Jaja, da har beistet begynt å komme til liv igjen. Har fått satt i ny motor, satt på dekslene og mye annet de siste dagene. Viktigste faktoren nå er at den starter og går, så nå er den ''lovlig'' på veien igjen!
Men, noe småting er det som gjenstår enda, først så må jeg fikse clutchen, det er ikke noe motstand i clutcharma når jeg dytter den tilbake, er det noen som har noe peiling på hva det kan være? Har nye lameller og pakning liggende som jeg kan få bytta. Frykter kanskje at clutchen har limt seg. Blir å finne ut av noe de nærmeste dagene iallefall
Ett annet problem er at dekselet mitt smelter på potta, er det noen slags annordning jeg kan mekke til for og slippe dette? Blir nok en tur på biltema å kjøpe varmeskjold og legge på i tjukke lag hvis ikke.
Så det var ihvertfall det viktigste for nå, håper og kunne få den i såpass god stand at jeg kan få igjen noen tustenlapper hvis jeg selger den til sommeren. Er egentlig DRITT lei av moped nå, har bare hatt lite å gjøre de siste dagene så fikk f*enskapet sammen igjen
Uansett, ingen skikkelig prosjekttråd uten bilder og video!
Video:
Har ikke stilt inn forgasseren 100% enda så sviver litt akkurat nå. Fin justeringer kommer etterhvert.
Også.. Bilder!
Mopeden er ikke så rosa som den fremstår på bildene er bare at lyskasterne gjorde at lyset ble helt fucka, men blir bedre bilder i morgen hvis jeg tar den frem igjen.
En ting er ihvertfall sikkert, den går syko godt til å ha et så lite oppsett, hadde ikke forventa at den skulle dra så godt som den gjorde, hadde 50km/t i 2gir før turtallskicket kom inn, regner med toppfarta ligger på 100-110km/t nå, skal bli artig og teste når clutchen kommer på plass og snøen forsvinner.