Iverguttens SFX
Er vel påtide å rette en STOR TAKK til Kane her på forumet for hjelp og støtte under prosjektet. Hadde nok ikke blitt no prosjekt hadde det ikke vært for han
- En takk til Finckenhagen og for all hjelp
Oppsett:
Sylinder: Polini 70cc Sport
Eksos: Tecnigas Next-R
Variator: Malossi Multivar
Veiv: DR Racing
Clutch: Stage6 Sport Pro
CDI: Pederzini /m manuell sperre
Luftfilter: Doppler Air Box
Reim: Polini Kevlar
Forgasser: 19mm Dellorto
Utseende:
Str6 hevekloss (40mm)
Tunr Hvit Kick
Sotede Lysglass
IBM Sidestøtte
Lakkering:
Svarte og oransje kåper
Metallic Svart Ramme
Generelt oransje detaljer
Slik den står nå:
14.11.2011
Har fått to leveringer siden sist.
En fra Speedline:
Og en fra Scooter-Attack:
Har satt sammen mesteparten av motorn:
Venter på et lager til girkassa, så er motoren komplett! Tenkte bare å bruke midlertidig forgasser til jeg finner en 21 forgasser. Er en som vil selge meg en 24 forgasser med innsug til en fin pris, men lurer på om dette blir for stort?
Flaks hadde jeg og med Polini-sylindern, fikk med et par karbonfiberblad til reeden!!
Ramma er lakkert, tenkte jeg skulle ta på et lag med klarlakk før jeg begynner montering.
Her er noen bilder av clutch, potte og sylinder:
Og jeg må nesten skryte litt av arbeidsbenken da: (legg merke til støtta til øverste hylle)
Før:
Etter:
Mangler fortsatt framkåpe (den med lykta), hvis noen har må dere rope ut!!
21.11.11
Hvis dere hører nøye fra 0:02, så kan dere høre en pipelyd eller gnisselyd. Lurer på om det kan være reima... Veit dere kanskje? (respons settes stor pris på ).
På filmen har jeg ikke no bremser og det står mikuni-forgasser (13mm elns), orginal-luftfilter og orginal CDI. Alt dette venter jeg på i posten! Det gjenstår også en del innstilling av clutch, mulig jeg må skifte vekter, vi får se etterhvert som jeg får satt på forgasser, innsug og powerfilter.
Bilder kommer etterhvert, må begynne å se litt på lakk av plastikk og nå!
Her er en liste over det jeg venter på:
- Hendler
- Sotete lykteglass
- Hevekloss, 40mm
- Chokewire BWS (skal brukes som gassvaier uten splitt)
- IGM Sidestøtte
- Tunr Hvit Kick
- Speedometervaier
- Pederzini CDI
- Tommaselli Gasshåndtak
- Dopper Air Box
22.11.11
Prøvde mange ulike måter å sette opp ramma før jeg fant ut den beste:
Første:
Andre:
Girolje må også til:
Og slik den står nå:
Jeg har også bestilt varer fra Speedline og Speedoptions, så snart er i allefall alt av motor komplett
Må begynne å konsentrere meg om lakkering av plastikkdeler også snart da.
Takk til Kane for fine priser på Forgasser og innsug!
Mer kommer straks jeg har fått leveringer
12.05.2012
Ellers driver jeg og tester ulike fjærer på clutch for at den skal dra jevnere og ikke minst bedre!
Driver og ser på bremsene, og har kommet fram til at jeg skal bytte blokkdelen (girhuset). Grunnen til dette er at stanga som holder bremsebåndet er bøyd (pluss at stopperen har falt av...):
Ser også litt på frambrems, og vurderer om jeg snart bare skal lufte den. Vil bare bli ferdig nå (...).
Når jeg dreiv og løsna klemmene som holdt clutchen da jeg skrudde den opp... Så spratt den f*** meg av bordet, og slik ser den nå ut: (tror dere det går fint?)
Har pusset ned de to sidekåpene. Gjenstår bare framkåpe (SOM JEG ENDA IKKE HAR FÅTT TAK I!!!!), sidekåper og underkåpa.
En kompis og meg har bestemt oss for å kjøre twin-scootere, altså: utseende blir helt likt.
Svart på sidene med oransje detaljer her og der.
Kort sagt: dette blir bra
04.06.12
Driver for øyeblikket på med finjusteringer i form av vekter og fjærer. Begynner å nærme meg bra nå, men er ikke helt kurant enda.
Planen framover er å fikse kjørelys og bremselys, frambremse, lakkere de siste kåpene for deretter å hente ut skiltene. Nå skal det kjøres! Får lånt meg en framkåpe av en kompis sålenge det tar meg å finne en selv.
Her er noen filmer fra dagen i dag:
Nå må det nevnes at jeg har kommet et par skritt lengre siden filmene her ble tatt opp
En ting til, lurer på om jeg skal bruke en vanlig sykkelcomputer som speedometer (da jeg har knekt speedo-vaieren jeg kjøpte). Kan hende det blir litt mer hendig og. Mindre greier på styret o.l.
Hva tror dere? Er det mulig ifht. til dimensjoner på dekk osv.?
KJØR COMMENTS!
06.06.12
Ferdig pussa:
Klut som hindrer støv i å feste seg:
Fått meg hansker og greier (faktisk digg å slippe å komme på skolen seende ut som en mekaniker ^^)
Før klarlakk:
Før lakk:
Etter lakk:
Begge:
Sistemann blir tatt i morra:
Sålenge ingenting baller seg til, så ordner jeg forsikring i morgen og henter ut skiltene på torsdag! Jeg gleder meg som en unge!
Lite comments om dagene...
06.06.12
Skal lakkere kåpa nede ved fram-hjulet svart. Framkåpe får jeg låne av en kompis og skiltene hentes ut i morgen!
25.06.12
Fikk kjøpt en billig, men strøken, underkåpe av en kompis og har selv begynt å se på mine egne (bilder fins i førstetråden).
Dusten som hadde den før meg hadde lagt på flere cm med sparkel/glassfiber over hele greia så det å fjerne ble et aldri så lite helvete.
Dessuten fikk jeg sparkla igjen en stor "bulk" i kåpa nede ved framdekket (bilder kommer senere).
Planen er altså "twin-scootere" med en kompis av meg. Her har dere dem side om side. Skal altså være så identisk som mulig:
NÅ FORVENTER JEG LITT TILBAKEMELDING, LATSABBER!
15.07.12
Var ute og lakkerte skiltopphenget, vingen og underskjermen:
Er i snakk med en kompis som kjenner folk som regelmessig kjører norge-polen og tilbake. Er nemlig folk der som trekker om for en billig penge. Så hvis vi er heldige kanskje vi får trekt om salene! Tenkte kanskje svart lær med oransje sømmer?
07.01.13

Vedlagte filer
-
IMG_1496.JPG 56,64K 18 Antall nedlastinger
-
IMG_1492.JPG 55,68K 17 Antall nedlastinger
Dette innlegget er endret av Ivergutten: 07 januar 2013 - 23:57