Gå til innhold

Bilde

Revolusjonering av Mopedportalen

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

• Logg inn for å legge til innlegg
142 innlegg i dette emnet

#21 Strandern

Strandern

Kongen av Hedmark

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 760 Innlegg:
  • Kjønn:Gutt
  • Kjøretøy:Toyota Hilux 2003

Skrevet 25 august 2011 - 16:23

Har en idè til her. La oss si at de mest aktive (sett at de er seriøse), får små premier fra mc-deler? Trenger jo ikke være store sakene, et par dyser f.eks. Det er jo ikke snakk om å få premier om du har fått 10 innlegg etter 2 dager, men heller om man hjelper til på forumet, og hjelper til med å holde det ryddig og oversiktlig, hjelper andre med vettuge svar osv.

Da kommer folk til å misbruke det systemet, samtidig som det fort blir kludder med hvilke deler som skal gis ut, så har de kanskje ikke delene til den sykkelen osv osv. Dårlig ide Postet bilde

#22 Eikoyv

Eikoyv

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 270 Innlegg:

Skrevet 25 august 2011 - 18:23

Da kommer folk til å misbruke det systemet, samtidig som det fort blir kludder med hvilke deler som skal gis ut, så har de kanskje ikke delene til den sykkelen osv osv. Dårlig ide Postet bilde

likte ideen jeg, men enig med du i det med at det blir tull med delene, men hvis man har ukens "hjelper" eller månedens eller hva du vil kalle det. men dyser osv blir tull...

enkelt og greit! stickers :) koster dem ingenting og er noe folk kan ha lyst på :)

[size="2"]Motorhispania RYZ 2004:[/size]
MK2, doppler freeflow, 13/52, TP coil
[size="2"]SMC F-kart 2008:[/size]
Opppussingsprosjekt, nesten ferdig! FORFERDELIG PORTE JOBB!!!

#23 KJF

KJF

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 846 Innlegg:
  • Kjøretøy:Honda X8R-S 04

Skrevet 25 august 2011 - 20:03

Hvis Mopedportalen og mc-deler.com skal bli intigrert sammen så må det være bedre design en det var på bilde ellerså syns jeg det bare skal være slikk som det er men her på forumet er det plass til en del forbedringer ja! :)

F.eks på scooter seksjonen så er det nesten umulig og få svar på et problem du har siden det er så lite aktivitet der... så jeg rett og slett bare må spørre i moped seksjonen.

også syns jeg kjøp og salg er ganske rotete.
Honda X8R-S 04 (Selges)
Opel Rekord 2.2i 86 (Førstegangsbil/prosjekt)
Honda Civic 1.5 GL 1987 (Delebil/Vrak)

<3Camilla<3

#24 Matta

Matta

MP-Nerd

• Bruker
  • PipPipPipPipPip
  • 11 365 Innlegg:
  • Kjøretøy:BMW e46 320D, e36 325i

Skrevet 25 august 2011 - 20:03

skjønner hva du mener, men nå vil de ha flere folk og da må de ha bredere tilbud.

og nye innlegg er ikke noe man ser med en gang man kommer inn, og da er det fort at folk ikke gidder å gå der og se, og mine inlegg er jo en selvfølge at folk sjekker, for poster man ett forum ser man for svarte om man får svar på det!

kanskje få til noe med crash.no og? veldig få her på mp som vet om den høres det ut som...

jeg mener dere burde prøve å få til noe med speedoptions OG MC-deler, for ihvertfall for min del bruker jeg mc-deler til reserve deler og so til styling og trim :)

du mener mc-deler har dårlig service, men crash som er totalt useriøse dem vil du integrere :lol:

senest sist uke bestilte en kammerat en monkey bike der. så sendte far han en mail om hvordan garantien fungerte. da fikk han svar av dem at om han ville ha svar fikk han kjøpe den en annen plass..-

å integrere SO og er totalt uaktuelt pga er mcd som eier forumet, og sier jo seg selv at dem taper mye på å reklamere for største konkurenten... er som å si at telenor skulle hatt netcom reklamer på nettsida si.

