Gå til innhold

Nye lovforskrifter for trimming

• Logg inn for å legge til innlegg
450 innlegg i dette emnet

#441 sabbern

sabbern

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:MH furia polini evo

Skrevet 22 april 2012 - 15:29

God idè: Alle som har trimma mopper kjører E18 fra oslo te kristiansand, da får vi vist dem skikkelig XD
DELE SALGET http://www.mopedport...tes-felger-osv/
Ta en kikk på mini prosjektet da vell, NÅ!:)
http://www.mopedport...68#entry3515568

#442 Miks-stuntrider

Miks-stuntrider

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Motorhispania RX Suzuki TSX

Skrevet 23 april 2012 - 07:09

Er vel bare å trimme i veg det vel? :D Trimme så du har en grei og sprek moped, åsså finne fluktveier ! :D
Motorhispania RX Prosjekt:http://www.mopedport...-rx-opppussing/

#443 slabbedask

slabbedask

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker

Skrevet 28 april 2012 - 22:51

Vis innleggCHRIS-A-T, den 27 mars 2012 - 15:25 , skrev:

Vet jo at det er mange mopeder i dag som går mellom 50 og 60 originalt. Hva skjer med dem?

Ifølge en kompis som jobber på biltilsynet og er ute på kontroller, skal det ikke skje noeså lenge mopeden holder seg under 60 på mobilrulla deres. Årsaken er at på rulla er mopeden uten belastning i form av vekt (fører) eller luftmotstand, slik at den reelle hastigheten på vei vil ligge betraktelig under dette. Så de gir mopedister litt slakk, selv om det ofte kan virke veldig firkanta. Er selv enig i at grensa for mopeder burde være 60 km/t på vei, slik at man holder følge med trafikken og lettere unngår farnige situasjoner ved f eks forbikjøringer. Kommer i allefall til å sette opp DT 50R'en jeg restaurerer til dattera slik at den går akkurat 59 på rulla! (Og har tenkt å snike meg til å bruke biltilsynets egen rulle til å justere...... ;) )

#444 norsk2277

norsk2277

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip

Skrevet 04 mai 2012 - 08:59

Vis innleggChriscross, den 18 mai 2011 - 19:44 , skrev:

Sånn jeg forsto det var det 3 prikker fram til man blir 18, da dobles de til man er 20.

Vi får begynne med gamle x'er og sånt igjen da, som ikke går under regelen for trim Postet bilde
Hvor gammle mopeder må man ha? for og ikke bli tatt for trim? eller gå under loven? hva slags årsmodell kan jeg på mopeden?

#445 Scoopy Doo

Scoopy Doo

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:ingen

Skrevet 05 mai 2012 - 02:28

Vis innleggnorsk2277, den 04 mai 2012 - 08:59 , skrev:

Hvor gammle mopeder må man ha? for og ikke bli tatt for trim? eller gå under loven? hva slags årsmodell kan jeg på mopeden?
fu
Husker ikke årstall, men jeg kjenner litt til essensen av reglene. Forutsatt at mopeden det gjelder, fremstår med originale deler (kan egentlig være uorginale, men delene kan ikke øke effekt, hastighet etc.) på motoren, drivverk etc. så kan mopeden ha en maksfart på 60km/t. Min tidligere kjærlighet, en Honda Scoopy SH50 fra 1986, holdt en fart på rundt 70 på sletta, og dette er regnet som ulovlig, for det er førers ansvar at mopeden følger norsk regelverk for kjøring på offentlig veg.

Skal ikke komme med oppfordring til å gjøre noe ulovlig, men jeg tenker at hvis du mener det kan bidra til å gjøre deg tryggere på veien, fiks på mopeden da vel. Men kom faen ikke her å grin hvis du blir tatt for det, eller ødelegger ditt/andres liv fordi du mente det var forsvarlig. Les også forsikringsavtalen du har på mopeden, så du forstår hva du faktisk risikerer.

Ikke nok med at du får prikker/mister lappen/får bøter som svir, men forsikringsselskapene kan legge på prisen på ansvarsforsikring for deg, dersom du har hatt flere "uhell" eller "enkeltuhell" der hvor du ikke har overholdt regelverket. De ønsker rett å slett ikke "ulykkesfugler" i sin portefølje, iallefall ikke hvis de ikke ser mulighet til å tjene penger på deg.

#446 Christian_K

Christian_K

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • Kjøretøy:Se signatur!

