Gå til innhold

- - - - -

Trim til Yahamha Dragstar 125cc 2004

• Logg inn for å legge til innlegg
9 innlegg i dette emnet

#1 Nasern95

Nasern95

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Yamaha Dragstar 125 2004

Skrevet 16 juli 2011 - 22:26

Heisann!

Jeg kjøpte meg en Yamaha dragstar 125cc 2004 modell i september i fjor. Jeg har kjørt mye på den, men jeg synest den går litt dårlig i forhold til andre lett mc-er.... Jeg lurte derfor på om noen visste om noen sider på internett trim til denne sykkelen. det hadde vært fint om noen la igjen en kommentar eller to ;)

Mvh Anders Naas

#2 Håskjold

Håskjold

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • Kjøretøy:Div

Skrevet 16 juli 2011 - 22:40

Det kommer til å komme mye styr om effektanlegg og den velkjente at 250 motor passer rett inn osv, men det eneste sanne svaret er at du har kjøpt feil sykkel dersom du ønsker noe som går bra. Prisen du betaler for å få noen hestekrefter til, er nok mindre enn hva du må betale for en rimelig 2 takter.

Dersom du skal tyne ut litt effekt, så se om det er noe rom for mere komperasjon, ny kamaksel, utforming av eksosanlegg, forgassere (evt mapping av innsprøytning) og porting / utforming av forbrenningskammer og kanaler i toppen. Er du heldig finst det kanskje større syll, men det kan jeg rett ut si deg ikke er verdt pengene.

Det jeg anbefaler, er å enten selge, eller ta til takke med det du har og heller kjøre en grei service. (renske topp for slagg og dritt, nye stempel/er, reingjere eksos osv)

#3 Nasern95

Nasern95

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker

Skrevet 16 juli 2011 - 22:43

Håskjold, den 16 juli 2011 - 22:40 , skrev:

Det kommer til å komme mye styr om effektanlegg og den velkjente at 250 motor passer rett inn osv, men det eneste sanne svaret er at du har kjøpt feil sykkel dersom du ønsker noe som går bra. Prisen du betaler for å få noen hestekrefter til, er nok mindre enn hva du må betale for en rimelig 2 takter.

Dersom du skal tyne ut litt effekt, så se om det er noe rom for mere komperasjon, ny kamaksel, utforming av eksosanlegg, forgassere (evt mapping av innsprøytning) og porting / utforming av forbrenningskammer og kanaler i toppen. Er du heldig finst det kanskje større syll, men det kan jeg rett ut si deg ikke er verdt pengene.

Det jeg anbefaler, er å enten selge, eller ta til takke med det du har og heller kjøre en grei service. (renske topp for slagg og dritt, nye stempel/er, reingjere eksos osv)

Tusen takk for svaret;)

Jeg innser at jeg har kjøpt feil sykkel :D jeg lurer faktisk sterkt på å selge den, men jeg er ikke helt sikker på hva slags sykkel jeg skulle ha kjøpt... har du noen tips? maks pris 35 000... :)

#4 Håskjold

Håskjold

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • Kjøretøy:Div

Skrevet 16 juli 2011 - 23:11

Nasern95, den 16 juli 2011 - 22:43 , skrev:

Tusen takk for svaret;)

Jeg innser at jeg har kjøpt feil sykkel :D jeg lurer faktisk sterkt på å selge den, men jeg er ikke helt sikker på hva slags sykkel jeg skulle ha kjøpt... har du noen tips? maks pris 35 000... :)

Det spørst jo hva du er ute etter da, i 35000 klassen ville jeg nok gått for Yamaha DTR/X ("motard" / enduro) dersom du skulle hatt det. Huskqvarna er tøft også, men husky under 35k er riskiosport siden det er DYRT når det smeller (som di veldig ofte gjør)

Dersom du skulle hatt racingsykkel er nok RS/Mito tingen. NSR er også veldig greie sykkler dersom du finner en i grei stand, men RS/mito er en del mere moderne siden de nyeste nsr modellene ble produsert for mere enn 10 år siden. (det som er nyere er overliggere)

Dersom du er glad i cruiser slik som dragstar, så finst det faktisk en cruiser fra Aprilia med samme motor som Aprilia RS (2 takter med 34 hestekrefter fulleffekt) Er ikke sikker på navnet, tror den heter Aprilia classic 125 elns. Tenk så jævla gromt da, random Kristian Frank Værner er ute med yzf'n sin, så kommer det en stakkarslig tursykkel med det jævligeste 2 taktsnerret fykendes forbi.  :lol2:

#5 Nasern95

Nasern95

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker

Skrevet 16 juli 2011 - 23:18

Håskjold, den 16 juli 2011 - 23:11 , skrev:

Det spørst jo hva du er ute etter da, i 35000 klassen ville jeg nok gått for Yamaha DTR/X ("motard" / enduro) dersom du skulle hatt det. Huskqvarna er tøft også, men husky under 35k er riskiosport siden det er DYRT når det smeller (som di veldig ofte gjør)

Dersom du skulle hatt racingsykkel er nok RS/Mito tingen. NSR er også veldig greie sykkler dersom du finner en i grei stand, men RS/mito er en del mere moderne siden de nyeste nsr modellene ble produsert for mere enn 10 år siden. (det som er nyere er overliggere)

Dersom du er glad i cruiser slik som dragstar, så finst det faktisk en cruiser fra Aprilia med samme motor som Aprilia RS (2 takter med 34 hestekrefter fulleffekt) Er ikke sikker på navnet, tror den heter Aprilia classic 125 elns. Tenk så jævla gromt da, random Kristian Frank Værner er ute med yzf'n sin, så kommer det en stakkarslig tursykkel med det jævligeste 2 taktsnerret fykendes forbi.  :lol2:

Haha d hadde vert rått med den aprilia classic greia ja:P men er ute etter racing:P

#6 Strandern

Strandern

Kongen av Hedmark

• Moderator
  • Kjøretøy:Hamsterhjul

Skrevet 17 juli 2011 - 21:41

http://www.mopedport...t-mcer-og-info/

Sjekk denne du ;)
Break the unbreakable, touch the untouchable

#7 125CCFTW

125CCFTW

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Honda NSR

Skrevet 16 januar 2012 - 15:17

honda nsr er bra, gammelt og noen lunde billig. gode trimmuligheter og :D
honda powaah!

#8 Strandern

Strandern

Kongen av Hedmark

• Moderator
  • Kjøretøy:Hamsterhjul

Skrevet 16 januar 2012 - 15:19

125CCFTW, den 16 januar 2012 - 15:17 , skrev:

honda nsr er bra, gammelt og noen lunde billig. gode trimmuligheter og :D

Sjekk dato ;)
Break the unbreakable, touch the untouchable

#9 Gomp

Gomp

MP-Ukjent

• Uerfaren bruker
  • Kjøretøy:Yamaha Dragstar 125 CC

Skrevet 04 april 2012 - 17:58

Jeg har hørt at det sitter halvmåner i utblåsingen. Og eksos pota er jo "falsk" på denne sykkelen. (Mye tynner enn det som er synlig.)

Så det å fjerne den halvmånen og bytte eksospotte, skulle vel kunne hjelpe mye! ;)

Har denne sykkelen selv i garasjen! ;)

Merket at den går ganske dårlig selv. Sjelden en kan bruke 5'te giret.. Og når en først girer opp så går farten ned i stede for opp..
Men når jeg kjørte regelmessig til Oslo her da jeg hadde kjerste der. Var jeg ofte oppe i 130 med denne sykkelen.

Den går MAO mye bedre når den er varm!

Dette innlegget er endret av Gomp: 04 april 2012 - 17:59

#10 Bullman

Bullman

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • Kjøretøy:Yamaha DT 125 RE 2004

Skrevet 04 april 2012 - 20:20

Det er en 4takt, Gir ikke noen effektforskjell om du skaffer effektanlegg heller...

Det finnes sikkert trimsyllinder til den men det hjelper heller ikke så kjempemye. har ikke sett en 4 takts 125 trimsyllinder som har opgidd hk over 20..
Yamaha dt 125 re, Athena 170cc, Mikuni 34mm flatside, Gianelli effektanlegg.

1 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 1 gjester, 0 anonyme brukere