-93' Yamaha DT-R Oppussingsprosjekt-
-By VolvoBjørn-
Tenkte eg likesågodt kunne legge ut mitt lille vinterprosjekt, eller oppussingsprosjekt om du vil, her på Mopedportalen. Er helt blank her inne, altså ny, så tar vell kanskje litt tid å komme inn i alt.
Hele historien om DT-R'en starta vell for omlag ei veke sidan då eg kom over ein voldsomt slitt og herja DT-R som hadde stått i kjelleren på Ungdomsskulen eg går på i mange år. Var nokre elevar som hadde skrudd på den, men som hadde gått ut av skolen for lenge sida. Snakka me rektor på skulen og eg kunne få hente sykkelen gratis om eg tok med sykkelen og alle delane som låg der. Sykkelen såg veldig håplaus ut der den stod, men eg fekk med tre delemotorar og nesten dobbelt opp med alt av deler + heilt nytt sylinderkit fra Malossi, så eg såg potensialet og henta den heim eit par dagar seinare.
Har foreløbig ingen planer om noe voldsom trimming, men fikk som sagt med helt kliss ny malossisylinder så den blir nok montert. Fikk med to delemotorer i tillegg til den som satt i mopeden. Den som satt i sykkelen og delemotorene har noen mangler så burde ikke være umulig å få til en fungerendes motor ut av de tre motorene.
Planer: (Skal prøve å rangere planene i rekkefølge fra start til slutt. Forandringer forekommer nok ganske sikkert
*Få renska ramma totalt for alle deler. [Gjort]
*Pusse og lakkere ramma.
*Få motor til å fungere.
*Få motor montert i ramma.
*Få pussa/lakkert frontgaffelen.
*Få pussa og lakkert svingarmen.
*Gå over bremsene og få fiksa calipteren framme.
*Gå over det elektriske og få montert det.
*Lakkere kåper. (Usikker på farge enda.)
+ endel mer, men får tilføye ting litt etterkvart.
Har endel deler som er ødelagte eller dårlige, så har endel som må skaffes
Deler som må skaffes:
*Nytt baklysglass.
*Nye blinklys framme
+ endel mer, men kommer ikke på det akuratt nå.
Bilder fra prosjektet så langt:
Dagen sykkelen blei henta:
Dagen etter mopeden blei henta så ble det skruing for fullt:
Ramma ribbet for alt:
Satser på å legge ut oppdateringene etterhvert, men det skal alltid ligge eit bilde i førsteposten som viser korleis det står til med sykkelen slik at leserene slipper å bla igjennom hele tråden for å lete etter bilder av hvordan det står til med prosjektet
NB: Holder fremdeles på å redigerer litt på førsteposten
Mvh. Bjørn
Dette innlegget er endret av VolvoBjørn: 30 desember 2011 - 22:01

, den 22 september 2011 - 15:22 , skrev: