eg skal kjøpe ein daelim roadwin 07 modell. så vist dere vet noen ting om hva jeg burde se etter der hadde vore fint. men vil vite generelt ting som gjelder alle typer
Hva burde man se etter av kjøp av brukt sykkel
Startet av
noddie
, nov 29 2011 14:52
2 innlegg i dette emnet
Skrevet 29 november 2011 - 14:52
hei
eg har tenkt til å kjøpe ein lett-sykkel no, men eg har eit dårlig minne når det gjelder kjøp av brukt moped, den fungerte noen dager, men etter hvert så vart de ting som blei øydlagte. så nå skal jeg kjøpe ein lett-sykkel den har gått 5.700 km. så det jeg lurer på er hvva jeg skal se etter av sletne ting og ting jeg burde være ops på?
eg skal kjøpe ein daelim roadwin 07 modell. så vist dere vet noen ting om hva jeg burde se etter der hadde vore fint. men vil vite generelt ting som gjelder alle typer
Skrevet 02 desember 2011 - 16:50
noddie, den 29 november 2011 - 14:52 , skrev:
hei
eg har tenkt til å kjøpe ein lett-sykkel no, men eg har eit dårlig minne når det gjelder kjøp av brukt moped, den fungerte noen dager, men etter hvert så vart de ting som blei øydlagte. så nå skal jeg kjøpe ein lett-sykkel den har gått 5.700 km. så det jeg lurer på er hvva jeg skal se etter av sletne ting og ting jeg burde være ops på?
Har egentlig ikke hørt noe bra om Daelom roadwin, Synes selv de ser fete ut og vurderte å kjøpe meg en selv, Men fikk høre at de går sinnsykt dårlige, tilogmed i forhold til andre 4 taktere.
Men om du absolutt skal ha den så er det jo en 4 takter,Så selve motoren skal vell holde godt og lenge, Den har jo bare gått 5,700 som er så og si ingenting, Men sjekk at alt elektriske funker, Er det forgasser eller innsprøytningsmotor ?. Leste et sted at elektrikken på dem kan fucke seg opp ganske lett..
Yamaha dt 125 re, Athena 170cc, Mikuni 34mm flatside, Gianelli effektanlegg.
Skrevet 10 januar 2012 - 16:59
Nå du skal kjøpe brukt, så er ve det smart å sjekke :
-om dekkene er slitt ? (om de er det bruk det som en grunn til å prute)
- rust og åpen bare slitasjer og skader som ikkje er opplyst
- sving radius på rattet (like mye til hver side)
-om den starter lett og går reint ( om andre ting ikkje er opplyst)
-eksos ikkje røkyer for mye (mer enn normalt)
-generell årsmodell og km-stand
-pris må være i samsvar med km-stand og årsmodell
-Bremser fungerer som de skal (vis ikkje noe annet er opplyst)
Ett par ting som er greit å se etter når du kjøper brukt
-om dekkene er slitt ? (om de er det bruk det som en grunn til å prute)
- rust og åpen bare slitasjer og skader som ikkje er opplyst
- sving radius på rattet (like mye til hver side)
-om den starter lett og går reint ( om andre ting ikkje er opplyst)
-eksos ikkje røkyer for mye (mer enn normalt)
-generell årsmodell og km-stand
-pris må være i samsvar med km-stand og årsmodell
-Bremser fungerer som de skal (vis ikkje noe annet er opplyst)
Ett par ting som er greit å se etter når du kjøper brukt
Ka som skjer om man kjøre en bil i lysets hastighet, og skrur på fjernlysa? :P
Piaggio NRG Prosjekt : Ta en titt her, klikk på meg !!!
Aprilia RS Prosjekt: Ta en titt her, klikk på meg!!!
Piaggio NRG Prosjekt : Ta en titt her, klikk på meg !!!
Aprilia RS Prosjekt: Ta en titt her, klikk på meg!!!
0 bruker(e) leser dette emnet
0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere