Gå til innhold

Bilde

Revolusjonering av Mopedportalen

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
142 innlegg i dette emnet

#1 K-E

K-E

Systemansvarlig

• Sysadmin
  • 9 406 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Yrke:Avdelingsleder
  • Kjøretøy:BMW G05 45e, KTM 640 LC4
Garage Garasje

Skrevet 25 august 2011 - 10:07

Hei!

Ettersom aktiviteten både på forumet og i crewet har sunket, har vi snakket litt backstage, sammen med mc-deler, om større forandringer av forumet for å gjøre det bedre og mer attraktivt.

Vi vil derfor vite litt om hva dere ønsker, hva dere vil at forumet skal bli?
Skal det bli et mer universalt forum? Skal vi prioritere f.eks MC, Motorcross og ATV høyere? Endre navn kanskje?

Forslag:

- Integrere MC-Deler sin side og Mopedportalen mer.
- Seriøshet.
- Appelere til eldre brukere.

Diskuter! Ingen forslag er dumme :)

Dette innlegget er endret av FellaZ: 25 august 2011 - 10:54
Ekstra tillegg.

Mvh.

Karl-Erik Sæbønes

(OO (|||)(|||) OO)

If it ain't broken, don't fix it!

#2 Mr A

Mr A

Årets blomst <3

• Admin
  • 4 139 Innlegg:
  • Yrke:Pro
Garage Garasje

Skrevet 25 august 2011 - 10:11

Det må iallefall gjøres noe for og øke seriøsiteten. Mye av det tror jeg gjør at folk rett og slett ikke gidder og bruke tid på og hjelpe andre, eller spørre om hjelp, når de kun får en dritt komentar, blir uthengt fordi man ikke kan så mye, eller at 90% av trådene her inne blir fyllt med piss..
  • MerZioos og - HSR - liker dette

I'm sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am. 

#3 K-E

K-E

Systemansvarlig

• Sysadmin
  • 9 406 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 25 august 2011 - 10:15

Det må iallefall gjøres noe for og øke seriøsiteten. Mye av det tror jeg gjør at folk rett og slett ikke gidder og bruke tid på og hjelpe andre, eller spørre om hjelp, når de kun får en dritt komentar, blir uthengt fordi man ikke kan så mye, eller at 90% av trådene her inne blir fyllt med piss..

Den største grunnen til dette er at vi har brukere i en forholdsvis ung aldersgruppe. Nettopp derfor hadde det vært fint å kunne gjøre forumet bedre for de eldre, med å prioritere f.eks MC, Cross og ATV. Dette er jo klasser som Mc-deler selger deler og utstyr til også, og de sier ikke nei til ekstra reklame :)

Problemet er å få inn den eldre aldersgruppen når vi blir betegnet som bare et lite mopedforum.

Mvh.

Karl-Erik Sæbønes

(OO (|||)(|||) OO)

#4 - HSR -

- HSR -

Årets Bruker 2010, Årets Frekkeste 2011/2012

• Supermod
  • 11 039 Innlegg:
  • Yrke:Boredekksarbeider
  • Kjøretøy:R1100GS, 2 x Virago 750 caferacers, Daelim S2 125

Skrevet 25 august 2011 - 10:24

Dette er jo mer et stort chatteroom en faktisk forum, off topic i hytt og pine, halvparten vet ikke hva de snakker om, når noen spør om noe får de 4-5 forskjellige svar.. ikke rart ingen gidder å spørre om noe da.
og prosjektene blir bare dårligere og dårligere, utrolig mye lavere standar på prosjekter og kunnskap en det det var for noen år siden.
Har mine tvil om at dere kan gjøre så mye med det, medmindre dere bytter navn til noe som høres mer seriøst ut.
  • Holtsdalen liker dette
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid

#5 Vulturous

Vulturous

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 153 Innlegg:

Skrevet 25 august 2011 - 10:27

om det skal gjøres større forandringer hadde det hvertfall vært nice med en oppgradering av kjøp og salg. sånn fylker eller landsdel eller noe sånt hvertfall. vet ikke om det hjelper på aktiviteten her inne, men hadde hverfall blitt litt ryddigere
  • daaniell, mrjørgensen, moped1234 og en annen liker dette

#6 Joystick

Joystick

MP's keegeste

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 795 Innlegg:
  • Kjøretøy:FZ50 ,2 stk mb5, morini, cpi oliver., rieju smx

Skrevet 25 august 2011 - 10:32

En ordentlig salgsmodul hadde gjort seg ja. Kanskje også legge til "Veiledere" som en egen link i menyen? F.eks. ved siden av kjøp og salg?

#7 FellaZ

FellaZ

Back in business!

• Veteran
  • PipPipPip
  • 2 299 Innlegg:
  • Kjøretøy:BMW X5 E70

Skrevet 25 august 2011 - 11:05

En ny og bedre salgsmodul er jeg helt enig i. Det går ann å forske litt mer på.

Sånn jeg hadde tenkt det i hodet mitt hadde vært at Mopedportalen endret navn, Ryddet opp i topicer, fora, underfora.
Lagd egne deler for ATV, Cross, Bil, Off-Topic osv.

- Nye retningslinjer for bruk av forumet, hvordan moderatorer skal oppføre seg osv.
- Sette visse krav til oppførsel og modenhet som på alle andre forum
- Chatten kan vel kuttes ut inntil videre? (Ihvertfall frem til aktiviteten tar seg opp)

Hvis vi skal oppnå seriøshet som et forum så må noen grep gjøres.
Syns siden skal jobbes med så når den kommer opp igjen skal folk tenke "wow" for et ordentlig og oversiktlig forum.
Det stilles da høyere krav til moderatorer og skribenter, men det tror jeg vil være lønnsomt.

Trenger å få en oversikt over aktive moderatorer, hvem gjør hva, om det skal tildeles ansvarsfordeling for hvert forum. (Kan være enklere å ha kontroll)

Planen bak det hele er å få igang Mopedportalen sånn det en gang var, fullt av liv før, og siden har hjulpet meg MYE.
Så vi kan jo bare håpe siden kan hjelpe fler og kanskje fler ved utvidelse av forumet.

- Alexander
Audi A4 2007 2.0 TDI
Kawasaki KFX400 2005 Mod.
(x) Toyota Celica GT St202.
(x) Aprilia RS125 04 Mod.

#8 OH-Tuning

OH-Tuning

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 767 Innlegg:
  • Kjøretøy:92' Chevrolet Silverado K2500

Skrevet 25 august 2011 - 12:13

synes mopedportalen burde ha mere sammenheng med speedpotions, slik de har med MC-deler.

eller's synes jeg forumet er bra, og ønsker ikke at andre kjøretøy skal bli blannet in... som feks "tung-mc" ettersom de har et eget forum.
synes mopedportalen er perfekt som de er, litt syn at veldig få bruker dette utrolige hjelpsome mc forumet :wub:
  • moped1234 og Holtsdalen liker dette
Metrakit Pro Race[size="4"] <3[/size]

#9 makr

makr

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 694 Innlegg:
  • Kjøretøy:Rieju Smx 80cc

Skrevet 25 august 2011 - 12:17

Forumet hadde nok blitt mye større og bedre hvis vi får inn mere av mc, osv. syntes også at off topic skal fjernes, kan jo heller gå på et annet forum enn et mopedforum hvis man skal ha off topic :) syntes også at forumet skal ryddes litt opp i, som sakt kjøp og salg seksjonen :) hvis det blir moderatorer som har ansvar får hver sin del, gjerne flere aktive og seriøse brukere her som er her mye og som kan mye som kan bli nye moderatorer :) kansje få inn flere i moderator teamet. syntes ideen om at forumet skal utvide hørtes veldig bra ut :)

synes mopedportalen burde ha mere sammenheng med speedpotions, slik de har med MC-deler.

eller's synes jeg forumet er bra, og ønsker ikke at andre kjøretøy skal bli blannet in... som feks "tung-mc" ettersom de har et eget forum.
synes mopedportalen er perfekt som de er, litt syn at veldig få bruker dette utrolige hjelpsome mc forumet :wub:

er jo mc-deler som sponser siden ;)

Har vel blitt ca. 60-70 mopeder til nå. Fortiden har jeg: MH furia max, Rieju rs2, Yamaha TZR x3, Gilera rcr, Rieju mrx

Biler: BMW e46 sedan 1.8L, Ford Connect 

#10 Strandern

Strandern

Kongen av Hedmark

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 760 Innlegg:
  • Kjøretøy:Toyota Hilux 2003

Skrevet 25 august 2011 - 12:28

Appelere litt mer til bil, atv og tung-mc.
Få til så at flere av de som er nye også kommer hit, ved for eksempel at MC-Deler kunne henvist folk til MopedPortalen for hjelp og veileding.
De kunne lagt ved et lite skriv med adresse og beskrivelse om MP ved deleforsendelser og lignende.

Flere folk i moderatorteamet kommer ikke til å hjelpe på hvor mye folk som er, og sånn som det er nå så har vi mer enn nok moderatorer, da det ikke er noen stor spamflom eller lignende. Men såklart, hvis tiden kommer så at det trengs flere så er det jo klart at man må rekruttere.
Kjenner et par her som greit kunne vært moderatorer, da de er voksne og vet hva de snakker om, men så har såogsi alle her mopedinteressen helt til de tar billappen og slutter. På grunn av dette så må vi sikte på å få inn flere ferske brukere.

#11 FellaZ

FellaZ

Back in business!

• Veteran
  • PipPipPip
  • 2 299 Innlegg:
  • Kjøretøy:BMW X5 E70

Skrevet 25 august 2011 - 12:37

Appelere litt mer til bil, atv og tung-mc.
Få til så at flere av de som er nye også kommer hit, ved for eksempel at MC-Deler kunne henvist folk til MopedPortalen for hjelp og veileding.
De kunne lagt ved et lite skriv med adresse og beskrivelse om MP ved deleforsendelser og lignende.

Flere folk i moderatorteamet kommer ikke til å hjelpe på hvor mye folk som er, og sånn som det er nå så har vi mer enn nok moderatorer, da det ikke er noen stor spamflom eller lignende. Men såklart, hvis tiden kommer så at det trengs flere så er det jo klart at man må rekruttere.
Kjenner et par her som greit kunne vært moderatorer, da de er voksne og vet hva de snakker om, men så har såogsi alle her mopedinteressen helt til de tar billappen og slutter. På grunn av dette så må vi sikte på å få inn flere ferske brukere.

Helt enig.

Men nå er vi forsåvidt usikre på antall moderatorer aktive, så det må vi få en oversikt over.
Det ser og virker mer strukturert om vi klarer å få laget en type ansvarsfordeling for fora'ene.
Da er vi forberedt, og vi har klare linjer på hva vi skal gjøre, og det blir ingen tvil hvis interessen faktisk tar seg opp.

Blir spennende å se nå hva det blir til, men sånn som jeg har sett nå så kreves det litt jobb og litt arbeid og forberedelser.
Audi A4 2007 2.0 TDI
Kawasaki KFX400 2005 Mod.
(x) Toyota Celica GT St202.
(x) Aprilia RS125 04 Mod.

#12 Strandern

Strandern

Kongen av Hedmark

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 760 Innlegg:

Skrevet 25 august 2011 - 12:38

Jeg reklamerer iallefall til MP til folk jeg kjenner, både over nett og utenfor skjermen, om de trenger hjelp osv. Er mange som bare "Eeeh nei, skal bare ha noe å kjøre på, bryr meg liksom ikke helt hva det er" Postet bilde

#13 K-E

K-E

Systemansvarlig

• Sysadmin
  • 9 406 Innlegg:
Garage Garasje

Skrevet 25 august 2011 - 12:41

Kan jo rote frem og presentere en av Martin's gamle ideèr :)

Vedlagt fil  invision_power_board_powered_by_invision_power_board.png   108,38K   132 Antall nedlastinger

En lignende implementering på mc-deler sin side, samt adressen "forum.mc-deler.no" (eventuelt "www.mc-deler.no/forum" ) burde gjøre forumet mer appellerende for andre aldersgrupper ;) Samtidig vil mc-deler få mer reklame på forumet, i og med at vi har banneren deres, og nettbutikken lett tilgjengelig ;)

Mvh.

Karl-Erik Sæbønes

(OO (|||)(|||) OO)

#14 Strandern

Strandern

Kongen av Hedmark

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 760 Innlegg:

Skrevet 25 august 2011 - 12:46

Ja, MP direkte i MC-deler sida vil fungere utrulig bra skulle en tro, når man tenker på hvor mange som bestiller deler fra MCD og ikke har peiling på montering osv. Skulle hatt det samme på SpeedOptions så hadde man fått dekka de to store Postet bilde

#15 makr

makr

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 2 694 Innlegg:
  • Kjøretøy:Rieju Smx 80cc

Skrevet 25 august 2011 - 12:46

Kan jo rote frem og presentere en av Martin's gamle ideèr :)

Vedlagt fil  invision_power_board_powered_by_invision_power_board.png   108,38K   132 Antall nedlastinger

En lignende implementering på mc-deler sin side, samt adressen "forum.mc-deler.no" burde gjøre forumet mer appellerende for andre aldersgrupper ;) Samtidig vil mc-deler få mer reklame på forumet, i og med at vi har banneren deres, og nettbutikken lett tilgjengelig ;)

hadde nok hvert bra reklame det ja ;) lett for folk hvis de er på mc-deler og trenger svar på noe, så er det bare å gå rett over på forum siden :)

Har vel blitt ca. 60-70 mopeder til nå. Fortiden har jeg: MH furia max, Rieju rs2, Yamaha TZR x3, Gilera rcr, Rieju mrx

Biler: BMW e46 sedan 1.8L, Ford Connect 

#16 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 25 august 2011 - 13:02

Mc-Deler burde og få en totaaaaaaaaaal overhaling av siden sin,om det legges til at forumet blir en del av siden. Er jo så rotete og fælt. Vi ble lovet en nye bedre side for en stund tilbake. Det ble lagt til kort betaling,og thats it. Ny logo osv. De legger ikke akkurat opp til at folk skal handle via websiden med nåværende design.

Folk benytter bare ikke MCD (Spesiellt moped folk) pga siden er lite oppdatert,veldig vanskelig og bruke generellt,og det er lite informasjon om trimdeler,og lite bilder. Kategoriene er i det store og hele en vits. Blir ikke noe trekkplaster i seg selv liksom,uten store endringer fra MCD sin side. Det er svært enkelt og få til et veldig brukervennlig og fint design,bare MCD kaster den gamle 90s sida si,og starter fra scratch. Ja det vil ta tid,men vil trekke betydelig mer folk,det er jeg overbevist om.

Ved en nylansering av konseptet Mopedportalen,så er jeg iaf med på en navne endring.

Ellers støtter iaf jeg at det åpnes for for mer tung MC og ATV. Ikke så mye mer bil en det er idag,for det er strengt tatt et MC relatert forum. Vi trenger da ikke et nytt diskusjon.no opplegg med 1000 kategorier ?

Vil gjerne og gi forslag om flere retningslinjer. Mer spesifiserte osv. Er ganske få og veldig generelle i dag. Selve nerva i de blir følgt opp,men det er mange gråsoner ute og går,som igjen er med på og gjøre forumet mindre seriøst.

Dette innlegget er endret av 4life: 25 august 2011 - 13:07

• Prixmyo, - HSR - og Holtsdalen liker dette
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#17 Eikoyv

Eikoyv

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 270 Innlegg:

Skrevet 25 august 2011 - 14:28

jeg vil helst ikke at mp skal bli i "samme" side som mcd, enkelt og greit så er jeg ikke veldig fan av dem, har de det på speedoptions så bestiller jeg det der, MYE bedre service og raskere levering. og ikke minst en MYE mer oversiktlig og ryddi side. egentlig vil jeg nesten tørre å påstå at so sin side er så oversiktlig og ryddig som den kan bli, det er god beskrivelse av alle delene og. og gratis frakt over 2000 er ganske genialt, ejg og kompisene mine skraper ofte sammen alle som skal ha noe bare for å få det over 2k :P

og jeg synes at det burde bli mer fokus på at folk svarer fort på forumer, jeg har en del selv som veldig få har giddet å se på!

jeg synes og at man kan ha med bil i den grad det er med nå, og off-topic for den saks skyld og, men da må det være noenlunde innefor det temaet folk på forumet her kan noe om. jeg la f.eks. ut en tråd om bilhøytalere på 230v i off-topic. noe jeg følte at folk på siden her kanskje kunne vite noe om!

jeg synes kanskje forumet kunne bytta navn til motor forum eller noe enkelt :P (elendig forslag men dere skjønner hva jeg mener!) Fortsatt ha mopeder og scootere som hoved emne!!!!
kjøp og salg burde og bli lagt mer opp som en kjøp og salg side, rett og slett bygge hele kategorien om til noe mer finn og autodb lignende.

det burde og bli lagt ut på forsiden, altså under søkemotoren du får opp når du går inn på www.mopedportalen.com så burde det være en liste med de 10-15 nyeste forumene under, mye lettere for folk å kunne svare på spørsmål da. jeg sjekker f.eks. ikke utseende og generelt like ofte som mekanisk!

synes og at man kunne lagt til en liten link under profil bildet til folk på forumet som gikk til "garasjen" dems, så folk har ett lite "show room" og jeg f.eks. er nysgjerrig på hvordan andre folk sine mopeder ser ut :)

PS: tror og at prikke dritet for trimma moped får aktiviteten betydelig ned! (ikke for min del :ph34r: )

det var alt jeg kom på atm :)

Dette innlegget er endret av Eikoyv: 25 august 2011 - 14:29

[size="2"]Motorhispania RYZ 2004:[/size]
MK2, doppler freeflow, 13/52, TP coil
[size="2"]SMC F-kart 2008:[/size]
Opppussingsprosjekt, nesten ferdig! FORFERDELIG PORTE JOBB!!!

#18 - HSR -

- HSR -

Årets Bruker 2010, Årets Frekkeste 2011/2012

• Supermod
  • 11 039 Innlegg:
  • Yrke:Boredekksarbeider
  • Kjøretøy:R1100GS, 2 x Virago 750 caferacers, Daelim S2 125

Skrevet 25 august 2011 - 14:36

Prøvd å trykke på nye innlegg? eller mine innlegg? da kommer de nyeste emnene opp.
at det blir trege svar er pga kunnskapen er sunket noe latterlig, er ingen som kan noe lengre.. og folk er ikke pålogget 24/7.
Er også et problem med at folk spør om de mest idiotiske ting, og ikke gidder å lese litt selv for å finne ut av ting. Lager tråder som det allerede er 1000 stk. av fra før, er ikke rart folk ikke gidder å svare på det. Feks. spørsmålet om hvilken potte som passer best til Airsal t6 og hvilken dyse.. er sikker på at 1/3 del av alle emnene på forumet handler om det!

Hvorfor ikke bare bruke finn.no om du skal ha en sånn side? er ikke bare bare å moderere og lage sånne ting.

Folk har ofte prosjekter stående i signaturen om de har noe de vil vise fram.

Dette innlegget er endret av Bbrann: 25 august 2011 - 14:37

Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid

#19 Eikoyv

Eikoyv

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 270 Innlegg:

Skrevet 25 august 2011 - 14:45

Prøvd å trykke på nye innlegg? eller mine innlegg? da kommer de nyeste emnene opp.
at det blir trege svar er pga kunnskapen er sunket noe latterlig, er ingen som kan noe lengre.. og folk er ikke pålogget 24/7.
Er også et problem med at folk spør om de mest idiotiske ting, og ikke gidder å lese litt selv for å finne ut av ting. Lager tråder som det allerede er 1000 stk. av fra før, er ikke rart folk ikke gidder å svare på det. Feks. spørsmålet om hvilken potte som passer best til Airsal t6 og hvilken dyse.. er sikker på at 1/3 del av alle emnene på forumet handler om det!

Hvorfor ikke bare bruke finn.no om du skal ha en sånn side? er ikke bare bare å moderere og lage sånne ting.

Folk har ofte prosjekter stående i signaturen om de har noe de vil vise fram.

skjønner hva du mener, men nå vil de ha flere folk og da må de ha bredere tilbud.

og nye innlegg er ikke noe man ser med en gang man kommer inn, og da er det fort at folk ikke gidder å gå der og se, og mine inlegg er jo en selvfølge at folk sjekker, for poster man ett forum ser man for svarte om man får svar på det!

kanskje få til noe med crash.no og? veldig få her på mp som vet om den høres det ut som...

jeg mener dere burde prøve å få til noe med speedoptions OG MC-deler, for ihvertfall for min del bruker jeg mc-deler til reserve deler og so til styling og trim :)

[size="2"]Motorhispania RYZ 2004:[/size]
MK2, doppler freeflow, 13/52, TP coil
[size="2"]SMC F-kart 2008:[/size]
Opppussingsprosjekt, nesten ferdig! FORFERDELIG PORTE JOBB!!!

#20 Joystick

Joystick

MP's keegeste

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 795 Innlegg:
  • Kjøretøy:FZ50 ,2 stk mb5, morini, cpi oliver., rieju smx

Skrevet 25 august 2011 - 15:55

Har en idè til her. La oss si at de mest aktive (sett at de er seriøse), får små premier fra mc-deler? Trenger jo ikke være store sakene, et par dyser f.eks. Det er jo ikke snakk om å få premier om du har fått 10 innlegg etter 2 dager, men heller om man hjelper til på forumet, og hjelper til med å holde det ryddig og oversiktlig, hjelper andre med vettuge svar osv.

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere