Gå til innhold


Bilde
- - - - -

Virago XV125S Spørsmål om trim !?


Gammelt emne!
Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!


  • Logg inn for å legge til innlegg
5 innlegg i dette emnet

#1 SpeedyBlue

SpeedyBlue

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 27 Innlegg:
  • Registrert: 19-april 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Kvinnherad
  • Kjøretøy:Suzuki ts og Suzuki kantana og Yamaha Virago 125

Skrevet 21 desember 2011 - 12:41

Hei :)

Eg har ein orginal 125 virago (special edition).
Lurer på om eg får noen Bedre lyd av og trimme den med effektanlegg ?
Eller sette inn 250- kubikk sylindre ?
Større gasser ?
Luftfilter ?

Hva blir eventuelle bra/dårlege utfall av dette ;) PS: skal ikkje bytta alt, lurer på små ting som kan gi bedre lyd.

#2 Strandern

Strandern

    Kongen av Hedmark

  • Veteran
  • PipPipPipPip
  • 4 735 Innlegg:
  • Registrert: 05-november 08
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hedmark, Trysil
  • Kjøretøy:Mercedes-Benz C240 V6

Skrevet 21 desember 2011 - 12:43

Du får mye bedre lyd med med et effektanlegg der du har fjerna db-killern, men du får ingen effekt ut av det.
Du kan få mye bedre ut av 250cc sylindere (altså 125cc på hver) hvis du har funnet det, men da må du mye større forgasser og kanskje et powerfilter hvis den ikke får nok luft gjenom det lille originale.

Mr.  <()


#3 Ådne95

Ådne95

    Årets lett-mc 2012

  • Moderator
  • 5 751 Innlegg:
  • Registrert: 19-juli 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Telemark, Sauherad
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'03 CR250R, '98 NSR & '01 BMW 530d
Garage Garasje

Skrevet 22 desember 2011 - 00:52

Hei :)

Eg har ein orginal 125 virago (special edition).
Lurer på om eg får noen Bedre lyd av og trimme den med effektanlegg ?
Eller sette inn 250- kubikk sylindre ?
Større gasser ?
Luftfilter ?

Hva blir eventuelle bra/dårlege utfall av dette ;) PS: skal ikkje bytta alt, lurer på små ting som kan gi bedre lyd.

Eg hadde samme sykkeln som deg, jævli fin sykkel, synd å si at den går riiimeleg dårlig..
Du henter kanskje 1-2hester med et effektanlegg, men lyden forbedras nok veldig!

Sant det Strandern sier, utdyper litt av egen erfaring:

Hvis du tenker på å trimme så har jeg litt info:
Prøvde med 250-forgasser og fila opp luffilterboks og innsug, men da fekk jeg den aldri til å gå reint, så det anbefalas ikke!! (henta faktisk litt effekt, likevel) Hadde nok fått meir ut av'n med et effektanlegg og, trur det va problemet mitt :P Bytta tebake til 125 gassern, men hadde fortsatt luftfilterboks og innsug som var oppfila. Da fekk den for mye luft, men dro eg på choken, så gikk den bra (bedre enn orginalt). Det er jo ikke bra å kjøre sånn, så gjorde sykkeln orginal, solgte dritten og kjøpte NSR.. (tjente penger på Virago'n da :D )
- lyden var den samme med 250-gassern, så trukke det har no å si ;)

Det enaste jeg trur virkelig hjelper, hvertfall for effekt er nok 250 sylinder og stempel (gasser og såklart), det passer rett på! Usikker på hva annet som må byttas, da, trukke det er mye egentlig!! trur topp og kam og ventiler osv er samma asså.. veiva skal være den samme og trur jeg, ville fått tak i ein delekatalog for ein 125, og ein for 250, og sjekka delenummera ;) (må være fra Yamaha, kontakt merkeverksted/forhandler, så sender de som .pdf på e-post. Har en delekatalog for '97 btw)
Flytter jo fortsatt ikke fjell med 250 da, 25 gamp i de. Men sikkert bra dreiemoment, og lyd da :P

For å svare på spørsmålet ditt når jeg så det som stod etter Ps.: Et nytt eksosanlegg gjør nok susen! (enten du lager til et selv, eller kjøper effektanlegg, for eksempel detta: http://www.wemoto.co...ystem_-_Chrome/ , bare du blir kvitt den "knuten" av eksos som er originalt :P )

Dette innlegget er endret av Ådne95: 22 desember 2011 - 00:54

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      2001 BMW 530d


#4 SpeedyBlue

SpeedyBlue

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 27 Innlegg:
  • Registrert: 19-april 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Kvinnherad
  • Kjøretøy:Suzuki ts og Suzuki kantana og Yamaha Virago 125

Skrevet 22 desember 2011 - 19:15

Tusen takk for svar :D
Eg veit at vist eg skal skifte sylinder så er slaglengda den samme, men om den orginale 125 -veiva tåler påkjenningane den får gjennom 250 sylindre og stempel ?
Og hvordan blir det med råden ?

Veldig takknemlig for svar :D

#5 Ådne95

Ådne95

    Årets lett-mc 2012

  • Moderator
  • 5 751 Innlegg:
  • Registrert: 19-juli 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Telemark, Sauherad
  • Yrke:Ungkar og spellemann
  • Kjøretøy:'03 CR250R, '98 NSR & '01 BMW 530d
Garage Garasje

Skrevet 22 desember 2011 - 22:40

Tusen takk for svar :D
Eg veit at vist eg skal skifte sylinder så er slaglengda den samme, men om den orginale 125 -veiva tåler påkjenningane den får gjennom 250 sylindre og stempel ?
Og hvordan blir det med råden ?

Veldig takknemlig for svar :D

Råder og veiv skal være samme på 125 og 250 ;)

1998 Honda NSR 125 - Prosjekt      |      2001 BMW 530d


#6 SpeedyBlue

SpeedyBlue

    MP-Bruker

  • Bruker
  • Pip
  • 27 Innlegg:
  • Registrert: 19-april 11
  • Kjønn:Gutt
  • Bosted:Hordaland, Kvinnherad
  • Kjøretøy:Suzuki ts og Suzuki kantana og Yamaha Virago 125

Skrevet 02 januar 2012 - 15:44

Råder og veiv skal være samme på 125 og 250 ;)

oki :D takk for svar :)



Gammelt emne!
Guest, dette emnet er over 365 dager gammelt, du kan derfor ikke poste flere innlegg her. Opprett heller et nytt emne!



0 bruker(e) leser dette emnet

0 brukere, 0 gjester, 0 anonyme brukere