*
*
*hypDapp og Sverre's hyper derbi prosjekt!
Har drevet en stund med sykkelen men bestemte meg nå for å lage en prosjekt tråd for å vise fremgang på hvordan mopeden blir framover.
Motoroppsett
Blokk: Org
Sylinder: Polini Evolution
Veiv: Doopler 18k m/c3 lagre. (Ja, c3!)
Forgasser: 24mm PHBL
Eksosanlegg: Metrakit Prorace 3
Clutch: Metrakit
Reed: Org
Dreving: 13*50
Nåværende Motoroppsett
Blokk: MD-tuning portet for xtreme
Sylinder: Airsal xtreme
Veiv: Parmakit
Forgasser: Stage6 30mm
Eksosanlegg: Barikt BRK 45
Clutch: Metrakit MRD
Reed: Malossi vl17
Dreving: 13x48
Tenning: Håper på crx, men org foreløpig
Gjøremål
[V] = Gjort
[X] = Skal gjøres
[V] Polere felger
[V] Lakke plast på nytt
[V] Plukke ned til ramma
[V]Lakke ramma svart
[V] Lakke svingarm hvit
[X] Kjøpe nytt styre - Fatbar
[X] Kjøpe nye drev
[V] Lakke demperbeina svart
[V] Lakke bakdemper
[V] Lakke støtte
[X] Muligens kappe av fotvilerne bak [Usikker]
[V] Skaffe ny motor og trim
[X] Montere elnett og div andre ting så det bare er å sette inn motor.
[X] Få den til å gå 100% rent
Mål med prosjekt
[*] 140kmt/ toppfart
[*] Bli fornøyd med mopeden selv
[*] Få en moped folk legger merke til
[*] Lære mere om moped
[*] Selge den å bruke salgspenger på bil.
Takk til
- Mamma og pappa for forståelse
- Cornelia for selskap når jeg skrur
- Adrian for hjelp
- Magnus for salg av motor og hjelp med ledningsnett
- Sverre for MANGE gode råd, radiatorlokk, stage 6 filter og wier!
- Andrè Kaasa for salg av div deler
- Bjørn Terje for masse hjelp og masse deler!
Historien til sykkelen
Spoiler
Jeg tittet på internett en stund etter en sykkel jeg virkelig ville ha og så rastløs som jeg er så ville jeg ha sykkelen med engang jeg fant den første fine. Så det endte med en laaaang biltur til ett sted jeg ikke engang husker navnet på. Her møtte jeg kjøper å kjøpte sykkelen for 17.000 kr. Vi merket senere at mopeden ble litt dyrere da vi fikk fartsbot på veien hjem (3300,-). Eieren sa det var en 2007 modell men fant senere ut at det er en 2006 modell men førstegangs registrert i 2007. Jeg hadde ikke lappen da jeg hentet sykkelen så fikk ikke kjørt den.
Det som satt på sykkelen var følgende:
MK Thrower potte
Hebo Handguards
12*15 Drev
Fikk med orginal drev og orginal potte og oljetanken som var tatt ut.
*******BILDE FRA DA JEG HENTET DEN KOMMER I MORGEN*******
Første oppdateringen jeg gjorde med sykkelen var og lage meg nytt skiltoppheng så skiltet sto rett ut. Senere bestillte jeg følgende fra speedoptions:
1 x Hebo - Atom - Sort (HG2001N) 279,00kr
1 x VictoriaBull - SX Crossplate - Sort (1402AB0500) 198,00kr
1 x VictoriaBull - Supermotard framskjerm - Sort (1805SN0001) 298,00kr
1 x STR8 - Speil F1 M8 - Mattsort (STR-250.00/BM) 158,00kr
1 x STP - XL Angel eye - Blå (RM070278-1) 108,00kr
1 x STP - Universal kontakt - Type I/0 (UN05981) 24,00kr
2 x Hebo - Bolt-Kit - 6mm x 15mm - Blå (HI2015A) 98,00kr
2 x Koso - Lightstick SMD - Blå (KO-HH013B30) 372,00kr
1 x STP - Universal kontakt - Topgun - Rød (UN059991) 38,00kr
1 x STP - XL Angel eye - Rød (RM070278-3) 108,00kr
1 x TunR - Rebel baklykt (466094) 329,00kr
---------
Totalt produkter: 2.010,00kr
Frakt: 0,00kr
Total ordresum: 2.010,00kr
Satte på neonlys men som kjapt ble tatt av. Crossplaten og framskjermen ble ikke brukt. Baklykten ble kjøpt ny pga festet på den gamle var ødelagt. Blå kåpebolter for fete detaljer.
Da jeg endelig hadde fått meg lappen gikk det unna og jeg hadde vel ca 90 med mopeden i 3 dager før alt skjærte seg. Da ble mopeden stående en stund til jeg penger og noen til å hjelpe meg med skruingen.
Jeg bestemte meg for å trimme ganske mye så det ble mye mailer fram og tilbake med Speedoptions.
Det endte med at jeg bestillte følgende :
1 x STP - Dichrom spot 12v20w - Klar (RM070295) 58,00kr
1 x Polini Evolution Alu - Derbi/Piaggio (109.0016) 2.590,00kr
1 x DellOrto - PHBL 24mm Moto (DH2724) 915,00kr
1 x Doppler Endurance Veiv - Derbi/Piaggio (468210) 1.490,00kr
1 x Veivlagre m/simmeringer – Derbi Senda – C4 (KCR-09) 198,00kr
1 x Teknix Motorpakningsett - Derbi/Piaggio (475157) 168,00kr
1 x Teknix - Svinghjulsavdrager - 19mm (449961) 89,00kr
1 x Teknix Simmeringsett - Derbi/Piaggio (475156) 128,00kr
1 x IGM - Framdrev 420 - Derbi LC - 11t (1405-1561) 102,00kr
1 x IGM - Bakdrev 420 - Derbi Senda/Rieju MRX - 50t (1310-1190) 180,00kr
1 x IGM - OR Kjede - 420 - 136 ledd (2242-7136) 178,00kr
1 x Hebo - Kjedekutter (HH1410) 169,00kr
---------
Totalt produkter: 6.265,00kr
Frakt: 0,00kr
Total ordresum: 6.265,00k
Da delene kom fra og jeg hadde fått noen som kunne assistere meg med skruingen fant vi fort ut at sylinder og veiv ikke passet. Jeg hadde bestillt til piaggio motoren pga forje eier hadde sagt det var en 07 modell, men viste seg det var 06. Ringte da speedoptions og fikk bestilt ny sylinder, pakninger, veiv, clutch og innsug(som jeg hadde glemt under første bestilling) som ble sendt omløpende mens jeg sendte inn delene.
1 x Metrakit SP Clutch - Derbi LC (846D1610) 490,00kr
1 x Doppler Endurance Veiv - Derbi LC (367238) 1.490,00kr
1 x Polini Evolution Alu - Derbi LC (109.0014) 2.590,00kr
1 x Metrakit - Motorpakningsett - Derbi LC (941D0410) 108,00kr
1 x Innsug - Derbi LC - 18 - 24mm (TUB-07) 220,00kr
1 x Teknix - Simmeringsett - Derbi LC (472541) 118,00kr
---------
Totalt produkter: 5.016,00kr
Frakt: 0,00kr
Total ordresum: 5.016,00kr
5 Dager senere var jeg klar til og skru igjen. Fant fort ut at min mor hadde sendt inn c4 lagrene mine også så måtte ta tråsykkelen bort til MEKA for å få kjøpt noen tilsvarende lagre. Endte opp med c3 lagre.
Da mopeden var srkudd opp kjørte jeg den inn ca 60 mil før jeg begynte å gi på.
Etter en stund ble det en stor prekk i svanehalsen da jeg kjørte, men bestemte meg for å prøve å kjøre hjem med den (3km) men da jeg nesten var hjemme knakk potta helt av. Mopeden ble så satt ute hos pappa i ett par dager til jeg fikk muligheten til å kjøre den tilbake
til mamma. Da jeg skulle hente den så jeg at noen hadde prøvd å stjele den og at jeg manglet noe slanger (Noe som haddes gått til luftfilter boksen som er tatt ut)
Fikk så bestilt meg ny potte og noe grips og ett nytt 13 framdrev. 11 ble forlite.
1 x IGM - Framdrev 420 - Derbi LC - 13t (1405-1563) 104,00kr
1 x DellOrto - 6mm dyser (DH6413) 122 25,00kr
1 x Tunr - Flames Grip - Grå (461614) 98,00kr
1 x DellOrto - 6mm dyser (DH6413) 128 25,00kr
1 x Metrakit Pro Race 3 - Underbody Derbi (871D1633) 2.790,00kr
Før potta kom begynte jeg å pusse ned dekslene for så og lakke de svarte og hvite. Monterte også på gripsene og blå hendler.
Da potten kom ble den montert!
Venter nå på ny Coli og powerfilter fra Speedoptions.
Jeg tittet på internett en stund etter en sykkel jeg virkelig ville ha og så rastløs som jeg er så ville jeg ha sykkelen med engang jeg fant den første fine. Så det endte med en laaaang biltur til ett sted jeg ikke engang husker navnet på. Her møtte jeg kjøper å kjøpte sykkelen for 17.000 kr. Vi merket senere at mopeden ble litt dyrere da vi fikk fartsbot på veien hjem (3300,-). Eieren sa det var en 2007 modell men fant senere ut at det er en 2006 modell men førstegangs registrert i 2007. Jeg hadde ikke lappen da jeg hentet sykkelen så fikk ikke kjørt den.
Det som satt på sykkelen var følgende:
MK Thrower potte
Hebo Handguards
12*15 Drev
Fikk med orginal drev og orginal potte og oljetanken som var tatt ut.
*******BILDE FRA DA JEG HENTET DEN KOMMER I MORGEN*******
Første oppdateringen jeg gjorde med sykkelen var og lage meg nytt skiltoppheng så skiltet sto rett ut. Senere bestillte jeg følgende fra speedoptions:
1 x Hebo - Atom - Sort (HG2001N) 279,00kr
1 x VictoriaBull - SX Crossplate - Sort (1402AB0500) 198,00kr
1 x VictoriaBull - Supermotard framskjerm - Sort (1805SN0001) 298,00kr
1 x STR8 - Speil F1 M8 - Mattsort (STR-250.00/BM) 158,00kr
1 x STP - XL Angel eye - Blå (RM070278-1) 108,00kr
1 x STP - Universal kontakt - Type I/0 (UN05981) 24,00kr
2 x Hebo - Bolt-Kit - 6mm x 15mm - Blå (HI2015A) 98,00kr
2 x Koso - Lightstick SMD - Blå (KO-HH013B30) 372,00kr
1 x STP - Universal kontakt - Topgun - Rød (UN059991) 38,00kr
1 x STP - XL Angel eye - Rød (RM070278-3) 108,00kr
1 x TunR - Rebel baklykt (466094) 329,00kr
---------
Totalt produkter: 2.010,00kr
Frakt: 0,00kr
Total ordresum: 2.010,00kr
Satte på neonlys men som kjapt ble tatt av. Crossplaten og framskjermen ble ikke brukt. Baklykten ble kjøpt ny pga festet på den gamle var ødelagt. Blå kåpebolter for fete detaljer.
Da jeg endelig hadde fått meg lappen gikk det unna og jeg hadde vel ca 90 med mopeden i 3 dager før alt skjærte seg. Da ble mopeden stående en stund til jeg penger og noen til å hjelpe meg med skruingen.
Jeg bestemte meg for å trimme ganske mye så det ble mye mailer fram og tilbake med Speedoptions.
Det endte med at jeg bestillte følgende :
1 x STP - Dichrom spot 12v20w - Klar (RM070295) 58,00kr
1 x Polini Evolution Alu - Derbi/Piaggio (109.0016) 2.590,00kr
1 x DellOrto - PHBL 24mm Moto (DH2724) 915,00kr
1 x Doppler Endurance Veiv - Derbi/Piaggio (468210) 1.490,00kr
1 x Veivlagre m/simmeringer – Derbi Senda – C4 (KCR-09) 198,00kr
1 x Teknix Motorpakningsett - Derbi/Piaggio (475157) 168,00kr
1 x Teknix - Svinghjulsavdrager - 19mm (449961) 89,00kr
1 x Teknix Simmeringsett - Derbi/Piaggio (475156) 128,00kr
1 x IGM - Framdrev 420 - Derbi LC - 11t (1405-1561) 102,00kr
1 x IGM - Bakdrev 420 - Derbi Senda/Rieju MRX - 50t (1310-1190) 180,00kr
1 x IGM - OR Kjede - 420 - 136 ledd (2242-7136) 178,00kr
1 x Hebo - Kjedekutter (HH1410) 169,00kr
---------
Totalt produkter: 6.265,00kr
Frakt: 0,00kr
Total ordresum: 6.265,00k
Da delene kom fra og jeg hadde fått noen som kunne assistere meg med skruingen fant vi fort ut at sylinder og veiv ikke passet. Jeg hadde bestillt til piaggio motoren pga forje eier hadde sagt det var en 07 modell, men viste seg det var 06. Ringte da speedoptions og fikk bestilt ny sylinder, pakninger, veiv, clutch og innsug(som jeg hadde glemt under første bestilling) som ble sendt omløpende mens jeg sendte inn delene.
1 x Metrakit SP Clutch - Derbi LC (846D1610) 490,00kr
1 x Doppler Endurance Veiv - Derbi LC (367238) 1.490,00kr
1 x Polini Evolution Alu - Derbi LC (109.0014) 2.590,00kr
1 x Metrakit - Motorpakningsett - Derbi LC (941D0410) 108,00kr
1 x Innsug - Derbi LC - 18 - 24mm (TUB-07) 220,00kr
1 x Teknix - Simmeringsett - Derbi LC (472541) 118,00kr
---------
Totalt produkter: 5.016,00kr
Frakt: 0,00kr
Total ordresum: 5.016,00kr
5 Dager senere var jeg klar til og skru igjen. Fant fort ut at min mor hadde sendt inn c4 lagrene mine også så måtte ta tråsykkelen bort til MEKA for å få kjøpt noen tilsvarende lagre. Endte opp med c3 lagre.
Da mopeden var srkudd opp kjørte jeg den inn ca 60 mil før jeg begynte å gi på.
Etter en stund ble det en stor prekk i svanehalsen da jeg kjørte, men bestemte meg for å prøve å kjøre hjem med den (3km) men da jeg nesten var hjemme knakk potta helt av. Mopeden ble så satt ute hos pappa i ett par dager til jeg fikk muligheten til å kjøre den tilbake
til mamma. Da jeg skulle hente den så jeg at noen hadde prøvd å stjele den og at jeg manglet noe slanger (Noe som haddes gått til luftfilter boksen som er tatt ut)
Fikk så bestilt meg ny potte og noe grips og ett nytt 13 framdrev. 11 ble forlite.
1 x IGM - Framdrev 420 - Derbi LC - 13t (1405-1563) 104,00kr
1 x DellOrto - 6mm dyser (DH6413) 122 25,00kr
1 x Tunr - Flames Grip - Grå (461614) 98,00kr
1 x DellOrto - 6mm dyser (DH6413) 128 25,00kr
1 x Metrakit Pro Race 3 - Underbody Derbi (871D1633) 2.790,00kr
Før potta kom begynte jeg å pusse ned dekslene for så og lakke de svarte og hvite. Monterte også på gripsene og blå hendler.
Da potten kom ble den montert!
Venter nå på ny Coli og powerfilter fra Speedoptions.
Update 1
Spoiler
Hadde planer om å få demontert litt idag men fant ingenting å få satt mopeden må så fikk ikke tatt ut motoren. Tok noen bilder av mopeden før jeg begynte å demontere litt å litt under demonteringen.
Imorgen blir det å hente pakken fra SO!
Hadde planer om å få demontert litt idag men fant ingenting å få satt mopeden må så fikk ikke tatt ut motoren. Tok noen bilder av mopeden før jeg begynte å demontere litt å litt under demonteringen.
Imorgen blir det å hente pakken fra SO!
Update 2
Spoiler
Fikk tatt ut motoren igår å fått tørket av litt olje av den. Var skikkelig full av møkk å grus. Tok også av klistremerkene på lykta og litt plastikk. Trur det blir dråpelykt på meg!
Vurderer VictoriaBull kåper, men usikker. Evt tips på fargekombo?
Fikk tatt ut motoren igår å fått tørket av litt olje av den. Var skikkelig full av møkk å grus. Tok også av klistremerkene på lykta og litt plastikk. Trur det blir dråpelykt på meg!
Vurderer VictoriaBull kåper, men usikker. Evt tips på fargekombo?
Update 3
Spoiler
Hentet pakken fra Speedoptions igår. Nytt powerfilter! :-) Hebo sport big. Fikk hjelp fra en kompis idag så vi begynte å plukke ned resten av mopeden. Møtte vel egentlig ikke på noen problemer utenom at styrekrona var litt hard å få opp. Brukte vel ca 2 timer på å demontere hele greia. Etterpå vasket vi ramma og svingarmen. Ramme og svingarm er nå klare for sandblåsing!
Kåpe fargene er antagligvis bestemt! Blir nok som følgende
Lykt - Dråpe, SVART
Skjerm - VictoriaBull/KTM SM, SVART/HVIT [ubestemt]
Tanklokk - SVART
Sidekåper framme - HVITE
Sidekåper Bak - SVARTE
Bakskjerm - HVIT
Ramme - SVART
Svingarm - SVART
Demper - SVART
Styre - SVART
Styrekrone - HVIT
Hjul - SVART
Støtte - SVART m/Blå metalic fjær
Demper - Blå metalic
Batteriholder /hjulbunn bak - SVART/HVIT [ubestemt]
Hendler - BLÅ METALIC
Kåpeskruer - BLÅ METALIC
Håper på at dette vil bli en fresh look
Q: Hvor kan jeg få kjøpt blå metalic lakk? Sånn her
Hentet pakken fra Speedoptions igår. Nytt powerfilter! :-) Hebo sport big. Fikk hjelp fra en kompis idag så vi begynte å plukke ned resten av mopeden. Møtte vel egentlig ikke på noen problemer utenom at styrekrona var litt hard å få opp. Brukte vel ca 2 timer på å demontere hele greia. Etterpå vasket vi ramma og svingarmen. Ramme og svingarm er nå klare for sandblåsing!
Kåpe fargene er antagligvis bestemt! Blir nok som følgende
Lykt - Dråpe, SVART
Skjerm - VictoriaBull/KTM SM, SVART/HVIT [ubestemt]
Tanklokk - SVART
Sidekåper framme - HVITE
Sidekåper Bak - SVARTE
Bakskjerm - HVIT
Ramme - SVART
Svingarm - SVART
Demper - SVART
Styre - SVART
Styrekrone - HVIT
Hjul - SVART
Støtte - SVART m/Blå metalic fjær
Demper - Blå metalic
Batteriholder /hjulbunn bak - SVART/HVIT [ubestemt]
Hendler - BLÅ METALIC
Kåpeskruer - BLÅ METALIC
Håper på at dette vil bli en fresh look
Q: Hvor kan jeg få kjøpt blå metalic lakk? Sånn her
Update 4
Spoiler
Har kjøpt inn litt lakk for å lakke kåpene. Har såvidt det er begynt på å pusse ned dempern og kåpene. Trur dette blir bra.
Har også ringt Vinger lakk og karroseri for prisantydning for lakkering av ramme og svingarm. Skulle få svar på mandag. Skulle det bli for dyrt blir det å ta ramma og svingarmen over til sverige :-)
Har kjøpt inn litt lakk for å lakke kåpene. Har såvidt det er begynt på å pusse ned dempern og kåpene. Trur dette blir bra.
Har også ringt Vinger lakk og karroseri for prisantydning for lakkering av ramme og svingarm. Skulle få svar på mandag. Skulle det bli for dyrt blir det å ta ramma og svingarmen over til sverige :-)
Update 5
Spoiler
Lakkerte dempern blå her omdagen. synes det ble ganske kult! Driver å småpusser litt på kåpene, men er ett hakk i ett av dem så må få skaffet litt sparkel og mere grunning.
Fikk prisantydning fra det lokale lakkfirmaet her om lakkering av ramme og svingarm ferdig sandblåst : 2000kr! synes det var altfordyrt. Er billigere å sende den til trondheim å lakkere der så får se litt hva jeg gjør.
Lakkerte dempern blå her omdagen. synes det ble ganske kult! Driver å småpusser litt på kåpene, men er ett hakk i ett av dem så må få skaffet litt sparkel og mere grunning.
Fikk prisantydning fra det lokale lakkfirmaet her om lakkering av ramme og svingarm ferdig sandblåst : 2000kr! synes det var altfordyrt. Er billigere å sende den til trondheim å lakkere der så får se litt hva jeg gjør.
Update 6
Spoiler
NB: Bildetung spoiler!
La meg etter skolen så våknet midt på natta, så bestemte meg for å gå ut å se hva jeg fikk gjort med mopeden! Begynte med å pusse ned støtta som skal bli lakket svart etterpå. Var å kjøpte 6 bokser med lakk/primer/klarlakk ista så nå skal det forhåpentligvis bli ordning på kåpene!
Har også planer om å bytte hjullagre bak da mine er helt herpa, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få slått de ut, for da jeg stikker noe for å slå de ut med inni hjulet så får jeg ikke bøyd det så jeg treffer lagrene, går bare igjennom. Har dere tips om hvordan jeg da får slått de ut, kom med det!
Fikk polert felgene også, ble ikke helt ferdig men ble mye bedre! Slenger opp masse bilder!
NB: Bildetung spoiler!
La meg etter skolen så våknet midt på natta, så bestemte meg for å gå ut å se hva jeg fikk gjort med mopeden! Begynte med å pusse ned støtta som skal bli lakket svart etterpå. Var å kjøpte 6 bokser med lakk/primer/klarlakk ista så nå skal det forhåpentligvis bli ordning på kåpene!
Har også planer om å bytte hjullagre bak da mine er helt herpa, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få slått de ut, for da jeg stikker noe for å slå de ut med inni hjulet så får jeg ikke bøyd det så jeg treffer lagrene, går bare igjennom. Har dere tips om hvordan jeg da får slått de ut, kom med det!
Fikk polert felgene også, ble ikke helt ferdig men ble mye bedre! Slenger opp masse bilder!
Update 7
Spoiler
Har lakket kåpene idag, ble bra Mangler å lakke lykta, framskjermen og kjedebeskyttern! Vurderer noe litt "uvanlig" med framskjermen, men får se! Skal få slengt ut noen bilder i morra!
Har også pratet med thefuriadale enstund nå og har kommet fram til at jeg skal kjøpe motoren hans samt BRK og en 32mm forgasser. Så nå blir det skikkelig hyper på meg! Vurderer å få sandblåst ramma å lakkere den selv med sprøyte siden det er så dyrt å sende den inn på lakkeringsverksted, men skal ta en kjapp tur over grensen for å skjekke prisene der! Skal visstnok være billig.
Trur dette blir bra!
P.s Selger Prorace 3 anlegg, prorace sylinder, 24mm dellorto gasser, og en Motor m doopler veiv, mk clutch og forsterka lagre! Kjørt ca 70 mil etter overhaling! Gamletypen motor!
Har lakket kåpene idag, ble bra Mangler å lakke lykta, framskjermen og kjedebeskyttern! Vurderer noe litt "uvanlig" med framskjermen, men får se! Skal få slengt ut noen bilder i morra!
Har også pratet med thefuriadale enstund nå og har kommet fram til at jeg skal kjøpe motoren hans samt BRK og en 32mm forgasser. Så nå blir det skikkelig hyper på meg! Vurderer å få sandblåst ramma å lakkere den selv med sprøyte siden det er så dyrt å sende den inn på lakkeringsverksted, men skal ta en kjapp tur over grensen for å skjekke prisene der! Skal visstnok være billig.
Trur dette blir bra!
P.s Selger Prorace 3 anlegg, prorace sylinder, 24mm dellorto gasser, og en Motor m doopler veiv, mk clutch og forsterka lagre! Kjørt ca 70 mil etter overhaling! Gamletypen motor!
Update 8
Spoiler
Satte på demperne forran og styret for at dere skulle få sett kåpene i "action"! Har også lakkert støtta, og fjæra stil støtta og styret! Mangler framskjermen og dråpelykta.
Satte på demperne forran og styret for at dere skulle få sett kåpene i "action"! Har også lakkert støtta, og fjæra stil støtta og styret! Mangler framskjermen og dråpelykta.
Update 9
Spoiler
Har nå grunnet å lakkert Kjedebeskytter, dråpelykten og demperne! Mangler bare ett par strøk med klarlakk Har også grunnet framskjermen, og batteriholder. Ligger til tørking nå! Fikk polert bakfelgen så godt som mulig, og håper på å få begynt med framfelgen snart! Begynte å prøve meg på å pusse ned svingarmen men drillen gikk fort tom for strøm så måtte lade den. Slenger opp bilder
Tom for strøm ...
Fikk pusset litt
Polerte felger!
Ble ganske bra!
Grunnet framskjerm
Grunnet batteriholder
Grunnet dempere, lakkert 1
Lakkert begge, mangler bare klarlakk nå
Lakkert dråpelykt, ble mye gjennskinn i bildet, ser ikke helt sånn ut. Er svart som kjedebeskytter og dempere.
Lakkert kjedebeskytter
Så videre blir det å pusse ned og grunne styrekrona(?) og alt det og få grunnet det å lakkert det hvitt! Trur dette blir fett! Skal få prøvd å få pusset mer på svingarmen å testet å se hvordan det blir om jeg lakkerer selv, blir det bra kan det hende jeg gjør det med ramma og. Blir det dårlig sender jeg den inn til Hovet/Verksted!
Har nå grunnet å lakkert Kjedebeskytter, dråpelykten og demperne! Mangler bare ett par strøk med klarlakk Har også grunnet framskjermen, og batteriholder. Ligger til tørking nå! Fikk polert bakfelgen så godt som mulig, og håper på å få begynt med framfelgen snart! Begynte å prøve meg på å pusse ned svingarmen men drillen gikk fort tom for strøm så måtte lade den. Slenger opp bilder
Tom for strøm ...
Fikk pusset litt
Polerte felger!
Ble ganske bra!
Grunnet framskjerm
Grunnet batteriholder
Grunnet dempere, lakkert 1
Lakkert begge, mangler bare klarlakk nå
Lakkert dråpelykt, ble mye gjennskinn i bildet, ser ikke helt sånn ut. Er svart som kjedebeskytter og dempere.
Lakkert kjedebeskytter
Så videre blir det å pusse ned og grunne styrekrona(?) og alt det og få grunnet det å lakkert det hvitt! Trur dette blir fett! Skal få prøvd å få pusset mer på svingarmen å testet å se hvordan det blir om jeg lakkerer selv, blir det bra kan det hende jeg gjør det med ramma og. Blir det dårlig sender jeg den inn til Hovet/Verksted!
Update 10
Spoiler
Da har jeg grunnet og lakkert ramma Ble fett! Lagt på 3 lag klarlakk nå så lar det stå før jeg muligens monterer litt i morra Slenger på noen bilder av svingarmen, og kåpene og dempern!
oooooog dråpelykten må lakkes på nytt så driver og pusser ned :
P.s alle bildene er med gopro pga fant ikke andre kameraet.
Da har jeg grunnet og lakkert ramma Ble fett! Lagt på 3 lag klarlakk nå så lar det stå før jeg muligens monterer litt i morra Slenger på noen bilder av svingarmen, og kåpene og dempern!
oooooog dråpelykten må lakkes på nytt så driver og pusser ned :
P.s alle bildene er med gopro pga fant ikke andre kameraet.
Update 11
Spoiler
Har da montert litt, synes det ble ganske fett! Dråpelykta kokte på sistelaget med klarlakk så må pusse den ned IGJEN og få kjøpt litt mer lakk. Ellers synes jeg det ble ganske bra. Bilder is comming up :
Har da montert litt, synes det ble ganske fett! Dråpelykta kokte på sistelaget med klarlakk så må pusse den ned IGJEN og få kjøpt litt mer lakk. Ellers synes jeg det ble ganske bra. Bilder is comming up :
Update 12
Spoiler
Har da fått MD tuning motoren min fra magnus! Har også fått lagt den inn i ramma så lar bildene tale for seg selv!
Har også styra litt med ledningsnettet idag, og uff gruer meg til styringen med dette i morgen men satser på å få ordnet resten i morgen.
Men trenger noen småting så om noen har noe gi meg en lyd!
* Nytt bakdrev 48t
* Nytt framdrev 15t
* Skruer til innsug
* Kick til derbi
* Girpedal til derbi
* Svinghjuls deksel
* Oljepumpe deksel
Har da fått MD tuning motoren min fra magnus! Har også fått lagt den inn i ramma så lar bildene tale for seg selv!
Har også styra litt med ledningsnettet idag, og uff gruer meg til styringen med dette i morgen men satser på å få ordnet resten i morgen.
Men trenger noen småting så om noen har noe gi meg en lyd!
* Nytt bakdrev 48t
* Nytt framdrev 15t
* Skruer til innsug
* Kick til derbi
* Girpedal til derbi
* Svinghjuls deksel
* Oljepumpe deksel
Update 13
Spoiler
Vet det var meningen at jeg skulle lakkere felgene svarte men vet ikke helt om det blir noe av det likevel. Blir hvertfall ikke noe enda.
Hadde kommet 3 fine pakker til meg igår så heiv meg ut i garasjen etter jeg fikk i meg litt pepsi, southpark og pizza!
Pakkene jeg fikk var fra Magnus, Kaasa, og Speedoptions og de innholdt følgende:
15x48 Drev - Speedoptions
Ny plugg - Speedoptions
145 dyse - Speedoptions
Drevlås - Speedoptions
Innsugsskruer x2 - Magnus og Kaasa
Girpedal x2 - Magnus og Kaasa
Kick - Kaasa
Svinghjulsdeksel - Kaasa
Da jeg kom ut i garasjen fikk jeg fort montert på kicken, og nye bakdrevet. Framdrevet ble også montert og jeg fikk montert kjederullene også.
Sleit litt med gasswiern da jeg ikke hadde noen justeringsskrue på toppen av forgassern men fant en tilslutt! - Viste seg å være ett enda større problem som skulle komme senere: Wiern blir most av tanken!! TIPS til hvordan jeg skal få til dette???
Fant også ut at ene bolten til der man fester clutch wiern var rund, tips til hvordan jeg kan få ut denne? Må få strammet clutchwiern om jeg skal ha oppstart i morgen!
Måtte modde litt på svinghjuls dekslet så fikk borret litt også festet det! Alt ser bra ut nå utenom det med tanken og clutchwiern, og ser ut som det kan gå mot en oppstart i morgen om dette blir fikset!
- Crossplate
Vet det var meningen at jeg skulle lakkere felgene svarte men vet ikke helt om det blir noe av det likevel. Blir hvertfall ikke noe enda.
Hadde kommet 3 fine pakker til meg igår så heiv meg ut i garasjen etter jeg fikk i meg litt pepsi, southpark og pizza!
Pakkene jeg fikk var fra Magnus, Kaasa, og Speedoptions og de innholdt følgende:
15x48 Drev - Speedoptions
Ny plugg - Speedoptions
145 dyse - Speedoptions
Drevlås - Speedoptions
Innsugsskruer x2 - Magnus og Kaasa
Girpedal x2 - Magnus og Kaasa
Kick - Kaasa
Svinghjulsdeksel - Kaasa
Da jeg kom ut i garasjen fikk jeg fort montert på kicken, og nye bakdrevet. Framdrevet ble også montert og jeg fikk montert kjederullene også.
Sleit litt med gasswiern da jeg ikke hadde noen justeringsskrue på toppen av forgassern men fant en tilslutt! - Viste seg å være ett enda større problem som skulle komme senere: Wiern blir most av tanken!! TIPS til hvordan jeg skal få til dette???
Fant også ut at ene bolten til der man fester clutch wiern var rund, tips til hvordan jeg kan få ut denne? Må få strammet clutchwiern om jeg skal ha oppstart i morgen!
Måtte modde litt på svinghjuls dekslet så fikk borret litt også festet det! Alt ser bra ut nå utenom det med tanken og clutchwiern, og ser ut som det kan gå mot en oppstart i morgen om dette blir fikset!
- Crossplate
Update 14
Spoiler
Har ikke vært noen udate i det siste da jeg bare har hivd ting kort ut i kommentarfeltet men var vel på tide å ha en update da.
Fikk startet motoren for førstegang uten elnett så var ett helvette da den begynte å trekke falskluft og gasswiern hang seg og samtidig så tok ikke clutchen ... vart litt redd da.
Men fikk montert elnett og fant fort ut at innsuget mitt var ødelagt :
Fikk bestilt nytt innsug og div greier fra speedoptions:
Innsug:28 mm variabelt - VELDIG fleksibelt og fint
ny kick, siden jeg klarte å ødlegge rillene
kabelsko kit da jeg trengte til elnett
eksosfjerer og nye eksosskruer
bensinmåler (som i skrivendestund ikke har blitt annet enn festet må få somle meg til å montere denne!)
blå bensinslange for litt mere stil og fordi den andre var for kort
Da pakken kom tok jeg mopeden på hengern og dro til skolen fordi vi hadde bilverksted hele dagen så valgte å skru alt på der. Da alt var gjort klart og den var klar til å startes så gledet jeg meg som en unge. Da jeg fikk kjørt så gikk den dårligere enn en org moped. - FLAUT. Den gikk helt fint på tomgang men var noe galt da jeg kjørte... film av tomgangen:
Fikk kjørt hjem og begynte å undre som bare det og endte meg at jeg slo av en prat med Sverre (MrFiXt) og hvor vi ble enige om at ett nytt dysekit kunne være lurt. Fikk testet div dyser men ikke noe hjalp. ble til at jeg fikk sendt han en kjørevideo da jeg kjørte da jeg endelig fikk henta meg festet til goproen.
Dette var ikke ett av mine stolte øyeblikk som hyper derbi eier
I mellomtiden har jeg fått 1 svart bakfelg da Den andre blir svart iløpet av dagen idag! Kult ble det
Biltema har åpnet i Kongsvinger!!! Er der omtrent daglig nå ble litt div nytt verktøy og da mamma også blir med ble det fatbar på meg takk mamma!
Før:
Etter:
Fikk så en melding av Bjørn Terje her på mp om at han kunne komme bort med noen gassere så vi kunne teste å se om vi fant feilen. Vi så medengang at jeg manglet powerjeten da nippelen min hadde knekt av.
Fikk testet hans 30 gasser med parmakit innstillinger og den slura litt med 155 dyse så vi testet 150. Fikk enda litt mye bensin så vi heiv på en 145 og den gikk som en drøm! Aldri opplevd noe som går så fælt!
Så skal nå bestille 30mm stage 6 gasser og tomgangsdysekit fra speedline! Har også planer om å kjøpe en radiator til for bedre kjøling etter anbefaling av Sverre og Bjørn Terje :-)
Bjørn Terje hadde også ett malossi filter som passer fint som jeg skal kjøpe av han :
http://www.speedline...i-e13-m0413527/
samt blir det ny bensinkran så jeg slipper vacum kran.
Kommer kjørefilm da alt dette er ordnet og alt er riktig justert!
(Forresten, kåpene må lakkeres på nytt. har blitt drit stygge, tørr ikke vise de fram engang. Blir nok samme farger medmindre noen andre har noen andre kule innspill????)
Må bare takke Sverre og Bjørn Terje for masse masse hjelp! Setter utrolig stor pris på det!
Har ikke vært noen udate i det siste da jeg bare har hivd ting kort ut i kommentarfeltet men var vel på tide å ha en update da.
Fikk startet motoren for førstegang uten elnett så var ett helvette da den begynte å trekke falskluft og gasswiern hang seg og samtidig så tok ikke clutchen ... vart litt redd da.
Men fikk montert elnett og fant fort ut at innsuget mitt var ødelagt :
Fikk bestilt nytt innsug og div greier fra speedoptions:
Innsug:28 mm variabelt - VELDIG fleksibelt og fint
ny kick, siden jeg klarte å ødlegge rillene
kabelsko kit da jeg trengte til elnett
eksosfjerer og nye eksosskruer
bensinmåler (som i skrivendestund ikke har blitt annet enn festet må få somle meg til å montere denne!)
blå bensinslange for litt mere stil og fordi den andre var for kort
Da pakken kom tok jeg mopeden på hengern og dro til skolen fordi vi hadde bilverksted hele dagen så valgte å skru alt på der. Da alt var gjort klart og den var klar til å startes så gledet jeg meg som en unge. Da jeg fikk kjørt så gikk den dårligere enn en org moped. - FLAUT. Den gikk helt fint på tomgang men var noe galt da jeg kjørte... film av tomgangen:
Fikk kjørt hjem og begynte å undre som bare det og endte meg at jeg slo av en prat med Sverre (MrFiXt) og hvor vi ble enige om at ett nytt dysekit kunne være lurt. Fikk testet div dyser men ikke noe hjalp. ble til at jeg fikk sendt han en kjørevideo da jeg kjørte da jeg endelig fikk henta meg festet til goproen.
Dette var ikke ett av mine stolte øyeblikk som hyper derbi eier
I mellomtiden har jeg fått 1 svart bakfelg da Den andre blir svart iløpet av dagen idag! Kult ble det
Biltema har åpnet i Kongsvinger!!! Er der omtrent daglig nå ble litt div nytt verktøy og da mamma også blir med ble det fatbar på meg takk mamma!
Før:
Etter:
Fikk så en melding av Bjørn Terje her på mp om at han kunne komme bort med noen gassere så vi kunne teste å se om vi fant feilen. Vi så medengang at jeg manglet powerjeten da nippelen min hadde knekt av.
Fikk testet hans 30 gasser med parmakit innstillinger og den slura litt med 155 dyse så vi testet 150. Fikk enda litt mye bensin så vi heiv på en 145 og den gikk som en drøm! Aldri opplevd noe som går så fælt!
Så skal nå bestille 30mm stage 6 gasser og tomgangsdysekit fra speedline! Har også planer om å kjøpe en radiator til for bedre kjøling etter anbefaling av Sverre og Bjørn Terje :-)
Bjørn Terje hadde også ett malossi filter som passer fint som jeg skal kjøpe av han :
http://www.speedline...i-e13-m0413527/
samt blir det ny bensinkran så jeg slipper vacum kran.
Kommer kjørefilm da alt dette er ordnet og alt er riktig justert!
(Forresten, kåpene må lakkeres på nytt. har blitt drit stygge, tørr ikke vise de fram engang. Blir nok samme farger medmindre noen andre har noen andre kule innspill????)
Må bare takke Sverre og Bjørn Terje for masse masse hjelp! Setter utrolig stor pris på det!
Update 15
Spoiler
nu jævlar! Skrudde ut motoren igår, og pratet mye med sverre ang rengjøring av veivhuset for evt biter av sylindern (Ja, 2 flak hadde detti av den) og pakkningsrester og div møkk så fikk noen tips om hva sverre pleier å gjøre.
Begynte med å helle 3-4 korker med kondensfjerner nedi veivhuset og snurret veiva ett par ganger rundt. Så klipte jeg (Mamma) opp 13 strimler med filler på 3cm x 40cm. S dyttet jeg 2 stk ned ved veiva og snurret veiva rundt så fillene kom helt rundt og lot fillen ligge der i 30 minutter. Dette gjorde jeg x3.Så tvinnet jeg en fille som jeg dyttet imellom veiva og helt ned på bunnen og gnei den der for å se om det var igjen noe møkk. Deretter helte jeg ca 0,5dl to-taktsolje nedi og snurra på veiva. og så la noen filler nedi som sist å tørket opp. Takk til Sverre for denne fine metoden
Men back to the shit, fikk spacerne og pakkningssettet og no små stickers greier Kult med ny nøkkelring fra Speedoptions da Blir vel å hive den på nøkkelen Så har jeg fått koso turtellern fra sverre som jeg også skal montere
Blir i Oslo til Søndag så får se om jeg får skrudd noe på søndag kveld. Regner med det kun blir radiator modifikasjoner da jeg merker at kjøling er viktig! også har jeg fått jobb på Coop Xtra i Kongsvinger så skal dit på mandag å skrive kontrakt og greier så blir ordnings med penger til derbin nå jobber mandager og anvær helg
NY BORDPYNT!
nu jævlar! Skrudde ut motoren igår, og pratet mye med sverre ang rengjøring av veivhuset for evt biter av sylindern (Ja, 2 flak hadde detti av den) og pakkningsrester og div møkk så fikk noen tips om hva sverre pleier å gjøre.
Begynte med å helle 3-4 korker med kondensfjerner nedi veivhuset og snurret veiva ett par ganger rundt. Så klipte jeg (Mamma) opp 13 strimler med filler på 3cm x 40cm. S dyttet jeg 2 stk ned ved veiva og snurret veiva rundt så fillene kom helt rundt og lot fillen ligge der i 30 minutter. Dette gjorde jeg x3.Så tvinnet jeg en fille som jeg dyttet imellom veiva og helt ned på bunnen og gnei den der for å se om det var igjen noe møkk. Deretter helte jeg ca 0,5dl to-taktsolje nedi og snurra på veiva. og så la noen filler nedi som sist å tørket opp. Takk til Sverre for denne fine metoden
Men back to the shit, fikk spacerne og pakkningssettet og no små stickers greier Kult med ny nøkkelring fra Speedoptions da Blir vel å hive den på nøkkelen Så har jeg fått koso turtellern fra sverre som jeg også skal montere
Blir i Oslo til Søndag så får se om jeg får skrudd noe på søndag kveld. Regner med det kun blir radiator modifikasjoner da jeg merker at kjøling er viktig! også har jeg fått jobb på Coop Xtra i Kongsvinger så skal dit på mandag å skrive kontrakt og greier så blir ordnings med penger til derbin nå jobber mandager og anvær helg
NY BORDPYNT!
Update 16
Spoiler
Montering skjer!
Som Sverre skrev så holdt vi på fra 21 til 02. Var ikke inne med baggen engang. Vart rett ut i garasjen for å skru! Begynte med å vaske sylinderen så den ble god å ren før montering! Tørket den av med en ny fille.
Så fant jeg og sverre ut at spacerne ikke gikk å bruke så vi endte opp med prorace pakkninger og den vanlige kobber pakkningen. Airsal anbefaler 0,8mm squish men Sverre vet av erfaring at 0,7mm er best så vi endte opp med det.
Så var det av med sylindern og på med pakkninger og stempelringen. Så heiv jeg på sylindern å topp å strammet til med 1,38kg moment!
GODT med varme når det blir litt kaldt utpå kveldingen!
Bildet av sånn han står nå
Idag skal jeg ordne radiatorene og få motoren i ramma! så kanskje det blir oppstart snart? :-)
Div info:
Sylinder: Airsal Xtreme
Squish: 0.7mm
Pakkninger: 40mm kobberpakning, 30mm prorace pakkninger
Moment: 1,38kg
Veiv: Parmakit
Innsug: 28mm variabelt
Gasser: Stage 6 30mm
Filter: Malossi
Reed: Malossi VL17
Snakkes!
Montering skjer!
Som Sverre skrev så holdt vi på fra 21 til 02. Var ikke inne med baggen engang. Vart rett ut i garasjen for å skru! Begynte med å vaske sylinderen så den ble god å ren før montering! Tørket den av med en ny fille.
Så fant jeg og sverre ut at spacerne ikke gikk å bruke så vi endte opp med prorace pakkninger og den vanlige kobber pakkningen. Airsal anbefaler 0,8mm squish men Sverre vet av erfaring at 0,7mm er best så vi endte opp med det.
Så var det av med sylindern og på med pakkninger og stempelringen. Så heiv jeg på sylindern å topp å strammet til med 1,38kg moment!
GODT med varme når det blir litt kaldt utpå kveldingen!
Bildet av sånn han står nå
Idag skal jeg ordne radiatorene og få motoren i ramma! så kanskje det blir oppstart snart? :-)
Div info:
Sylinder: Airsal Xtreme
Squish: 0.7mm
Pakkninger: 40mm kobberpakning, 30mm prorace pakkninger
Moment: 1,38kg
Veiv: Parmakit
Innsug: 28mm variabelt
Gasser: Stage 6 30mm
Filter: Malossi
Reed: Malossi VL17
Snakkes!
Update 17
Spoiler
Har innsett at det er lenge siden jeg har oppdattert her så er vel på tide. Motoren er satt i ramma og jeg har montert opp til 2 radiatorer og faktisk kjørt litt. Sliter med å få den til og gå riktig men skal bytte motorolje nå, misstenker at det har med den helvettes tjukke 80w90 olja mi å gjøre. Den går enten riktig kun på de første 2 gira, eller på de 4 siste. Men skal nå kjøre hardcore innstilling da jeg får nytt variabelt innsug på mandag (sprakk det forje). Har også fått stage 6 filter av sverre som jeg skal stille inn etter :-)
Fikk den til og gå riktig èn gang med malossi filter og 150 dyse, eneste var at den fikk litt for mye på toppen så skulle gå ned til 152 men da jeg åpnet opp og tok ut dysa så jeg det var noe inni dyse som blokket litt av bensinen så da var jeg right back where i started.
Føler mopeden vil at jeg skal nedi 135 dyse men føler det fort blir utrygt da Airsal anbefaler minimum 150 dyse. Tips tas selfølgelig imot Men til bilder:
Har også ordnet ny bensinkran, men den måtte jeg låne til en kompis som nå mister mopeden og blablabla så må vel ordne meg en ny Men fremtidige utsendeplaner er å lakke opp kåpene røde, lakke dempern rød og kjøre på med bensinslange. Usikker på om jeg skal være litt wannabe mathias og kjøre duo med svart og hvit, eller svart og rød eller beholde svarte felger. Lykta og framskjermen blir lakket på nytt svart. hva mener dere? Har forresten også knekt coilfeste så måtte stripse den fast x) også har den "hekken" som sitter ved bakhjulet detti av mens jeg kjørte så baklyset og alt er herpa. har satt opp en liten plate der, men har ikke bildet av det. ser stygt ut men har kjørt uten filter og med strømpe ett par ganger og viktig med sikkerhet for at det ikke kommer dritt rett inn i gassern
p.s her er kjørefilm for de som ikke har sett den i kommentarene:
Har innsett at det er lenge siden jeg har oppdattert her så er vel på tide. Motoren er satt i ramma og jeg har montert opp til 2 radiatorer og faktisk kjørt litt. Sliter med å få den til og gå riktig men skal bytte motorolje nå, misstenker at det har med den helvettes tjukke 80w90 olja mi å gjøre. Den går enten riktig kun på de første 2 gira, eller på de 4 siste. Men skal nå kjøre hardcore innstilling da jeg får nytt variabelt innsug på mandag (sprakk det forje). Har også fått stage 6 filter av sverre som jeg skal stille inn etter :-)
Fikk den til og gå riktig èn gang med malossi filter og 150 dyse, eneste var at den fikk litt for mye på toppen så skulle gå ned til 152 men da jeg åpnet opp og tok ut dysa så jeg det var noe inni dyse som blokket litt av bensinen så da var jeg right back where i started.
Føler mopeden vil at jeg skal nedi 135 dyse men føler det fort blir utrygt da Airsal anbefaler minimum 150 dyse. Tips tas selfølgelig imot Men til bilder:
Har også ordnet ny bensinkran, men den måtte jeg låne til en kompis som nå mister mopeden og blablabla så må vel ordne meg en ny Men fremtidige utsendeplaner er å lakke opp kåpene røde, lakke dempern rød og kjøre på med bensinslange. Usikker på om jeg skal være litt wannabe mathias og kjøre duo med svart og hvit, eller svart og rød eller beholde svarte felger. Lykta og framskjermen blir lakket på nytt svart. hva mener dere? Har forresten også knekt coilfeste så måtte stripse den fast x) også har den "hekken" som sitter ved bakhjulet detti av mens jeg kjørte så baklyset og alt er herpa. har satt opp en liten plate der, men har ikke bildet av det. ser stygt ut men har kjørt uten filter og med strømpe ett par ganger og viktig med sikkerhet for at det ikke kommer dritt rett inn i gassern
p.s her er kjørefilm for de som ikke har sett den i kommentarene:
Update 18
Spoiler
Okei, startet dagen med å lakkere dempern ferdig og kåpene. Monterte dempern, og til slutt kom kåpene på! Fargen er rød! (Ja, svingarmen min skal bli svart.)
Fikk most filtret på plass selv med vanlig innsug (ikke variabelt) men den gikk som en dass. Hadde montert maxima og litt diverste for en kompis og da brukte vi org luftfilter boks og da ville den ikke dra lenger enn til 7-8k rpm så vi dro ut luftslangen og da dro den med engang, og i ett siste desperat forsøk så prøvde jeg og dra ut filteret og kjørte. Kjentes ut som den gikk ganske bra så ga på litt (er kun snakk om en strekning på maks 50 meter her, men i superslowmo forklaring om dere skjønner) og da jeg trudde kicket var "over" da kicka den syyykt og bare drooooooooo på! Helt sinnsykt. En kompis fikk prøve den ista og den spolte bortover i første og da han giret bare fortsatte den og spole før han bremsa ned
xtreme er syke greier. love it. - trur grunnen til at den går rent nå er at magnus har sendt meg en nogelunde defekt motor som gjør at den ikke trekker inn luften den trenger med ett filter på. den klarer det rett og slett ikke. blir for mye motstand for den. Så må vel ordne meg ny motor som Sverre har sagt seg villig til å frese og polere opp for meg
pics:
View My Video
Beklager for dårlig lyd, men iphonen er fuckd. (grunnen til min "woho" er at du ser han spooler bortover grusen hihi sorry for dårlig film men får funke!
Edit: Skulle egentlig poste denne men nette var helt påå tryne så fikk ikke lasta opp de siste bildene og filmen så venta til idag. Kjørte mopeden til jobben og den begynte å fjuske på veien. stoppa 2 ganger i rundkjøringa .... flaut! glad det var kl halv 8 om morran med lite folk. Anyway, da jeg skulle hjem så brukte jeg 15 min på å starte den hvor den fortsatte å fjuske, så tenkte for liten dyse, så kjørte rolig hjem. Da jeg kom halveis nektet den og starte på 20 min og da den endelig starta så bare fjuska den i 4-5 sekunder før den døde. Så fikk mamma til å komme med henger så vi fikk kjørt den hjem.
Da jeg kom hjem skrudde jeg opp gassern og ser dysa var ganske tett. Har nå satt i 145 dyse og 45 tomgangsdyse og fikk ENDELIG det variable innsuget som ble bestilt for 1 uke siden og sendt i brev (1 uke på ett jævla brev ). Men så sliter jeg nå med att den jævla vacum krana til kompisen min (han låner krana mi) ikke gir bensin av en eller annen grunn! Har noen tips?????
Okei, startet dagen med å lakkere dempern ferdig og kåpene. Monterte dempern, og til slutt kom kåpene på! Fargen er rød! (Ja, svingarmen min skal bli svart.)
Fikk most filtret på plass selv med vanlig innsug (ikke variabelt) men den gikk som en dass. Hadde montert maxima og litt diverste for en kompis og da brukte vi org luftfilter boks og da ville den ikke dra lenger enn til 7-8k rpm så vi dro ut luftslangen og da dro den med engang, og i ett siste desperat forsøk så prøvde jeg og dra ut filteret og kjørte. Kjentes ut som den gikk ganske bra så ga på litt (er kun snakk om en strekning på maks 50 meter her, men i superslowmo forklaring om dere skjønner) og da jeg trudde kicket var "over" da kicka den syyykt og bare drooooooooo på! Helt sinnsykt. En kompis fikk prøve den ista og den spolte bortover i første og da han giret bare fortsatte den og spole før han bremsa ned
xtreme er syke greier. love it. - trur grunnen til at den går rent nå er at magnus har sendt meg en nogelunde defekt motor som gjør at den ikke trekker inn luften den trenger med ett filter på. den klarer det rett og slett ikke. blir for mye motstand for den. Så må vel ordne meg ny motor som Sverre har sagt seg villig til å frese og polere opp for meg
pics:
View My Video
Beklager for dårlig lyd, men iphonen er fuckd. (grunnen til min "woho" er at du ser han spooler bortover grusen hihi sorry for dårlig film men får funke!
Edit: Skulle egentlig poste denne men nette var helt påå tryne så fikk ikke lasta opp de siste bildene og filmen så venta til idag. Kjørte mopeden til jobben og den begynte å fjuske på veien. stoppa 2 ganger i rundkjøringa .... flaut! glad det var kl halv 8 om morran med lite folk. Anyway, da jeg skulle hjem så brukte jeg 15 min på å starte den hvor den fortsatte å fjuske, så tenkte for liten dyse, så kjørte rolig hjem. Da jeg kom halveis nektet den og starte på 20 min og da den endelig starta så bare fjuska den i 4-5 sekunder før den døde. Så fikk mamma til å komme med henger så vi fikk kjørt den hjem.
Da jeg kom hjem skrudde jeg opp gassern og ser dysa var ganske tett. Har nå satt i 145 dyse og 45 tomgangsdyse og fikk ENDELIG det variable innsuget som ble bestilt for 1 uke siden og sendt i brev (1 uke på ett jævla brev ). Men så sliter jeg nå med att den jævla vacum krana til kompisen min (han låner krana mi) ikke gir bensin av en eller annen grunn! Har noen tips?????
Dette innlegget er endret av Dapp: 23 august 2012 - 13:37