Har for ikke lenge siden bytta bort min mt5 mot en Kawasaki kx80 og en slant med penger. Fikk den i så mange deler som mulig så blir jævla mye skruing, så tenkte jeg skulle dele det mer dere!
Litt info om sykkelen:
Det er en Kawasaki KX80-N3 1990. 82cc versjonen. kx80 kom i 79 og 82cc.
Vannavkjølt sylinder
7 Lamells clutch
bruker en Keihin PE 26mm forgasser.
48mm boring på sylinder. 79cc versjonen har 47mm
mellom 14-17 hk på hjulet. 28hk på veiva. Dette er noe jeg kun har hørt.
Planer:
Få den så frisk som mulig motormessig
det vil si. ny clutch, nytt stempel og ny sylinder foring tror jeg, nye lagre, overhalt veiv, nye simmeringer.
Kanskje jeg skaffer bigbore kit på 107cc. vil da gå opp til 28mm forgasser tror jeg. Kommer du over et bigbore kit til en grei pris så si ifra!

tviler på at jeg gjør noe mye med utseende.
Ting som er negativt:
Utslitt clutch Fikset.
Mangler styre Fått.
Mangler sete Lagd noe jalla midlertidig.
Mangler dvs smådeler i motorn. (På vei fra oemparts.no) Fikset.
Sylinder SER bra ut men gamle stempelet har blitt spist opp av ringen. Honet og sjekket av mcdeler
Mangler hele bremsesystemet framme, mangler bremsepumpe bak. Fikset.
Litt av toppen har knekt der man fester kjøleveske slangen så må få til en slags hylse der.
Svingarm eller link lageret har gått til helvete, har ikke sett så mye på det. Fått ny svingarmslager, dropper linken.
Ledningsnettet er så og si ingenting, ingen ting igjen av ledningene. Fikset
Får prøve og ta så mange bilder som mulig og filme første oppstart osv.. for at det skal bli noe og følge med på ettersom det ikke er en veisykkel.
BILDER:
Slik sykkelen står nå.
Diverse deler
Første pakka fra mcdeler, med overhalt veiv med prox råde. prox simmeringer. Nachi quest veivlagre og vesrah pakningsett.
Vil bare si at prosjektet kan ta litt tid ettersom jeg er "lærling" uten lønn så penger blir det lite av

Mini update. ettersendt fra mcdeler pga glipp fra deres side. ene ringen ser ikke helt ny ut men

update 2:
update 3
Update 4
Update 5.
Update 6
Update 7
Dette innlegget er endret av NiTu: 22 juni 2012 - 20:32