Skrevet 05 mai 2012 - 13:17

Vis innleggEmil.Ryz, den 05 mai 2012 - 11:53 , skrev:

malossi har produsert trimsylindere for lengre en 10 år tilbake gutt, faren min hadde mallossi på moppa og det er 25 år siden han hadde moppe ;)
Ta å les det du svarte på en gang til.
Mine kjøretøy: 2000 Aprilia RX50
X-kjøretøy: MH Furia Max 2007 Suzuki tsx 1988 - Suzuki tsx 1996 - Suzuki tsx 1993 - Honda NSR125 1999 - Suzuki Rmx 2004 - Suzuki Tsx

Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort.

#447 thommy240

thommy240

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Tempo panter 370, corvette 380 P og suzuki tsx

Skrevet 05 mai 2012 - 15:54

Vis innleggnorsk2277, den 04 mai 2012 - 08:59 , skrev:

Gjelder kun mopeder første gang registrert før 25,01 1990 og den kan ikke ha mer enn 50cm3 og ytelse ikke over 1.84 kW ( er litt usikker på akkurat det med ytelse fra moped til moped.) og ikke over 50km/t. sitter med dette rett forran meg som jeg har fått på noe tempo greier for det var en som kjørte panter en gang å ble tatt for den gikk " for fort" men den var orginal, purkesvinet ødela mye av girkassa :S , men Panteren min gjør ca 60 å kansje litt mer hva gjør jeg da :o ? hvorfor mener folk ( om jeg kan kalle de det ) at dagens mopeder skal gå 45 km/t, mopedistene kan jo kjøre på E18 viss jeg ikke tar feil og mange plasser der er det 80km/t trodde jeg å det er jo for faen meg dobbel så fort som dagens moped og scooter går... tenkt deg selv en jente på 45kg som nettopp har fått lappen og en scooter som går 45km/t og kansje 40km/t viss det er mot vind, jeg spør hva i HÆLVETTE skal ho gjør viss det kommer en jævlige trailer og "drar" seg forbi som en annen makk, og hun har kjørt max 3km på moped i heile sitt syndefulle liv og dette marakkele av en moped/scooter bjunner å vinge litt. En fin sommerdag, lappen og ny scooter - til ett sannt helvette for det sitter noen IDIOTER i Norges hovudstat å betsemmer at mopedene skal gå 45km/t og de ruser rundt i en grønn "økonomisk kjerre" dette landet er jo helt sykt... Takk for meg, ikke ta det til dere om jeg bruker litt grove elle frekke ord jeg sier bare meningen min om dette lille lande vi kaller Norge :)

Thommy240.

Dette innlegget er endret av thommy240: 05 mai 2012 - 15:57

#448 Emil.Ryz

Emil.Ryz

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Ryz 06 og Beta 125 06

Skrevet 05 mai 2012 - 17:21

Vis innleggChristian_K, den 05 mai 2012 - 13:17 , skrev:

Ta å les det du svarte på en gang til.

Ja, så det nå, haha :)

#449 sid ingvar

sid ingvar

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Derbi Senda xtreme 2012 SM

Skrevet 05 mai 2012 - 22:18

Fack det EU-regler

#450 f00w

f00w

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • Kjønn:Hemmelig

Skrevet 10 mai 2012 - 13:56

Faen for regler, skulle nesten trudd at "Norge" var en barnehage.

Uannsett, folkens drit.. vi kjører no faen med uannsett.

#451 derbiSftw

derbiSftw

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • Kjøretøy:Derbi Senda X-Race SM, Honda Camino :)

Skrevet 12 mai 2012 - 09:28

Vis innleggf00w, den 10 mai 2012 - 13:56 , skrev:

Faen for regler, skulle nesten trudd at "Norge" var en barnehage.

Uannsett, folkens drit.. vi kjører no faen med uannsett.

i bunn å grunn er EØS reglene feilen til dette.. og andre regler som tagning av trimmere er det Jensemann å co som har kommet fram til dette med prikker osv. så er bare å stemme AP om dere vil ha det strengt som faen her i landet.
  Derbi Senda X-Race SM 2005, Honda Camino 84

Vis innleggChristian_K, den 07 juni 2011 - 22:09 , skrev:

Dagens!  :lol2:
Hvorfor ikke bare kalle det "blande tiss" når vi først er i gang!? Sex høres så teit ut.

1 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 1 gjester, 0 anonyme brukere