Gå til innhold


Bilde

Bytte dyse i forgasser.


Gammelt emne!
Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!


  • Logg inn for å legge til innlegg
10 innlegg i dette emnet

#1 catog

catog

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 22 Innlegg:
  • Registrert: 24-mars 11
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Kymco zx fever 2003

Skrevet 04 april 2011 - 10:06

Jeg har kjøpt ett "standardkit" på Mc-deler.no til min Daelim s-five.
Lurer på om jeg må av med forgasseren for å sette i en ny dyse?
Hva kan skje om jeg setter på resten av kittet( Variator og halsen til eksospotta) uten å bytte dysen ?


Det følger også med en pakning med tre skruefester, skal den være på sylinderen ?

Vedlagt fil  745644.jpg   71,8K   7 Antall nedlastinger

Dette innlegget er endret av catog: 04 april 2011 - 10:09


#2 bellduck

bellduck

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 131 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes
  • Kjøretøy:Opel Vectra B 1.8

Skrevet 04 april 2011 - 11:31

Jeg har kjøpt ett "standardkit" på Mc-deler.no til min Daelim s-five.
Lurer på om jeg må av med forgasseren for å sette i en ny dyse?
Hva kan skje om jeg setter på resten av kittet( Variator og halsen til eksospotta) uten å bytte dysen ?


Det følger også med en pakning med tre skruefester, skal den være på sylinderen ?

Vedlagt fil  745644.jpg   71,8K   7 Antall nedlastinger

Gir dette kitet noen ytelsesforbedring? Hvis ikke trenger du ikke bytte dyse.

Om det er metallinnsug må du som regel av med gasseren, men om det er gummi-innsug er det som regel lettest å bare løsne den og vri den ;)
[size=4]Opel Vectra B 1.8i 16V[/size]

X: Yamaha DT50X 2010 | Airsal T6 Asso | LeoVince V6 | Malossi Digitronic CDI | 12-48 dreving (428)
X: Aprilia SR50R 2010 | MetraKit Handmade Alu / Technigas Silentpro

#3 Æljen

Æljen

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 677 Innlegg:
  • Registrert: 10-august 06
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Stokke
  • Kjøretøy:87' Suzuki Fz, 86' Yamaha DT

Skrevet 04 april 2011 - 11:42

Dette kittet øker turtallet i motoren, ergo den trenger mer bensin. Hvis du ikke bytter dysa kan det føre til skjærings.
Å bytte dyse er en smal sak.
Den pakninga er til mellom svanehals og lydpotta.

http://s30.postimg.o...z01/fzdeler.jpg <-- Div deler til FZ Selges. Pm for info
86' Yamaha DT: <--Selges PM meg for info.


#4 bellduck

bellduck

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 131 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes
  • Kjøretøy:Opel Vectra B 1.8

Skrevet 04 april 2011 - 11:46

Dette kittet øker turtallet i motoren, ergo den trenger mer bensin. Hvis du ikke bytter dysa kan det føre til skjærings.
Å bytte dyse er en smal sak.
Den pakninga er til mellom svanehals og lydpotta.

Feil, det skal myyye mer til før det blir skjærings. Men varmere blir det ja.
[size=4]Opel Vectra B 1.8i 16V[/size]

X: Yamaha DT50X 2010 | Airsal T6 Asso | LeoVince V6 | Malossi Digitronic CDI | 12-48 dreving (428)
X: Aprilia SR50R 2010 | MetraKit Handmade Alu / Technigas Silentpro

#5 Æljen

Æljen

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 1 677 Innlegg:
  • Registrert: 10-august 06
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Vestfold, Stokke
  • Kjøretøy:87' Suzuki Fz, 86' Yamaha DT

Skrevet 04 april 2011 - 11:49

Det er en grunn til at den dysa følger med det settet.....
Bensin er med til å kjøle og smøre.

http://s30.postimg.o...z01/fzdeler.jpg <-- Div deler til FZ Selges. Pm for info
86' Yamaha DT: <--Selges PM meg for info.


#6 bellduck

bellduck

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 131 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes
  • Kjøretøy:Opel Vectra B 1.8

Skrevet 04 april 2011 - 11:51

Det er en grunn til at den dysa følger med det settet.....
Bensin er med til å kjøle og smøre.

Ja, men det utgjør ikke så mye at det kan føre til skjæring. Da må i så fall andre faktorer spille inn også, som for lite olje f.eks.
[size=4]Opel Vectra B 1.8i 16V[/size]

X: Yamaha DT50X 2010 | Airsal T6 Asso | LeoVince V6 | Malossi Digitronic CDI | 12-48 dreving (428)
X: Aprilia SR50R 2010 | MetraKit Handmade Alu / Technigas Silentpro

#7 daco

daco

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 43 Innlegg:
  • Registrert: 13-april 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Karmøy
  • Kjøretøy:Opel Manta A, Yamaha BWS

Skrevet 05 april 2011 - 10:40

Ja, men det utgjør ikke så mye at det kan føre til skjæring. Da må i så fall andre faktorer spille inn også, som for lite olje f.eks.

For liten dyse kan det føre til skjæring... ^_^

#8 bellduck

bellduck

    MP-Småproff

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 131 Innlegg:
  • Registrert: 02-august 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes
  • Kjøretøy:Opel Vectra B 1.8

Skrevet 05 april 2011 - 10:48

For liten dyse kan det føre til skjæring... ^_^

Da skal den være jævlig mye for liten :)
[size=4]Opel Vectra B 1.8i 16V[/size]

X: Yamaha DT50X 2010 | Airsal T6 Asso | LeoVince V6 | Malossi Digitronic CDI | 12-48 dreving (428)
X: Aprilia SR50R 2010 | MetraKit Handmade Alu / Technigas Silentpro

#9 daco

daco

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 43 Innlegg:
  • Registrert: 13-april 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Karmøy
  • Kjøretøy:Opel Manta A, Yamaha BWS

Skrevet 06 april 2011 - 07:38

Da skal den være jævlig mye for liten :)

haha, ja kansje det ^_^ En venn av meg brant hull i stempelet med original dysa :blink:

#10 catog

catog

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 22 Innlegg:
  • Registrert: 24-mars 11
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Kymco zx fever 2003

Skrevet 06 april 2011 - 10:45

haha, ja kansje det ^_^ En venn av meg brant hull i stempelet med original dysa :blink:

Fikk satt på kittet og merker stor forskjell :) Får sette på dysen også så det ikke blir noe skjærings :)

Takk for hjelpen alle sammen.

#11 ©ompressor ®un™

©ompressor ®un™

    MP-Senior

  • Bruker
  • PipPip
  • 1 386 Innlegg:
  • Registrert: 27-oktober 09
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes
  • Kjøretøy:Gilera Runner SP50

Skrevet 06 april 2011 - 11:00

Da skal den være jævlig mye for liten :)

holder med 5 nummer for liten dyse på en sommerdag... har skjært 4 sett pga det for 12år siden. ringene å eksosporten går varme å utvider seg å høvler ringene å stempelet...
ellers hadde det ikke vært så nøye med å måtte se på tennpluggen for å finne helt rette temperatur i forbrenningå å kunne bare justert den til den gikk best muligt..
Gilera Runner x3



Gammelt emne!
Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere