmede Piaggio motorer. Dette girdekselet er ikke bare av sterkere materialer,men det vil også forhindre friksjon,og varmeutvikling ved hjelp av nålelager (Disse kan f.eks også finnes på Malossi og Polini sine Girdeksel) Utviklet med 6061-T6 aluminium legering, optimalisert for bruk med Stage6 R/T eller andre heftige hyper-oppsett.

En annen genial nyvinng er bruken av pakning. Det er ikke få Piaggio eiere som er møkk lei av og måtte bruke pakningspasta overalt på disse motorene! Dette medfører jo en helt sikker tetting rundt dekselet,slik at man slipper og få hele variator rommet tilsølet med olje.

Det kommer også med simmering av VITON,som er betydelig sterkere en den orginale. Samtidig er det laget en liten avtagbar luke/deksel,der man kan sjekke drevene uten og måtte fjerne hele dekselet. Disse er festet med M5 bolter.

Kjøper man dette dekselet,så bør man vite at man skal bruke den orginale clipsen som står forran girakslingslageret. Dette medfører ikke noe problemer for de fleste,men den følger allså ikke med. Koster vell en 10er hos forhandler.

Inkludert i eska er samtlige lagre,så man slipper og tenke på og måtte sette i dette selv. Selve dekselet er CNC frest i kjent Stage6 stil,med matchende farger (Sort og oransj)

Det skal nevnes at Polini har laget et lignende deksel til ca samme prisen,som også bør vurderes før man bestiller dette.
Dette koster rundt:140 Euro. Kan blandt annet kjøpes hos Scooter-Attack.com

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Dette innlegget er endret av 4life: 13 mars 2011 - 12:23

  • cmb92 og ©ompressor ®un™ liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#3 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 18 mars 2011 - 11:56

Ny hjelm fra Malossi :) Ser bra ut. Info i bildet. Hersker vell liten tvil om at undertegnede allerede har en på vei :lol:

Postet bilde
  • ©ompressor ®un™ og bellduck liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#4 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 19 mars 2011 - 16:38

Stage6 felger CNC Type

Absolutt must for enhver Customscoot! Breie felger fra Stage6 "Designet av Ralf Woessner" er nå klar for og blinge ut enhver scooter med respekt for seg selv. Det er snart ikke en ting man ikke får til scooter,her snakker vi virkelig "Pimp my ride" utstyr

Leveres polerte eller direkte i krom. Dermed trenger du ikke lenger å sitte dagevis med pussemiddel og pussemaskin,for og få litt glans i felgene dine. Dessuten sparer man mye penger,om man ville gjort dette hos et proffesjonelt verksted. Doble eiker designet gjør felgene veldig elegante.

Størrelse: 5 x 13 tommer

Merk: Passer kun på motorer med skivebremser,dessuten passer de også desverre med eksosanlegg av typen "High-End" eller anlegg som er veldig rette,og har en et eget oppheng,som kan tillates og spaces ut fra selve dekket. Dette pga bredden på felgen.

Matchende adapter er et must. Kiesler selger disse,og skaffes til både Minarelli og Piaggio baserte motorer (Med skivebrems selvsagt)

Disse felgene koster ca 200 Euro i chroma versjon,og rundt 160 Euro for polert versjon. Kiesler adapter kommer i tillegg. Denne kommer på rundt 50 Euro.

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde


Stage6 Bensinslange (HQ)


Stage6 gir seg ikke med og øse nytt utstyr ut på markedet til scootere,og denne gangen tilbyr de deg nå en ny høykvalitets bensin slange som kommer med kvalitets stempelet "Made in Germany "

Det spesielle materialet i røret stivner saktere enn en sammenlignbar bensin slanger.

Stage6 brenselslangen er spesielt egnet for bruk på racing scootere og scootere, som ofte krever at man tar av og på bensinslangen,da denne holder seg myk,og ikke blir porrøs og sprekker,og mister "forseglingsevnen"

Slangene kommer pr meter,og koster rundt 3,50 Euro

Postet bilde

Postet bilde



Multi-tool (lommekniv) Yasuni

Hardcore YASUNI fan sier du? Da kan det gjerne passe med en fin lommekniv fra den spanske effektanlegg produsenten, man kan imponere kompisene med.

Multi-verktøyet fra Yasuni kommer i Høy kvalitet og i rustfritt stål. Fungerer som alle andre Mutitool lommekniver,og har 15 deler.

Herligheten koster: rundt 18 Euro

Postet bilde

Postet bilde

Dette innlegget er endret av 4life: 19 mars 2011 - 16:41

  • cmb92 og ©ompressor ®un™ liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#5 Matta

Matta

    MP-Nerd

  • Bruker
  • PipPipPipPipPip
  • 11 365 Innlegg:
  • Registrert: 13-februar 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes
  • Kjøretøy:BMW e46 320D, e36 325i

Skrevet 19 mars 2011 - 18:23

du var nødt å vise den hjelmen? VIL HA!!

X: e46 330d, golf mk1 1.6D, e39 540i ,e46 328i, e92 325D, e39 530D, e90 320i


#6 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 19 mars 2011 - 18:26

Ja rå den :D
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#7 manston71

manston71

    MP-Senior

  • Bruker
  • Pip
  • 871 Innlegg:
  • Registrert: 04-april 09
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:"slave" til kvisler knallert klubben
  • Kjøretøy:piaggio nrg 06,ktm 400 exc

Skrevet 19 mars 2011 - 19:14

den SKAL jeg ha :yes:

#8 Kjetil211

Kjetil211

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 480 Innlegg:
  • Registrert: 12-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Kjøretøy:Yamaha Tzr 2005 80cc | Bmw E46 316i 2000
Garage Garasje

Skrevet 20 mars 2011 - 11:02

[quote name='4life' timestamp='1299967993' post='3331762']



Den videoen må du nesten laste opp under Voca'nyheten :wub:
(Voca Racing vs. Yasuni R3, Barikit BRK and Metrakit ProRace)

Dette innlegget er endret av Kjetil211: 20 mars 2011 - 11:03

Bmw E46 316i - 12.01.2013

 

[X] Yamaha Tzr 05'
     Polini Corsa 80cc - Dellorto 16mm - Yasuni R2 - Tp Kevlar Clutch - Tp Racing Reed - Doppler Endurance Veiv

 

 


#9 xX_RaZoR_Xx

xX_RaZoR_Xx

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 6 244 Innlegg:
  • Registrert: 25-september 09
  • Kjønn:Jente
  • Bosted:Vest-Agder, Kristiansand
  • Kjøretøy:Skoda Octavia & Yamaha raptor 700r

Skrevet 21 mars 2011 - 09:10

Ja rå den :D

Hvor får man kjøpt den? :wub:
hei

#10 bellduck

bellduck

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 131 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes
  • Kjøretøy:Opel Vectra B 1.8

Skrevet 21 mars 2011 - 09:52

Hvor får man kjøpt den? :wub:

Her: http://www.malossist...96.40&Search=si :)
[size=4]Opel Vectra B 1.8i 16V[/size]

X: Yamaha DT50X 2010 | Airsal T6 Asso | LeoVince V6 | Malossi Digitronic CDI | 12-48 dreving (428)
X: Aprilia SR50R 2010 | MetraKit Handmade Alu / Technigas Silentpro

#11 Matta

Matta

    MP-Nerd

  • Bruker
  • PipPipPipPipPip
  • 11 365 Innlegg:
  • Registrert: 13-februar 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes
  • Kjøretøy:BMW e46 320D, e36 325i

Skrevet 21 mars 2011 - 15:11

Hvor får man kjøpt den? :wub:

bør nesten ha litt malossi deler på sykkelen før du kjører rundt med sånnen hjelm da :rolleyes:

X: e46 330d, golf mk1 1.6D, e39 540i ,e46 328i, e92 325D, e39 530D, e90 320i


#12 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 22 mars 2011 - 16:17

Nye holker fra Malossi IGJEN :)

Må innrømme jeg er en smule lei av de "små" Malossi nyhetene nå. Verden er klar for Malossi 100cc Sylindre til moped og scooter :D (Håpe på)

Postet bilde

ENDELIG dempervatt til Malossi anleggene. NOE DE TRENGER !!

Kommer som 60mm til Team anlegga osv,og 70mm til Replica anleggene.
(Som dere kan se) :P
Postet bilde
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#13 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 23 mars 2011 - 17:51

Hmm. Jeg er interresert i Stage6 variatoren (og Stage6 torque drive) og sender atm mail til speedoptions ang disse.
Det jeg ikke skjønner er at i web katalogen til Stage6 så finner jeg verken denne variatoren eller torque driven, hvorfor er deres webkatalog ukomplett? syns dette virker meget merkelig fra Stage6 sin side...

#14 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 23 mars 2011 - 21:07

Postet bilde

Dette utrolige firmaet som begynte i det små,og har vokst i takt med populæriteten fortjener en liten artikkel.
Tidligere har jeg skrevet varmt om disse anleggene,og i 2008 var fristelsen såpass stor at jeg fikk skaffet meg mitt eget anlegg til min daværende MHR Team2 tuna scooter.

Her er det som ble skrevet den gang:

"Roost" er brukernavnet til en veldig dyktig Scooter tuner/mekaniker å sveiser. dette er som sagt brukernavnet hans på et Nederlandsk scooter forum. Begynte slik som de fleste: Scooter eier med et ønske om og kjøre fortere.

Navnet hans er Marko Bostjancic,og han er fra Slovenia. - Ja du leste riktig. Hvem skulle tro at noen fra dette landet kunne noe som helst innen Scooter Tuning,men kan fortelle at i Slovenia er de kommet mye lenger en i Norge. de har blant annet en meget prestigetung Scooter cup i flere klasser - Der Marko deltar i både Mid-race og fri klassen.

Han begynte som et enmanns foretak med navnet "Roost" som i brukeren hans. Da han merket det var stor interesse for svært høyt ytende eksosanlegg rundt om på nettet. Det første han gjorde var og begynne med og ta imot bestillinger fra folk som ønsket og perfeksjonere sin setup med og ha tilpassede anlegg til den aktuelle sylinderen sin som gjerne var portet i tillegg.

dette viste seg og bli et svært velykket prosjekt,og Marko har høstet lov-ord fra hele verden for sitt arbeid med og lage de "ultimate" effektanleggene. Dette er IKKE et lett marked og begi seg inn på når det allerede finnes svært gode merker som Yasuni som har størsteparten av markedet innen høytytende anlegg.

Ryktet hans har spredt seg til alle verdenshjørner,og er selvsagt størst utbredt her i Europa,og mest spesifisert Øst Europa. Han har nå utvidet sitt enmanns foretak til og bli et vèlrenomert lite firma som forsyner mange store Scooter-Tuning aktører med de gode produktene sine. Blant annet Scooter-Attack fra Tyskland.

Anleggene har fått mang en facelift over tiden,men kjennemerket har likevell blitt en svært ekslusiv svart matt demper (Med en blå Roost logo på) Og en flens som Roost selv har gitt navnet universal.Fra start var demperen i ulakkert aluminium.

Designet er ALLTID under forbedring,og nøkkelen til Suksessen ligger utelukkende i et svært bra håndarbeid fra de beste av sveisere fra hans hjemland + at Marko alltid hører på hva kundene vil ha.

Jeg fanget opp navnet hans,da jeg også er registrert bruker på samme forum som han,og ble strax veldig interessert i hans produkter pga alle lovordene. Fikk kontakt med han gjennom MSN og har hatt mang en samtale om Scooter trimmingog fått masse gode tips og råd. Det ble aldri til jeg bestilte hos han direkte,men fikk en vakker dag et "newsletter" fra Scooter-Attack at de hadde fått et relativt lite parti med disse lukrative anleggene.

Utdrag fra annonsen:

Postet bilde
New in our product range: the exhaust systems of the Slovene Marko Bostjancic. These systems go by the name of Roost and are, as is the case with most hand-welded systems, available only in small numbers. This is why we offer the Roost systems exclusively for end users in our store and our online shop. This is the Roost Sprint Type HR - the "Higher Revolution" version of the Roost Sprint Type, for cylinders with up to 14500 rpm and carburettor up to 32mm.
Postet bilde

Anleegget kunne tilbys i følgende versjoner:

Roost Racing - RPM opp til 13000
Roost Racing HR - RPM opp til 13600
Roost Sprint - RPM opp til 14000
Roost Sprint HR - RPM opp til 14500

Jeg valgte da selvsagt det siste.

Vell jeg siklet lenge og vèl,og fant ut at dette måtte jeg bare prøve. Hele 328Euro kostet herligheten,og ble veldig glad dagen anlegget dukket opp i posten.

Da så det slik ut:

Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde

Anlegget kom i en egen pappeske med Roost logo,og innefor lå herligheten med et ekstra Roost dekal!

Ble veeeldig imponert over det solide håndarbeidet og finnishen på anlegget,det er svært lett,og demperen synes jeg selv er blant de lekreste jeg har sett. Sveisene er intet mindre en utrolig bra! Alt i alt et lukrativt anlegg som definetivt kunne forsvare den noe dyre prislappen.

Det jeg derimot overhodet ikke likte,var denne "universale" flensen som overhodet ikke ville holde tett på min sylinder. Sjekket litt rundt på nett og fant en hel masse folk som hadde klaget på det samme (Roost har nå begynt og lage skikkelige flenser til de spesifikke modeller,så eventuellt nye kunder vil ikke merke noe til dette - Inkludert de med Evo sylinder med den spesielle ovale utgangen)

Men jeg har heldigvis gode kompiser som er mestere med et sveiseapparat,så fikk modifisert min egen flens til og bli slik som de som følger med Yasuni sine topp anlegg.

Denne ble da slik:

Postet bilde

Org:
Postet bilde


Et kjempe ressultat som jeg ble mer en fornøyd med. Svært bra sveiset! Og kan si at det holder 100% tett med en helt alminnelig eksos pakning til Minarelli.

Selve opphenget er også svært lett,og et svært enkelt design. Litt av det vises på bildet under:
Postet bilde

Monteringen går svært lett,og alle fjører,bolter følger med. Det behøves ingen spacere på anlegget for og holde det unna bakdekket.

Påmontert ser anlegget slik ut:
Postet bilde

dette er vell det lekreste jeg har sett utenom et Yasuni C30 da som unektelig også har et svært lekkert design.

Vell har ikke hatt helt gode ressultater med anlegget i starten,men det har gradvis begynt og vise seg og være noe av det beste jeg har prøvd innen anlegg til Scooter. Hadde en liten stopp med testing osv pga kjøring med både Yasuni Z og Yasuni C30,men ettersom jeg har tatt av C30 så er blitt endel testing med Roost Sprint HR.

Lyden er sprakende/knitrende,og sykkelen høres svært trimmet ut for og si det slik. Lydnivå er desverre ikke på samme nivå som Yasuni C30,men går hvertfall langt forran MHR 2006 anlegget for de som har hørt det. Lyden er også mye fetere en MHR anlegget sin. Kan på en måte måles med Yasuni bare noe mer sprakende i dB nivå (Er ikke snakk om vesentlig forskjell dog)

Anlegget viser seg selvsagt og jobbe SVÆRT høyt i registeret,og det er her jeg og gjerne mange andre går i fellen. Jeg har spandert på scooteren med rundt 3,8-4,0g ruller som hvertfall på mitt setup blir alt for tungt for dette anlegget. Dette er selvsagt varierende fra setup til setup,men sier bare at om noen ikke skulle få forventede ytesler så bytt til lettere ruller - gjerne utenkelig lette!

Toppfarten ligger ca likt som ved Yasuni C30,men har vist seg at C30 er noe bedre på midt registeret (fra ca 6-9k). Er såpass likt at topp registeret merker jeg ingen forskjell på. C30 er også noe bedre og stille inn synes jeg. Fordelen til Roost over C30 etter min testing var at fra 100km/t og utover så steg turtallet/toppfarten raskere med Roost en C30. Men C30 var raskere opp til 100. Dvs det dro noe bedre på turtall over 12-ca 14000 - Dette er selvsagt snakk om ganske lite,men merkbart. Dette stemmer jo bra i produkt beskrivelsene til de 2,da C30 gjerne er mer et bane anlegg,mens Roost er noe mer rettet for 201 stripa. Uansett - Dette er hva man selv foretrekker,og ytelsen sammenlagt vil jeg igjen påpeke er veldig lik.

Skal ikke legge meg oppi en Roost VS C30 debatt,det fårbli opp til hver enkelt av dere,og har vanskeligheter med og velge noen favoritt - Men kan tenke meg at gjerne de fleste ville få et litte enklere utgangspunkt med et C30 anlegg ang innstillinger som kreves. Dette er også gjerne veldig individuellt fra sykkel til sykkel. C30 støyer som nevnt noe mindre,og er også en fordel om den skal benyttes i gata.

Ellers er jo Roost det mest ekslusive av de 2,færrest som har det,og begge anlegg ser unektelig veldig lekre ut. Jeg kan ikke annet en og anbefale begge,og håper flere nordmenn får øynene opp for Marko aka Roost sitt arbeid og produkt. Jeg har hvertfall stor tro på at han kan gjøre det veldig mye større en allerede han har klart. Mange svensker og dansker har allerede fått god kjennskap til Roost,og en dansk nettbutikk "Zootscoot" har begynt og importere disse.


Etter dette kan jeg fortelle at anlegget ble solgt til en kar på Stord. Som gjerne flere vet så kommer det en noe mer kjent bruker ved navn "Stein" fra samme øya,og han fikk overtatt anlegget,etter det hadde levd et mildt sagt hardt liv hos den daværende eieren. Stein som de fleste kjenner til har jo en hyper trimma BWS med EVO2 setup,som han matcher med Roost anlegget. For de som er interessert kan jo sjekke ut filmene han har lagt ut via Prosjekt tråden hans.

Jeg solgte anlegget til fordel for og gå tilbake til MHR Team 2006 anlegget,da dette ikke helt kunne matche Roost på toppdraget,men det hadde mer dreiemoment,som gjorde det noe enklere/bedre og småkjøre med.

I dag har Roost som nevnt vokst ganske betydelig,og har nå en relativt omfattende hjemmeside,der man kan se alle produktene de lager med flotte bilder og kurver som viser effekt. Besøk hjemmesiden her:

Hjemmeside

Nye produkter er f.eks anlegg over 70 og 80cc klassen,variator deler,Japan inspirerte anlegg osv.

En av de mer spennende nyhetene fra firmaet er en Variator "pulley" som er designet i et stykke metall,og ikke kommer i 2 deler som tradisjonelle variatorer.
Variator skiva er selvsagt frest ut av CNC.

Denne lille men betydningsfulle forskejllen betyr i praksis:

- Perfekt overgang mellom variatorskivene og "bushingen" reima sklir på. Dette betyr mindre effekt tap fra variatoren = Mer kraft til bakhjulet.

- Svært forbedret levetid på de nevnte deler + reim,ettersom reimskive er støpt i en del,og ikke har noen form for kanter,eller overganger.

- Er kompatibel med orginal kjølevifte

- Plug & Play montering

Er nå kun tilgjengelig for Piaggio motorer med Malossi MHR variatorer med 20 og 22mm gliderør,men Minarelli versjon er underveis.

Postet bilde

Av andre nyheter er det verdt og nevne denne nye flensen som er kommet.
Som dere kan se fra bildene,sammenlignet med den jeg fikk da jeg kjøpte i 2008,er en liten men MEGET betydningsfull forskjell:

Postet bilde

Postet bilde

Nemlig kanten på selve røret er formet slik vi kjenner det fra f.eks alle Malossi anlegg. En kant som matcher sylinderåpningen ved hjelp av et kon design.
Vi ser også den utrolig smarte løsniongen ved og montere fjærene på:

Postet bilde
Postet bilde
Postet bilde

Her kan vi se Roost anlegget i kjent stil målt mot de ypperste anleggene på markedet:

Postet bilde


Avbildet: 80-86cc Piaggio modell

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Vi ser klare forbedringer fra anlegget jeg kjøpte i 2008:

-Forbedret flens
-Oppheng til demper med gummibånd (Skåner lakken på demperen)
-Carbon trekk på demper (Gammelt design var kun et svart matt)

Anleggene var allerede den gangen helt rå i ytelse,så dette har ikke ROOSt forandret noe nevneverdig på.
JEg personlig håper at ROOST velger og laget en anlegg for Semi-race klassen,i samme klasse som Yasuni R/C16 f.eks. Noe midt imellom ville være perfekt,og jeg er temmelig sikker på det ville blitt en best selger. :)

Det er også verdt og nevne at anleggene nå skaffes til både Minarelli Horisontal,Vertikal - Peugeot og Piaggio.

Roost tilbyr også en fantastisk god guide til hvordan man skal innstille forgasseren sin:

HER (PDF)
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#15 Strandern

Strandern

    Kongen av Hedmark

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 760 Innlegg:
  • Registrert: 05-november 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hedmark, Trysil
  • Kjøretøy:Toyota Hilux 2003

Skrevet 23 mars 2011 - 21:55

Har du noe peiling på noe annen trim til DT125X enn disse tingene?
* Boyesen Reed
* DEP Exhaust
* Arrow exhaust
* Gianelli exhaust
* Scarov exhaust
* Athena 170cc sylinder
* Ledningstrim

#16 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 23 mars 2011 - 22:02

Athena kitet er det eneste så vidt jeg vet.

Kan ikke forstå hvorfor noen ville velge noe annet en Boyesen reeden/bladene da de er supre. Angående effektanlegg så vet jeg ikke,men jeg kan kan tenke meg du har fått med deg de fleste. Virker som du er "Up to date" ang den modellen :)
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#17 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 24 mars 2011 - 18:48

MID-RACE SYLINDER TEST - AKTUELL FOR MINARELLI OG PIAGGIO LC

Test Scooter: Yamaha Aerox (Minarelli Horisontal
Oppsett: Stage6 HPC veiv,Stage6 R/T 24mm PWK Forgasser,Stage6 5mm Innsugs spacer,powerfilter.

-Testkurvene er tatt direkte fra veiva,så variator er blokkert (Ingen betydning hvilke ruller som er brukt)
-Sylinderne ble testet opp mot 3 effektanlegg: Polini For Race 3, TP Nardo og Stage6 R1200

Stage6 Racing:

Postet bilde

Den klare vinneren her er R1200 kombinert med Stage6 Racing sylinderen. Her blir ressultatet respektable 14,89hk. Dreiemoment ligger også på toppen med 11,1nM
The clear winner here is the R1200 and the stage 6 racing cylinder, with 14.89HP peak power, it is the clear winner with the torque being 11.1nM too!

Med TP Nardo er ressultatet 14,20hk
Med Polini For Race 3 = 13,71hk
Top Performances Nardo – 14.20hp

ITALKIT ALU

Postet bilde

ITALKIT Aluminium sylinderen med R1200 får respektable 14,60hk @ 12288 RPM
Med TP Nardo anlegget blir ressultatet noe lavere = 14,20hk,men det anbefales likevell og bruke TP NArdo/Yasuni R med denne sylinderen,da R1200 lligger litt for høyt i forhold til sylinderen. Her vil du få et bedrere register,som er og anbefale fremfor en kort bratt kurve som produserer mest mulig hk.

HEBO MANSTON REPLICA

Igjen kan vi se best ressultat om man ser antall hk med R1200 anlegget (14,50hk) Men også her er det anbefalt med et mindre turtallsheftig anlegg som TP NARDO eller Yasuni R f.eks.

Postet bilde

AIRSAL T6

Stage6 R1200 gir 13,91hk med denne sylinderen,men IGJEN så anbefales det med et anlegg i stil med Yasuni R. Men her viste det seg at sylinderen gikk veldig bra med Polini For Race 3 anlegget totalt sett,da AIRSAL sylinderen tilbyr meget hyggelig effekt på lavere RPM,som matcher Polini anlegget perfekt. Ressultatet ble da likevell helt greie 12,43hk. NARDO er igjen et slags kompromiss mellom høy ytelse på toppdraget,og på lavere turtall. Dog ikke optimalt.

Postet bilde

MOTORFORCE RACING

Helt klart vinneren om man tenker "Ytelse pr krone" Topp effekt på 13,32hk @ 11927RPM kombinert med TP NARDO anlegget. (Det vil bli lignende ressultat med Yasuni R) Denne sylinderen har blitt en best selger,spesiellt i Tyskland. Ikke bare på grunn av at sylinderen gir en god ytelse for prisen,men denne sylinderen kan med noen relativt greie porte kunnskaper kunne bli en Polini EVO2 sylinder,som vi alle vet ville knust denne sylinderen i utgangspunktet.
Kitet er perfekt for nybegynneren,som ikke vil bruke så mye penger,men likevell er bevisst på og få god effekt.

Postet bilde

Dette innlegget er endret av 4life: 24 mars 2011 - 18:54

Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#18 eXa

eXa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Aust-Agder, Evje og Hornnes
  • Kjøretøy:E-ton viper 50, Rieju MRX -04

Skrevet 24 mars 2011 - 22:57

Oi! Jeg har leita etter kurver på blandt annet T6 men har ikke funnet noe. Dette må jeg lese mer om :)

#19 4life

4life

    MP-Nerd

  • Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Registrert: 25-august 05
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 03 april 2011 - 16:18

"Nytt" effektanlegg fra Italienske Giannelli for scooter (Piaggio,Minarelli og Morini)

Giannelli Rekord


Det er i prinsipp bare et Giannelli Reverse anlegg med ny demper de påstår er håndlaget. De har også pakket inn enderøret,for og gi demperen en mer Racing look (Deres egne ord)

Personlig synes jeg dette her ser latterlig ut. Jeg liker forsåvidt termos designet som f.eks Supermoto MHR,Metrakit ProRace cross,Metrakit Thrower etc har,men det her ser ut som de bare har tredd over noe i siste sekund. Synes dessuten demperen ser kjedelig ut.

Hadde det vært meg som ville ha nytt Giannelli anlegg,så hadde jeg heller kjøpt Giannelli Reverse. Men thats just me.
Bortsett fra det artige navnet,så ser jeg ikke helt grunn for og velge dette anlegget her.

Meen smaken er som baken osv...

Lydnivået rapporteres som det samme som i Reverse. Prismessig legger det seg helt likt som Reverse også!

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#20 Gel87

Gel87

    Årets moped 2012

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 810 Innlegg:
  • Registrert: 10-desember 04
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Eigersund
  • Yrke:Automatiker
  • Kjøretøy:Suzuki Tsx 98, EL-bil xD

Skrevet 05 april 2011 - 14:11

Veldig nyttig post :D

Hvordan er Yasuni R3 i forhold til dette Roost anlegget? :)


Er ikkje akkurat news, men nytt for mangen, Autisa sylinder til tsx selges på denne siden og de sender til Norge. Sylinderen her er 47mm alu/nicasil, i mens den før var borrbar støypejern. Autisa er kjent som den sprekeste sylinderen på markedet for tsx:
http://www.cycle-tec...ductDetail.aspx

Dette innlegget er endret av Gel87: 05 april 2011 - 21:34

TSX 66cc igjen - Toppfart = 135+km/t til nå med forgasser problemer(speedofart)
- Porta(E=209,8 I=179 T=144,9 grader, 78% eksosbredde/pr. syl. dia.) + løftet charmo 47 + nedplanet 3,4mm, 47mm topp nedplana 
3,5mm 50% squishband /m 0,6mm clearance, PWK stage 6 r/t 26mm gasser #158 dyse, 1,5mm spacer, modifisert & snudd malossi A stempel, BR10ES plugg, modifisert trimreed, Yasuni R3 Short Stock. HPI Digital Innerotor tenning programmerbar /m 2 kurver, rmx 6 gir, RM80 clutch /m RM125cc clutchfjører, porta blokk.Nytt tsx Hyper prosjekt




Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere