Gå til innhold


Bilde

Nye lovforskrifter for trimming


Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



  • Logg inn for å legge til innlegg
513 innlegg i dette emnet

#501 7ertzen

7ertzen

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 648 Innlegg:
  • Registrert: 24-desember 09
  • Kjønn:Hemmelig
  • Bosted:Troms, Tromsø
  • Kjøretøy:BMW E34
Garage Garasje

Skrevet 17 august 2012 - 21:59

bare IDIOTISK å gasse på når en bil prøver å kjøre forbi. IDIOTI

#502 Håkon123

Håkon123

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 072 Innlegg:
  • Registrert: 22-mars 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Tysnes
  • Kjøretøy:Aprilia Sx 07 og Rieju Mrx 04
Garage Garasje

Skrevet 17 august 2012 - 22:09

Da tar man rett og slett å ser i speilet, når de begynner å svinge ut så gasser du på (Hvis du har trim selvfølgelig) så kommer de seg ikke forbi.. Så er det bilførerens feil hvis noe skjer pga at loven sier at den som tar forbikjøringen har 100% ansvar på alt som skjer.. :) Noen kompiser av meg gjorde det, og skal love deg at billistene blir irriterte.. Men når det er en 70 sone og man kjører 75... så kommer alikavell bilen for å ta forbikjøring, så må de tåle at de blir tulla med... Har blitt påkjørt av bil selv fordi jeg skulle svinge inn her jeg bor... Billisten prøvde å ta forbikjøring i det jeg kjørte inn i tomten hjemme.. For en idiot, og unnskyldningen hans var at det gikk så sakte.. Hadde da en suzuki fz 50 og kjørte 55 i 50 sona.. Bah.

Slik barnslig aktivitet holder man ikke på med i trafikken !! Det er sånne som deg så gjør at trimming er forbudt :angry:
  • Shattered liker dette

Volvo 855 2.5

 Rieju Mrx prosjekt, Aprilia Sx worklog, X Peugeot Xr6 prosjekt X Honda mt5, Sonik scooter

   

 


#503 Keha7

Keha7

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 33 Innlegg:
  • Registrert: 10-august 12
  • Kjønn:Gutt

Skrevet 17 august 2012 - 22:25

Slik barnslig aktivitet holder man ikke på med i trafikken !! Det er sånne som deg så gjør at trimming er forbudt :angry:


Jeg beklager for at jeg skrev det på en måte slik at det ikke ble spesielt tolket som tull.. Så jeg tok å slettet posten for å unngå mer misforståelse.. Jeg skrev jo faktisk at det var kompisene mine som gjorde det.. Jeg har aldri hatt noe spesielt annet enn en fz som gikk i 55 :P

Men poenget mitt er det at når en bil kommer i en 70 sone.. Du kjører i 70, og det er farlige svinger der som gjør at man kan ikke se motkommende trafikk, så tar mange av disse billistene sjanse.. Noe som jeg syns er sinnsykt skummelt (opplevd en del ganger i 50 sona).. Jeg vil iafall ikke risikere mitt eget liv på at billisten tar en idiotisk forbikjøring.. Samt, jeg vil heller ikke ned i grøfta eller veikanten.. Men så lenge det er en rett strekning har jeg ingenting imot å sleppe dem forbi bare så lenge de gjør det på en ordentlig måte..

Beklager for min forrige post, jeg mente det ikke på den måten at det var "jeg" som gjorde de tingene.

#504 Håkon123

Håkon123

    MP-Elitebruker

  • Bruker
  • PipPipPip
  • 2 072 Innlegg:
  • Registrert: 22-mars 10
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Tysnes
  • Kjøretøy:Aprilia Sx 07 og Rieju Mrx 04
Garage Garasje

Skrevet 17 august 2012 - 23:29

Jeg beklager for at jeg skrev det på en måte slik at det ikke ble spesielt tolket som tull.. Så jeg tok å slettet posten for å unngå mer misforståelse.. Jeg skrev jo faktisk at det var kompisene mine som gjorde det.. Jeg har aldri hatt noe spesielt annet enn en fz som gikk i 55 :P

Men poenget mitt er det at når en bil kommer i en 70 sone.. Du kjører i 70, og det er farlige svinger der som gjør at man kan ikke se motkommende trafikk, så tar mange av disse billistene sjanse.. Noe som jeg syns er sinnsykt skummelt (opplevd en del ganger i 50 sona).. Jeg vil iafall ikke risikere mitt eget liv på at billisten tar en idiotisk forbikjøring.. Samt, jeg vil heller ikke ned i grøfta eller veikanten.. Men så lenge det er en rett strekning har jeg ingenting imot å sleppe dem forbi bare så lenge de gjør det på en ordentlig måte..

Beklager for min forrige post, jeg mente det ikke på den måten at det var "jeg" som gjorde de tingene.

okei :)

Volvo 855 2.5

 Rieju Mrx prosjekt, Aprilia Sx worklog, X Peugeot Xr6 prosjekt X Honda mt5, Sonik scooter

   

 


#505 malossi

malossi

    Gullsvein

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 177 Innlegg:
  • Registrert: 19-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:MC
Garage Garasje

Skrevet 18 august 2012 - 10:03

Jeg beklager for at jeg skrev det på en måte slik at det ikke ble spesielt tolket som tull.. Så jeg tok å slettet posten for å unngå mer misforståelse.. Jeg skrev jo faktisk at det var kompisene mine som gjorde det.. Jeg har aldri hatt noe spesielt annet enn en fz som gikk i 55 :P

Men poenget mitt er det at når en bil kommer i en 70 sone.. Du kjører i 70, og det er farlige svinger der som gjør at man kan ikke se motkommende trafikk, så tar mange av disse billistene sjanse.. Noe som jeg syns er sinnsykt skummelt (opplevd en del ganger i 50 sona).. Jeg vil iafall ikke risikere mitt eget liv på at billisten tar en idiotisk forbikjøring.. Samt, jeg vil heller ikke ned i grøfta eller veikanten.. Men så lenge det er en rett strekning har jeg ingenting imot å sleppe dem forbi bare så lenge de gjør det på en ordentlig måte..

Beklager for min forrige post, jeg mente det ikke på den måten at det var "jeg" som gjorde de tingene.


Du vet at loven er slik at om jeg kjører på deg, om så med vilje, får du skylda om mopeden er trimma? Jeg mulig jeg slipper med en liten bot, men du får den verste smellen. Men om du tar risken med å la være å slippe forbi, er jo helt opp til deg.

#506 Christian_K

Christian_K

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 594 Innlegg:
  • Registrert: 26-juli 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Telemark, Nome
  • Kjøretøy:Se signatur!

Skrevet 18 august 2012 - 19:41

Du vet at loven er slik at om jeg kjører på deg, om så med vilje, får du skylda om mopeden er trimma? Jeg mulig jeg slipper med en liten bot, men du får den verste smellen. Men om du tar risken med å la være å slippe forbi, er jo helt opp til deg.

Mopedens ulovlige modifikasjoner skal være indirekte eller direkte årsak til ulykken.

Mine kjøretøy: Arctic Cat M8 EFI 2007, MB S124 230TE 1990
Raise hell and a glass in reverence! FoREVer A7X!
Retaliation is what we do..


#507 Shattered

Shattered

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 736 Innlegg:
  • Registrert: 16-juli 09
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Telemark, Krager�
  • Yrke:Øl/brusbaron, Eurospar Brokelandsheia
  • Kjøretøy:10 Skoda Octavia 1.6tdi

Skrevet 19 august 2012 - 14:10

Jeg beklager for at jeg skrev det på en måte slik at det ikke ble spesielt tolket som tull.. Så jeg tok å slettet posten for å unngå mer misforståelse.. Jeg skrev jo faktisk at det var kompisene mine som gjorde det.. Jeg har aldri hatt noe spesielt annet enn en fz som gikk i 55 :P

Men poenget mitt er det at når en bil kommer i en 70 sone.. Du kjører i 70, og det er farlige svinger der som gjør at man kan ikke se motkommende trafikk, så tar mange av disse billistene sjanse.. Noe som jeg syns er sinnsykt skummelt (opplevd en del ganger i 50 sona).. Jeg vil iafall ikke risikere mitt eget liv på at billisten tar en idiotisk forbikjøring.. Samt, jeg vil heller ikke ned i grøfta eller veikanten.. Men så lenge det er en rett strekning har jeg ingenting imot å sleppe dem forbi bare så lenge de gjør det på en ordentlig måte..

Beklager for min forrige post, jeg mente det ikke på den måten at det var "jeg" som gjorde de tingene.


Det er mange idiotbilister som skal forbi deg om du så ligger i 120 på landeveien i bil. Har selv opplevd dette X antall ganger. Men selv kjører jeg ikke forbi i svinger, eller andre farlige steder. Det er nettopp sånne forbikjøringer det blir ulykker av.
Ps: har gjort samme greia selv da jeg kjørte mopp, ble mange ildsinte bilister av det. Lå i ca 80, kom bil, la meg helt til venstre i kjørebanen, og hvis de ga på for å kjøre forbi, gira jeg ned og ga flatt jern. Artig det, haha. Men om det er så lurt? Neppe.

: Tomt for dasspapir.... goodbye, fine ullsokker


#508 arnut2

arnut2

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 17 Innlegg:
  • Registrert: 31-oktober 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes
  • Kjøretøy:Derbi Senda X-race
Garage Garasje

Skrevet 01 november 2012 - 15:48

Kjønner at dette er en gammel tråd..... MEN FYTTTI HELVETE ! Det er faen meg på tide at de jævla egg hodene i regjeringen kan ta med seg skrivemaskinene og A4 arkene sine til helvete. Hvordan i helvete kan disse gammle jævlene sitte der å lage regler om moped når fittetrynene mest sansynlig aldri har sett en moped før. Kjønner ikke hvor de fikk ideen om at og nedplombere mopeder slik at de går i 45km/h er tryggere en ORIGINALE mopeder som går i 60-70 km/h ?? Jeg kjønner selvfølgelig hvorfår det ikke burde vært låv og trimme en moped fritt, det sier seg selv at fullt av ungdommer ikke kan suse rundt omkring i gatene i 130 km/h...

Vil også påpeke at oppleringen til moped er noe fullstendig drit... 4 dager der man kjører på rad og rekke etter hverandre forbedrer ikke trafikk kunskapet til elevene noe serlig. Vi må jo ikke glemme at noen av spørsmålene på prøven er totalt unødvendige som f.eks dette: Hva kan skje vist man har klistremerker på hjelmen ? A- ingenting B hjelmen svekkes C - etc D- etc ... Dette var faktiskt et av spørsmålene JEG fikk på prøven så dette er ikke noe kødd jeg snakker om her.

Så var det prisen på mopedlappen da.... Vet faen meg ikke hvor jeg skal begynne .... -4000 for grunnkurset ( Et kurs med 4 dager der 30 elever er most inn i et lite lokale og skall sitte 3-4 timer og HØRE på hva et egghode har og fortelle om trafikken for å få et bevis om at man kan øvelseskjøre ..... Er ikke noen prøve etter kurset så det er bare og ligge der og såve ut) så var det selve mopedlappen da... Er det 6000 det vanligvis koster ? Altså mener staten at ungdommer skal hoste opp 10 tusen jævla spenn. Har seg slik at ikke alle ungdommer har foreldre som betaler dette ,men takk gud for at jeg var en av dem ellers så vet jeg faen hva jeg sku ha gjort ettersom Skolen jeg går på påstår at jeg bor for nerme skolen (5-7 kilometer) Og de mente da at det var logiskt at jeg hadde mopedlappen. Selve rettigheten på buss er ikke noe problem om sommeren, men når det snør små jævler ute hadde det vært greit å ta buss da men det var bare så synd at den går 5 minutter ETTER at skolen har begynt.

Nei jeg kunne fortsatt denne hats teksten i all evighet. Håper Norge tar seg sammen ! (Ser ikke sånn ut ettersom de nylig har fått for seg at vannscootere er ulovlig)
  • Bjoa liker dette

#509 Bjoa

Bjoa

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 188 Innlegg:
  • Registrert: 03-juni 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Vindafjord
  • Kjøretøy:Honda MT5, Gilera RCR

Skrevet 02 november 2012 - 22:23

Kjønner at dette er en gammel tråd..... MEN FYTTTI HELVETE ! Det er faen meg på tide at de jævla egg hodene i regjeringen kan ta med seg skrivemaskinene og A4 arkene sine til helvete. Hvordan i helvete kan disse gammle jævlene sitte der å lage regler om moped når fittetrynene mest sansynlig aldri har sett en moped før. Kjønner ikke hvor de fikk ideen om at og nedplombere mopeder slik at de går i 45km/h er tryggere en ORIGINALE mopeder som går i 60-70 km/h ?? Jeg kjønner selvfølgelig hvorfår det ikke burde vært låv og trimme en moped fritt, det sier seg selv at fullt av ungdommer ikke kan suse rundt omkring i gatene i 130 km/h...

Vil også påpeke at oppleringen til moped er noe fullstendig drit... 4 dager der man kjører på rad og rekke etter hverandre forbedrer ikke trafikk kunskapet til elevene noe serlig. Vi må jo ikke glemme at noen av spørsmålene på prøven er totalt unødvendige som f.eks dette: Hva kan skje vist man har klistremerker på hjelmen ? A- ingenting B hjelmen svekkes C - etc D- etc ... Dette var faktiskt et av spørsmålene JEG fikk på prøven så dette er ikke noe kødd jeg snakker om her.

Så var det prisen på mopedlappen da.... Vet faen meg ikke hvor jeg skal begynne .... -4000 for grunnkurset ( Et kurs med 4 dager der 30 elever er most inn i et lite lokale og skall sitte 3-4 timer og HØRE på hva et egghode har og fortelle om trafikken for å få et bevis om at man kan øvelseskjøre ..... Er ikke noen prøve etter kurset så det er bare og ligge der og såve ut) så var det selve mopedlappen da... Er det 6000 det vanligvis koster ? Altså mener staten at ungdommer skal hoste opp 10 tusen jævla spenn. Har seg slik at ikke alle ungdommer har foreldre som betaler dette ,men takk gud for at jeg var en av dem ellers så vet jeg faen hva jeg sku ha gjort ettersom Skolen jeg går på påstår at jeg bor for nerme skolen (5-7 kilometer) Og de mente da at det var logiskt at jeg hadde mopedlappen. Selve rettigheten på buss er ikke noe problem om sommeren, men når det snør små jævler ute hadde det vært greit å ta buss da men det var bare så synd at den går 5 minutter ETTER at skolen har begynt.

Nei jeg kunne fortsatt denne hats teksten i all evighet. Håper Norge tar seg sammen ! (Ser ikke sånn ut ettersom de nylig har fått for seg at vannscootere er ulovlig)

Off topic: Ikke glem att det kan bli årlig eu godkjenning på mopeder også :P
  • stian pettersen liker dette

#510 malossi

malossi

    Gullsvein

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 177 Innlegg:
  • Registrert: 19-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:MC
Garage Garasje

Skrevet 03 november 2012 - 10:43

Så digg det hadde vært. Tenk hva som hadde skjedd med delemarkedet :D


Nei jeg kunne fortsatt denne hats teksten i all evighet. Håper Norge tar seg sammen ! (Ser ikke sånn ut ettersom de nylig har fått for seg at vannscootere er ulovlig)


Pr i dag kan ikke Norge ta seg sammen, ettersom vi følger EØS regler for moped. Skulle vi hatt mopeder som går fortere enn 45 måtte isåfall en ny klasse blitt innført, noe som heller ikke er mulig siden alle EU og EØS land snart skal få felles førerkortklasser.

#511 arnut2

arnut2

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 17 Innlegg:
  • Registrert: 31-oktober 12
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Rogaland, Sandnes
  • Kjøretøy:Derbi Senda X-race
Garage Garasje

Skrevet 03 november 2012 - 20:41

Pr i dag kan ikke Norge ta seg sammen, ettersom vi følger EØS regler for moped. Skulle vi hatt mopeder som går fortere enn 45 måtte isåfall en ny klasse blitt innført, noe som heller ikke er mulig siden alle EU og EØS land snart skal få felles førerkortklasser.


Kjønner at vi er medlem av EØS , men problemet er vel det at jeg ikke har en fjerneste anelse hvorfår vi er medlem. Folke stemte da nei til EU ?

#512 malossi

malossi

    Gullsvein

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 5 177 Innlegg:
  • Registrert: 19-juni 08
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:MC
Garage Garasje

Skrevet 04 november 2012 - 19:43

Nei si det. De har mye sjukt for seg.
  • Bjoa liker dette

#513 Shattered

Shattered

    MP-Fritids

  • Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 736 Innlegg:
  • Registrert: 16-juli 09
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Telemark, Krager�
  • Yrke:Øl/brusbaron, Eurospar Brokelandsheia
  • Kjøretøy:10 Skoda Octavia 1.6tdi

Skrevet 28 november 2012 - 11:58

Spam



Cool story babe, now go make me a sandwich.

Dette innlegget er endret av Bbrann: 28 november 2012 - 12:16

: Tomt for dasspapir.... goodbye, fine ullsokker


#514 - HSR -

- HSR -

    Årets Bruker 2010, Årets Frekkeste 2011/2012

  • Supermod
  • 11 039 Innlegg:
  • Registrert: 16-september 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Bergen
  • Yrke:Boredekksarbeider
  • Kjøretøy:R1100GS, 2 x Virago 750 caferacers, Daelim S2 125

Skrevet 28 november 2012 - 12:15

Cool story babe, now go make me a sandwich.


Ikke quote sånne innlegg, sletter quoten din.
  • stian pettersen liker dette
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid
 



Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!




0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere