BakgrunnDette er da et prosjekt jeg har planlagt i noen uker ettersom den begynner å bli slitt, mopeden ble kjøpt hos Dekk og Rekvistia Kjelleren A/s i Dalane Kristiansand. Mopeden har blitt herjet med i skog mark og vinterkjørt - har skjært opp til 2 sylindere i løpet av 1 år så nå skal jeg bruke tiden jeg har i vinteren til å pusse den opp.
Planer (blir oppdatert her og da)
Lakkering
Lakkere Radiator Lakkere Kjedestrammer stykket bak ved svingarmen Lakkere styret
Elektrisk
Skjøte på nye sko bak ved hekken
Mekanisk Montere ny reed og innsug Kjøpe Sylinder Kjøpe Metrakit SP Clutch (forsterket) Erstatte tomgangs skruen i 16mm forgasseren min Innstille mopeden riktig Rense eksos anlegget med drill Montere på nye hjul lagre til bakfelgen Lufte bakbremsa
Takk til
Fremgang
9.12.2011
Spoiler
Rammen er avfettet
Klargjort for ny sylinder
Jeg tror også jeg har MP's trangeste skru sted
Montert dette bak her igjen ettersom jeg ikke har planer her enda, har lyst å lakke kåpene igjen - har en jeg kjenner på bilskade og lakk linja som kan gjøre det for en sum.
Lakkerte radiatoren idag med 3 strøk, varmebestandig selvsagt. "Avfettet"
Pusset
Første strøk, syntes det ble for dumt å lakke det i midten da kjølingen ville blitt dårligere - dessuten syntes jeg det vil ta seg penere ut med alu farge der.
Slutt resultat, tredje strøk. - Ikke så bra bilde men lakken ble ganske bra.
Oppdaget at svingarmen er skjev under kontroll, så nå vet jeg hvorfor kjedet alltid hopper av under donuts. - Skal se mere på dette senere. Det var de bildene jeg hadde, hadde egentlig fler men de må jeg ha sletta. Flere planer kommer hele tiden på sparket, som sagt.
10.12.2011
Spoiler
-
Gårsdagens resultat
Skal lakke slik i svart tenkte jeg på begge sider, da det er stygge merker og rust der, tror ikke jeg lakker der inne ved kjedestrammeren. - For se. Stikker ut å begynner, finner nok på en god del.
Har også foresten idèn om Xenon på mopeden da jeg syns langlyset mitt lyser dårlig.
Skjøtet på nye sko
Skaffet ny reed (trim) Hebo frog til venstre og orginal til høyre
haha, her sier det seg selv hva som er trim og ikke den burde gå mye bedre med dette ellers er det noe rart.
Her er da reeden montert + 21mm innsug, en venn av meg kan skaffe en trimgasser til meg når som helst - skal ordne det senere.
Handla litt pussing og lakke dill
Klargjøring for lakking
Klart, pusset.
Grunnet, som dere kan se til venstre ble det ikke pent der så måtte tørke og pusse mer Men det gjorde jeg og grunnet der igjen
-
-
Første strøk med lakk, lakka over det grå da jeg så det på mobilen
Her har vi da de første strøkene tørket, andre strøk er tatt men ikke tatt bilde av. - Legger til slutt resultaten nå neste bilde opplastning.
Nå skal jeg snart fikse bakbremsa, litt mekanisk snart. - Kanskje litt kjedlig å følge med på lakking men håper det inspirerer andre personer med maxer der ute.
11.12.2011
Spoiler
Siste strøk vel sikret slik ingen partikler skal legge seg på lakken
Ble jo helsikens fint da (det mørke på venstre siden er bare litt overflate med rust)
Så var det dette da, ordner det imorgen på skolen så for jeg prøve å skaffe ny skrue på Motorsyklisten.
12.12.2011
Spoiler
Fikk ut tomgangs skruen idag på skolen, læreren sjefa den ut - brukte vel ikke mer en 6 sekunder Bortsett fra det har jeg en handleliste på 2000 kroner på speedoptions som inneholder TP Trophy tenkte jeg skulle velge den fordi jeg syntes airsal er dårlig med kjøling generelt så vil prøve tp, det står nå også den har mye bedre aks i den
03.01.2012
Spoiler
Sånn da fikk jeg inn en ny fremgang update
Sylinderen er mye mørkere en det bildet viser den ser mye bedre ut
Skal ut å jobbe mer på den nå, målet idag er få den til å gå rent / justere gasser e.t.c.
Må også få innkjørt sylinderen riktig.
- ETTER ARBEIDSØKT-
Emil AKA Stormen var litt slem med furian når jeg testkjørte, blåste noe sykt var vanskelig å kjøre rett fikk litt vann i forgasseren også men ruste det ut igjen Skal få stramma det riktig imorgen, så idag er mopeden riktig innstilt, kjører rent og sviver helt fint på tomgang
Skal bare se over imorgen å rydde fint i motor rommet for ledninger og stripse det litt fint så blir det bra.
Så begynner jeg på utseende etter hvert
Bilder fra idag:
Måtte demontere litt for å rydde litt plass til å skifte innsug og reed igjen.
Fikk låne pære "lakk" av en kamerat av meg så nå er lysene lyse blå, minner om angel eyes farge.
Mopeden montert, er litt skitten etter emil.. skal skru mere imorra og vaske litt.
12.01.2012
Spoiler
Tja nå er det slutt på prosjektet snart, clutch og nytt drev foran gjenstår + lakking av kåpesettet.
Fikset baklyset + blinklys
Var også på vegvesenet og henta det nye skiltet alu
-
Selvmekka oljetank - finner ikke den orginale.
Denne har trakt og greier fint å ha, skal lakke den sort etter hvert tenker jeg.
Prosjekt slutt foreløbig
Siste plukk som gjenstår med tiden før skoleslutt
-
Lakking av kåper
Dette innlegget er endret av Crucifer: 14 mai 2012 - 14:07
ser sykt bra ut, ska følge med her, men IKKE bestill ''hendelgrip'' det er bare stygt åssen lakk brukte du btw?
Brukte varmelakken fra MC-Deler som jeg lakket radiatoren med og Colorworks (lokal alt mulig butikk) til matt farge 50 kroner.. Men den funker tålig greit faktisk har brukt den før Nei jeg fjernet hendelgrip ettersom jeg misforstod å trodde det var til grepet på styret, hadde ikke gjort med myk skumgummi der for shit liksom.
Dette innlegget er endret av Crucifer: 13 desember 2011 - 22:10
Yes igår fikk jeg sylinderen, fikk knipsa 1 bilde under montering.. Gikk så fort uansett begynner nermest å bli en rutine for meg med sylindermontering/demontering
Bestilte en blå farget orginal sylinder fra mc deler, likte ikke tanken på fargen men prisen var god så gikk for den. - Når jeg fikk den var fargen veldig fin faktisk er storfornøyd.
Skal skifte til orginal reed og orginal innsug, den slurte mye på clutchen og den drukner av bensin, skifta dyse også men da var det stygg lyd å få.. ganske rart. Fikk ikke tid til å se så mye på dette siden måtte ta kvelden.
Når jeg kommer hjem skal jeg legge til noen bilder og litt fremgang.
Tenker jeg skal filme med gopro kamera for gøy, aksen er betrakltig bedre - veldig gøy å kjøre den nå
Må skaffe 13 framdrev så skiller jeg toppfarta og aksen bra, har 11 foran nå 80 kmt overalt nærmest nå + oppover bakker