Har en idè til her. La oss si at de mest aktive (sett at de er seriøse), får små premier fra mc-deler? Trenger jo ikke være store sakene, et par dyser f.eks. Det er jo ikke snakk om å få premier om du har fått 10 innlegg etter 2 dager, men heller om man hjelper til på forumet, og hjelper til med å holde det ryddig og oversiktlig, hjelper andre med vettuge svar osv.

hadde aldri fungert desverre. hadde blitt missbrukt til det maksimale. dem som er gode kunder hos mc-deler får veldig gode priser(bedre enn det SO gir etter min erfaring....) samt får div stash.

vet jeg er negativ her og har ingen konkrete egne ideer men er bare litt realistisk :P
  • 4life og Strandern liker dette

X: e46 330d, golf mk1 1.6D, e39 540i ,e46 328i, e92 325D, e39 530D, e90 320i

#25 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 701 Innlegg:
  • Yrke:LIVSNYTER, FLIPPER og TRIMMER/BYGGER MOTOR..!
  • Kjøretøy:DERBI 2FAST 102cc-YAMAHA DT BIDALOT 94cc.

Skrevet 25 august 2011 - 20:21

ENIG....Vil neppe funke tror jeg...

#26 Eikoyv

Eikoyv

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 270 Innlegg:

Skrevet 25 august 2011 - 20:26

du mener mc-deler har dårlig service, men crash som er totalt useriøse dem vil du integrere :lol:

"facepalm"

ja, jeg mener at SO har bedre service enn MC-deler, men har jeg sagt noe om at crash er bedre? du finner jo ikke en mer rotete og uoversiktlig side enn crash! :wacko:

og egentlig sier det seg jo selv, man kan ikke reklamere for 2 konkurrenter samtidig! visste ikke at mp var "betalt" av MCD, var ihvertfall sånn jeg oppfattet det du sa! det jeg tenkte var at det kunne være små reklame bannere på siden som man kunne trykke på for å komme til de forskjellige sidene, og så prøvd å få det til motsatt og, sånn at når man er inne på PMD, SO eller crash så har man en liten rute i kanten av skjermen med link til MP.

prøver bare å komme på forslag for å få mer folk inn på forumet!

#27 4life

4life

MP-Nerd

• Veteran
  • PipPipPipPipPip
  • 21 450 Innlegg:
  • Kjønn:Jente
  • Kjøretøy:Leaf 2017

Skrevet 25 august 2011 - 21:18

MC-Deler har god service de. De er bare mer som en vanlig bedrift. Spør du de,så får du som oftest svar,og du får også gode rabbatter på hele oppsett osv. Så MCD er absolutt en kjempebra butikk. Det er bare det at Speedoptions virkelig har gått inn for og gi skikkelig service.

Ferdinand er nok både interessert i trimming,og scooter/mopeder generellt,og det hjelper veldig på. Dessuten ser dere jo at han stort sett har gjort alt riktig. Super nettside med flott info og gode bilder. Vanvittig kundesupport. Bedre finnes neppe noen steder. Speedoptions er ikke noe særlig billige. De gir strengt tatt ikke spesiellt syke rabbatter. Det er det lille ekstra som får folk til og komme tilbake. Man føler seg mye mer verdsatt med en utfyllende mail som svar,en et Nei det har vi ikke type,som de fleste andre nettbutikker gjerne kommer med. Man føler seg verdsatt ved og få såpass tillit at man kan få faktura uten kredittsjekker osv. Man føler seg verdsatt ved og få små ting som klistremerker og armbånd med hver eneste pakke.

Speedoptions er en kjempebra nettbutikk,men de er ikke noe tema her inne. Ferdinand fikk ikke engang lov og skrive om Speedoptions som bruker. Hvorfor tror dere at MCD vil akseptere og ha Speedoptions som en slags sponsor?? Matta skriver det som det er.

JEg står fortsatt ved at MCD bør ta et visst intiativ her. Det er i grunn veldig lite vi kan gjøre,annet en og ytre våre meninger. Det hersker vell liten tvil om at MCD ville hatt stor gevinst på og få seg en skikkelig hjemmeside,med gjerne en dedikert sjel der oppi Vartdal som kan trim,og kan komme med både hjelp,og skaffe info til kunder. Hadde JEG vært sjef der oppe i Vartdal,så hadde i hvertfall jeg prøvd og få en god del av kaka tilbake fra Speedoptions. Dette kunne de oppnådd med ny hjemmeside,mer info,bedre bilder - Så hadde det også hatt mye mer for seg og integrere MP inn i siden deres. Dette ville skapt langt flere kunder,samtidig som jeg tror forumet hadde vokst. Det er jo tross alt mye mer en bare trim på MCD. Det er bare det at for en 16 åring med splitter ny Derbi,så tenker man ikke på billige kjøredresser,eller orginal deler osv. Nei man ønsker seg trim.
Hvilken dag er DIN Dolmio dag ?!

#28 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 701 Innlegg:

Skrevet 25 august 2011 - 21:28

Det må iallefall gjøres noe for og øke seriøsiteten. Mye av det tror jeg gjør at folk rett og slett ikke gidder og bruke tid på og hjelpe andre, eller spørre om hjelp, når de kun får en dritt komentar, blir uthengt fordi man ikke kan så mye, eller at 90% av trådene her inne blir fyllt med piss..

Jeg stiller meg 120% + mere bak denne komentaren.......

#29 EncoreSpaceless

EncoreSpaceless

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 963 Innlegg:
  • Kjøretøy:Volvo V70 '98 mod

Skrevet 25 august 2011 - 21:41

Tror at en overhaling av hele forumet hadde gjort sitt ja. Hadde vært kjekt med en ny og mer brukervennlig kjøp & salgs del, særlig om man hadde hatt kategorier for steder osv. F.eks. "nordland", "nord-/sør-Trøndelag" ol. Nå kan man sitte i timevis å bla lenger og lenger bakover i uendelige sider med stuff som selges, mange av de annonsene du finner da har selve selgeren "glemt" at han lagde annonsen.
Kunne kanskje vært kategorier som har delt inn etter hva det er du selger også / eller i stedet for kategorier for landsdeler. F.eks. Eksosanlegg, sylinder osv.

tror også at å invitere flere eldre brukere til forumet med å lage deler for tyngre MC, ATV, bil hadde hjulpet til med å få opp både aktiviteten og seriøsiteten opp.

Håper det også blir til at MCD tyr til fornuft og får fiksa sia si. Er ganske uoversiktlig, spesielt når de legger ut de samme produktene flerre ganger...

Tidligere"jokkimm Tzr"

Kjøretøy: Volvo V70 1998 mod

x-Kjøretøy: Yamaha TZR 2005 mod, Honda MT 5 1987 mod

#30 Roxxi

Roxxi

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 320 Innlegg:
  • Kjøretøy:Aprilia Rs50 / DementedX

Skrevet 25 august 2011 - 21:55

Støtter dette!

MCD burde oppgradere siden sin betraktelig!
Å burde legge litt mer vekt på Kjøp og salg delen ja!

Er egentli stor fornøyd med MP jeg! blitt litt gammeldags ja..

#31 MrFIXT

MrFIXT

Årets Bruker 2013/14

• Moderator
  • 10 701 Innlegg:

Skrevet 25 august 2011 - 22:44

MC-Deler har god service de. De er bare mer som en vanlig bedrift. Spør du de,så får du som oftest svar,og du får også gode rabbatter på hele oppsett osv. Så MCD er absolutt en kjempebra butikk. Det er bare det at Speedoptions virkelig har gått inn for og gi skikkelig service.

Ferdinand er nok både interessert i trimming,og scooter/mopeder generellt,og det hjelper veldig på. Dessuten ser dere jo at han stort sett har gjort alt riktig. Super nettside med flott info og gode bilder. Vanvittig kundesupport. Bedre finnes neppe noen steder. Speedoptions er ikke noe særlig billige. De gir strengt tatt ikke spesiellt syke rabbatter. Det er det lille ekstra som får folk til og komme tilbake. Man føler seg mye mer verdsatt med en utfyllende mail som svar,en et Nei det har vi ikke type,som de fleste andre nettbutikker gjerne kommer med. Man føler seg verdsatt ved og få såpass tillit at man kan få faktura uten kredittsjekker osv. Man føler seg verdsatt ved og få små ting som klistremerker og armbånd med hver eneste pakke.

Speedoptions er en kjempebra nettbutikk,men de er ikke noe tema her inne. Ferdinand fikk ikke engang lov og skrive om Speedoptions som bruker. Hvorfor tror dere at MCD vil akseptere og ha Speedoptions som en slags sponsor?? Matta skriver det som det er.

JEg står fortsatt ved at MCD bør ta et visst intiativ her. Det er i grunn veldig lite vi kan gjøre,annet en og ytre våre meninger. Det hersker vell liten tvil om at MCD ville hatt stor gevinst på og få seg en skikkelig hjemmeside,med gjerne en dedikert sjel der oppi Vartdal som kan trim,og kan komme med både hjelp,og skaffe info til kunder. Hadde JEG vært sjef der oppe i Vartdal,så hadde i hvertfall jeg prøvd og få en god del av kaka tilbake fra Speedoptions. Dette kunne de oppnådd med ny hjemmeside,mer info,bedre bilder - Så hadde det også hatt mye mer for seg og integrere MP inn i siden deres. Dette ville skapt langt flere kunder,samtidig som jeg tror forumet hadde vokst. Det er jo tross alt mye mer en bare trim på MCD. Det er bare det at for en 16 åring med splitter ny Derbi,så tenker man ikke på billige kjøredresser,eller orginal deler osv. Nei man ønsker seg trim.

Jeg trodde aldri jeg skulle si detta her, fordi jeg har opplevd deg som en "vriompeis"(litt vanskelig) men: ......Jeg er helt fullstendig enig med det du skriver her...vel talt....sånn skall det låte.

Og SpeedOptions er en knallbutikk med mye bra svar og mere oversiktelig skall det godt gjøres å bli....MCD er en bra sjappe det og, men kan oppleves litt kjedelig og veldig tungvinn/slitsom å finne fram i.....men jeg har aldri merka noe dårlig service eller noen kjiipe komentarer i fra dem....
Det hadde nok blitt bedre med en mere tydelig hovedside ang MP + MCD....

#32 - HSR -

- HSR -

Årets Bruker 2010, Årets Frekkeste 2011/2012

• Supermod
  • 11 039 Innlegg:
  • Yrke:Boredekksarbeider
  • Kjøretøy:R1100GS, 2 x Virago 750 caferacers, Daelim S2 125

Skrevet 25 august 2011 - 23:24

skjønner ikke hvorfor folk klager på forumet, det er jo helt supert.. Mc deler sin side derimot ser ut som at den er laget av en 13 åring, som prøver seg på web design for første gang, i tillegg til at han skulle skrive info om delene.. de som han kan noe om vell og merke.
  • 4life og Eikoyv liker dette
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid

#33 v1ruZ

v1ruZ

MP-Elitebruker

• Bruker
  • PipPipPip
  • 1 613 Innlegg:
  • Kjøretøy:BMW 525TDS E39 & Suzuki DRZ400SM

Skrevet 26 august 2011 - 10:26

Puss opp kjøp og salg seksjonen, prioriter ATV, motocross, MC og bil enda mer.

#34 Joystick

Joystick

MP's keegeste

• Veteran
  • PipPipPipPip
  • 3 795 Innlegg:
  • Kjøretøy:FZ50 ,2 stk mb5, morini, cpi oliver., rieju smx

Skrevet 26 august 2011 - 14:28

Som nevnt, be folk også spørre på Mopedportalen når de får mail. Og skrive litt om hvert produkt, og f.eks. "For mer utfyllende informasjon, gå inn på mopedportalen.com" ++

#35 Håskjold

Håskjold

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 3 847 Innlegg:

Skrevet 26 august 2011 - 18:45

For noen år siden husker jeg at det var mye styr om hvor hissige modsa var, nå i dag kan man jo omtrent poste hva man vil uten å få warn. Samme med stenging av tråder, jeg synest det er fryktelig mye spam i form av tråder som omhandler lakkering av fx eksosanlegg, greit nok at en og annen tråd kommer, men når det kommer en ny tråd om akkurat det samme hver dag gjennom hele uka (enkelte dager tilogmed flere på samme dag...) blir det rett og unødvendig, slikt burde brukere klare å søke opp eller spørre i lille spørsmåls tråden.

Er nesten bedre å gi for mange warns enn for få, men dersom planen er å få inn eldre folk (evt ved å gjøre det mere mc generelt) så må seriøsiteten også opp.

Dette innlegget er endret av Håskjold: 26 august 2011 - 18:47

Takk for meg. :)

#36 Eikoyv

Eikoyv

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 270 Innlegg:

Skrevet 26 august 2011 - 20:45

en enkel ting som og synes burde gjøres noe med er f.eks. alle de "store" trådene på utseende som har flere hundre sider, ingen som begynner på mp idag har gidd eller nytte av å lese gjennom dem, og de tar opp nesten hele første siden... jeg synes ikke de burde bli slettet, men "arkivert", kanskje lage ett emne på forumet som heter arkiv?

#37 Svein-Erik

Svein-Erik

MP-Småproff

• Bruker
  • PipPip
  • 1 248 Innlegg:
  • Kjøretøy:Peugeot jetforce 2004 TSDI X'n Yamaha DT50R 2008

Skrevet 26 august 2011 - 21:38

det jeg syntes er at på kjøp/salg delen er at man får varsel om noen skriver i kjøp/salg tråden uansett om noen quoter eller ikke., vet at man kan quote men er ikke alle som gjør det, og merker selv at jeg glemmer å ha lakt ut annonse på kjøp/salg

Kjøretøy per 08.05.2013

mercedes benz 814 4,0tdi. BMW E46 320D Automat

#38 Eikoyv

Eikoyv

MP-Bruker

• Bruker
  • Pip
  • 270 Innlegg:

Skrevet 26 august 2011 - 21:50

det jeg syntes er at på kjøp/salg delen er at man får varsel om noen skriver i kjøp/salg tråden uansett om noen quoter eller ikke., vet at man kan quote men er ikke alle som gjør det, og merker selv at jeg glemmer å ha lakt ut annonse på kjøp/salg

jeg får varsel uansett om noen quoter det jeg har skrivt eller bare svarer på samme tråd som jeg har svart på... det er bare å gå på instillinger!

#39 Shattered

Shattered

MP-Fritids

• Bruker
  • PipPipPipPip
  • 4 736 Innlegg:
  • Yrke:Øl/brusbaron, Eurospar Brokelandsheia
  • Kjøretøy:10 Skoda Octavia 1.6tdi

Skrevet 26 august 2011 - 22:06

en enkel ting som og synes burde gjøres noe med er f.eks. alle de "store" trådene på utseende som har flere hundre sider, ingen som begynner på mp idag har gidd eller nytte av å lese gjennom dem, og de tar opp nesten hele første siden... jeg synes ikke de burde bli slettet, men "arkivert", kanskje lage ett emne på forumet som heter arkiv?

Uenig - jeg mener at hver gang noen sier "jeg lurer på å kjøpe Airsal T6 Asso, hvilket oppsett burde jeg kjøre med?", burde de bli linka til denne (trykkbar), og tråden blir automatisk stengt. Det er jo ingen vits i å lese de første 500 sidene i alle de store trådene. Du kan jo lett klikke på knappen ved siden av tråden, som leder deg til første nye innlegg siden forrige besøk.

Er også enig i det med warn - nå er moderatorene slappe her! 400 brukere, og 4Life og Incoming er på kanskje én gang i uka hver! Og de er de to eneste aktive moderatorene :huh: Har sett Fellaz på et par ganger siste dagene, men det er vel det...

Dette innlegget er endret av Shattered: 26 august 2011 - 22:07

: Tomt for dasspapir.... goodbye, fine ullsokker

#40 Kenti

Kenti

SuperRetard

• Bruker
  • Pip
  • 951 Innlegg:
  • Kjøretøy:BMW E46 316i -.-

Skrevet 26 august 2011 - 23:16

Burde ha mer fokus på bil og motorsykkel syns jeg :) Moped tiden varer jo bare cirka 2år.. og da forsvinner jo brukerer som oftest.
Så dermed hadde det vært lurt og få igang ett serriøst forum om bil/motorsykkel også.

Eventuelt, Mc-deler burde komt med tilbud til brukere av forum syns jeg og :P Litt Mc-Deler Propaganda burde vært her og, ukens tilbud liksom og slike ting :D!
Some say he's dead, some say he's Patrik Furstenhoff all we know is he's called the stig.
[size=1]Suzuki Tsx, Orginal ! [/size]

Gammelt emne!

Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!

0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere