Revolusjonering av Mopedportalen
Skrevet 13 november 2011 - 03:55
Skrevet 13 november 2011 - 10:13
Shattered's BMW E46
Strandern, den 20 mars 2012 - 21:41 , skrev:
Skrevet 02 januar 2012 - 05:21
"mopedportalen" som det heter burde jo handle mest om moped. ligger jo tross alt i navnet.
jeg syntes også at annonser som selger eller ønskes kjøpt. burde vært delt inn i fylker mer lignende finn.no med sykkel merke, fylke og eventuelt pris
da tror jeg vi blir kvitt BUMPING. det er jo en krig om hvem som klarer og holde seg øverst på siden.
jeg kjenner meg jaffal igjenn. skal inn på siden se litt på noen prosjekter på en moped jeg har f.eks, så må jeg lete i flere timer for og finne noe. og søkemotoren er ikke akkurat den letteste, kommer jo opp alt av "salg og ø.k" vist man ikke vet helt hva det du leter etter heter.
også det at det er 200 sider med salgsannonser på "scooter og moped selges" skulle fått en knapp der du kunne slette annonsen din usikker på om det er det. men kansje slik at annonsen blir fjernet etter å ikke ha fått svar eller blir skrevet på etter så lang tid.
får og få mere folk til og bli med:
reklame
mere aktive på facebook er jo tross alt der dagens ungdom bor.
Skrevet 11 januar 2012 - 04:56
Motorportalen høres ut som en genial ide. Om noen mener det er dalene interesse for moped mener jeg de tar feil. Jeg opplever bare her i mitt nærområde flere "godt voksne gutter" som ivrer etter og få satt i gang med å restaurere sin gamle moped. Jeg tror restaurering gjort av såkalte DIY'ers kommer til å bli en økende hobby framover. Bare jeg har fire prosjekter gående nå
Motoroverhaling Volvo Amazon 1971
Restaurering - Pontiac Firebird 1973
Restaurering og motoroverhaling Temp Corvette 300mod
Restaurering og motoroverhaling Suzuki TS50ER 1981
Trenden på forumet kan snus dersom det legges til rette for alle typer motorinteresserte. Og dere som allerede er på forumet: Bruk "prosjekter"-forumdelen. DIY'ere elsker å finne slik info og da må brukerne av Mopedportalen (motorportalen) sørge for at deres tråd blir lest. Det oppnås med gode emnetitler, gode illustrative bilder og beskrivende tekst. Sms-språk, forkortinger og tung dialekt ødelegger søkbarheten på en ellers informativ tråd (moderatorene bør holde en skarpt blikk på denne problematikken).
Sørg for at nye DIY'ere finner nettstedet er min siste oppfordring (og den går til både brukere og administrasjon)
Skrevet 11 januar 2012 - 09:51
|Stor salgstråd, selger Aprilia MX i deler!- Trykkbar Link|Bmw 523IA E39, 1996, ombygd til nyere look|
Skrevet 29 mars 2012 - 13:03
Skrevet 29 mars 2012 - 14:06
Mr A, den 29 mars 2012 - 13:03 , skrev:
Edit: Ahhh! MOPEDPORTALEN!!
Dette innlegget er endret av Marinius95: 31 mars 2012 - 14:52
Rieju Simonini Mini Prosjekt <-- Trykkbar
Rieju Mrx '04 Prosjekt! <-- Trykkbar
Mitt Delesalg!
Skrevet 31 mars 2012 - 14:54
Jeg er enig om at det fort kan bli rotete, men det hadde blitt mer oversiktlig med dette forslaget tror jeg
Dette innlegget er endret av Marinius95: 31 mars 2012 - 17:09
Mitt Delesalg!
Skrevet 31 mars 2012 - 15:04
Karl-Erik Sæbønes
- Administrerende direktør
(OO (|||)(|||) OO)
If it ain't broken, don't fix it!
Skrevet 31 mars 2012 - 16:56
Marinius95, den 31 mars 2012 - 14:54 , skrev:
Jeg er enig om at det fort kan bli rotete, men det hadde blitt mer oversiktlig med dette forslaget tror jeg
Stemmer for den!
JEEP - Alt annet er kopier.
VAG - Ingenting over, ingenting vedsiden av.
STOLT - Eier av 16 mopeder, 2 den dag idag.
Skrevet 31 mars 2012 - 16:57
K-E, den 31 mars 2012 - 15:04 , skrev:
Blir jo lettere å finne frem
Mitt Delesalg!
Skrevet 31 mars 2012 - 16:58
K-E, den 31 mars 2012 - 15:04 , skrev:
Det er jo lov å prøve noe.
Aktiviteten her inne nå er jo så liten atte fy.
Skrevet 31 mars 2012 - 17:08
Høggi, den 31 mars 2012 - 16:58 , skrev:
Aktiviteten her inne nå er jo så liten atte fy.
Jeg f.eks vet en del om derbi, men INGENTING om Am6
Da kan jeg bare se på kategorien om Piaggio og svare der
Dette innlegget er endret av Marinius95: 31 mars 2012 - 17:09
Mitt Delesalg!
Skrevet 31 mars 2012 - 17:12
La meg nevne noen grunner mot:
1. Det er ikke bare bare å lage en hau med nye kategorier, det krever en del arbeid fra min side.
2. Forumet blir vanskeligere å navigere frem på for nye brukere
3. Antall feilposter vil mangedobles.
4. Mer arbeid for moderatorene, iom at de bruker mesteparten av tiden på å klikke innom diverse sub-forum, istedenfor å bruke tiden sin på å faktisk moderere noe.
5. Et forum med hundrevis av kategorier ser bare rotete ut.
6. Noen kategorier har høyt aktivitetsnivå, andre null. Dette fører til at de stakkars brukerne som har en sjelden moped har meget liten sjangse for å få svar. De blir lei av å ikke få svar, og forlater forumet. Selv når spørsmålet er meget generelt og en hau med brukere fint kunne svart, om de hadde sett emnet.
Karl-Erik Sæbønes
(OO (|||)(|||) OO)
Skrevet 31 mars 2012 - 17:24
K-E, den 31 mars 2012 - 17:12 , skrev:
La meg nevne noen grunner mot:
1. Det er ikke bare bare å lage en hau med nye kategorier, det krever en del arbeid fra min side.
2. Forumet blir vanskeligere å navigere frem på for nye brukere
3. Antall feilposter vil mangedobles.
4. Mer arbeid for moderatorene, iom at de bruker mesteparten av tiden på å klikke innom diverse sub-forum, istedenfor å bruke tiden sin på å faktisk moderere noe.
5. Et forum med hundrevis av kategorier ser bare rotete ut.
6. Noen kategorier har høyt aktivitetsnivå, andre null. Dette fører til at de stakkars brukerne som har en sjelden moped har meget liten sjangse for å få svar. De blir lei av å ikke få svar, og forlater forumet. Selv når spørsmålet er meget generelt og en hau med brukere fint kunne svart, om de hadde sett emnet.
Joa, sier ikke at det bare er positivt, men kunne jo kanskje ha prøvd et par uker? (Var bare et forslag
1. Om det er mye arbeid eller ikke vet jeg ikke, men kan jo være verd det?
Er ikke meningen med sysadmin at han kan gjøre slikt? Og at han skal bruke tid på dette og ikke sitte å gjøre alt så slapt som mulig? (NEI, jeg kritiserer deg IKKE for dette, tvert imot
2.-3. Det er greit det blir et par flere kategorier, men de er jo kanskje ikke HELT komplett idioter? Kan sikkert bli et par flere, men JEG tror ikke det blir noe stort problem
4. Tror ikke det blir for mye arbeid, antall poster i den nåværende mekanisk hadde jo blitt fordelt i de forskjellige kategoriene
5. Vi snakker om et PAR flere kategorier
6. Vi trenger ikke å ha en kategori for ALLE motorene, kan jo ha en hver til de store og vanlige og en til ''andre''?
Mitt Delesalg!
Skrevet 31 mars 2012 - 17:42
Marinius95, den 31 mars 2012 - 17:24 , skrev:
1. Om det er mye arbeid eller ikke vet jeg ikke, men kan jo være verd det?
Er ikke meningen med sysadmin at han kan gjøre slikt? Og at han skal bruke tid på dette og ikke sitte å gjøre alt så slapt som mulig? (NEI, jeg kritiserer deg IKKE for dette, tvert imot
2.-3. Det er greit det blir et par flere kategorier, men de er jo kanskje ikke HELT komplett idioter? Kan sikkert bli et par flere, men JEG tror ikke det blir noe stort problem
4. Tror ikke det blir for mye arbeid, antall poster i den nåværende mekanisk hadde jo blitt fordelt i de forskjellige kategoriene
5. Vi snakker om et PAR flere kategorier
6. Vi trenger ikke å ha en kategori for ALLE motorene, kan jo ha en hver til de store og vanlige og en til ''andre''?
2. Jo, nettopp det som er problemet, jeg får daglig meldinger om hvordan du gjør noe så enkelt som å legge til et innlegg.
4. Poenget var at du må klikke deg fra kategori til kategori, istedenfor å bare gå inn på en kategori, se raskt over emnene, også er du ferdig. Jeg har vært moderator selv, og jeg likte mye bedre de kategoriene der det var mange emner, istedenfor mange under-kategorier. Det er lett å overse eller glemme en under-kategori også.
5. Et par? Får den ene motoren en kategori, så vil noen andre ha en kategori for en annen motor... osv.. du forstår.
Brukere liker generelle kategorier. Dette har blitt bevist gang på gang før.
Karl-Erik Sæbønes
(OO (|||)(|||) OO)
Skrevet 31 mars 2012 - 20:33
K-E, den 31 mars 2012 - 17:42 , skrev:
2. Jo, nettopp det som er problemet, jeg får daglig meldinger om hvordan du gjør noe så enkelt som å legge til et innlegg.
4. Poenget var at du må klikke deg fra kategori til kategori, istedenfor å bare gå inn på en kategori, se raskt over emnene, også er du ferdig. Jeg har vært moderator selv, og jeg likte mye bedre de kategoriene der det var mange emner, istedenfor mange under-kategorier. Det er lett å overse eller glemme en under-kategori også.
5. Et par? Får den ene motoren en kategori, så vil noen andre ha en kategori for en annen motor... osv.. du forstår.
Hvis du sier det så
Btw, Garasjen
Mitt Delesalg!
Skrevet 01 april 2012 - 02:49
K-E, den 31 mars 2012 - 17:42 , skrev:
Føler du snakker akkurat hva du selv tenker akkurat nå, og ikke hva folket virkelig kanskje ville hatt (Men nå sier jeg heller ikke at ALLE ville hatt!)
Det er ikke annet enn genialt å hatt NOEN underkategorier (Piaggo, AM6, Minarelli + gamle motorer f.eks) Og ikke bare hatt alt samlet. JA, det ville kanskje vært "rotete" for en ny bruker, men på en annen måte så ville han funnet fram istedet for å rote vileløst rundt forså å lage et idiotisk emne med dårlig overskrift på en eller annen tilfeldig kategori.
Mer jobb for moderatorer? Ja, mulig. Men så lite aktive som dem trenger å være akkurat nå (Pga det skjer så jævli lite her ja!) så hadde det ikke gjort noe at dem måtte sjekket litt ekstra en gang iblandt?..
Nei faen altså. Nå er jeg drittlei av all møkka som har skjedd på forumet her for tiden, og spesielt etter oppdateringa. Virker som det har ødelagt for endel MP brukere! Sier nok takk for meg om ikke lange tida om det ikke skjer noe revolusjonerende (Og ikke for å være frekk, men med den farta du opererer i, så skjer det vel ikke noe før nyttår igjen)
Så takk for meg. Hadde det veldig fint her første 1 1/2, men nå er det bare for jævli.
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere